BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 19:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4566 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 229  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 14:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
deejeys napisał(a):
Wg mnie laga tu nie będzie skoro turbo przy 3,5tyś się dzieje. Dobrze dobrane turbo i tyle... :)
Przecież lag to czas reakcji gaz-''kopniecie'' czas trwania napełniania się układu,i to nie ma nic wspólnego jakie jest doładowanie przy jakich obrotach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 15:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Santino napisał(a):
a wszystkie inne na 0.6 i wiecej to juz dawno przeszlosc. Bez odprezenia wieksze doladowanie w tym silniku bardzo skróci trwałość

Przecież od początku pisałem o odprężonym silniku pod 0.6bar. Cosik nie doczytałeś ;)
deejeys napisał(a):
Większe turbo = więcej tlenu

Niby tak ale nie do końca. Równie ważna jest strona gorąca i jej lepsze właściwości odprowadzania spalin względem mniejszej. Lepsze opróżnienie cylindra więcej zostanie wtłoczone nowej mieszanki co się równa więcej mocy.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 15:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Adam_94 napisał(a):
Niby tak ale nie do końca. Równie ważna jest strona gorąca i jej lepsze właściwości odprowadzania spalin względem mniejszej. Lepsze opróżnienie cylindra więcej zostanie wtłoczone nowej mieszanki co się równa więcej mocy.


lepsze odprowadzenie spalin = mniejsze EGT.

Zależności jest multum...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 15:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Ale wysokość egt bezpośrednio nie wpływa na moc tylko na bezpieczeństwo silnika. Zależności jest mnóstwo ale dwie najważniejsze to wydajność kompresora turbosprężarki i możliwości przepływu strony gorącej :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 15:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
Tu jest więcej składowych niż tylko muszla. Ciężar wirników/ośki , ich średnica, wydech (czy nie jest za ciasny) pojemność kolektora wydechowego no i sam program sterujący = ilość spalin napędzają turbinę


Cytuj:
Zależności jest mnóstwo ale dwie najważniejsze to wydajność kompresora turbosprężarki i możliwości przepływu strony gorącej


Obydwoje macie racje, Dawid tylko zapomniał dodać że muszla strony goracej działa jak wydech w pewnym sensie ;) Sprawa uwidacznia się przy dużym przepływie spalin (wysokich obrotach na wyższych biegach) ;)


Cytuj:
Przecież lag to czas reakcji gaz-''kopniecie'' czas trwania napełniania się układu,i to nie ma nic wspólnego jakie jest doładowanie przy jakich obrotach.


Zapominasz o jednej kwestii... o bezwładności wirnika przy danych jego obrotach... Odpowiednio wysterowane GTB22 ma piękne walnięcie przy 1800obr jednak do 1800obr dzieje się o wiele mniej niż na mniejszej turbinie. Jak już wirnik dostanie odpowiednich obrotów to zaczyna się rozpędzać... to tak jak z ciężkimi felgami.

Z mojego doświadczenia moge powiedzieć że gdy mam 2000obr to reakcja na gaz jest bardzo podobna na gt2260 jak i na gt1749, a przecież locha wielka. Za to do 2000obr jak się rozpędza turbo wiadomo, jest gorzej.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 16:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jnx napisał(a):
Zapominasz o jednej kwestii... o bezwładności wirnika przy danych jego obrotach...






Ciekawe kiedy to się budzi :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 21:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
jnx napisał(a):
Zapominasz o jednej kwestii... o bezwładności wirnika przy danych jego obrotach... Odpowiednio wysterowane GTB22 ma piękne walnięcie przy 1800obr jednak do 1800obr dzieje się o wiele mniej niż na mniejszej turbinie. Jak już wirnik dostanie odpowiednich obrotów to zaczyna się rozpędzać... to tak jak z ciężkimi felgami.

Z mojego doświadczenia moge powiedzieć że gdy mam 2000obr to reakcja na gaz jest bardzo podobna na gt2260 jak i na gt1749, a przecież locha wielka. Za to do 2000obr jak się rozpędza turbo wiadomo, jest gorzej.

o niczym nie zapominam,Lag to lag,bo chyba mylisz pojęcia tego słowa ( albo ja ) To chyba każdy wie że większa turbina,większa masa wirnika,większa siła potrzebna do napędzenia i wyhamowania.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 21:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Widzę że rozgorzała niezła dyskusja, i dobrze bo każdy z nas ma trochę racji.


Mały zapominasz o jednej ważnej rzeczy że kompressor dając 0,4 bara daje tez nie mały opór dla silnika (kiedyś gdzieś czytałem że nawet 20%). Na Kompressorze włodar miał przy 1 barze 450km...

Zarówno strona gorąca jak i zmina ma nie mały wpływ na końcową moc silnika, im większa dupa tym lepsze odprowadzenie spalin a tym samym brak dławika w wydechu za to większy lag. Im większy kompressor tym wieksze doładowanie przy relatywnie niskiej temperaturze powietrza, lepsze napełnienie dolotu i wiele innych.

Ja też sobie strzelę że przy 0,6 bara będzie więcej jak 400km ale zobaczymy...


Co do pękających półek na tłkach z m54 to nie jest to mit. Te tłok są po prostu zbyt słabe to raz a dwa silnik seryjnie jest mocno doprężony bo do 10,2:1 a co za tym idzie nie trudno o stukowe, można by temu zaradzić przesuwając zapłon ale w m54 i ms43 nie jest to do zrobienia. Trzeba tu już Stand Alone a jedyne jakie ogarnie vanosa to MS3 i takowe zagości u mnie w przyszłym sezonie wraz z 1 barem i kucizną....

Wszystkie te dobrodziejstwa tylko i wyłącznie jesli będę zadowolony z tego jak auto jezdzi, bo jak wcześniej pisałem nie chce bić rekordów a zależy mi też na bezawaryjności. Dla porównania powiem wam że chyba w stanach albo szwecji jest e39 m54b30 które na tej samej turbawce i 1,2 bara ma 600km ;)

Co do reakcji na gaz to strasznie kopie w plecy jak sie już napędzie i przytrzyma dajmy na 3500obr po czym wciśnie do końca to czuc że mocno kopie i reaguje od razu. Gdyby przepustnica była na linkę to pewnie kopała by bardziej ;)

Dzisiaj udało mi się uporządkowac sprawy ze spływem i poskładac ładnie silnik. W weekend malowanie dolotu jeśli kuzyn będzie na miejscu i tymczasowych kół :)

Mam też filmik z dzisiaj który zaraz wrzucę, niestety mokro i brak trakcji ale i tak jest miło ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 21:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Zapominasz nightfox o jednej ważnej rzeczy ;)
że wszystko to dobierane jest do inercji silnika, innymi słowy do tego jaką prędkości ile spalin wyrzuca silnik w czasie pracy.... Jak jest ona duża a w m54 jest nawet bardzo bo głowica ma duże przepływ (u mnie dodatkowo porting głowicy) pojemność to dwa a trzy duże zawory i duże wzniosy ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 21:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Leo,

Cytuj:
Co do reakcji na gaz to strasznie kopie w plecy jak sie już napędzie i przytrzyma dajmy na 3500obr po czym wciśnie do końca to czuc że mocno kopie i reaguje od razu. Gdyby przepustnica była na linkę to pewnie kopała by bardziej


Programowo powinno dać się to ogarnąć (driver wish) tyle że auto wtedy jest zbyt nerwowe, coś za coś niestety ;)

U mnie również gdy już są obroty to kopie.. z rolki ścigałem się z deejaysem u mnie siedzi bydle GT2260 a u niego GT1749 i na początku z tego co pamiętam szliśmy równo, to była chyba dwójka i 2tys obrotów..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Leo napisał(a):
Zapominasz nightfox o jednej ważnej rzeczy ;)
że wszystko to dobierane jest do inercji silnika, innymi słowy do tego jaką prędkości ile spalin wyrzuca silnik w czasie pracy.... Jak jest ona duża a w m54 jest nawet bardzo bo głowica ma duże przepływ (u mnie dodatkowo porting głowicy) pojemność to dwa a trzy duże zawory i duże wzniosy ;)

Leo wybacz tego tez jestem świadomy :) inaczej to turbo wstanie przy 1.2l a inaczej przy 3l a inaczej w silniku 13.5l litrowym którego miałem okazję ostatnio składać .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 22:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
upssssssss upssssssssss fajnie to gra dobra robota

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 23:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Gdzie film? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 23:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Dzięki tej galerii dowiem się chociaż czegoś nowego, dzięki :)


Dawaj filmik, bo projekt mega ciekawy :oczami:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 5 kwietnia 2013, 06:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
wczoraj awaria neta i do dzis internet przez telefon wiec musicie poczekac, ale za to nagram dzisiaj jeszcze coś nowego i wrzuce kilka ładnych wyraźnych zdjęć :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 08:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1174
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E92 335i,m3f80 18r
Kod silnika: N54b30&s55b30
Garaż: N54garage
Wczoraj z Leo walczylismy do 12 w nocy przy aucie udało sie pomalowac felgi i rurki co do wrażeń auto ma takie pirdo.... przy 3 tys ze na 3 biegu idzie bokiem koła co chwile gubia trakcje teraz ma cos koło 300 koni zajebi... jest to auto :cwaniak:

Teraz moja taczka z rolki zostanie wciagnieta przez ta turbine :(
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
335i n54 single turbo
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=161088&start=280
N54garage


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 18:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Mr.Klopot napisał(a):
co do wrażeń auto ma takie pirdo.... przy 3 tys ze na 3 biegu idzie bokiem koła co chwile gubia trakcje
A nie mówiłem :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 18:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 13
Posty: 873
Lokalizacja: WPR
Świetna robota z tym lakierowaniem :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 134
Lokalizacja: ZDR / Szczecin
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Kiedy 0,6 i wykres? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo->330Ci->turbo project, już zapier...ala str 85 :D
PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 09:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Za jakieś 2 tyg mam nadzieję że do Torunia się uda zrobić 0,6 ;)


W końcu schludnie pod maska się robi, jeszcze kilka poprawek jak docelowo stożek, inny zbiorniczek do spryskiwaczy i jeszcze kilka rzeczy :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj chwilowy brudny image auta ;)

Obrazek

Obrazek

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4566 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 229  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL