BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 09:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36 1.8is coupe] skrzynia
PostNapisane: 10 września 2007, 14:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: WrocÂław
Witam, jestem nowy na forum. Mam e36 1.8is coupe z 95 roku. Czasem wyskakuje mi pierwszy bieg, lubi przy tym zgrzytnąć...Trzeba go mocniej przytrzymac i niby jest dobrze ale nie chce tak jezdzic ... Moze ktos juz wymienial tą usterke i moglby mi podac zblizony koszt. Patrzylem na uzywane skrzynie na allegro i ceny sa rozne, troche sie obawiam czy aby nie dostane skrzyni z takim samym problemem. Jaki bylby koszt nowej ? moze nie trzeba wymieniac calej ? Bardzo dziekuje za pomoc. pozdr. :)

_________________
WrocÂław !WNW!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 19:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym ;) poduszki pod skrzynią.Nie koniecznie to musi być wina skrzynki.
Zobacz czy nie są wybite.Przy wybitych poduszkach takie objawy też się zdarzają.........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: WrocÂław
Dzieki za podpowiedz ;) sprawdze :D

_________________
WrocÂław !WNW!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: ChrzanĂłw
mam podobny problem moze tez to byc wina synchronizacj.Mi wywala 2 bieg takie same mam objawy jak ty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 21:32 
znajomy miał coś takiego w 525, że wybijało mu 1. bieg. Nie powiedziały mechaniory dokładnie co było, ale wzięli 100zł twierdząc, że coś od spodu tam stukali, więc też obstawiam poduszki :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 23:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
ja obstawiam synchronizatory

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 23:32 
mongooes napisał(a):
ja obstawiam synchronizatory


skoro tylko 1. bieg, to tylko 1. synchronizator


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 23:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Czarny_simr napisał(a):
skoro tylko 1. bieg, to tylko 1. synchronizator

synchronizatory w sensie, ze jeden dla Ciebie, jeden dla bajeczny

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2007, 00:14 
u mnie skrzynia ok, a u kumpla, którego przytoczyłem przykład to nie był synchronizator, gdyż nie rozbierali skrzyni :] ani nic z tych rzeczy, no i zapłacił znacznie mniej jak przy wymianie synchronizatora :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2007, 14:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: WrocÂław
Robic?czy nie robic ? czy moga byc jakies wieksze konsekwencje tej usterki gdybym odlozyl ja na pozniej lub pominal poprostu przyzwyczajajac sie ?

_________________
WrocÂław !WNW!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2007, 16:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
jak często wyskakuje? masz przy tym takie głuche, ale głośne uderzenie? przy każdym ruszeniu czy np przy co 100-200 startów? jak przy każdym to trochę uciążliwe i przydałoby sie zadziałać, ale jak sporadycznie to nie musisz tego robić na gwałt.

skrzyni nie wymieniaj ;) nowa ciut droga, a biorąc pod uwagę, że w bmkach to dosyć znana przypadłość(podobno częściej w 6cyl) masz dużą szansę na zakup takiej samej lub gorszej.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2007, 18:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Ja mam poduszki już lekko wybite,czuć to przy gwałtownej zmianie biegów,bardzo rzadko,ale sie zdaży że wyskoczy mi 2-ka.....nie robie tego bo nie ma takiej potrzeby jeszcze.
Jeśli szarpie Ci drążkiem,mogą to być poduszki,ale również można sprawdzić poduchy silnika,podobne objawy są....przenosi się to na napęd i czasem zgrzyt czy nawet wyskoczenie biegu może mieć miejsce....
Jeśli poduszki wykruczysz najprawdopodobniej są to synchronizatory jak koledzy mówią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: WrocÂław
trudno powiedziec jak czesto...czasami sie zdarzy...Nie wiem czy przytrzymywac bieg przy ruszaniu czy pozwolic mu wyskoczyc i wbic go ponownie... ??

_________________
WrocÂław !WNW!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 21:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
ale synchronizator nie jest raczej odpowiedzialny za trzymanie biegu ...



synchronizator jak sama nazwa wskazuje ma inna powinnosc...

za utrzymywanie biegu jest odpowiedzialny zatrzask w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: Podkarpacie
wyskakujący bieg to zazwyczaj uszkodzone-wychodzone zeby trybu na kole danego biegu, zbyt duży luz miedzy zebami,
jeżeli jedziesz na 1biegu i nagle zwalniasz pedał gazu po czym dodajesz go , a bieg wyskakuje, będzie to chyba zbyt duży luz międz zębny lub nawet częściowy brak jakiegos zęba,
Moze być to całkiem coś innego ale to mi akurat przyszło do głowy
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 07:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Mnie też wyskakiwała jedynka.
Mechanior rozebrał skrzynię i powiedział, że jest ok. A bieg nadal czasem wyskakiwał.

I w końcu znalazłem metodę: jedynkę wrzucam tylko bezpośrednio z dwójki, nigdy z luzu :)
I ani razu mi nie wyskoczyła.

Jak mnie zmęczy ta metoda, albo przestanie być skuteczna, to poszukam drugiej skrzyni :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL