BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 16 marca 2013, 20:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Wg tej strony e46 330ci i e36 328i mają ten sam czas na 1/4 mili. Jeszcze jakieś dowody, że to całe zeperfs.com jest bezsensu?

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 16 marca 2013, 20:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Niskie 6 to ma E30 z 2.8, może nawet 6.5.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 16 marca 2013, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Adam_94 napisał(a):
Wg tej strony e46 330ci i e36 328i mają ten sam czas na 1/4 mili. Jeszcze jakieś dowody, że to całe zeperfs.com jest bezsensu?
no ale to ponoś ma takie same czasy :D
jiGsaw napisał(a):
Niskie 6 to ma E30 z 2.8, może nawet 6.5.
to jak ktoś wkleja film z 328i e36 na którym jest 6.5 do paki to czemu piszesz że słabo idzie .?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 16 marca 2013, 21:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
To jest idealne auto dla deejeys, nie dość, że on kocha 328 to jeździ dieslem. :D
Albo na odwrót. :rotfl:

A co do zaniżania danych przez BMW w starszych modelach to się nie znacie... :spi:
Po prostu im starsze tym szybsze ! Za 15 lat e90 320i będzie miało 4,5 do 100. :P

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 17 marca 2013, 00:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nightfox napisał(a):
Adam_94 napisał(a):
Wg tej strony e46 330ci i e36 328i mają ten sam czas na 1/4 mili. Jeszcze jakieś dowody, że to całe zeperfs.com jest bezsensu?
no ale to ponoś ma takie same czasy :D
jiGsaw napisał(a):
Niskie 6 to ma E30 z 2.8, może nawet 6.5.
to jak ktoś wkleja film z 328i e36 na którym jest 6.5 do paki to czemu piszesz że słabo idzie .?


Pokaż mi taki filmik, o którym tak napisałem. Licznikowo 6.5 to max co powinno być. Na seryjnych oponach.

WąskiMaciek - no bo jakim cudem ciężki diesel R4 184 ps, czy ileś tam ma mieć do setki taki czas jak lekka benzyna 2.8 193 ps... cudowianki? Nowe prawa fizyki? Bez jaj.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 17 marca 2013, 00:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
jiGsaw napisał(a):
Pokaż mi taki filmik, o którym tak napisałem
nie chce mi sie szukać ;) ale ostatnio przeglądałem od a do z viewtopic.php?f=8&t=4527 i tam cos takiego znalazłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 17 marca 2013, 00:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 381
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
Też się często zastanawiam jak to jest z tym przyśpieszeniem bo katalogowo E36 2.8 ma 7,3s do 100km/h, E46 2.8 ma 7,0s i 330i ma 6,5s a większość twierdzi że kolejność jest odwrotna i najszybsze jest E36. Jeszcze chyba tylko nie daje rady E90 330i i 335i ale pewnie za jakiś czas jak będzie więcej E90 to da.I dlatego zastanawiam się czy faktycznie tak jest czy to tylko opinia posiadaczy E36 :/ E36ma max.moment przy 3950obr/min E46 przy 3500obr.min

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 17 marca 2013, 00:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Coś pomieszałeś. Kolejność zdrowych aut według najszybszych realnie: E46 330i, E36 328i, E46 328i. A że m54b30 zwykle nie trzymają serii to wiele egzemplarzy ma problem z e36 328i.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 17 marca 2013, 00:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 381
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
Napisałem że to dane katalogowe to chyba nie pomieszałem :niepewny:

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 17 marca 2013, 00:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nie wiem co ma pokazywać parametr max moment przy obrotach 3500 rpm, czy 3950 rpm, skoro to zakresy niezwiązane zupełnie z zakresem rozwijania maksymalnej mocy potrzebnej do uzyskania najlepszego czasu w sprincie. Poczytaj trochę, pooglądaj filmiki, testy itp., bo ten temat już kilka razy był do znudzenia wręcz wałkowany. E46 to ciężka krowa i tyle...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 17 marca 2013, 02:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 381
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
Z momentem chodziło mi bardziej o to że ktoś wcześniej napisał że moc mają w tym samym przedziale obrotów

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 17 marca 2013, 09:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Ciekawe co tam za turbo będzie siedzieć... :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 30 marca 2013, 23:55 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Artykuł o 328D jak ktoś nie ogarnia ang to w google tłumasz może wrzucić tekst :
Cytuj:
Motor Trend fell deeply, rhapsodically in love with its long-term diesel stormer, the 2009 BMW 335d. That 3.0-liter/265-hp/425-lb-ft I-6 hotrod oil-burner was priced near the top of the range and delivered amazing performance (5.8 seconds to 60 mph), while returning quite respectable fuel economy (EPA ratings of 23 mpg city/36 highway, and an observed average of 29.4 mpg over 30,733 miles). The 335d accomplished its mission of completely rehabbing any lingering image problems the technology might have suffered from the slightly wheezy 524td. Today, BMW believes diesel buyers expect highway ratings in the 40s -- as delivered by our current diesel long-termer, the roomy VW Passat TDI. So the next 3 Series diesel, the 2014 328d (specs/photos), will get the latest 2.0-liter TwinPower turbodiesel I-4, codename N47.

Output drops to 180 hp and 280 lb-ft or torque (at 1750 rpm), and 0-60-mph times will stretch to about 7 seconds, but we're promised a 4 in highway fuel economy. Final EPA figures are expected any day, but BMW expects a 20 percent improvement over the 2.0-liter TwinPower turbo gas version, with which this engine shares some 40 percent of its parts, including the aluminum block. If that holds true, we'll see 28 mpg city/40 mpg highway in the automatic sedan. With a 16-gallon fuel tank, that adds up to over 640 miles of bladder-busting highway range.

When it goes on sale later this summer (production starts in July), the 328d will be offered in both sedan and wagon bodystyles with all options available on the gasoline models (including xDrive all-wheel-drive), with one exception -- no manual transmission. The take-rate was just deemed too small, and it would have presented the conundrum: Bring the super-wide-ratio Euro box that would blunt performance relative to the eight-speed automatic, or bring the performance-oriented ratios that might kill that 40-mpg number?

To meet U.S. NOx emissions regulations, the engine uses a selective-catalytic-reduction (urea) fluid. The onboard tank is not expected to require refilling between oil-change intervals (typically 6000-10,000 miles), unless it's being operated a lot in very cold weather or at higher altitudes.

On the eve of the New York auto show, BMW offered brief test drives around its New Jersey headquarters, which revealed the new engine's more earnest earth-hugging mission. This 328d sedan seems to strike a better balance between performance and fuel economy, and as such it comes off as better optimized for drivers inclined toward obsessively Tweeting their fuel economy. Nevertheless, floor the throttle in Sport+ mode and it surfs the waves of 280-lb-ft torque, merging smartly with freeway traffic or easily jumping ahead of a line of dawdlers for the right-hand-turn lane when necessary. Yet, it feels more at home in the EcoPro transmission setting. Leave it there, and you'll never feel either edge of the torque plateau as the car wafts from ratio to ratio seamlessly. The four-cylinder's firing pulses are enough farther apart than the six's that it sounds a bit more diesel-y too, but never objectionably so.

Pricing has not been finalized yet, but we're told to expect it to fall between that of the 328i and 335i, probably closer to the former (unlike the highway economy, here they're targeting sub-40). The 335d only accounted for about 8-10 percent of 3 Series sales in its day, but given the greater affordability, expanded model availability, and the addition of xDrive, expect the 328d's sales mix to approach that of the X5 diesel, which currently accounts for 20 percent of sales. Will we love it a third less than we did its six-cylinder ancestor? Doubtful, but there's only one way to find out: Deliver one 328d xDrive wagon to Motor Trend headquarters for 12 months.


Sampling BMW's Turbo Three-Banger

BMW reckons it's just about devised the ideal cylinder: bore of about 84-85mm and stroke in the 88-90mm range for a displacement of about 500cc, Valvetronic variable timing and lift, direct fuel injection, and a turbocharger. Making the cylinders any smaller makes friction and the parts count become unattractive; making them larger makes the noise and vibration of the rotating mass become unpleasant. Each such idealized cylinder can produce roughly 40-75 hp/45-60 lb-ft on gasoline and 25-60 hp/55-80 lb-ft burning diesel. How big is your car and how fast do you want to go? Depending on your answer, you'll soon be able to string together three, four, or six of these ideal cylinders. Yes, starting next year, BMW will saw its venerable 3.0-liter I-6 turbo in half and sell both ends in its smallest home-market 1 Series cars and the plug-in hybrid i8 model on our shores, with new Mini and front-drive BMW 1 Series models getting it later on. The claimed fuel economy benefit: 5-15 percent relative to an I-4 turbo sized and tuned for equivalent output.

This high degree of modularity greatly improves manufacturing flexibility, parts, and machining commonality -- and even overall quality (gas and diesel versions can share a block and many other internal parts). An I-3's exhaust pulses are far enough apart that a less-costly single-scroll turbo can deliver the same load responsiveness as an I-4's twin-scroll. (If you were wondering, Continental makes the I-3's turbo; it produces just over 20 psi peak boost in the version we're sampling.) On the downside, an even-firing I-3 does not enjoy an I-6's inherent balance. There is a natural front-to-back vertical rocking couple that BMW counteracts with a single balance shaft spinning at twice crankshaft speed, located below the block. A small sideways rocking couple induced by the balance shaft will remain, but it's not deemed noticeable enough to warrant the cost and parasitic loss of a second counter-rotating shaft.

This new family of gas and diesel I-3s will come in a range of available outputs. BMW invited us to drive an early development prototype of one of the higher-performing gasoline versions, which is good for 177 hp and 200 lb-ft and was installed in a Euro-market 1 Series hatchback. The engineers still have a lot of work to do on the noise/vibration/harshness front.

Upon start-up, it sounds a bit like a diesel, with clatter and injector noise clearly evident. BMW claims that the predominant sound frequencies produced by the I-3 throughout the rpm range overlap the I-6's, registering higher than the four's. Okay, if they say so, but the bangs are enough farther apart that it will never confuse anyone for being a six. That said, the raspy rap was decidedly sporty, except for a sour moaning note around 2000 rpm -- especially when upshifting at a speed that sends the engine back down through that speed when operating in the EcoPro mode. Sport or Sport+ speed up the shifts and elevate the shift points enough to eliminate that effect (which will surely be addressed prior to production). Beyond that, the car accelerated like any other eight-speed automatic BMW carrying about 15 lb/hp -- probably in the low 6s to 60 mph.

The ultra-sporting i8 plug-in hybrid halo car arriving here next year will get a special 220-hp version of the engine, using a larger turbocharger optimized for high-end power at the expense of low-end torque, which will be supplied by the electric motor assisting the three-cylinder. Expect WAY better performance from that car, than from a 1 Series with no E-assist.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 31 marca 2013, 00:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 364
Lokalizacja: Ziemia
Moje BMW: 2003 320ci 2,2 170km
Diesel to jest małe piwko. Za 5 lat zrobią 328i na baterie :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 31 marca 2013, 00:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
328d +++++++++++++++++

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 31 marca 2013, 08:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Koniec świata to będzie jak objedzie mnie 328d. :rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KONIEC ŚWIATA ! 328... W dizlu !
PostNapisane: 1 kwietnia 2013, 15:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Koniec świata to będzie jak 1,9 tdi będą objeżdżać 2,8. Padnie mit forumowej legendy i w końcu w co drugim temacie nie będzie słychać ciągle 328i 328i 328i....

jiGsaw napisał(a):
Koniec świata to będzie jak objedzie mnie 328d

Patrząc na ilość biegów i możliwości chipowania/modowania diesli, zrobi to pewnie mocno dłubnięte 328d

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL