BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 11:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Xsenony przeróbka
PostNapisane: 25 kwietnia 2006, 19:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
Witam . przeszukałem troche postów na ten temat ale nie znalazłem nic o tym od czego trzeba zacząć .chciałem poprawić sobie światła u siebie i nie wiem jak sie do tego zabrać. o co tu dokładnie chodzi w tej kwesti.próbuje zgłebić ten temat. czy wystarczy tylko wymienić żarówki,czy trzeba wymieniać odbłyśniki,czy całe lampy na jakiej zasadzie wogóle to działa .prosze o odpowiedzi ludzi którzy coś wiedzą na ten temat pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2006, 20:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
Witam
Tylko wiedz ze musisz jeszcze zamontowac spryskiwacze lamp i uklad samopoziomujacy swiatla( wymagane sa przez przepisy i Policja moze zabrac za to dowod rejestracyjny).Jesli chodzi o zestawy z allegro gotowe do zalozenia bez przerabiania lampy to nic nie trzeba przerabiac ani wymieniac. Mozna jeszcze kobinowac z wpasowaniem jakiejs soczewki od jakiegos Xenonu ale wydaje mi sie ze jest z tym duzo roboty.
Tak to mniejwiecej wyglada


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2006, 08:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Mirek mam u siebie założone xenony i zanim to zrobiłem, to poznałem temat. Jest kilka rozwiązań. Jak chcesz pogadać i zobaczyć jak to jest w praktyce to daj znać, to się gdzieś umówimy(Kraków).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2006, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: W-wa
Myślę o tym samym. Znalazłem reflektory (InPro + zestaw do xenonów za 1200 zł- do e34) tu Właściciel odpowiedział, że jedyna przeróbka jaką trzeba zrobić to dopasowanie gniazd na żarówki, no i oczywiście podpięcie do inst. elektr. Niestety nie czuję się zbyt pewnie w tym temacie :oops: więc narazie szukam kogoś kto by to zrobił (za mnie :mrgreen: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2006, 08:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
Witam .bardzo chetnie kowal zobaczyłbym twoje ksenony,forumowicze prosze powiedzieć czym sie sugerować przy takiej przeróbce czy są jakieś wady takich układów , bo o zaletach nie mówie bo to chyba wiadomo.na co zwracać szczególną uwage. i czy te zestawy z alegro są dobre?napewno wielu forumowiczom przydadzą sie takie wiadomości.bo z tego co wiem to nie tylko ja prubóje ten temat zgłebić jest wiecej chetnych na tego typu przeróbki.,powiedzcie jeszcze czy można dokonać to samemu czy trzeba sie udać do jakiegoś elektryka . Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2006, 09:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Zależy jaki wariant przeróbki chcesz wybrać. Same podłączenie elektryki jest proste: plus do przetwornicy od świateł mijania, minus wiadomo, a w przypadku bixenonu plus od świateł długich do elektromagnesu przesłony.
Przy zakupie zestawu z allegro mamy do wyboru za ok. 500-600 zl z "żarówką" D2S lub za ok 800-110 zł z "żarówką" D2S przerobioną na ogniskową H1 lub H7.
Pisząc "żarówka" mam na myśli oczywiście lampę ksenonową lub jak to mówią palnik.
Pierwszy zestaw jest znacznie trudniejszy w montażu do zwykłej lampy na H1 więc nie polecam. Wymaga przerobienia gniazda żarówki i dorobienie dystansu ustawiającego ogniskową.
Droższe zestawy nie wymagają przeróbek lampy i w każdej chwili można wrócić do normalnej żarówki (np. przy policjancie- 5 minut roboty).
Dla ludzi chcących żyć w zgodzie z kodeksem drogowym polecam oryginalne lampy xenonowe Hella z inter carsu z samopoziomowaniem, ale ceny rzędu kilku tys. zł.
Więc wracając do zestawu z allegro warto wybrać jednak droższy i należy zwrócić uwagę, aby przetwornica była hermetyczna. Najlepiej Hella, która w nowych modelach przetwornic nie robi osobnych zapłonników.
W ogóle to jest temat rzeka i trudno pisać wszystko w jednym poście, bo jedni chca xenon już za 500 zł (da się), a inni wolą z samopoziomowaniem, spryskiwaczami, bixenon itp.
Aha, jest jeszcze możliwość założenia xenonu do lamp bez soczewek i wtedy stosujemy "żarówki" D2R. Poza tym ksenony mogą mieć różną barwę światła.
Tak to wygląda w wielkim skrócie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2006, 21:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: Siedlce/Otwock
Moje BMW: E36 COUPE 330i 6b
Kod silnika: E36 TOURING 344i 6b
Witam. :) Dołączają sie do tematu chciałem sie zapytać co lepiej wybrać. sytuacja wygląda tak: chce założyć xenon(hela), (za900zł) okazało sie że soczewki są w kiepskim stanie i zapropowano mi nowe po 100zl za szt., nie ukrywam że całe lampy są już lekko w kiepskim stanie, więc zastanawiam się na kupnem nowych, myśle o
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=99892719 czarne
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=101611109
zastanawiam się czy można założyć w nich xenon, w jednej jest żarówka H3 i czy ta niebieska soczewka nie bedzie w niczym przeszkadzała....
a może ktoś już ma takie lampy u siebie i może by mógł powiedzieć jak się sprawują..
pozdrowionka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2006, 13:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Nie jestem zwolennikiem tych reflektorów z kilku powodów. Pominę względy estetyczne, bo to każdego prywatna sprawa, ale są wzgledy techniczne. I tu pomijając kiepskie wykonanie dochodzi brak regulacji elektrycznej, która naprawdę przy ksenonie się sprzydaje jeśli nie masz samopoziomowania (znam to z własnego przykładu), druga sprawa to poszukaj najpierw ksenonów z ogniskową na H3 jeśli nie chcesz być Adamem Słodowym (jeśli nie wiesz kto to jest, to zapytaj ojca), a trzecia sprawa, mało istotna na początku eksploatacji, to co będzie jeśli kamyk zrobi ci dziurę w szkle. O to chodzi że nie jest to szkło, tylko plastik i nie można go wymienić bo jest w całości z lampą, a żeby było ciekawiej to reflektory sprzedaja parami. Upewnij się przed zakupem z tymi sprawami. Polecam oryginały.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2006, 21:02 
Witam
Ksenon wmontowany w oryginalną soczewkę (oczywiście z ustawioną ogniskową) nie świeci za dobrze, Światło jest mocniejsze, ale przy oryginalnym ksenonie wypada blado. Ja u mnie wsadziłęm całe soczewki z odblaskami od nowej A6 (koszt soczewek biksenonowych 290zł z allegro) i świecą o niebo lepiej niż zwykłe. Poza tym standardowe soczewki mają załamanie światła w górę z prawej strony (na zakrętach oślepiają innych kierowców), święcą węziej niż oryginalny ksenon, no a długie w biksenonie to normalnie słońce w lampach. Tak więc nie polecam przerabiania oryginalnych soczewek, lepiej jest wymienić całe z oryginalnego ksenonu


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 12:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Choody:
Oczywiście, że zamontowanie oryginalnych soczewek biksenonowych to jeden z lepszych pomysłów, zaraz po oryginalnych reflektorach biksenonowych. Sam chciałem tak zrobić, ale szkoda mi było bebeszyć nowe oryginalne reflektory Helli.
Jednak nie o to mi chodzi. Piszesz, że w swoich ksenonach nie masz załamania linii światła i cienia idącej w prawo po skosie do góry. Czyli mam rozumieć, że masz snop światła mijania całkowicie symetryczny, tak jak w autach amerykańskich?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2006, 16:40 
kowal napisał(a):
Choody:
Oczywiście, że zamontowanie oryginalnych soczewek biksenonowych to jeden z lepszych pomysłów, zaraz po oryginalnych reflektorach biksenonowych. Sam chciałem tak zrobić, ale szkoda mi było bebeszyć nowe oryginalne reflektory Helli.
Jednak nie o to mi chodzi. Piszesz, że w swoich ksenonach nie masz załamania linii światła i cienia idącej w prawo po skosie do góry. Czyli mam rozumieć, że masz snop światła mijania całkowicie symetryczny, tak jak w autach amerykańskich?

Nie wiem jak jest w amerykańskich, ale moje nie mają załamania światła, świecą linią prostą, ale za to bardzo szeroko. (nie muszę włączać przeciwmgielnych).


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2006, 09:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Z daleka
kowal napisał(a):
Dla ludzi chcących żyć w zgodzie z kodeksem drogowym polecam oryginalne lampy xenonowe Hella z inter carsu z samopoziomowaniem, ale ceny rzędu kilku tys. zł.


Wybaczcie, że odgrzebuje : jak chcesz mieć ksenony to opłaca sie to tylko tak jak napisał kowal, oryginalne ksenony Helli (Valeo, albo inna dobra firma) za kilka tysięcy. Za inne mogą ci zabrać dowód, bo spryskiwacze i samopoziomowanie są wymagane kodeksem drogowym. Ale jest też inny problem : jak założysz same żarówki ksenonowe, to zniszczysz reflektor, bo one dają dużo więcej ciepła i odblaski w lampach ciemnieją. Bez spryskiwaczy ci sie reflektor zapaćka i efekt będzie ten sam : przegrzewanie. Co do samopoziomowania - to nic przyjemnego dostać w nocy po gałach źle ustawionymi reflektorami :?

Ksenon tani nie jest :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2006, 14:21 
Javie napisał(a):
kowal napisał(a):
Dla ludzi chcących żyć w zgodzie z kodeksem drogowym polecam oryginalne lampy xenonowe Hella z inter carsu z samopoziomowaniem, ale ceny rzędu kilku tys. zł.


Wybaczcie, że odgrzebuje : jak chcesz mieć ksenony to opłaca sie to tylko tak jak napisał kowal, oryginalne ksenony Helli (Valeo, albo inna dobra firma) za kilka tysięcy. Za inne mogą ci zabrać dowód, bo spryskiwacze i samopoziomowanie są wymagane kodeksem drogowym. Ale jest też inny problem : jak założysz same żarówki ksenonowe, to zniszczysz reflektor, bo one dają dużo więcej ciepła i odblaski w lampach ciemnieją. Bez spryskiwaczy ci sie reflektor zapaćka i efekt będzie ten sam : przegrzewanie. Co do samopoziomowania - to nic przyjemnego dostać w nocy po gałach źle ustawionymi reflektorami :?

Ksenon tani nie jest :roll:

A od kiedy xenon wydziela więcej ciepła od zwykłej żarówki?
W początkowych wersjach opli nie było samopoziomowania i spryskiwaczy, tzn że jeżdżą nielegalnie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2006, 14:38 
Ksenon wydziele sporo mniej ciepła i napewno nie spowoduje wypalenia soczewki. Stało by się tak jak byś założył do zwykłych lamp mocniejszą żarówkę 100w.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2006, 15:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Z daleka
choody napisał(a):
A od kiedy xenon wydziela więcej ciepła od zwykłej żarówki?
W początkowych wersjach opli nie było samopoziomowania i spryskiwaczy, tzn że jeżdżą nielegalnie?


1. Miałem na myśli żarówki ksenonopodobne.
2. Nie jeżdżą nielegalnie, bo prawo ie działa wstecz człowieku.
3. Najpierw był ksenon, a dopiero potem zmiana prawa, czyż nie ?? Bo sie zorientowali, że ksenon dający 2x mocniejsze światło mocniej oślepia i trzeba coś z tym zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2006, 15:19 
Javie napisał(a):
choody napisał(a):
A od kiedy xenon wydziela więcej ciepła od zwykłej żarówki?
W początkowych wersjach opli nie było samopoziomowania i spryskiwaczy, tzn że jeżdżą nielegalnie?


1. Miałem na myśli żarówki ksenonopodobne.
2. Nie jeżdżą nielegalnie, bo prawo ie działa wstecz człowieku.
3. Najpierw był ksenon, a dopiero potem zmiana prawa, czyż nie ?? Bo sie zorientowali, że ksenon dający 2x mocniejsze światło mocniej oślepia i trzeba coś z tym zrobić.


Tzn że prawo dotyczy tylko niektórych samochodów?
Coś pomyliłeś


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2006, 15:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
Cytuj:
2. Nie jeżdżą nielegalnie, bo prawo ie działa wstecz człowieku.


Oczywiście że jeżdżą nielegalnie. Tylko pozornie prawo nie działa wstecz jest jeszcze zasada retroakcji ( łac.retroactio). Jeżeli przepisy zmieniają sie to jesteśmy zobligowani do ich przestrzegania. Czyli auto podczas przeglądu technicznego,czyli raz do roku musi być sprawdzone czy odpowiada OBECNYM przepisom :) to taki OT :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2006, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
choody napisał(a):
Poza tym standardowe soczewki mają załamanie światła w górę z prawej strony (na zakrętach oślepiają innych kierowców)



moze jak ktos wsadzi np soczewki z audi ale przeciwmgielne to nie ma załamania światła ,tylko w USA nie ma załamania.
w xenonach jest załamnie takie samo jak w zwyklych zarowkach.
a co do oslepiania: nie raz mi sie zdarzylo ze ktos z fabrycznymi xenami walnie mi po oczach,niestety ale na naszych drogach system poziomowania nie ma czasu zareagowac :)
ja przerobilem na xenonki,ale mam kombi czyli tylne zawiesznie nivo.

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2006, 21:34 
vanos24 napisał(a):
choody napisał(a):
Poza tym standardowe soczewki mają załamanie światła w górę z prawej strony (na zakrętach oślepiają innych kierowców)



moze jak ktos wsadzi np soczewki z audi ale przeciwmgielne to nie ma załamania światła ,tylko w USA nie ma załamania.
w xenonach jest załamnie takie samo jak w zwyklych zarowkach.
.

Soczewki biksenon z AUDI A6 2004 nie mają załamania a są ze świateł mijania, nie przeciwmgielnych i to nie tylko u mnie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2006, 08:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 12
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E60
Panowie jak ktoś ma chociaz troche zdolności manualnych to sam przerobi załamanie światła ze zwykłego na załamanie xenonu.Tak jak jest u mnie w soczewce jest blaszka zasłaniająca ok pół soczewki i ma kształt standardowy czyli zakończona prostą linia i potem do góry a w xenonie jest prosto troszke do góry i znowu prosto czyli w poziomie.Przerobic blaszke o bedzie git chociaz ja tego jeszcze nie zrobiłem ale jak znajde werwe to moze to zrobie.W E36 jeszcze zdało by sie to zrobić ja tak mam ze zasłoniłem dziory z tyłu soczewki poniewaz swiatło odbija sie jeszcze od odblasku reflektora i nie widac wyraznie soczewki tylko swieci cały jakby reflektor tak jak w E39 był xenon w pierwszych modelach i jak dla mnie wygląda to zenująco.

_________________
BMW


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL