BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 17:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] Duże cisnienie w układzie chłodzenia. + Ciekawostka!
PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 19:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 111
Lokalizacja: Gdańsk-Wrzeszcz
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57TU
Witam. Wiem, że było multum tego tematu postów, ale nie do końca uzyskałem odpowiedzi.

Miałem kiedyś problem z tds'em. Momentalnie temperatura wbijała na czerwone pole, później mokre dywaniki. Duże ciśnienie było już od jakiś 6msc. Wymieniona została właśnie nagrzewnica, było ok, ale na drugi dzień znów czerwone pole i okazało się to zapowietrzeniem.
Odpowietrzone i było ok, przez 4 msc. Nie sprawdzałem ciśnienia, nie przegrzewał się to nie musiałem sobie odkręcać korka. Od czasu do czasu mam skoki temperatury do 2-3 mm na prawo przy prędkości powyżej 120-140km/h. Zwalniam sobie i po 2 minutach jest ok w pionie. Teraz do rzeczy.

Dziś oddałem autko do mechanika, stwierdził że może to będzie uszczelka lub głowica...jutro da mi znać po południu.

Teraz tak:
dziś rano przejechałem 100km w tym 2h w korkach temperatura pion, potem jeszcze niestety 20 minut w korku i zauważyłem 2-3 mm wychylenia w prawo. Ruszyłem dojechałem do pracy i już widzę, że temperaturka jest na pionie. Po pracy 8h, odpaliłem ruszam, jadę 30 minut, korki, trasa powyżej 140 km/h jest ok, temperatura pionowa. Wyprzedam sobie golfika dwójeczkę powyżej 150km widzę, że temp znów 2-3 mm w górę...ale teraz do sedna. Po odpaleniu tds'a i jazdy 15minut tak prędkością 80km/h temperatura stała ciągle przed pionem jakieś 2-3 mm. Dziwne to myślę, pogoniłem białą damę i nagle pion. Tak przez 1h jazdy i nic. Dojeżdzam do mechanika pion. Nic dosłownie. Chciałem wymienić termostat, ale odkręcił korek i ciśnienie takie, że wywaliło płynu z 1 litr ? Nie wiem, ale troszkę tak.
Uszczelka uszczelką, ale głowica? Nie wiem jak koszty, ale nie podaruję chcę pojeździć bunią.
Teraz tak:
- termostat ma 3 lata (przejechane ponad 100k km )
- pompa wody to nie wiadomo, kiedy wymieniana.
- uszczelka robiona rok temu
+ uszczelka i głowica = robiona kompresja ok, na komputerze sprawdzanie też ok. (ok 4 msc temu). Ale komp Ci nie pokaże pęknięcia.
- chłodnica wymieniana 2 lata temu

Ponadto płyn gorący we wlewie i z przodu okolic silnika, druga część czyli od chłodnicy to tylko wąż górny twardy i gorący, dolny zimny...jak okręcił korek to wywaliło płyn i nagle ten dolny się zrobił ciepły.

Teraz tak:

- rano lekko dymi 20-30 s po odpaleniu na biało
- nie dymi na niebiesko
- nie ma utraty mocy
- nie wywala płynu
- nie ma majonezu na korku od wlewu oleju oraz go nie ubywa
- nie ma ubytków płynu chłodzącego
- nie miesza się olej z płynem
- zimą zauważyłem syczenie z korka od wlewu płynu chłodniczego
- raz jest 2-3 mm przed, a raz za pionem temperaturka.

Tylko to ciśnienie duże - uszczelka/głowica? Hmm...spekulowałbym, ale też nie chcę się pocieszać. Niby była robiona i sprawdzana na kompie, ale z drugiej strony czy można temu wierzyć? Nie, wiem. Wskazywałoby to na uszczelkę/głowicę, ale czy na pewno? Jutro się dowiem. Jestem podenerwowany, bo nie mam zamiaru wydawać znów kwitu tyle, gdzie ostatnio robiłem zawieszenie+opłaty.
Doradzicie? Wiem, że wróżkami nie jesteście. Dzięki za wsparcie chłopaki. Pozdrawiam. Dam znać.


Ostatnio edytowano 9 kwietnia 2013, 18:22 przez MatheoE34, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Duże cisnienie w układzie chłodzenia.
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 18:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 111
Lokalizacja: Gdańsk-Wrzeszcz
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57TU
Beta ogarnięta. Uszczelka? Nie.

Termostat i korek strzelony.

Teraz mam problem. bo beta mi słabo grzała. Mechanik powiedział mi, że "ktoś kto mi wsadzał nową nagrzewnicę połamał mi jakieś plastiki"...ja za to zapłaciłem ok. 1000zł. Koleś mi tak złożył deskę, że szkoda gadać dotykam i podświetlenie znika/ zacinają się awaryjne itp. Teraz pojadę za tydzień do tamtego mechanika i gooo...właśnie co mu zrobić? Kasę niech odda, ja nie będę na swój własny koszt robił znów nagrzewnicy i tego rozbierał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Duże cisnienie w układzie chłodzenia. + Ciekawostka!
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 18:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Właśnie miałem pisać byś wywalił w ogóle termostat i podmienił korek :) jak zjebali robotę z nagrzewnicą to niech kase oddają

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Duże cisnienie w układzie chłodzenia. + Ciekawostka!
PostNapisane: 9 kwietnia 2013, 19:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 111
Lokalizacja: Gdańsk-Wrzeszcz
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57TU
Tylko to było w grudniu poprzedniego roku. Koleś nie dał mi ani faktury, ani paragonu za robotę. Pokazał starą nagrzewnicę tylko, która wyglądała jak sito. Jak do Niego zawitam to powiem co w trawie piszczy. Pewnie powie, że sam sobie to zrobiłem.

To chociaż zrobię mu ujową opinię na mieście.
Nie narzekam na zawiechę robioną u Niego, ale ogólnie to z tą nagrzewnicą odwalił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL