BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]Demontaż tylnego zawieszenia.
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 23:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Nie powiem
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Witam sprawa wygląda następująco wyrwało mi poduszkę z wózka mostu(prawą przednią), postanowiłem że sprawdzę jak mają się nieszczęsne mocowania w karoserii chcę opuścić całe tylne zawieszenie,lepiej będzie odkręcić
wydech(połówka) Amorki, 4 poduszki i wahacze z pod progów(da radę opuścić cały zawias w całości ??) czy rozkręcać całość zawieszenia na aucie ?? (tzn. odkręcać wachacze od wózka itp.)
Czy jak będę chciał wyciągnąć całość nie będę musiał ciąć przewodów hamulcowych?? lub odkręcać ich od zacisków ??a resztę rozkręcił bym sobie już na betonie dużo łatwiej było by wymienić tuleje metalowo gumowe i odświeżyć(oczyścić i zabezpieczyć) cały tylny zawias.
Ps. Chciałbym zrobić dokładną fotorelację z regeneracji tylnego zawiasu dla wszystkich.

Na co uważać??

Autko to E36 Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Demontaż tylnego zawieszenia.
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 07:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 672
Lokalizacja: Восток
Moje BMW: 3er 318i, 320d, 318d
Kod silnika: N42, M47, N47
Garaż: Meine:
E-34 M20B20 '89 (byłe)
E-36 M50B20 '91 (byłe)
E-36 M50B25 '93 Vanos (byłe)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120887
E-30 M40B16 '89 LPG ;)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133324
AUDI 80 B4 2.6 V6 (byłe)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=136979
E-36 Coupe M43B16 '94- Dakar Gelb (byłe)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141036
E-36 Touring M43B18 '97 (byłe)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144100
E-36 Sedan M40B18 '93 (byłe)
E-36 Coupe M50B20 '93 (byłe)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155005
E-36 Touring M43B18 '95 (byłe)
E-36 Touring M43B18 '96 (byłe)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=164223
E-46 Touring M47D20 `00 (jest)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165226
E-46 Touring N42B20A '03 (jest)
F-31 Touring N47D20 '13 (jest)
Możesz bez problemu opuścić cały zawias bez rozkręcania go, choć na Twoim miejscu jeśli chcesz później rozbierać wszystko poluzowałbym wszystkie śruby jeszcze na aucie, bo później może być ciężej. Przewodów hamulcowych nie musisz odkręcać, lepiej zdjąć sobie zaciski z tarcz razem z jarzmami i podwiesić jakoś na lince. Napewno oprócz tego co wymieniłeś musisz jeszcze rozpiąć wał od dyfra i odkręcić linki od ręcznego przy dźwigni. I dalej rozkręcasz sobie powoli dalej resztę, uważaj tylko przy wykręcaniu śrub wahaczy w progach bo lubią się urywać i później jest problem. Jak byś miał jakieś pytania to wal śmiało ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Demontaż tylnego zawieszenia.
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 08:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
w e36 jest podobnie jak w e46 więc może tu jakieś ważne informacje wyczytasz.
Ogólnie trochę gimnastyki będziesz miał.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=94234


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Demontaż tylnego zawieszenia.
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 08:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Nie powiem
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
A jakiś patent na odkręcenie (nie ukręcenie) tych śrub w progach ? Śruby nr 19
Obrazek


Ps. Nie wyrwało mi z podłogi tej śruby trzymającej wózek tylko po prostu śruba pękła środek tulejki można wyjąć ręką :wstyd: kupować ori śrubę ?? jest możliwość ??Na Szablonie Szpilka nr 5

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Demontaż tylnego zawieszenia.
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 09:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 312
Lokalizacja: Olkusz
Moje BMW: E36 323 qp
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103417
Jesli sie da to kup nowa jesli nie bedzie czegos takiego w aso to zglos sie do kogos kto rozbiera te auta napewno bedzie mial takie cos ,ja bym tak zrobił a co do sróby nr.19 to zapsikaj o ostukaj mocno młotkiem przed odkreceniem i nie szarp tylko równą siła i powinno puscic u mnie bez problemu poszły choc tez sie o nie bałem

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Demontaż tylnego zawieszenia.
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: WML / WK
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25
Ręczny odkręć z kabiny, ściągnij zaciski bo jak odkręcisz przewody, to możesz już ich ze sobą nie skręcić ;)

Wydech, wał, wahacze w podłodze, amory, sanki i zawias leci w dół. Bardzo łatwo i szybko się to robi. Licz się z pozrywaniem śrub od wydechu oraz możliwą niespodzianką przy mocowaniach sanek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Demontaż tylnego zawieszenia.
PostNapisane: 24 kwietnia 2013, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Nie powiem
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Powiedzcie mi ile mniej więcej może to ważyć ;) bo robił będę to jutro sam a nie chce by mnie zabiło w kanale :)(nie w tym wieku bynajmniej)


Oraz jak sprawdzić na wyjętym zawiasie wszystkie gumy, na oko będzie widać czy któraś wybita ?? :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Demontaż tylnego zawieszenia.
PostNapisane: 25 kwietnia 2013, 09:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: WML / WK
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25
Cieżkie jest, całe zawieszenie we dwóch podnieść trochę ciężko.

Opuść wszystko jak najniżej, daj jakieś drewniane klocki tam przy mocowaniu dolnym amora i jak już będziesz miał wszystko odkręcone, to podnoś budę do góry.

Ja robiłem trochę inaczej, ale wydaję mi się że tak najbezpieczniej, jeśli robisz to samemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Demontaż tylnego zawieszenia.
PostNapisane: 25 kwietnia 2013, 22:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Homik, 5 część ze schematu to nr części 33311136428. W aso ori koszt koło 25zł. sztuka (potrzebne dwa takie jak widać na załączonym obrazku). Możesz zamówić tutaj http://www.super-bmw.pl/?subcats=Y&stat ... cts.search


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL