BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 00:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 26 marca 2013, 06:49 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
tomaszeklolek napisał(a):
Prędkość, a szybkość to dwa różne zjawiska w sensie fizycznym.

Komuś się prędkość z pędem chyba pomyliła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 26 marca 2013, 08:10 
valdorane napisał(a):
tomaszeklolek napisał(a):
Prędkość, a szybkość to dwa różne zjawiska w sensie fizycznym.

Komuś się prędkość z pędem chyba pomyliła.



Kolega miał na myśli, że szybkość to wartość wektora prędkości.

...czyli dla takiej samej szybkości dla 540 i 320d+, czyli długości wektora prędkości, owy wektor prędkości 320d+ jest... jakościowo lepszy :cool: bardziej prętszy :luka:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 26 marca 2013, 10:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
jak miałem e-38 735ia paliło to to 11-13l 740 pali 13-16 różnica jest w mocy owszem też także ja bym nie wrócił do 735 ale nie piszcie, że jej nie ma bo jest a gadanie, że kogoś koszty paliwa nie obchodzą to spoko może zatankować też moje V8 :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 26 marca 2013, 10:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
To i ja napisze coś od siebie.
E39 540ia użytkuje od ponad roku i na pewno nie zamieniłbym jej na żadne r6.
Wymienię kilka rzeczy które w v8 są droższe niż w r6
- drążek środkowy - często się wywala a kosztuje ponad 500zl
- wahacze - niestety na przód dostępna jest tylko tuleja wahacza poprzecznego reszta w całości.
- układ zapłonowy to właściwie to samo co r6 tyle że wszystko + 2
- szybsze zużywanie się tylnych opon ;)
V8 ma także inne amortyzatory, sprężyny i poduszki górne więc jak ktoś będzie chciał obniżyć sobie autko tak jak ja napotka na problem z dostępnością części. Jest możliwość przełożenia poduszek i zamontowania zawieszenia z r6 ale to już nie będzie to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 26 marca 2013, 15:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
trollu, ja nie napisałem tego co ty o
Cytuj:
v8 pali a jak pytasz o spalanie to Cie nie stać"
ale jeżeli chcesz kupic taki samochód i myśleć zę będzie palić mało to po poł roku będziesz chciał ja sprzedać, albo będzie liczyć kilometry, bo porpostu w skali miesiąca wychodzą różnice, po prostu trzeba mieć świadomość że nie jest to w żaden sposób oszczędne auto po prostu. Ja jak chciałem kupić wiedziałem że będzie więcej palić niż 2,8 była ta różnica do przyjęcia. ceny części znałem na bieżąco bo tym się zajmuje na co dzień.
Moją odkupiłem właśnie od chłopaka który też miał 2,8 i kupił sobie v-ke i sprzedawał ja po 3 czy 5 miesiącach tłumacząc że mu się już nie podoba. Oczywiście nie mierze wszystkich jedną miarką, ale wydaje mi się że po prostu koszty paliwa go przestraszyły.

Jak wyjdzie że zmienił bym prace i miał bym ją tłuc do miasta dziennie po 60 km w obie strony to po prostu bym ja sprzedał, i kupił coś z mniejszym motorem - no chyba że by miał co najmniej z 5-7 tys pensji wtedy by mi to nie przeszkadzało. Jeszcze raz podkreślam że chcąc mieć v-ke trzeba mieć świadomość że jest droższe od typowych aut i tyle - nie pije tu do nikogo - by się zaraz nikt nie obraził :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 26 marca 2013, 16:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Widzę że w r6 tez można wymienić tylko jedna tuleje w wahaczu więc mój błąd.
Różnice są w takim razie tylko w cenach wahaczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 26 marca 2013, 16:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
E38 ma chyba inne te wahacze ciekawe czy tutaj tez można coś dobrać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 26 marca 2013, 16:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
tomaszeklolek napisał(a):
killer23 napisał(a):
później silnik z podwójnym vanosem M62TUB44


Jak na moje to M62TUB44 to pojedyńczy Vanos ;)
Podwójny vanos - na wałku ssącym i wydechowym był w S62

Chyba, że liczysz każdą głowicę osobno, wtedy m62tu ma 2 wanosy, a s62 miałby 4 :D

ja tego nie napisałem :zdziwko:

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 26 marca 2013, 16:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Boogie napisał(a):
trollu napisał(a):
które auto jest szybsze i co znaczy "szybsze"?
szybciej pokona trasę lecąc z ta samą prędkością spalając przy tym ta samą ilość paliwa?

Wychodzi że żadne nie jest szybsze :szok:
Bez sensu? nie ?
:rotfl:

matura 2086
Tadek i Zbyszek są braćmi, mieszkają w tym samym domu, postanowili pojechać na wakacje w to samo miejsce lecz każdy swoim autem. Wyjechali o 10 rano, na miejscu byli o 14. Jechali ta samą trasą, z tą samą prędkością. Który ma szybsze auto i dlaczego auto Tadka spaliło mniej paliwa?
Boogie napisał(a):
Bez sensu? nie ?
:rotfl:


niby tak ale Wojt4S90 zrozumiał o co pytałem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 27 marca 2013, 01:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
trollu napisał(a):
matura 2086
Tadek i Zbyszek są braćmi, mieszkają w tym samym domu, postanowili pojechać na wakacje w to samo miejsce lecz każdy swoim autem. Wyjechali o 10 rano, na miejscu byli o 14. Jechali ta samą trasą, z tą samą prędkością. Który ma szybsze auto i dlaczego auto Tadka spaliło mniej paliwa?


matura 1998
Zdzisiek i Leon są braćmi, mieszkają w tym samym domu, postanowili pojechać na wakacje w to samo miejsce lecz każdy swoim autem. Wyjechali o 10 rano. Jechali ta samą trasą. Który ma szybsze auto i dlaczego Leon wynajął lepsze kwatery nad morzem, dlaczego Zdzisiek po trasie ma zderzak w odpryskach od kamieni spod ciężarówek, czemu dzieciak Zdziśka dwa razy zarzygał mu podłoge z tyłu, dlaczego Zdzisiej ma kwatere 3 km od morza, czemu Zdziśka boli baniak od wydzierania się na innych kierowców ?
Czy zaoszczędzone pieniądze na paliwie i tańszej kwaterze, dają Zdziśkowi lepszą jakość życia na urlopie ?

trollu napisał(a):
Boogie napisał(a):
Bez sensu? nie ?

niby tak ale....


to są dywagacje sprzedawcy Skody TDI z salonu

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 27 marca 2013, 02:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Boogie napisał(a):
Czy zaoszczędzone pieniądze na paliwie i tańszej kwaterze, dają Zdziśkowi lepszą jakość życia na urlopie ?

Odstaw te kwasy :rotfl:
PS. Rozwiązaniem zagadki jest V8 Zdziśka?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 13:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 540iA 2001r
Witam,
Pozwolicie, że włączę się do dyskusji.
Uczynię to z racji tego, że właśnie nabyłem BMW 540iA z 2001r.
Zakupu dokonałem kilka dni temu z pełną świadomością kosztów jakie będą się z tym zakupem wiązały.
Wynika to między innymi z informacji jakie zawarte są w tym temacie.
W ciągu najbliższych kilkunastu dni będę też mógł dołożyć swoje spostrzeżenie dotyczące cen różnych elementów do tego samochodu ponieważ na 17.04 jestem umówiony w serwisie gdzie będę chciał dokonać wszelkich napraw koniecznych do bezawaryjnej jazdy przez kolejne 10 tyś. km czyli do następnej wymiany oleju.
Do tej pory mogę się jedynie wypowiedzieć na temat spalania, które u mnie wychodzi około 10-11l/100km na trasie oraz około 15/16l/100km w mieście (50 tyś. mieszkańców).
Zakupiłem już również olej do wymiany w silniku oraz skrzyni biegów - do silnika - 264zł/5l do skrzyni 150zł/5l.
O postępach i cenach będę na bieżąco informował.
Potwierdzić muszę również słowa tych, którzy mówią o ogromnej przyjemności z jazdy tym samochodem, mam na myśli osiągi, prowadzenie oraz komfort jakiego doświadczam.
Poprzednio miałem między innymi Mercedesa CLK 320 (automat, V6 218km, 310Nm jeśli dobrze pamiętam) i różnica w osiągach i trakcji jest znaczna a jeśli chodzi o komfort jazdy to mimo wszystko jest on nieznacznie większy w Mercedesie.
No i jeszcze jedno, ten dźwięk V8... bezcenny :)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 7 maja 2013, 09:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 540i Touring
Kod silnika: M62
Jestem od dwóch lat posiadaczem E39 540i z 98r. kombi, automat. Silnik bez vanosa. Na dzień dobry co musiałem zrobić to wymienić dwa katalizatory. Ale nie trzeba kupować oryginalnych. Wstawiłem dwa katy metalowe "Gobex" i jest OK. Koszt 1k pln za dwa i mają większą przepustowość. Potem padła mi skrzynia .. połamał się kosz sprzęgłowy. Koszt 2,4k pln za "nową". No i całe zawieszenie wymieniłem, czyli wachacze, amorki (sachs), łączniki, poduszki NIVO. Koszt około 4k pln. Z tym NIVO to trzeba uważać. Pod czas podroży padła mi poducha i samochód "kucnoł" na prawą stronę. Ale dojechał do mojego braciaka (serwisu), także warto się im przyjrzeć przed kupnem jeśli ma to być kombi. Teraz z jakiegoś powodu oderwał mi się ślizg w rozrządzie powodując uszkodzenia łańcucha i zębatek. Koszt 2,5k. No ale nic to. Nie poddaje się. I tak to są koszty dużo mniejsze, niż gdybym miał kupować jakiegoś nowego plastika. Poza tym te uszkodzenia najprawdopodobniej są spowodowane dużym przebiegiem samochodu. Ja akurat zagazowałem ją bo sporo podróżuje. Ale zagazowałem sekwencją Stag300+ i wtryskiwacze Matrix i sam kontroluję mapę żeby nie przegrzać silnika. Jeżdżę mieszanie raz na benzynie raz na gazie żeby przeczyścić wtryskiwacze benzynowe. Koszt przejechania 450 km to 170 pln poza miastem w gazie. To oczywiście przybliżona wartość bo często trzeba dopakowywać benzinu za drugie tyle :) Ale mimo wszystko jednak dynamika na benzynie jest inna niż na gazie. Na korzyść benzyny. Oczywiście wymieniałem takie rzeczy jak: przepływka (400 pn), sondy lambada :) po 150 pln BOSHA, chłodnicę (500 pln), miske olejową (400 pln), odmę (800 pln chyba było), sprężarka klimy ciekła (800 pln regeneracja), tarcze "ATE" i klocki na przód wyszło 800 pln. A jeszcze czeka mnie wymiana tylnej klapy bo się rude o nią upomniało :). Taka mała skarbonka :) No ale tak to jest jak się kupuje samochód nie zadbany. Ale przynajmniej sam wiem co wymieniałem, i wiem w jakim stanie jest auto. No i ...wciąż jest tańszy niż nowy mimo wszystko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 17:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 540iA 2001r
Witam ponownie
Zgodnie z obietnicą powracam z cenami dotyczącymi eksploatacji modelu 540.
Będę posługiwał się cenami brutto. Zaznaczam, że wszystkie części są oryginalne BMW, zamiennika oczywiście można kupić taniej ale w przypadku większości z nich wiąże się to z gorszą jakością i zmniejszoną żywotnością.
No więc na tą chwilę wymieniłem:
- wahacz przedni dolny - 566 zł/szt.
- tuleja met-gum wahacza - 240 zł/kpl.
- drążek kierowniczy środkowy - 888 zł/szt.
- łącznik stabilizatora tył - 196 zł/kpl (2 szt.)
- poduszka skrzyni biegów - 76 zł/kpl (2 szt.)
- filtr oleju - 60 zł
- filtr powietrza - 56 zł
- klocki hamulcowe przód 340 zł/kpl
- czujnik klocków hamulcowych - 55 zł
- tarcze hamulcowe - 670 zł/kpl
- filtr powietrza kabiny węglowy - 128 zł
- czujnik PDC - 250 zł
- termostat - 365 zł
Dodatkowo w celach już bardziej wizualnych dokupiłem felgi 17" od m pakietu - 2000 zł i czarne nerki - 180 zł.
Jak już wszystko założę to wrzucę kilka zdjęć.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 20:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Hej, fajnie, że podajesz ceny, to przydatna informacja dla ewentualnych kupujących, jednak moim zdaniem z tych cen można jeszcze całkiem sporo urwać ;)
Oczywiście mówię ciągle o częściach uznanych producentów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Pewnie,że można kupić dokładnie to samo w innych pudełkach za 40-50% mniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 07:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Gdzieś czytałem że części OEM przechodzą inną kontrolę jakości.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 14:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Bo przechodzą, te dobre idą jako OEM, te które nie spełniają norm OEM, ale mieszczą się w normach producenta idą jako zamiennik

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 14:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Hehe kompletna bzdura ale kupujcie co chcecie.
Ja wiele razy przekonałem się naocznie mają obie części w ręku,że są identyczne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 15:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Dokładnie tak jak Mały pisze :))

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL