BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 14:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Pomocy E36
PostNapisane: 12 września 2007, 23:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam.
Potrzebuję pomocy z moim e36 320i. Mój pseudo mechanik zalał mi silnik olejem mineralnym a co gorsza myśląc że jestem u mechanika a nie u piekarza to myślałem że tak powinno być i przejeździłem na nim około 17 tyś. (po 10tyś zrobiłem drugą zmianę). Teraz dowiedziałem sie że nie należy zmieniać oleju na gorszy niż półsyntetyczny. :wstyd: Z tego względu zacząłem powrotne przejście na półsyntetyczny, ale od tego momentu strasznie zaczął kopcić i w spalinach czuć palony olej. :wstyd:
Co dalej żeby jakoś wybrnąć z tej sytuacji? :( :( :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 06:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37052
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nie jest dobrze :zalamany:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 07:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
možesz ježdziè na minewralnym ja na nim ježdže i nic sie niedzieje.problem jest w tym
z tego co slyszalem ježeli wymieniasz na žadszy olej tzn.z 15na 10,z10na5.bo žadszy olej zaczyna wyplukiwaè nagary i jest wtedy žle.a jak sam pisaleš ježdzileš na mineralnym i bylo ok. a tez masz problemy. niewiem czy juž nie jest za póžno ale spróboj wymieniè na mineralny može to pomože.albo poczekaj co na to inni ci napisza


Ostatnio edytowano 13 września 2007, 07:26 przez drak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 07:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
fran3k napisał(a):
Mój pseudo mechanik zalał mi silnik olejem mineralnym
a jakby zalal ci półsyntetykiem odrazu i taki objaw wystąpił by zaraz po wymianie to powiedział byś że to on ci coś spartaczył.
Niech teraz się wypowiedzą wszyscy którzy doradzają innym przejście z minerału na półsyn.
Takie zmiany kondycji motoru raczej nie poprawią a problemów to dopiero można sobie przysporzyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pomocy E36
PostNapisane: 13 września 2007, 10:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
fran3k: a powiedz cos wiecej o swoim aucie: stan silnika, ile ma najechanych km oraz ktory to rok, bo jezeli wymieniales olej u jakiegos mechanika to mimo wszystko moze on wlasnie ze wzgledu na zuzycie zalal mineralny?

Jezeli przejechales na mineralnym 17kkm (a zakladam ze masz na szafie ~200kkm)to prawdopodobnie zeby nie wpedzac sie w koszta bedziesz musial na nim pozostac. Ponowny zwrot w strone polsyntetyka wyplucze nagar a motor zacznie coraz intensywniej brac olej co w efekcie przyczyni sie do koniecnzosci wykonania naprawy motoru lub tez jego wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37052
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nie sądzę, żeby teraz zmiana oleju coś pomogła :(

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 10:31 
rorafalki napisał(a):
nie sądzę, żeby teraz zmiana oleju coś pomogła :(


nic dodać, nic ująć z mojej strony... :kwasny:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 11:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
pomoże ale po 2-3 wymianach.zacznie brać trochę mniej ale napewno nie będzie już tak jak było.powiem ci tak,nie potrzebnie zmieniałeś z mineralnego na półsyntetyk,tak się nie robi jak silnik ma już spory przebieg,jeździłbyś na mineralnym i nic by się nie działo a tak to widzisz jakie teraz problemy. każdy mówi że silniki bmw są stworzone do oleju syntetycznego,może i tak ale jak są nowe,jeśli silnik ma już ponad 200tys przelotu,to można lać i mineralny,tylko dobry olej a nie z beczki po 10zeta za litr.jeśli ktoś się z tym nie zgadza to niech napisze i uzasadni.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 11:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37052
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ROMSI napisał(a):
pomoże ale po 2-3 wymianach


to wytłumacz nam dlaczego :znudzony:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 11:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
nie potrafię tego dokładnie wytłumaczyć ale znam to z praktyki bo znajomy w tds'e miał identyczny problem i po 2 wymianach zaczeła mniej brać.moim zdaniem warto spróbować.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 11:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37052
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
...że niby mineralny to jakiś uszczelniacz...


fran3k, jeździł na mineralnym i powinien dalej na nim jeździć, zmienił olej na inny (półsyntetyk) o większych właściowściach myjących przez co silnik się rozszczelnił i teraz to bez remontu raczej nie zrobi wiele (wymiana samych perścieni nic tu nie da, a może nawet pogłębić problem)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 15:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Najmniej inwazyjna będzie z powrotem zmiana oleju na mineralny i potem po około 3 tysiącach znowu wymienić olej (w silniku mimo że olej mineralny trochę sie przepłucze). Ale napewno wróć do mineralnego !!

I dalej to możesz mieć tylko nadzieje że twój silnik to przeżyje i jeszcze trochę pojeździ


Ja bym zmienił ten olej i sprzedał auto, albo zmień silnik bo i tak prędzej czy później coś ci w nim jebn*e. Napewno jest tam teraz niezły bigos i w końcu tłok ci się zatrze i wyp***doli bokiem albo auto straci kompresje ...

Jednym słowem - LIPA

będzie lipa jeśli nie będziesz stosował się do zasad regulaminu! Język polski jest bogaty w szereg różnych słów by wyrazić emocje, nie jest konieczne używanie wulgaryzmów, jest to pierwsze ostrzeżenie słowne przed ostrzeżeniem danym [mod. rorafalki]

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Ostatnio edytowano 14 września 2007, 06:41 przez ANDREW E36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 16:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
ANDREW E36 słowa ;) :D

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 16:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Tylko ze mineralnym olejem predzej czy pozniej wykonczy hydraulike.. tak zle i tak niedobrze. W zimie przy mineralu na bank zaczna sie odzywac szklanki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 22:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
ale jezeli monerala zalal mechanik w warsztacie (zakladam ze wiedzial co robi) to chyba robil to na podstwaie stanu silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 06:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37052
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
007 napisał(a):
ale jezeli monerala zalal mechanik w warsztacie (zakladam ze wiedzial co robi) to chyba robil to na podstwaie stanu silnika.

jakby miał choć troszkę pojęcia (mechanik) o silnikach BMW to na pewno nie zalałby minerała :wstyd:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam ponownie.
W sumie teraz nie ma ani dobre ani złej drogi do załatwienia tego. Przede wszystkim mechanik który zalał mi silnik olejem mineralnym sugerował sie jego przebiegiem 212 tyś a nie jego stanem technicznym. Silnik byłe i jest bez żadnych wycieków więc nie wiem na jakiej podstawie stwierdził że taki olej będzie odpowiedni. :mur:
Jak narazie mocno dymił pierwszego dnia teraz już przestał i tylko co nieco widać jak jest zimny ale to może dlatego że niewiele jeżdżę w tej chwili, a ze względu na warunki atmosferyczne zakładam że ma trochę wody się zebrało w katalizatorze.

Jeżeli chodzi o pytanie o przebieg to teraz mam na nim 230 tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 23:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
dziwne ze mechanik ocenil stan silnika po wskazaniu licznika. Z doswiadczenia wiem ze to jest drugorzedna wskazowka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
kup se zeataw uszelek do silnka i składaj na dobrego mechanka co je powymienia bo to tylko kwestia czasu kiedy je
trzeba bedzie wymienic
zycze powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2007, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Teraz pozostaje kwestia jakiego rodzaju naprawa będzie wymagana i czy przypadkiem nie taniej wyjdzie wymiana całego silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL