BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 16:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 13:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Bobby Vintage napisał(a):
Mercedes wygląda obłędnie i naprawdę luksusowo a siódemka ? J
Kwestia gustu :)

2 tygodnie temu byłem we Frankfurcie nad Menem i jakos nie widziałem przewagi S klasy nad 7er na ulicach ;) Miałem okazje jezdzic zarowno 760 jak i S 600 W221 ( tu np moj filmik z tym ostatnim ) i uwazam,ze BMW jest lepsze. Ale kazdy ma prawo do swojej opinii.


_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 13:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Frank, Chyba się nie rozumiemy. BMW zawsze będzie w moich oczach niekwestionowanym nr 1, ze względu na to co sobą reprezentuje, domieszka sportu i agresywności zawsze była i jest domeną tej marki. Mówie o tym co było wczesniej, dzisiaj w latach świetności F01, te schodki już zostały pokonane. Aha i nie oceniam klasy przez pryzmat mocy topowej jednostki tylko uważam, że w tamtym czasie BMW brakowało tego jednego motoru. Co wcale nie znaczy, że 7er było gorsze, bo każdy ma swoje wymagania. Wygląd tym bardziej, nie ma tutaj znaczenia.


Edit: "BMW jest lepsze" - pod każdym względem? Nie urażając nikogo, to ta opinia brzmi troszke stronniczo, "BMW jest lepsze, bo ja mam BMW". Ja rozumiem, że to jest forum BMW, równiez jestem fanem tej marki, ale może warto czasem spojrzeć obiektywnie i dopuścić do siebie myśl, że pomimo posiadania auta danej marki, są tez inne które jej dorównują, a może nawet w pewnych kwestiach wyprzedzają. I nie mówie tutaj o osiągach o w dyskusyjnym segmencie F nie to jest głównym założeniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 13:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
waskii napisał(a):
Frank, Chyba się nie rozumiemy
No chyba nie :)
waskii napisał(a):
tylko uważam, że w tamtym czasie BMW brakowało tego jednego motoru.
Ależ ja też tak uważam ! Zawsze miło mi gdy BMW dominuje, nawet juz we wczesnej fazie jeżdzenia autem zwaną patrzeniem w prospekt, w danych technicznych górując nad przeciwnikiem. Niestety analitycy rynku pracujący dla BMW są bezlitosni, zabili M7, zabili M8, zdusili w swoim czasie V12 w E38 ( były przeciez plany nad jednostką 32V, uzytą ostatecznie w nieco bardziej ekologicznej i awaryjnej wersji w E65, był nawet do dyspozycji 381 konny 5.6 z E31 CSi), uznali ,ze tak ma wygladac sytuacja a nie inaczej. Nie moze to jednak wpływac na ocenę klasy,ze BMW dyszy za MB czy Audi i jest wiecznie poł kroku do tyłu.

Prosty przykład - Nightvision w F01 vs MB 221 - jak dowiedziałem się na jednym ze szkoleń w BMW, podczerwień w BMW była/jest odporna na zakłócenia, tymczasem w W221 mijając z naprzeciwka auto z rowniez właczonym Nightvision, stracimy na moment obraz. Niby niuans, ale o jakze wielu takich zapomina się krytykując 7er w odniesieniu do S klasy.
waskii napisał(a):
"BMW jest lepsze - pod każdym względem " - Nie urażając nikogo, to ta opinia brzmi troszke stronniczo
A kto taką wyraził ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 13:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Frank napisał(a):
waskii napisał(a):
Frank, Chyba się nie rozumiemy
No chyba nie :)
waskii napisał(a):
tylko uważam, że w tamtym czasie BMW brakowało tego jednego motoru.
Ależ ja też tak uważam ! Zawsze miło mi gdy BMW dominuje, nawet juz we wczesnej fazie jeżdzenia autem zwaną patrzeniem w prospekt, w danych technicznych górując nad przeciwnikiem. Niestety analitycy rynku pracujący dla BMW są bezlitosni, zabili M7, zabili M8, zdusili w swoim czasie V12 w E38 ( były przeciez plany nad jednostką 32V, uzytą ostatecznie w nieco bardziej ekologicznej i awaryjnej wersji w E65, był nawet do dyspozycji 381 konny 5.6 z E31 CSi), uznali ,ze tak ma wygladac sytuacja a nie inaczej. Nie moze to jednak wpływac na ocenę klasy,ze BMW dyszy za MB czy Audi i jest wiecznie poł kroku do tyłu.

Prosty przykład - Nightvision w F01 vs MB 221 - jak dowiedziałem się na jednym ze szkoleń w BMW, podczerwień w BMW była/jest odporna na zakłócenia, tymczasem w W221 mijając z naprzeciwka auto z rowniez właczonym Nightvision, stracimy na moment obraz. Niby niuans, ale o jakze wielu takich zapomina się krytykując 7er w odniesieniu do S klasy.



Właśnie to jest ciekawe, ze każde auto ma swoje zalety, ale ma też wady. Tutaj BMW dominuje, tam Mercedes i podejrzewam, że można by się tak przedrzeźniać w nieskończoność. Ostatecznie wybór należy do nas i każdy powinien dokonać takiego, żeby był zadowolony. Jak widać jesteśmy na forum BMW i nasz wybór wydaje się trafiony. :)


O księgowych sie nie wypowiadam bo to oczywiste i nie dotyczy tylko 'naszej' marki.


Audi? Nadal goni konkurencje i stosuje ciekawe chwyty, zeby nadrobić straty. Ot chociazby wypuszczanie swoich topowych modeli zawsze 2-3 lata po premierze konkurencji. Mimo wszystko im też sie należy szacunek.


Frank napisał(a):
waskii napisał(a):
"BMW jest lepsze - pod każdym względem " - Nie urażając nikogo, to ta opinia brzmi troszke stronniczo
A kto taką wyraził ?



Ja troszke odniosłem takie wrażenie, może mylne. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 13:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
waskii napisał(a):
Ja troszke odniosłem takie wrażenie, może mylne.
Jesli o mnie chodzi, to musiało byc mylne :)

Jezdze BMW nieprzerwanie juz 12 lat, doskonale zdaję sobie sprawę z ich zalet i słabości. Jestem ostatnią osobą twierdzącą, że auta ze śmigłem na masce są najlepsze we wszystkim :) Ale jakby trawestując tekst pewnego pismaka kreślącego słow kilka dla polskiej edycji Top Gear, opisując dlaczego zawsze w dostępnej dla mnie puli budżetu i wymagań wygrywa BMW - " Nigdy jeden samochód nie był w tak wielu dziedzinach tak dobry " .

Oczywiscie to tylko moje zdanie :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 14:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Z którym na szczęście nie musze się do końca zgadzać, mimo, ze sporo w tym prawdy. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 16:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Frank napisał(a):
Bez przesady. Jakos nie widzę,zeby W210 czy c140 były drozsze od E39 i E31 na przykład. Nie uwazam tez zeby np ładny W126 560 odbiegał cenowo od ładnej E32 750, wręcz odwrotnie. Troche za duzo generalizowania i utrwalania obiegowych mitów :)

Akurat od W210 to ciężko żeby cokolwiek było tańsze ;) Piszę o latach `80 i początku `90. Przeglądam ceny w DE i jak wół E32 jest tańsze!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 16:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Krzysiek_E34 napisał(a):
Przeglądam ceny w DE i jak wół E32 jest tańsze!
Nie wiem jak wół, ale klikając w autoscout24.de na szybko E32 -1987 -1993 ( omijajac E38 z '94) i W126 - 1980-1990 ( omijajac W140 z '91 ) wychodzi nam 38 sztuk W126 ( najtansza 1490 E , najdrozsza 14126E ), oraz 93 sztuki E32 , najtansza 1000E , ale juz po 3 kolejnych mamy 1450 E, najdrozsza 14900, nie licze security za 21000 E. Nie widze tutaj taniosci E32 wzgledem W126.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 18:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Zgodzę się ze wcześniejszym stwierdzeniem, że 3er to wizytówka BMW. Nawet teraz, gdy poziom rywalizacji wielkiej trójki się mocno wyrównał (szczególnie Audi poszło "do góry) to chyba we wszystkich testach mediów motoryzacyjnych 3er wygrywa wyraźnie z C-klasą i A4.

Jeśli chodzi o 5er to jest już rożnie, szczególnie nowa A6 w wielu porównaniach jest górą (E-klasa zawsze trochę z tyłu, zobaczymy jak będzie po przeprowadzonym właśnie lifcie).

Natomiast najważniejszy z punktu postrzegania marki przez takich forumowych fanów jak my, jest brak supercara i tego nie potrafię zrozumieć dlaczego taką politykę stosują? Chodzi tylko o kasę? Jakbym był takim decydentem w BMW (zarząd/właściciele) to by mnie to fest wkur.. że Merc ma np. SLS. SLR, itd., Audi chociażby R8. Kurcze chyba nie mają za dużych jaj w Monachium ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 19:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
j27 napisał(a):
Jeśli chodzi o 5er to jest już rożnie, szczególnie nowa A6 w wielu porównaniach jest górą (E-klasa zawsze trochę z tyłu, zobaczymy jak będzie po przeprowadzonym właśnie lifcie).
Różnie jak różnie, pierwszy lepszy test niemieckiego Auto Bild, AUdi 3 miejsce. Nie jest wiec tak zle ;)
Obrazek

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 20:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Widziałem kilka testów w polskich gazetach (przedrukowanych z niemieckich), w których A6 wygrywa. Ale tutaj zależy głównie dużo od testu/silników/skrzyni/napędu które zostały "użyte" w porównaniu. Zazwyczaj są to testy dizli (2 i 3 litrowych). Tak po mojemu wychodzi na to że:

A6 ma lepszy napęd 4x4, lepszą skrzynię s-tronic - dwusprzęgłowa/7 biegową (szybsza ponoć od 8 biegowego automatu). Ponoć lepiej się prowadzi od 5er -bardziej sportowa.

5er ma lepszy komfort, lepsze silniki (szczególnie 2,0d), mniej pali.

Jeśli chodzi o jakość wnętrza to często zarzucają 5er jakieś trzeszczenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 20:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Dla mnie tez BMW jest najlepsza marka na swiecie i jestem jej fanatykiem,ale trzeba przyznac ze w hierarchi wsrod tych trzech marek najwyzej stoi Mercedes,pomimo ze wiele razy miala wpadki np z korozja.Nawet patrzac na cennik Mercedes jest najdrozszy.Wystarczyc popatrzec na najdrozsze modele:SLS,S65AMG,CL63AMG,SL65AMG,G65 itd.Ceny nierzadko przekraczaja milion zlotych.Teraz S-klasa bedzie produkowana w czterech wariantach(Pullman chociazby,a nawet wersja z odkrytym dachem :przestraszony: )tutaj niestety nisze sa niedostepne dla BMW.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 20:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Tak, nowe A6 ma wiele zalet i mocnych punktów. Ale zwróćmy uwagę na meritum, iż to A6 po niemal 20 latach od swojego debiutu ( a licząc historię Audi 100, nawet dłużej) moze wreszcie równać się z 5er a nie odwrotnie ;)

P.S. Trzeszczeń w F10 nie zaobserwowałem a jezdziłem praktycznie wszystkimi wersjami silnikowymi, także w dłuższych trasach.

BAWARA napisał(a):
Dla mnie tez BMW jest najlepsza marka na swiecie i jestem jej fanatykiem,ale trzeba przyznac ze w hierarchi wsrod tych trzech marek najwyzej stoi Mercedes,pomimo ze wiele razy miala wpadki np z korozja.Nawet patrzac na cennik Mercedes jest najdrozszy.Wystarczyc popatrzec na najdrozsze modele:SLS,S65AMG,CL63AMG,SL65AMG,G65 itd.Ceny nierzadko przekraczaja milion zlotych.Teraz S-klasa bedzie produkowana w czterech wariantach(Pullman chociazby,a nawet wersja z odkrytym dachem )tutaj niestety nisze sa niedostepne dla BMW.
Kwestia opłacalnosci sprzedaży danych modeli. Nie zapominajmy,ze BMW nie produkuje autobusów, ciągników siodłowych, busów, vanów i minivanów/ kombivanów ( np MB CITAN - brat bliźniak Renault Kangoo II :D :rotfl: ) na których MB wystarczająco dobrze zarabia, zeby pozwolic sobie na odrobinę szaleństwa.

BMW jest marką stricte premium, wliczając w to motocykle, MINI i RR ( który z łatwością nadrabia obecność w wyższych niszach cenowych ;) )

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 21:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Co nie zmienia faktu, że BMW ma pewne braki w gamie proponowanych modeli. Widzę, że panowie są napastnikami, a Frank bramkarzem... ;) To, że dana marka, proponuje auta w wielu segmentach to dla mnie aspekty jak najbardziej pozytywny. Zarzucanie Mercedesowi produkcje Citana, jest jednoznaczne z powiedzmy zarzucaniem BMW braku konkurencji dla SL'a. Także nie ma sensu sie droczyć.


Ostatnio edytowano 30 marca 2013, 21:19 przez waskii, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 21:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Frank, no dobrze ale BMW produkowalo takie cos jak isetta....niedawno mialo w swojej ofercie skuter C1,a mercedes to ewenement ktory moze pozwolic sobie na produkcje autobusow bo jedzie na starej renomie marki jaka sobie uzyskal 40lat temu.Porownujesz np A6 z BMW 5, zgadza sie Audi dopiero teraz rowna sie z BMW,ale nie zapominaj ze 20 lat temu BMW bylo w tej samej sytuacji co Audi i staralo sie wejsc w klientow Mercedesa.Dlatego prestiz Benz ma napewno najwyzszy z tej trojki.Zeby nie bylo wole Beatki i sa one dla mnie najlepszymi autami na swiecie :ok:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 21:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
waskii napisał(a):
Widzę, że panowie są napastnikami, a Frank bramkarzem...
Absolutnie nie ustawiam się w tej dyskusji wyłącznie w pozycji defensywnej ;)
waskii napisał(a):
Zarzucanie Mercedesowi produkcje Citana, jest jednoznaczne z powiedzmy zarzucaniem BMW braku konkurencji dla SL'a.
Z SL'em, przynajmniej wg BMW,ma konkurować F12 , takze spokojnie :) Citana przytoczyłem w ramach przykładu o maszynce do zarabiania pieniędzy a nie odnosnie licytacji kto ma szerszą gamę;) No ale to chyba było klarowne.
BAWARA napisał(a):
,ale nie zapominaj ze 20 lat temu BMW bylo w tej samej sytuacji co Audi i staralo sie wejsc w klientow Mercedesa.
20 lat temu BMW miało juz mocno ugruntowaną pozycję czołowego gracza w lidze premium, takze tu się nie zgodzę :)
BAWARA napisał(a):
Dlatego prestiz Benz ma napewno najwyzszy z tej trojki
Jeśli bierzemy pod uwagę historię danej marki, to mogę zgodzić się z tym, że MB ma ją najbogatszą co moze prowadzic do odczucia największej estymy wobec tego producenta. Niemniej są to czysto subiektywne impresje :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 30 marca 2013, 23:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Nie mam doświadczenia z autami segmentu F. Gdybym jednak miał postawić ostatni żeton w kasynie na najbardziej luksusową limuzynę wybierając pomiędzy 7er, a S'ką postawiłbym na S-klasę.

Tak jak Pan wyżej wspomniał - Mercedesa produkującego autobusy, ciężarówki i dźwigi stać na eksperymentowanie z bezkompromisowymi wersjami, tak jak grupę Audi/VW stać na R8. Choć akurat w przypadku serii 7 to dobrze, że BMW nie stara się zrobić z niej super-sportowej limuzyny na wzór S65 AMG, ponieważ to zwyczajnie mija się z celem. Szczytem absurdu jest stoper na desce rozdzielczej w wersji AMG S-klasy, no bo kto przy zdrowych zmysłach pojechałby tym kręcić czasy na torze? :zdziwko:

Nie tylko w przypadku segmentu F Mercedes oferuje większy wybór ekstremalnych wersji silnikowych. Weźmy pod uwagę choćby wałkowane już w tym temacie E34 vs. W124. Jest M5 E34 i jest też E500 podejmujące z nim walkę jak równy z równym, którą zapewne w rezultacie przegrywa. Ale cóż to?! Mercedes wyciąga kolejne asy z rękawa :16: I tak oto mamy E60 AMG, któremu z mocą 380km bliżej do E39 M5 niż E34. Dalej są Brabus'y E60/65 o mocy od 400-450km. Później natrafiamy na Vath V12 i Brabus'a V12, odpowiednio 7.2L 510km i 7.3L 530km oraz przyśpieszenie 0-100km/h o ile mnie pamięć nie myli poniżej 4.5sek. Z czym można je porównać? Z E60 M5?? Wiem, że są to propozycje niezależnego tunera, ale przytaczam je tutaj podobnie jak została przytoczona Alpina B12, jako argument po stronie BMW. I to wszystko w jednym W124... Do dziś jeśli ktoś ma dość gotówki może bardziej zaszaleć i popuścić wodze fantazji, wybierając spośród aut w ofercie MB, przy których nieraz M-powery bledną. Tylko co mi z tego? Dla mnie liczy się to, że BMW z 200 koni w aucie potrafi wycisnąć tyle satysfakcji z jazdy dla kierowcy, podczas gdy u Mercedesa aby coś w ogóle zaczęło się dziać to musi być przynajmniej AMG... Więc tak jak już zostało wyżej słusznie wspomniane - topowe wersje nie świadczą o jakości całej serii danego modelu.

j27 napisał(a):
Natomiast najważniejszy z punktu postrzegania marki przez takich forumowych fanów jak my, jest brak supercara


Hmmmmmmm ok - zrobią "Supercara", przyoszczędzą na klamkach w serii 3, które od tej pory będą produkowane ze stopu ryżu i gówna w Chinach i zawrą umowę z producentem opakowań do Tic-tak'ów, na wykonanie plastikowych schowków do wnętrza serii 5, a wszystko po to żeby Supercar mógł mieć elementy nadwozia z włókna węglowego. Pytanie tylko czy za 10 lat będziesz jeździł tym Supercar'em, czy nowszą serią 3/5, lub inną? Nie zrozum mnie źle - fajnie gdyby taki wóz powstał i pewnie powstanie, ale jego istnienie nie jest dla marki kluczową kwestią. Więc jeżeli faktycznie dziś jeszcze ich na to nie stać to lepiej żeby taki pomysł został w szufladzie, niż gdyby miał być zrealizowany kosztem popularnych modeli, którymi ludzie jeżdżą na co dzień, a nie oglądają w gazetach.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Ostatnio edytowano 31 marca 2013, 03:38 przez Zakov328, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 31 marca 2013, 00:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Frank, BMW niestety brakuje takiej maszynki, z jednej strony to dobrze, z drugiej źle. Kolejna rzecz która nie podoba mi sie ostatnimi czasy w BMW to downsizing, u konkurencji szczególnie z Stuttgartu tego się nie odczuwa aż tak.


PS. Troche zeszliśmy z tytułowego wątku, z mojej strony wnioski z dyskusji sa takie, że BMW zawsze w naszych sercach, ale rozum daje do myślenia, że są równie dobre, a nie kiedy lepsze auta w tej klasie. Trzeba być tego świadomym i niejednokrotnie brać to pod uwagę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyle zaczynają kosztować naprawdę ładne E32...
PostNapisane: 31 marca 2013, 12:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Zakov328 napisał(a):
Ale cóż to?! Mercedes wyciąga kolejne asy z rękawa I tak oto mamy E60 AMG, któremu z mocą 380km bliżej do E39 M5 niż E34. Dalej są Brabus'y E60/65 o mocy od 400-450km. Później natrafiamy na Vath V12 i Brabus'a V12, odpowiednio 7.2L 510km i 7.3L 530km oraz przyśpieszenie 0-100km/h o ile mnie pamięć nie myli poniżej 4.5sek. Z czym można je porównać? Z E60 M5?? Wiem, że są to propozycje niezależnego tunera, ale przytaczam je tutaj podobnie jak została przytoczona Alpina B12, jako argument po stronie BMW. I to wszystko w jednym W124... Do dziś jeśli ktoś ma dość gotówki może bardziej zaszaleć i popuścić wodze fantazji, wybierając spośród aut w ofercie MB, przy których nieraz M-powery bledną.
Nie przesadzajmy z tą apoteozą W124. Fajnie, że tunerzy MB mieli do dyspozycji w swoim czasie większe jednostki napędowe, ale E34 miało rowniez klika ciekawych pozycji jak 360 konna Alpina B10 biturbo, znakomicie radzącą sobie z 380 konnymi AMG.
Pomijam juz takie firmy jak MK-Motorsport (3.6 - 360 PS wolnossacy), czy DINAN - 535 biturbo (405 PS ) , 3.8 - 382 PS...
A jeśli komuś było mało, zawsze mogł doładować E34 M5, co skutkowało 1000 konnymi odmianami typu " Gollum"
http://www.zercustoms.com/news/1,000-hp-BMW-M5-E34.html

Warto tez dodac, ze jednostki V8 mieli tunerzy BMW dopiero od 92 roku, ale gdy juz mieli, wyniki były naprawdę obiecujące ;) - 650 ps na seryjnym M60 z doładowaniem.

Obrazek





Do dzis zresztą jest np G-Power, niekoniecznie objawiający się blednięciem M powerów. Vide - 800 ps Hurricane RR..

Poza tym, G-power oferował 760i w odmianie " STORM " i 725 PS, na bazie 760, tak a propos S65 AMG...
... Omawianie aut tunigowych jest naprawde fascynujące :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL