BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 05:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] poranny chwilowy klekot.
PostNapisane: 17 września 2007, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: opole
witam wszystkich od niedawna posiadam bmw 320i jestem z niej bardzo zadowolony tylko martwi mnie taka jedna rzecz rano gdy odpalam autko to w zaworach słychac klekot ten klekot trwa chwilke okolo 2.3 sekónd później juz tego nie slychac dopiera jak autko postoi cala noc to przy pierwszym odpaleniu znowu to slychac i moje pytanie co to jest szklanki czy mam zawory regulowane sie śróbka bo niestety jeszcze niewiem co mam bo tego nie rozbierłem. dzieki pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 17 września 2007, 14:02 przez kajtek78, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 14:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
masz hydraulikę, nic się niczym nie reguluje, a jak chcesz wymienic to najlepiej wszystkie bo jesli wymienisz tylko kilka sztuk (te które słychać) to w niedługim czasie "padną" Ci inne

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 15:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Zanim zimny olej zlapie cisnienie i doleci do szklanek to Ci klepie. To normalny objaw przy hydraulice.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 16:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 288
Lokalizacja: xxx
To normalny objaw w tych silnikach, nie masz powodu do niepokoju :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poranny chwilowy klekot.
PostNapisane: 17 września 2007, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E-39 530D
kajtek78 napisał(a):
witam wszystkich od niedawna posiadam bmw 320i jestem z niej bardzo zadowolony tylko martwi mnie taka jedna rzecz rano gdy odpalam autko to w zaworach słychac klekot ten klekot trwa chwilke okolo 2.3 sekónd później juz tego nie slychac dopiera jak autko postoi cala noc to przy pierwszym odpaleniu znowu to slychac i moje pytanie co to jest szklanki czy mam zawory regulowane sie śróbka bo niestety jeszcze niewiem co mam bo tego nie rozbierłem. dzieki pozdrawiam.
Ja miałem to samo w 318I M-43,popychacze puszczały jak dłużej postał. luknij w lalunie http://profile.imageshack.us/user/marek ... 409fd5.jpg

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 17:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
nie ma powodów do obaw u mnie też rano z sekundę zacykają :) to normalne.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: opole
dzienki za uspokojenieale wczesniej mialem golfa 2 i tak sie zaczelo te klepanie rano co chwila i znikalo a pozniej juz nie i czeba bylo wymienic chydro popychacze,jestem nowy w bmw i niezabardzo znam te silniki dopiero zaczynam je poznawac dzienki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: OLECKO
KOLEGO PRZYWYMIANIE OLEJU ZEJDZ O KLASE NIZEJ TO ZNACZY Z POL SYNTETUKU NA MINERAŁ WTEDY OLEJ BEDZIE GESTRZY NIE BEDZIE SPLYWAL I PRZESTANIE PUKAC

_________________
DANIEL$


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: zamoœÌ
Mam ten sam silnik.Rano jak zimny tez klekocze chwile ale to jest jak najbardziej normalny efekt w tych motorach. W żadnym wypadku nie zmieniaj oleju na inny tak jak to pisze kolega wyżej bo dopiero wtedy będziesz miał problemy.Minerała to można do poldka nalać.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 20:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
LEINAD80, raczej nikt z forum nie poleci lania mineralnego do hydrauliki. Zaleje mineralnym i w zime przy -20* nie odpali.

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2007, 20:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
Ja u siebie rano lekko przekręcam kluczyk tak żeby silnik zakręcił ale nie zapalił, a jak drugi drugi raz przekręcam kluczyk i zapalam i nic nie stuka :D
nie zmieniaj na mineralny - nigdy :!:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 08:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Ja niemam problemu z odpalaniem nawet w -30C. Podchodze przekręcam stacyjke i pali z pierwszego zamachu. Co do klekotania to umnie prawie się nigdy nie pojawia. No może jak piszą koledzy wyżej kiedy postoi z 4dni to usłysze przy odpalaniu najwyżej 1s i jest piękna cisza ;) A mam 193tys. km przebiegu i jeżdże na mineralnym oleju Castrol GTX High Millage. :)

Pozdrawiam! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 09:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: OLECKO
LEINAD80, raczej nikt z forum nie poleci lania mineralnego do hydrauliki. Zaleje mineralnym i w zime przy -20* nie odpali
no niewiem ale jezdze na minerale i nawet przy -35 odpala bez problemu i jeszcze jedno cale usa jezdzi na mineralach i nie takimi furami wiedza co dobre niema tam olejow syntetycznych

_________________
DANIEL$


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 12:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Kto tak pisał, że silnik przy -20 nie odpali ????
Mineralny olej najlepszym rozwiązaniem dla klekoczącej hydrauliki, bo jest gęstszy i nie spływa ????
.....a jeśli na mineralnym dalej będzie klekotał to pozostaje już opcja oleju do dyfra........jest jeszcze gęstszy :oczami: :cwaniak: :mur: :mur: :mur:

LEINAD80,
Masz TDS-e.....pomyślałeś o przepływie oleju, którego gęstość jest większa przy -30 stopniach....dla przykładu przez turbinę ????

....itak samo jak gęsty olej gorzej przepływa, przez bardzo małe kanały, tak też odradzam zalewania nowszych silników olejami mineralnymi. Silniki są coraz bardziej skomplikowane i wyposażone w różne podzespoły wymagające także smarowania......powoduje to zwiększanie długości i ilości kanałów w całej magistrali olejowej......przepływalność oleju, przez wszystkie kanały musi być wręcz doskonała a to już zależne jest od samego oleju.
Mineralny olej dodatkowo ulega spalaniu w komorze korbowej i powoduje osadzanie nagaru. Syntetyczne i półsyntetyki cechują się właściwościami płuczącymi......dlatego zawsze silnik we wnętrzu wygląda jak nowy. ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 16:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
no u mnie stuka max 1s. a mam syntetyk 10W-60 :!: - to olej o zwiększonej lepkości ,ale nie zawsze stuka, tylko jak długo postoi :!:
jak kupiłem to był pół-syntrtyk 10w40 i tak samo stukało, może nawet gorzej :!: :?:
wiec raczej zalanie minerala nic nie da, na stukanie,
kiedyś miałem e30 z m40 i tam to stukało nie 1s tylko dużo dlużej :( :!: dolanie jakiegoś zagęszczacza (STP) nic nie dało :!:
dopiero jak kupiłem na allegro wyciszacz firmy LIQUI MOLY taki jak na tej aukcji:

http://www.allegro.pl/item244460521_liq ... e_hit.html

i to dało sporo :!: naprawdę wycisza samoregulatory :!:
nawet jak postał dłużej była spora poprawa :!:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: OLECKO
lucas1403 napisał(a):
Mam ten sam silnik.Rano jak zimny tez klekocze chwile ale to jest jak najbardziej normalny efekt w tych motorach. W żadnym wypadku nie zmieniaj oleju na inny tak jak to pisze kolega wyżej bo dopiero wtedy będziesz miał problemy.Minerała to można do poldka nalać.

Pozdrawiam

cale usa jezdzi na mineralach ja tez se zalalem i jest ok tak jak olej na pompo wtryskiwacze ma miec specyfikacje 501 a jak on je smaruje powiedz mi jak zes taki madry

_________________
DANIEL$


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2008, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Wawa
LEINAD80 napisał(a):
cale usa jezdzi na mineralach ja tez se zalalem i jest ok tak jak olej na pompo wtryskiwacze ma miec specyfikacje 501 a jak on je smaruje powiedz mi jak zes taki madry


Bo w USA mają Texaco albo Q4. Oleje mineralne robione z tzw "teksańskiej ropy" mają doskonałe parametry, miejscami lepsze niż syntetyki. U nas mało kto je kupuje bo nie reklamowany, tylko Castrole i Mobile :)
Od 3 lat mam mineralne Texaco w M50 i zawsze odpalanie jest za pierwszym razem, nie ważne jaka temp.

Na początku lat 90 jak wychodziły pierwsze M50 czegoś takiego jak olej syntetyczny w sklepach nie było.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2008, 10:12 
Zorka5 napisał(a):
Na początku lat 90 jak wychodziły pierwsze M50 czegoś takiego jak olej syntetyczny w sklepach nie było.


jasne. chcesz powiedzieć, że silniki te były konstruowane pod kątem minerałów? bzdura.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2008, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: knw
widze że to normalny objaw!
dobrze bo mi też na zimnym, długo stanym silniku 'klikają' zawory 1-2 sekundy! :]
czyli to nic złego! :hyhy:

_________________
"Szybkie Kobiety - PiĂŞkne Samochody"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2008, 16:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Wawa
..::CZARNY::.. napisał(a):
Zorka5 napisał(a):
Na początku lat 90 jak wychodziły pierwsze M50 czegoś takiego jak olej syntetyczny w sklepach nie było.


jasne. chcesz powiedzieć, że silniki te były konstruowane pod kątem minerałów? bzdura.


To zbyt daleko posunięta interpretacja. Silniki konstruowane były pewnie przy jakiś założeniach co do parametrów oleju, nikt nie zastanawiał się jaki ma być ten olej - syntetyk czy mineralny. Przecież nawet w ciągu kilku lat polepsza się proces produkcji oleju mineralnego i jest on coraz lepszy.

Próbuje tylko zwrócić uwagę na to, że przeważnie to co jest szeroko reklamowane jako najwspanialsze, nie zawsze takie jest. Gdyby tak było to wszyscy jeździlibyśmy Oplami Astra Classic a nie Bmw.
Po tych reklamach biorą sie potem dziwne stwierdzenia że jak sie wleje do silnika olej mineralny to ten na pewno po 200 km będzie szrotem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL