BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 08:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 SZPERUNG ANLAGE!!
PostNapisane: 26 marca 2013, 23:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
7ka napisał(a):
Ja uwielbiam prace silnika a szczegolnie V8 i tutaj juz mi sie podoba jak ogladam ten ostatni fimik , mruczy ,zasysa powietrze jak trzeba-to jest dla mnie piekny dzwiek

Dokładnie i tak zostanie :) Nie ma sensu kombinować, bo z wydechami to nigdy nic nie wiadomo, zaczną wyć i będę biegać po nowe wydechy

A teraz moja fanaberia :D nic z tego co wymieniałem nie było uszkodzone, przynajmniej nie sugerowało uszkodzenia, nie wywalało błędu na komputerze, ale uznałem, że 15 lat na karku to w tym wypadku wystarczający czas, żeby wysłać na emeryturę. No jedynie świece miały przejechane 30 tys km.
Wymieniłem wszystkie cewki zapłonowe na Boscha. Stare wszystkie były fabryczne z datą 2.12.98
Wymieniłem świece na NGK V-Line 30 - takie miałem wcześniej, a także czujniki obrotów wałka. Jakiś czas temu był także upgrade podtlenku LPG, lepszy zawór w butli i nowe wtryskiwacze, o niebo lepsze niż poprzednie.

Nowe czujniki wałków, oringi, śrubki - OE BMW

Obrazek

Obrazek

Nowe świeczki:

Obrazek

Obrazek

I cewki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Stary komplet:

Obrazek

Obrazek

Druga strona to samo:

Obrazek

I nowe cewki założone:

Obrazek

Ściągnięty dolot od przepływki do przepustnicy, zeby było dojście, przy okazji wyczyściłem przepustnicę

Obrazek

I wlatuje nowy czujnik:

Obrazek

Druga strona nie chciała puścić

Obrazek

Po chwili klucz kręcił się już w łbie śruby:D No to trzeba jakoś inaczej. Kombinery - też nie idzie. Jak nie idzie to trzeba mocniej przycisnąć i... chlast, duży klucz coś na kształt kombinerek, okręcił się i zamiast okręcić śrubę, pękł czujnik.

Obrazek

Czujnik wyszedł, śruba z kawałkiem obudowy czujnika została. Wtedy już bez problemu się wykręciła. Kto to przykrecał :rotfl:

Wszystko zmontowane i samochodzik odpalił od strzała

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 27 marca 2013, 17:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
No ja tego nie wymienialem :D

Uwielbiam takie dmuchanie na zimne,sam to stosowalem (i stosuje w 523i) widze ,ze trafila tam gdzie chcialem zeby trafila :padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 27 marca 2013, 17:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
dobrze wiedzieć, że nie tylko ja mam fobie zmieniania tego co jest jeszcze dobre ;) komplecik tej elektryki ciut musiał kosztować :) jakbyś mógł napisz mi na pw koszt czujników


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 27 marca 2013, 18:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Tak to się powinno robic :) :ok:

Zdzira 850I napisał(a):
dobrze wiedzieć, że nie tylko ja mam fobie zmieniania tego co jest jeszcze dobre
Ojj nie tylko Ty , tego mozesz byc pewien :rotfl:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 27 marca 2013, 23:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Dzisiaj dalej walczyłem ;) Odwiedziłem ASO, po czym wieczorem dalej zabawa przy samochodzie

Odma + uszczelka:

Obrazek

Obrazek

Czujniki stukowe:

Obrazek

No i znowu rozkręcanie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

a roboty było sporo... Sporo czujników, wężyków, listwa z paliwem, gaz itd

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 28 marca 2013, 12:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Robi sie nowka sztuka:-)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 28 marca 2013, 21:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Do kompletu jeszcze dzisiaj wleciał czujnik wału :)

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 28 marca 2013, 22:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kawał dobrej roboty :ok: Uszczelki pod kolektorem ssącym też od razu zmieniałeś czy tez miałes je jakos niedawno wymienione ? Grzechem byłoby zrzucać kolektor i nie odnowic tych twardniejących z czasem " okularów " .

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 29 marca 2013, 00:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Frank napisał(a):
Kawał dobrej roboty Uszczelki pod kolektorem ssącym też od razu zmieniałeś czy tez miałes je jakos niedawno wymienione ? Grzechem byłoby zrzucać kolektor i nie odnowic tych twardniejących z czasem " okularów "


Pod kolektorem uszczelek nie wymieniałem tym razem. Kolektor był podmieniany na wersję od silnika bez vanosa pod koniec 2012, wtedy wrzuciłem nowe uszczelki - stare nie były złe, ale tak jak pisałeś:
Cytuj:
Grzechem byłoby zrzucać kolektor i nie odnowic tych twardniejących z czasem " okularów "


Wleciała wtedy jeszcze uszczelka pod przepustnicę, odmy też była wymieniana w sumie. W grudniu robione też były uszczelki pokryw zaworów - poraz drugi przez niewiedze mechanika.
W maju 2012 z okazji wiosennych remontów i wymiany wszystkiego co sie dało w zawieszeniu: (wahacze, tuleje, drążki, łączniki, amorki, sprężyny z tyłu) zleciłem mechanikowi wymianę uszczelek pod deklami. Chłop robotę zrobił dobrze, ale nie wiedział o silikonie w odpowiednich miejscach i trochę ciekło. W grudniu operacja była przeprowadzona jeszcze raz, tym razem z TISem w ręce, położeniem w odpowiednich miejscach silikonu i dokręceniem śrub w odpowiedniej kolejności z odpowiednią siłą. Grama oleju nie ma :)
Ze sprężynami z tyłu też historia się powtarzała 2 razy. Gdy kupiłem 7kę, wymieniałem amorki, okazało się, że jedna sprężyna z tyłu jest przy końcu napęknięta. Wymiana sprężyny na zamiennik, po 3 miesiącach samochód z tyłu stał jak na glebie. Po roku 4 osoby w samochodzie, pełen bagażnik i niestety fatalnie to wygladalo, tył pływał, a na dodatek po roku wybiło amory. Na forum 7er ludzie przez dlugi czas kombinowali ze sprezynami, co wrzucili to za nisko, to za miękko itd. Ja kupiłem po prostu oryginalne sprężyny + amory bilsteina, tył twardy, wysoko jak fabryka, mogę słonia w kufer wrzucić i nic nie siądzie

Muszę powiedzieć, że po tym zapłonie i czujnikach, skasowaniu adaptacji itd, silnik chodzi bardzo łagodnie i ma ciut mocniejsze kopnięcie. Mimo szpery i dobrego asfaltu, ze zwyklego ruszania z nogą w podłodze, traci momentalnie przyczepność, trzeba popuścić gazu bo inaczej smaży kapcia cały pierwszy bieg, mimo że to automat i rusza z pierwszego biegu bez kopnięcia w sprzęgło jak to w manualu się szybko startuje. Pewnie letnie kapcie przywrócą trakcję

To jeszcze nie koniec ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 29 marca 2013, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: okolice Poznania
Moje BMW: E39 530i Limousine
Kod silnika: M54B30
tomaszeklolek napisał(a):
Muszę powiedzieć, że po tym zapłonie i czujnikach, skasowaniu adaptacji itd, silnik chodzi bardzo łagodnie i ma ciut mocniejsze kopnięcie. Mimo szpery i dobrego asfaltu, ze zwyklego ruszania z nogą w podłodze, traci momentalnie przyczepność, trzeba popuścić gazu bo inaczej smaży kapcia cały pierwszy bieg, mimo że to automat i rusza z pierwszego biegu bez kopnięcia w sprzęgło jak to w manualu się szybko startuje. Pewnie letnie kapcie przywrócą trakcjęTo jeszcze nie koniec


potwierdzam :hyhy: ciekaw jestem co by pokazało na hamowni z tym zmienionym kolektorem ;) na pewno bardziej rasowo brzmi i na tych krótszych przełożeniach łatwiej się wkręca :oczami:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 5 kwietnia 2013, 23:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Kolejne remonty.
Zmiana amortyzatorów z Bilsteina na Sachs. Jestem zawiedziony Bilsteinami, co roku na którejś osi padają po góra 20 tys km. Słyszałem, że ostatnio dużo reklamacji na Bilsteiny... Do tego wymiana dolnych wahaczy z przodu na Lemfordery i profilaktyczna wymiana tulei w ramieniu prowadzącym drążka kierowniczego rówież na Lemfordera. Visco chciałem Berh-Hella, ale również w sklepie usłyszałem jak i na forach wyczytałem, że kolejny producent który spoczął na laurach i czesto zdarzają się nowe, wadliwe części i jest dużo reklamujących, stąd wybór na Beru

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Frank napisał(a):
Uszczelki pod kolektorem ssącym też od razu zmieniałeś czy tez miałes je jakos niedawno wymienione ?

Wykrakałeś, coś mi odma nie śmigała, ściągałem jeszcze raz kolektor i tym razem już wymieniłem na nowe uszczelki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 5 kwietnia 2013, 23:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
tomaszeklolek napisał(a):
Jestem zawiedziony Bilsteinami, co roku na którejś osi padają po góra 20 tys km


B4? moje padły też coś koło 20tys km... masakra, też na Sachsy zmieniłem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 5 kwietnia 2013, 23:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
tomaszeklolek napisał(a):
Wykrakałeś, coś mi odma nie śmigała, ściągałem jeszcze raz kolektor i tym razem już wymieniłem na nowe uszczelki.
Po prostu jezdziłem ponad 6 lat M60/ M62 :]

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 5 kwietnia 2013, 23:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Byczus napisał(a):
B4?

Tak, B4. Ale padają tylko z przodu. Teraz wytrzymały dokładnie 18 tys km i na przeglądzie usłyszałem, że jeden nie trzyma i do wymiany. Tył zrobił u mnie 54tys i trzyma jak nowy... Więc może aż takie złe nie są i niefartem 2 razy przednim kołem na dziurę wpadłem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 07:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
W 730d wymienialem amory w 2006 roku na B4 wszystkie - przejechalem na nich przez ten czas do dzisiaj ok 100tys , przez ten czas sprezyny byly rozne 35,40,50 i M tech , bylem na Tüv w De i stan amorow w pazdzierniku uieglego roku to jesli sie nie myle 68%- przod 70% tyl -diagnsta stwierdzil ze to dobry wynik auto przez wiekszosc uzytkowane na drogach De moze stad ta roznica. Zadowolony chyba byc powinienem. Obecnie w E39 kupilem Monroe reflex (3lata gwar) i jestem bardzo zadowolony. Co do Sachsow to jestem pewien ze sa bardziej komfortowe i bedziesz zadowolony.Co do Visco to nawet nowe potrafia byc juz do bani, ja wolalem zregenerowac, samemu jest to do zrobienia i masz pewnosc ,ze bedzie dobre ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 11:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
7ka napisał(a):
auto przez wiekszosc uzytkowane na drogach De moze stad ta roznica.

To znacząca różnica, w DE nie jeździsz slalomem omijając dziury :)

Jeszcze jedna kombinacja - delikatne ulepszenie hamulcy z przodu.
OE Piasty BMW ze śrubą mocującą i osłonką, komplet tarcz kotwicznych wymieniałem rok temu
Tarcze ATE wentylowane od 750i, klocki również od 750i
Zaciski po kompletnej regeneracji i malowaniu proszkowym, wymienione wszystkie gumki, tłoczki, odpowietrznik. Również od 750i.
Różnica jest taka, że tarcze od 750i są 10mm większe na średnicy i 2mm szersze. Zaciski w 740i są jedno tłoczkowe, w 750i są dwu tłoczkowe.
Do kompletu tez wlatuje nowy płyn hamulcowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 13:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
lubię oglądać Twoją galerię :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 17:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
:ok: Widać ,że bardzo ją lubisz a może to coś więcej... :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 19:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
tomaszeklolek napisał(a):
Różnica jest taka, że tarcze od 750i są 10mm większe na średnicy i 2mm szersze. Zaciski w 740i są jedno tłoczkowe, w 750i są dwu tłoczkowe.


Dziwne bo ja miałem własnie dwutłoczkowe zaciski niby 735 takie dostawały dlaczego nie wiem

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str17 szpera, strona 20 remonty
PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 19:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 47
Posty: 157
Lokalizacja: Poznań
Mani , miałeś brembo 4tłoczki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 56  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL