BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 05:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 511 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Lakierowanie schowka s13
PostNapisane: 2 kwietnia 2013, 19:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
KrzysiniO napisał(a):
Z konsoli środkowej można, zmyć tą gumę. Gorąca woda, gąbka ( ewentualnie taka szmatka do czyszczenia rur miedzianych) i do przodu. Potem pasta polerska i wygląda wszystko jak nowe.
Tak ale świeci się później jak psu jajca ;) ten schowek na pewno,bo pod nim nie ma tej struktury.
byku1600, Wpadnę jak będzie cieplutko ;) bo jak na razie to hm... :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Lakierowanie schowka s13
PostNapisane: 2 kwietnia 2013, 19:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 250
Lokalizacja: WND
Moje BMW: e46 MPakiet
Kod silnika: m47DO1 ++
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=108114
Mi nic się nie świeci. Po operacji poszedł plak mat i jest jak oem :cwaniak:

_________________
Obrazek

Diesel power 217km/422nm



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Lakierowanie schowka s13
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 29
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
Bardzo ładna coupe :) bogaty środek :))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Lakierowanie schowka s13
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 18:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Dziś zabrałem sie za wymianę uszczelki dekla, uszczelka była ori i twarda jak kamień :przestraszony: ponad godzine ją wyciągałem z dekla :/ olej ma juz 8 tys i czarny trzeba wymienić.
Teraz jest MOTUL 8100 X-CESS nie wiem czy zmieniać na coś lepszego .?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przymiarka :rotfl:
Obrazek
Składanie
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 10 kwietnia 2013, 19:11 przez Nightfox, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Lakierowanie schowka s13
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 18:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Nightfox napisał(a):
Teraz jest MOTUL 8100 X-CESS nie wiem czy zmieniać na coś lepszego .?

Dobry olej więc jak zmieniać to raczej tylko dla wlasnego 'widzimisie' :) ale jak juz to na coś na bazie PAO.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 19:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
!kuchar napisał(a):
Dobry olej więc jak zmieniać to raczej tylko dla wlasnego 'widzimisie' :) ale jak juz to na coś na bazie PAO.
W sumie na tego nie mogę narzekać,bo pod deklem nie ma syfu,myślałem robić płukankę przed wymianą ale nie wiem czy jest sens.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 21:19 
Silnik po tym oleju wygląda u ciebie świetnie :ok:
..już nie wymyślaj :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 22:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Szkoda że nie widziałem jak wyglądało to po zakupie jak jeszcze chodził na Castrolu było by jakieś porównanie.
zdjęcie było robione jeszcze przed czyszczeniem zakamarków kolo vanosa,teraz jest lepiej :hyhy: ale foty nima bo rece były ufajdane olejem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 22:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 134
Lokalizacja: ZDR / Szczecin
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Tylko Liqui Moly :P . A i o ile kiedys dobrze Leo zrozumialem to dobrze temu silnikowi zrobic plukanke przed kazda wymiana.


Ostatnio edytowano 10 kwietnia 2013, 22:55 przez turtles0, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 22:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 381
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
uszczelki pod śruby też zmieniałeś?

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 22:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
turtles0 napisał(a):
A i o ile kiedys dobrze Leo zrozumialem dobrze temu silnikowi zrobic plukanke przed kazda wymiana.
no można fakt,ale jak czysto,oleju nie łyka to chyba nie ma sensu :)
zibi73 napisał(a):
uszczelki pod śruby też zmieniałeś?
ich nie wymieniałem macałem je były miękkie nie popękane więc zostawiłem. miałem też wymieniać uszczelniacze vanosa ale stwierdziłem że nic nie słychac wszystko chodzi dobrze więc zostawiam do końca sezonu,na zimę jak będzie stała to się zrobi,a przy okazji nowa uszczelka i nowe gumki śrub wlecą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 02:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
Możesz zrobić płukankę, na pewno nie zaszkodzi. Olej jeśli chcesz zmienić, to zmień na Motula X-Clean, jest pełnym syntetykiem i nawet wg producenta lepiej nadaje się do Twojego silnika ;)

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 11:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
StreetFire7 napisał(a):
X-Clean, jest pełnym syntetykiem i nawet wg producenta lepiej nadaje się do Twojego silnika ;)
Ja miałem ten X-clean przez kilka dni i wymieniłem go na X-cess ;) (Mechanik miał ładne :zdziwko: jak przyjechałem na wymianę :D ) ten x-claan bardziej do diesla z pdf.
Co do płukanki,Pisałem z kolegą (przedstawiciel Amsoila w us ) twierdzi że ma to sens ale płukanka idzie do nowego oleju, płukanie i znowu nowy olej. i stosuje się zabieg po kupnie,jak nie wiemy jaki był olej lany przez poprzedniego właściciela. i w przypadku serwisowania auta w aso i długich okresów między wymianami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 17:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
Nightfox napisał(a):
ten x-claan bardziej do diesla z pdf.


Obrazek

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 18:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
StreetFire7, ja bym się tym tak nie kierował co zaleca konkretnie Motul. Rzewczywiscie olej x-clean spełnia wyższe standarty, jest 'low saps', bmw LL04 ale to jest wymagane wlasnie do diesli z dpf a X-cess bedzie mysle równie dobry do M54. (x-celan jest chyba olejem bardziej 'eko' wiec siłą rzeczy będzie lansowany przez producenta oraz samo bmw proponuje oleje long-life)

Przykład wypowiedzi Piotrka ze zmienolej.pl (zakładam, ze ma sporą wiedzę bo nieraz z nim rozmawialem ale jest też przedstawicielem Millersa więc ma dostęp do pewnych informacji pewnie) na temat oleju Millersa do BMW 330i (Millers Trident 5W40 vs. Trident 5W40 Long-life - więc powiedzmy to samo można by powiedzieć o Motuli x-cess vs. x-clean chociaz Motul to nie jest pełna baza PAO jak oba wymienione wyżej Millersy):

Cytuj:
Oleje longlife z aprobatami normami C2, C3 są komponowane na droższych ddoatkach, sapsach co nie znaczy że są gorsze/ lepsze.... po prostu inne ale wymagają lepszej bazy olejowej często.
Trident 5W40 jest komponowany na starszej recepturze tzw. pełny ZDDP co ma większy wpływ w starych silnikach na ochronę wałków ale te nowe pozycje C3 z 2010 nie ustępują w niczym tym najnowszym więc nie ma się czego obawiać.


P.S użytkownik i tak nie jest w stanie poczuć różnicy miedzy jednym a drugim na tym poziomie na jakim są teraz oleje Motula, Millersa itp. wiec... :rotfl:

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 18:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
!kuchar napisał(a):
P.S użytkownik i tak nie jest w stanie poczuć różnicy miedzy jednym a drugim na tym poziomie na jakim są teraz oleje Motula, Millersa itp. wiec...


Dokładnie tak, dlatego napisałem, że może sobie zmienić markę/model oleju, ale zakładałem, że będzie to zmiana poprawiająca tylko samopoczucie :)

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 18:44 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
X-Cess -> bardziej ochrona silnika
X-Clean -> bardziej ochrona przyrody. Jest to olej mid albo low saps, niepamiętam dokładnie (zmniejszona zawartość popiołów, dobre dla żuczków, jaskółek, dżdżownic itd).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 18:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
maaaad, masz trochę racji, ale z Twojej wypowiedzi wynika, że coś kosztem czegoś, a tak nie jest bo X-Clean równie dobrze chroni silnik i jest pełnym syntetykiem, a X-Cess jest hydrokrakiem.

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Wymiana uszczelki s14
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 19:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
StreetFire7,
Ja wiem co poleca Motul :) bmw też poleca castrola i wymianę co 25tysi stosować się do tych zasad .? ;)
maaaad napisał(a):
X-Cess -> bardziej ochrona silnika
X-Clean -> bardziej ochrona przyrody. Jest to olej mid albo low saps, niepamiętam dokładnie (zmniejszona zawartość popiołów, dobre dla żuczków, jaskółek, dżdżownic itd).

Własnie o to mi chodziło :) temu zlałem właśnie tego x-clean
Patrzyłem na faktury to zalewany był CASTROL SLX LL 01 i teraz mu norny wyższe pomogą .? nie sądzę ;)\
EDIT.
Muszę podjąć decyzję co brać w końcu mają być w rozmiarze 225/40 255/35 18 tak czytam i czytam i w końcu nie wiem :/
Vredestein Ultrac Sessanta

Yokohama C.drive AC01

Toyo PROXES T1-R

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nightfox -->> e46 330ci Pomoc w wyborze opon s14
PostNapisane: 12 kwietnia 2013, 19:42 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
StreetFire7 napisał(a):
maaaad, masz trochę racji, ale z Twojej wypowiedzi wynika, że coś kosztem czegoś, a tak nie jest bo X-Clean równie dobrze chroni silnik i jest pełnym syntetykiem, a X-Cess jest hydrokrakiem.

Ale to, że X-cess lepiej chroni silnik nie wynika z faktu, że jeden jest 100% syntetyk, a drugi HC, a z porównania ich parametrów.
X-cess ma wyższą gęstość, lepkość przy 40 czy 100 stopniach C, wyższy indeks HTHS i wyższy wskaźnik TBN. I te parametry rzutują na to, że X-Cess lepiej ochroni silnik (przynajmniej w teorii, bo różnice pomiędzy X-Cess a X-Clean - z wyjątkiem TBN - są niewielkie, więc nie szczypałbym się aż tak bardzo). Na korzyść X-Clean przemawia wyraźnie niższa temperatura krzepnięcia, co przydaje się zimą ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 511 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL