BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Smart przecinajacy Merca ??
PostNapisane: 20 września 2007, 10:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
http://www.youtube.com/watch?v=XCKuZPUn2nQ

Od 5 do 20 sek. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :wstyd: :wstyd:

ciekawy zestaw crash testów

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Ostatnio edytowano 20 września 2007, 18:12 przez Enigmate, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 17:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Super...szczegolnie ten jak silnik odrzutowy samochod przepchnal...ehhh masakra, nie wspomne o volkswagenie (ten pomaronczowy, nie znam modelu :wstyd: ) najlepiej siedziec kurde z tylu na pace :/ :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 17:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1320
Moje BMW: e46 COUPE+COMPACTe36
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94308
http://www.youtube.com/watch?v=1EkJFUa1iWM

:P

_________________
Obrazek
KTO CHCE SZUKA SPOSOBU, KTO NIE CHCE SZUKA POWODU
http://reklamywydruki.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 20:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Gdzie się podziali ci, którzy twierdzili, że Smart przetnie BMW na pól??? :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 21:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 2271
Lokalizacja: Słupsk/Ustka
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: M57D30
http://www.youtube.com/watch?v=64EOONib ... ed&search=

tutaj dokładnie ten test Smarta z Mercem - całe 2 min. z czynnosciami po zderzeniu.

_________________
73!! 51!!
mobile: President Johnny II ASC + Sirio AS 100

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 22:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
http://pl.youtube.com/watch?v=pNFWmBYD7Q0

a tu e36 ;] podobno kierowcza po szkitach dostaje a w modealch przed 95 jest problem z za wolna reakcja poduszki kierowcy :wstyd: z reszta widac to i na tym 97 modelu.. tragedia. przodu juz nie ma a poduszka nadal w kieralce dopiero jak an glowa leci na kerownice to ona raczy wypalic.

O jeszcze link do tego ;]
http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 22:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
szwedu napisał(a):
http://pl.youtube.com/watch?v=pNFWmBYD7Q0

a tu e36 ;] podobno kierowcza po szkitach dostaje a w modealch przed 95 jest problem z za wolna reakcja poduszki kierowcy :wstyd: z reszta widac to i na tym 97 modelu.. tragedia. przodu juz nie ma a poduszka nadal w kieralce dopiero jak an glowa leci na kerownice to ona raczy wypalic.

O jeszcze link do tego ;]
http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx



az dziwne :zalamany: bo w moim dawnym e32 z 92 roku w czasie wypadku poduszki zadzialaly idealnie. Czemu kilka lat pozniej nie umielie tego dobrze zrobic :wstyd:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 22:39 
to mój faworyt

http://youtube.com/watch?v=TPpU5azjCB8


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 22:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Czarny_simr napisał(a):



swoja droga to naprawde nie jest smieszne. Jak mozna bylo dopuscic takie cos do ruchu? Przeciez tych T2 natłukli kilka milionow!!! :wstyd: i dzis Vw szczyci się jakimiś osiągnięciami.. a jeszcze w 1990 roku produkowali ta blaszaną trumne.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 22:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Czarny_simr napisał(a):

chcialbym zobaczyc jak smart przelatuje na wylot przez takiego VW :rotfl:

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 22:52 
stones1 napisał(a):
swoja droga to naprawde nie jest smieszne.


no i ja się nie śmieje!! różne z chłopakami oglądaliśmy crashtesty, ale nic nie zatrzymało naszego oddechu na tak długo, jak ten VW...

nawet test malucha nie robi takiego wrażenia, bo czego sie spodziewać, jak zapięcie pasów wyskakuje, masa znikoma, strefa zgniotu kończy sie jak w dobrym samochodzie na silniku, ale ten jest umieszczony z tyłu...

ciekaw jestem co się dzieje, jak ten T2 jest załadowany...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2007, 23:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
a tu chinskie 4x4
http://pl.youtube.com/watch?v=DZWy_fASS ... ed&search=

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2007, 07:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Te wszystkie crashtesty łączy jeden wniosek.
Im dalej się siedzi od uderzenia tym lepiej. Jest to logiczne i w tej kwestii się kota ogonem odwrócić nie da.

Jedni powiedzą że liczy sie technologia a nie stal - owszem.
Ale tak samo zaawansowany technologicznie krótkomaskowiec będzie zawsze gorszy od długomaskowca.

Zderzenia w ściane to co innego jak zderzenia na drodze - dwa proste przykłady:

1 - dorosły człowiek pada na ziemię i dziecko pada na ziemię - kto dozna większych obrażeń?

- dorosły człowiek - bo ma większą masę i ma większy pęd podczas uderzenia
analogicznie jest z dużymi ciężkimi autami - w testach w ścianę mogą, ale nie muszą wypadać gorzej od małych - przykład E36.

2 - dorosły człowiek biegnie i wpada na biegnące dziecko - kto dozna większych obrażeń?
- dziecko - ponieważ ma mniejszą masę i nie ma gdzie pochłonąć energii, masa dorosłego człowieka przeważy, doroslemu sie nie wiele stanie a dzieciak nie dość że się odbije to jeszce przy uderzeniu mu sie kości połamią....

Fizyki nic nie przeskoczy.
Wielkość, masa, odległość od zderzenia (długa maska) i oczywiście rozwój technologiczny.
Nie mniej jednak w warunkach drogowych zawsze duże auto będzie bezpieczniejsze (oczywiście w jakimś przedziale technologicznym, wiadomo że corsa wypadnie lepiej od Forda T).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2007, 12:09 
Kyokushin, :ok:

taki jest właśnie mój punkt widzenia na tą całą sprawę. zasada zachowania energii!!
najlepiej odzwierciedla to smart odbijający się jak piłka od merca.

tylko też w nawiązaniu do stref kontrolowanego zgniotu itd. to wyobraźcie sobie, jak zachowa się auto, które było już rozbite i spawane, z 2 albo więcej składane w jedno... w takiej konstrukcji nie da się niczego przewidzieć, policzyć, ocenić. takie auta nie powinny być dopuszczone do ruchu, bo to śmierć na 4 prostowanych felgach...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2007, 13:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Troche te teorie sa bledne bo moze i sa logiczne ale nie nawiazuja do dzisiejszej technologi, mozliwe ze takie e36 mialo by szanse z golfem 3, ale im auta nowsze tym mocniejsze maja lepiej zaprojektowana ramy i te auta sa o wiele twardsze co doprowadzilo do tego ze przy wypadku np. golfa V z e36 pasażerowie bmw raczej szans nie maja bo ten golf wpada jak w masło... mozna znalesc na necie porownanie nawet tych samych auto tylko ze w nowych i starych wersiach nadwozia.. przy czolowkach jeden prawie nie odczuwa drugi sie sklada..

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2007, 13:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
szwedu napisał(a):
im auta nowsze tym mocniejsze maja lepiej zaprojektowana ramy


Nowych aut nie robi się na ramie. Posiadają nadwozia samonośne.

szwedu napisał(a):
i te auta sa o wiele twardsze


Przeciwnie, nowe auta są miękksze by pochłaniać energię. Nie przechodzą jak przez masło tylko się gną tak, aby przeciążenie nie zabiło pasażerów.

Jasne że najnowszy golf będzie lepszy od e36.
Nowy Golf ma masę E36, jest nowocześniejszy, ma rozmiary takie jak E36 (jest minimalnie krótszy, większy zaś od compacta), więc sie wszystko zgadza.

Natomiast E90 będzie lepsze od najnowszego golfa pod tym względem (przewaga masy i długości machy).

Pisząc teorie przecież pisałem "oczywiście w jakimś przedziale technologicznym"

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2007, 14:13 
Kyokushin napisał(a):
szwedu napisał/a:
i te auta sa o wiele twardsze


Przeciwnie, nowe auta są miękksze by pochłaniać energię. Nie przechodzą jak przez masło tylko się gną tak, aby przeciążenie nie zabiło pasażerów.


Obydwoje nie macie do końca racji :)

Nowe auta są zbudowane z różnych materiałów. Prawda jest, że im bliżej środka, tym bardziej twarde materiały. Prawdą jest również, że stosuje się materiały miękkie, które MAJĄ NA CELU BYĆ ZNISZCZONE b :zalamany: y wziąć na siebie porcję energii.

Często na nowych zdjęciach konstrukcji samonośnych wiele elementów są w różnych kolorach, każdy z nich oznaca inny materiał o innej wytrzymałości.

Kyokushin napisał(a):
by przeciążenie nie zabiło pasażerów.



I tu znów Kyo ma rację, gdyż supertwarde nie gnące się nadwozie, przeniosło by energię bezpośrednio na człowieka, który nie ma siły, nie jest tak twardy by przekazać tą energię dalej w stronę bagażnika...

Cytuj:
Troche te teorie sa bledne bo moze i sa logiczne ale nie nawiazuja do dzisiejszej technologi


Jest dokładnie odwrotnie. Jak można pomijać zasadę zachowania energii, kiedy obydwa ciała znajdują się w ruchu i się zderzają ze sobą?? Skoro tak to na czym wg. Ciebie dzisiejsze technologie bazują?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2007, 15:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Czarny_simr napisał(a):
Nowe auta są zbudowane z różnych materiałów. Prawda jest, że im bliżej środka, tym bardziej twarde materiały. Prawdą jest również, że stosuje się materiały miękkie, które MAJĄ NA CELU BYĆ ZNISZCZONE by wziąć na siebie porcję energii.

Często na nowych zdjęciach konstrukcji samonośnych wiele elementów są w różnych kolorach, każdy z nich oznaca inny materiał o innej wytrzymałości.



Zgadza się. Dokładnie to miałem na myśli.
Kiedyś auta robione były twarde, teraz (już od jakiegoś czasu) wprowadzone są strefy zgniotu, działają one dokładnie tak jak napisał czarny_simr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2007, 00:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Ehh no to trudno zeby interpretowac moja wypowiedz doslownie.. nie wnikalem w szczegoly ze jest strefa zgniotu bo to raczej oczywiste, mozna wykluczyc smarta ktory jej prawie nie ma za to ma twarda '' klatke'' co widac... chodzi o to wlasnie ze auta sa tak zrobione ze gna sie do momentu w ktorym zaczyna sie ta bezpieczna ''klatka'' pasazerow, ale tak czy inaczej przy mniejszych predkosciach widac jak sie gnie stare a nowe auto przy zderznie czolowym.
Tu pare old vs new
Masy i blachy sa akurat na niekorzysc nowych aut ale jednak.. i o to mi poprostu chodzilo.
http://pl.youtube.com/watch?v=P0XPbydQPIo
http://pl.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2007, 11:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Modus jest niewielki dlatego jego budowa jest podobna do budowy Smarta. W Modusie nie ma miejsca na "miekkie" strefu zgniotu przed kabiną. Mysle ze w zderzeniu z jakims sedanem to Volvo wypadlo by lepiej.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Lincoln i 120 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL