Witam. Galeria auta nie była w planach na najbliższe miesiące, bo chciałem doprowadzić auto do pełnej używalności, pozbyć się wszystkich mankamentów, ale wolę, żeby w galerii był jakiś ruch. Auto znane chyba na wszystkich forach BMW, więc nie muszę go przedstawiać

Piłowałem
Sybirowi o auto, żeby sprzedał już ze 2lata temu, ale ciągle słyszałem, że auto nie jest na sprzedaż
Po sprzedaży e39 528i kupiłem sobie New Beetle'a, żeby móc wskoczyć do loży posiadaczy V8. Raz na jakiś czas oglądałem jakieś auto przy okazjach wyjazdów ze znajomymi po auto albo jak mój mechanik jechał po jakieś cudo dla kolegi/koleżanki za zachodnią granicę.

Celowałem tylko w e39 540i. Tylko przedlift, tylko M62B44, tylko sedan, tylko manual. Obejrzałem dwie w Pl i jedną w Niemcowni. W pl pierwsza była walona i właściciel próbował to przede mną ukryć... a druga miała problem ze skrzynią, tzn. bardzo ciężko wchodził 2,4,6 bieg i uwalone były amortyzatory tył, a miała być bez żadnego wkładu+cena była wysoka (23tys). W Niemcowni auto miało być malowane z przodu po przecierce, okazało się, że była prawdopodobnie po dachowaniu. W vinie był szyberdach, w realu już go nie było

i też cena średnia, bo 3500Euro. Temat odpuściłem, bo szukałem czegoś pewnego, a nie czegoś co mnie zje na dzień dobry. Pojechałem ze znajomym po 528i e39 i jak tak napatrzyłem się na kilka e39, stwierdziłem, że chyba szukam niemożliwego... 540i niezajechane w Pl...
Rozszerzyłem poszukiwania o e34 M5 3.8, e36 M3 coupe 3.2 i e34 540i6. Nic ciekawego nie znajdywałem...

Zaczęły się rodzić w głowie chore pomysły: Mercedes SL500, Audi S8, Audi S6, Subaru Impreza STI, e36 340i, e55AMG itd. Itd.

Już miałem odpuścić temat i kupić sobie jakieś moto na co dzień, ale stwierdziłem, że spytam
Sybira ostatni raz o sprzedaż. Chyba byłem tak namolny, że się zgodził

kilka PW, kilka telefonów, smsów, maili. Decyzja prosta: jadę do Warszawy.

Wsiadłem z mamą w pociąg o 20:17, na miejscu byłem o 6:50. Grzesiek przyjechał po nas 320iA żonki (prosiłem, żeby przyjechał czymś innym jak 540i, bo chciałem ją odpalić na zimnym). Szybki cruise przez miasto i jesteśmy na miejscu. Kawka, herbatka, chwila rozmowy. Nie wytrzymuję. Chodźmy zobaczyć e34, bo zniosę jajko. Schodzimy do piwnicy, Grzesiek zapala światło... Stoi. Kolana mi zmiękły, szczęka opadła

… Dobra, szybki oddech, ogarniam się, nie będę cieszył jak głupi do sera

Obejrzałem ją pobieżnie. "Może chcesz ją odpalić?" Szczerze? tylko na to czekałem od kilku dni

V8 budzi się z kilkumiesięcznego snu od razu. Grzesiek wyjechał z garażu, władowałem się do środka. Śmieszna historia, bo byłem pierwszym klientem, który się autem przejechał...Dwóch poprzednich było wożonych przez właściciela. Mi dał być może dlatego, że sam go z niego wysadziłem i chciałem jechać

Wyjazd spod domu to niezły test dla zawiechy... Jest dobrze, cichutko, nic nie dzwoni, nic nie puka. Dobra jesteśmy na ładnej drodze. Odbijamy w lewo, silnik już ciepły. Jadę delikatnie, wrzucam sobie wszystkie biegi, bawię się radiem, fotelami, szyber i wszystkim co tylko mam pod ręką. Kawałek trzy pasmówki, wyłączam radio redukcja z 6 do 3 i lecimy

od 3RPM jak bombowiec. Silnik zdrowo wkręca się na obroty, bez żadnego zająknięcia. Robimy rundkę po obwodnicach, testujemy wszystkie biegi. Jedziemy gdzieś na parking obejrzeć ją dokładnie. Zjeżdzamy na Lidl'a, parkuję z dala od gapiów. Prawa strona-malina. Tylna klapa do wymiany, ogólnie z tyłu jest kilka małych ognisk rudej. Lewe tylne drzwi ewidentnie do wymiany, przednie do uratowania. Małe ognisko na masce, prawdopodobnie od kamienia i po lewej stronie przy tylnym zderzaku. Spód super (przed wyjazdem dostałem 38zdjęć spod spodu). Decyzja: bieremy ją!!! Oczywiście jechałem już z podjętą decyzją, liczyłem na uczciwość
Sybira i się nie przeliczyłem. Wracamy do domu, spisać umowę. Już po. Auto jest moje

"Zejdziemy do garażu, zobaczysz co dostaniesz ode mnie". Co dostałem? Cały bagażnik części do e34. Nowa szyba, nowy rozrusznik, przepływomierz, wycieraczki, pierdoły do elektrycznie regulowanej kierownicy i wiele, wiele innych. Tak jak powiedział
Sybir: "Jak się sprzedaje auto to się wszystko z niego wyciąga, a ja jeszcze do auta dokładam"

Zapakowaliśmy się i wio ponad 500km z powrotem. Tym razem już nie 11h tylko 5

spalanie średnie 14,2L. Każdy km dał taką radość z jazdy, że cały okres użytkowania 528i nie był połową szczęścia z tego, że mam e34 540i

Jak się tym jeździ? hmm... Mam dobre porównanie do e39 528i manual i e39 540iAT. Czuć, że e39 jest nowszym autem, trochę lepiej wyciszonym. Zawieszenie też miększe, ale pamiętajmy, że tu nie siedzi seria

wg mnie jest optymalnie, nie buja jak łódka i nie jest za twardo. Osiągi? no tutaj bije na głowę przede wszystkim 528i. Inaczej ma się sprawa e34 540i6 vs e39 540iAT. Oba są szybkie. I na tym koniec podobieństw. e34 dużo agresywniej oddaje moc. Może inaczej... to wariat

!! Przy ostrym bucie ASC+T świeci co chwilę. Nie palę gum spod świateł, bo nie po to kupiłem to auto, ale po wyłączeniu kontroli zostawiamy szlaczki na asfalcie (akurat też opony są winne, bo mam 4-5mm bieżnika) Dodatkowo mamy manual. Nie jestem zwolennikiem automatów... hmm można powiedzieć, że ich nienawidzę

e34 jest głośne. Na tyle głośne, że koty jeżą się na jej odgłos, a babcie wracające z kościoła pukają się w czoło. e39 w serii szału nie robi. Jest za ciche jak na osiem garów. e34 wg mnie w sportsitze jest dużo wygodniejsza od e39 (akurat ja jeździłem na komfortach). Granie: w e34
Sybir trochę się nad tym napracował i wg mnie gra porównywalnie do DSP w e39. Wyposażenie mam 1000razy bogatsze jak w 528i, więc tego tematu w ogóle nie poruszam heh

Największą wadą e34 540i 6gang jest to, że bardzo silnie uzależnia

nie chcesz z niej wysiadać, doskonale się w niej odnalazłem, dużo lepiej niż e39. I sprawia kupę frajdy, nawet jadąc 80km/h

Oczywiście jest kilka rzeczy do ogarnięcia:
- uszczelniacz między skrzynią i wałem do wymiany (wyciek)
- przewód wspomagania do wymiany (wyciek). Puścił wąż, więc przy okazji wymienię dwa pozostałe profilaktycznie.
- simmeringi dyferencjału (pocenie się dyfra)
- 5tys temu powinien być robiony przegląd lpg
- ruda
- kilka pierdółek w środku do ogarnięcia
- fotel pasażera ma drobne problemy z elektryką
i to tyle

Jeśli chodzi o plany to wielkich ruchów nie będzie, bo auto wg mnie ma praktycznie wszystko czego mogę oczekiwać. Przede wszystkim utrzymanie go w dobrej kondycji, przynajmniej takiej jak teraz. Staram się zawsze serwisować auta na ori częściach i tu raczej będzie podobnie. Najpierw ogarnięcie podstawowych problemów, o których jest wyżej. A potem kilka drobnych modów:
- przyciąć wydech

- dokompletować narzędzia (brak uchwytu holowniczego i kombinerek)
- rozpórka kielichów STAFF’a
- znaczek 540i (ludzie zaczepiają i pytają czy to ///M5...

zresztą to ma być 540i z prawdziwego zdarzenia

)
- short shifter od Z3///M
- wpadną pomarańcze na próbę, jeśli się spodobają to zostaną
- ramki na tablice bmw-sport (już czekam na wysyłkę)
- wyleci przednia tablica, a jej miejsce zajmie ori listwa z napisem BMW.
- zabezpieczenie podwozia przed zimą
- felgi+opony 15 albo 16" na zimę. Coś z palety bmw
I kilka planów długoterminowych (raczej nie w tym roku

)
- szpera
- wizualnie chciałbym zbliżyć się do e34 540iM, więc felgi Styling 37+hamulce od e34 M5. Środek pozostanie w drewnie.
- może kiedyś zdecyduję się na gwint
I to koniec moich chorych fantazji

wklejam rozkodowany Vin, uzupełniony w dołożone opcje. Za pomoc dziękuję oczywiście Sybirowi
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBAHE51090BJ12040
Kod typu HE51
Typ 540I (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M60/2
Pojemność skokowa 4.00
Moc 210
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BROKATROT METALLIC (259)
Tapicerka (0180)
Data prod. 1994-01-25
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S209A LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%) Blokada dyrefencjału S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic*S240A* LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.
708A M SPORTS STEERING WHEEL LEATHER Kierownica sportowa, skórzanaS243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S306A FERNBEDIENUNG FUER ZV/DWA Pilot do zamka centralnego
S314A DOOR MIRROR, DRIVER LOCK, HEATED Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S354A GREEN WINDSCREEN, GREEN SHADE BAND Szyba przednia niebarw., z klinem ziel.S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna
S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roleta przeciwsłoneczna drzwi tylna
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznieS438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S441A SMOKER PACKAGE Pakiet dla palących
S458A SITZVERSTELLUNG ELEKTR.FAHRER/BEIF. Regulacja fotela przedn. elektrycznaS464A SKISACK Worek na narty
*S472A* MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowyS494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S497A REAR CENTRE ARM REST Podłokietnik środkowy na kanapieS499A KOPFSTUETZEN IM FOND ELEKTRISCH Zagłówki w siedzeniu tylnym elektryczne
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLAMPS Lampa przeciwmgłowaS528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza
S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja
S540A CRUISE CONTROL Tempomat
S548A KILOMETRE SPEEDO Licznik kilometrów
S553A ON-BOARD COMPUTER IV WITH REMOTE CONTROL Komputer pokładowy IV z pilotem
S623A CAR TELEPHONE(GSM) Telefon samochodowy sieci D (GSM)*S661* BMW BAV. CASS. III
S564A INSIDE LIGHTS PACKAGE Pakiet oświetlenia wnętrza
S667A RADIO BMW PROFESSIONAL RDS Radio BMW Professional RDS
S672A BMW 6-CD CHANGER Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S683A TELEPHONE AERIAL FOR GSM-TELEPHONE Antena tel., sieć D
S708A M SPORTS STEERING WHEEL LEATHER Kierownica sportowa, skórzanaL801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S900A ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV Elektroniczny immobiliser
S946 PREISABHAENGIGKEIT M. LEDER BU
Uważam, że należy zacząć moją galerię od pewnego zdjęcia... zdjęcia, które zakończyło galerię u Sybira i rozpoczęło jej nowy rozdział pisany w Bolesławcu szerokim kapciem 255/40R17 














