BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 19:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d problemy z pompa
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 22:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57 300KM
Witam. jestem posiadaczem bmw 320d e46 136ps z 1999roku. Pewnego nieszczesnego dnia jadac okolo 90km/h auto zgasło podczas jazdy i juz nie chcialo odpalic. diagnoza - padnieta pompa wtryskowa. oddalem do mechanika - zalozyl mi nowa pompe. przy okazji wymienil swiece zarowe bo 2 byly padniete. zaczely sie klopoty, a mianowicie:

-auto ciezko pali na zimnym
-po odpaleniu na zimnym nastepuje samoczynne falowanie obrotow pod 800 do 1 tys. troche czasami potrzesie autem.
-po odpaleniu na zimnym auto musi troche pochodzic inaczej jest kompletny brak reakcji na pedal gazu, nie idzie ruszyc
-auto przyspiesza dopiero od 2.5-3 tys obrotow inaczej straszny muł, praktycznie niei da sie jezdzic, prawie w ogole nie reaguje na pedal gazu do 2.5 tys obrotow. przyspiesza powoli
-auto bierze paliwo na biegu jałowym, pali 14 w miescie, 8 w trasie przez to ze trzeba deptac na maxa zeby sie w ogole rozpedzil. wczesniej przed wymiana pompy palil 5.5 w trasie 8 w miescie.

podobno jest to kwestia blednego ustawienia kata wtrysku tj kata wyprzedzenia, wystarczy jeden stopien zle i ma o wiele mniej mocy.
czy to prawda? jesli tak, to gdzie moge to ustawic i czy jest to skomplikowane? jak wygladaja koszty? bo juz po tej awarii jestem niezle splukany z oszczednosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 23:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Kolego co nieco wiesz, ale gdzie ty oddałeś ten samochód jak wymienili ci pompę i nie ustawili zapłonu? :kwasny:
Napisz skąd mieszkasz to może ktoś powie Ci gdzie masz jechać i gdzie Ci pomogą to że jesteś z polski dużo nie mówi bo ja np. mogę polecić Ci warsztat w warszawie.

Z tego co piszesz to ewidentnie trzeba ustawić zapłon (kąt wtrysku jak kto woli).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 13:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57 300KM
Po oddaniu do fachowego warsztatu okazało sie po podłączeniu pod komputer boscha z programem bmw, że kąt wtrysku jest poprawnie ustawiony, pompa daje dobre ciśnienie, zero jakichkolwiek błędów.
:|

Dodam jeszcze, czego nie zauważyłem wcześniej że auto zaczęło mocniej kopcić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: AbramĂłw
witam posiadam bmw e36 320i gdzie tam jest moduł zapłonu i gdzie sie ustawia zapłon pozdr

_________________
Dawid SzymaĂąski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d problemy z pompa
PostNapisane: 19 marca 2013, 10:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46 320D 136KM
Kod silnika: M47
Witam. Odswieze nieco temat. Kolego mCk, czy moglbys napisac na czym polegal problem w Twoim aucie. Tak sie niestety zlozylo, ze borykam sie obecnie z identycznym :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 19 marca 2013, 15:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
mCk napisał(a):
Dodam jeszcze, czego nie zauważyłem wcześniej że auto zaczęło mocniej kopcić.


Więc jaki był problem? Wtryski zaczęły lać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d problemy z pompa
PostNapisane: 20 marca 2013, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E 46
U mnie było podobnie. Oddałem ją na warsztat, po czym okazało się, że trzy na cztery wtryski do zrobienia :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d problemy z pompa
PostNapisane: 20 marca 2013, 18:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 250
Lokalizacja: Tomaszów Lub. i okolice ;P
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TU20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... Rafi88+%3E

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1859737
Witam! Ze faluje to jest nastawnik w pompie padnięty, a że kopci to trzeba wyregulować dawkę wtrysku na pompie albo ktoś zawór w pompie ciśnieniowy wymienił na mocniejszy i kopci ja tak miałem. A że słabo pali to trzeba dawkę rozruchowo ustawić bo każda pompa jest ustawiona ze sterownikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL