BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 00:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 marca 2013, 18:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
dawi napisał(a):
witam
Wszystko jest fajnie opisane i bardzo przejrzyste, ale zastanawia mnie jak podłączyć te trzy kable do tej zielonej wtyczki pod kierownicą?? Zdjąć z kabli izolację i wcisnąć czy trzeba jakieś specjalne końcówki dolutować?? Bo do modułu świateł to kumam że przeciąć i dolutować ale jak jest z tymi kablami przy zielonej wtyczce?? wystarczy wcisnąć na siłę czy jak??


Możesz i wcisnąć na siłę ale nie wróże temu powodzenia. Na pierwszej stronie masz powiedziane, że trzeba dolutować piny (końcówki) na przykład z wiatraczka od komputera.

tony h. napisał(a):
ktoś wspomniał że trzeba aktywować kompem multi ale to chyba nieprawda

Ja nic nie aktywowałem i działa bez problemu.

tony h. napisał(a):
żeby sprawdzić muszę wyjąć tą zieloną kostkę z pod kiery i sprawdzić czy są wszystkie piny?

Wtedy będziesz w 100% pewien czy miałeś instalacje czy nie. Roboty jest na 5 minut, zdjąć obudowę spod kierownicy i zobaczyć ile przewodów idzie do tej kostki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 marca 2013, 19:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
wandii napisał(a):
ony h. napisał(a):
ktoś wspomniał że trzeba aktywować kompem multi ale to chyba nieprawda

Ja nic nie aktywowałem i działa bez problemu.

Co nie znaczy że nie trzeba użyć kompa żeby działało....

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 marca 2013, 19:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Kentos napisał(a):
Co nie znaczy że nie trzeba użyć kompa żeby działało....

Twierdzisz, że trzeba to aktywować komputerem?

Ja po przeczytaniu kilkunastu tematów, w tym tego, a także na podstawie własnego doświadczenia twierdze, że komputer jest niepotrzebny aby multifunkcja działała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 marca 2013, 20:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
wandii napisał(a):
Kentos napisał(a):
Co nie znaczy że nie trzeba użyć kompa żeby działało....

Twierdzisz, że trzeba to aktywować komputerem?

Ja po przeczytaniu kilkunastu tematów, w tym tego, a także na podstawie własnego doświadczenia twierdze, że komputer jest niepotrzebny aby multifunkcja działała.


W pewnym sensie to "aktywacja" ale większość aut tego nie potrzebuje (czy twoje jest w tej grupie ? ) , diagnostyka tez przydaje się mocno w namierzeniu problemu,
Forum ma to do siebie że lubi przypisywać dany problem pod wspólny mianownik.

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 marca 2013, 20:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
"użyć kompa żeby działało" ????
w jaki sposób, gdzie i jak się wbić i jak to uaktywnić???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 8 kwietnia 2013, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 6
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
Jeszcze raz ja.
Też myślałem, że trzeba aktywować tempomat kompem bo za cholerę nie chciał działać. Rozwiązanie było dużo prostsze. Jak już wiele osób wcześniej pisało, sprawdźcie połączenia. Zazwyczaj podczas podłączania wtyczki z naszymi nowymi pinami do gniazda piny wysuwają się niezauważenie ze wtyczki i połączenia nie ma. Mi uparcie wyskakiwał wtyk w komorze komputera pod maską. Kupiłem takie piny:
Obrazek
Po włożeniu go do wtyczki DDE, odgiąłem zaznaczony strzałką bolec do góry, dzięki czemu przy podłączaniu wtyczki blokuje się on zapobiegając wysunięciu. Zadziałało od razu :super:
Pzdr

_________________
Użytkownik nie-udzielający-się ;P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 16 kwietnia 2013, 20:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Katowice
Czy ktoś podmienił z pełnym sukcesem jednonabojową kiere
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=35
z dwunabojaową
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=35


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 17:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
właśnie przed chwilą skończyłem z montażem i nie udało mi się...
działa mi tylko sterowanie głosem radia
przyciski działają dopiero jak włączę światła :znudzony:
chyba wszystko dobrze podpiąłem...., mam 2003rok 318i pod machą wpiąłem w pin 27, 37 był zajęty :?:
nie działa także podświetlenie przycisków, tak impulsywnie ale słabo miga (oczywiście dopiero jak włączę światła) cały czas a jak wciskam przycisk tempomatu to zapala się na desce ale na 3 sekundy i gaśnie.....
gdzie popełniłem błąd?

w module świateł wpiąłem się we fioletowo żółty i w biało czerwony z żółtymi opaskami co jakiś czas.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
Jasonos napisał(a):
Dla zainteresowanych: W silnikach N46 kabel od tempomatu podłącza sie w PIN4 w ECU:

Obrazek


Mnie ta informacja kosztowała jakieś 60zł kurna, bo sam zrobiłem cała instalację pod multifunkcje, ale pin 37 u mnie nie zadziałał. Udało mi się gdzieś na zagramanicznym forum wyczytać o tym tym PIN'ie nr 4 w Z4 ,które też miały silniki N46. Jednakżę pin ten jest zajęty a sam się bałem jednak tak ingerować w ECU, wiec z gotową instalcja podjechałem do serwisu BMW ( nie ASO ) i podłaczyli wypinając istniejący kabel i wsadzili ( za 60zł :cenzura: ) mój przygotowany :P itempomat działą jak marzenie.

Pozdro


Może w n42 tez tak trzeba zrobić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 20 kwietnia 2013, 12:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46 318d
Kod silnika: m47
Witam Panowie. Mam bmw 318d 115km z silnikiem M47 rok 2002. Dołożyłem sobie przyciski multifunkcji i tak wszystko od radia działa, podświetlenie jest, jak wcisnę od tempomatu I/O to zapala się kontrolka tempomatu ale reakcji na pozostałe przyciski nie ma. Podłączyłem wszystko tak jak w opisie. :( W komputer wpiąłem przewód w pin 27.

Chyba jasna sprawa. Nie widzę żadnego czujnika położenia sprzęgła. Co do tempomatu raczej jest potrzebne. Da się go dołożyć?

Nie ma u mnie pozycji 12
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=35&fg=05

Ktoś pomoże?

Znalazłem taki sposób podłączenia czujnika:

"Są dwie wersje czujnika na 3 piny i na 4 piny .

W wersji 3 pin podpinamy następująco :
Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy
Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME

Wersja 4 pinowa podobnie :

Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy
Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 4 czujnika sprzęgła zostaje wolny , chyba że mamy wersje USA to ciągniemy go do Pinu 8 w module EWS"

Może ktoś potwierdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 25 kwietnia 2013, 14:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
jarekpater napisał(a):
jak wcisnę od tempomatu I/O to zapala się kontrolka tempomatu ale reakcji na pozostałe przyciski nie ma.

kontrolka się świeci aż nie wyłączysz? czy za chwilę sama gaśnie jak u mnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 25 kwietnia 2013, 20:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46 318d
Kod silnika: m47
Świeci się cały czas. Już tam przepatrzyłem wszystko i nie ma u mnie tego czujnika przy sprzęgle potrzebnego do tempomatu. Poprzedniemu właścicielowi pewnie się do czegoś innego przydał. Ma dwa piny... brązowo-czarną masę i niebiesko-brązowe coś co nie wiem gdzie podłączyć. Szukam wskazówek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 25 kwietnia 2013, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
no to u mnie jest coś innego, może w przyszłym tygodniu będę miał trochę czasu to rozbiorę jeszcze raz wszystko i złożę.
nie wiem jak u was ale te piny co wydobyłem z jakiejś części komputerowej mają strasznie cienkie druciki i do nich dopiąłem dopiero grubsze, może tam jest problem....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 26 kwietnia 2013, 13:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
dzisiaj w wolnej chwili się podpiąłem i trochę popatrzyłem. oto wnioski
1. przyciski w kierownicy działają ale dopiero po włączeniu świateł
na inpie robiłem testy i wszystkie działają
2. niestety jak próbuje inpą sprawdzić tempomat brak połączenia:
Obrazek
3. dodatkowo pojawił się błąd
Obrazek

kable raczej dobrze podpiąłem
9 pin do biało czerwono żółtego
10 pin do fioletowo żóltego
11 pod machę w pin 27 (37 jest zajęty, kostka 40 pinowa)

coś jest nie tak z tym że kiera działa dopiero po włączeniu świateł, powinna działać już po samym kluczyku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 19:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 347
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140306
Panowie czy do E46 przed liftem z kierownicą : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=35 spasuje kierownica z E46 po lifcie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=35 bez zadnych przeróbek ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 1 maja 2013, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
tony h. napisał(a):
Jasonos napisał(a):
Dla zainteresowanych: W silnikach N46 kabel od tempomatu podłącza sie w PIN4 w ECU:

Obrazek


Mnie ta informacja kosztowała jakieś 60zł kurna, bo sam zrobiłem cała instalację pod multifunkcje, ale pin 37 u mnie nie zadziałał. Udało mi się gdzieś na zagramanicznym forum wyczytać o tym tym PIN'ie nr 4 w Z4 ,które też miały silniki N46. Jednakżę pin ten jest zajęty a sam się bałem jednak tak ingerować w ECU, wiec z gotową instalcja podjechałem do serwisu BMW ( nie ASO ) i podłaczyli wypinając istniejący kabel i wsadzili ( za 60zł :cenzura: ) mój przygotowany :P itempomat działą jak marzenie.

Pozdro


Może w n42 tez tak trzeba zrobić?

Zdecydowanie nie, postępować należy wg opisu z 1 postu. Dodam od siebie, że do poliftowego auta z 4-ro ramienną kierownicą wystarczy odpowiednia zaślepka poduszki kierownicy multifunkcyjnej oraz przyciski i kable (w moim przypadku były od X3: 61316922854 i 61316903396), pozostałe elementy jak stelaż i poduszka ze starej kiery pasują ok. W przyciskach od X3 występuje funkcja do włączania obiegu zamkniętego powietrza w kabinie i oczywiście działa. Stelaż i zaślepka poduszki z X3 Zdecydowanie nie pasują do e46 - jest za wąska i zbyt wypukła!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 maja 2013, 12:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Katowice
DamianAerox0219 napisał(a):
Panowie czy do E46 przed liftem z kierownicą : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=35 spasuje kierownica z E46 po lifcie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=35 bez zadnych przeróbek ?

Na dniach się bedę za to brał problemu myśle nie będzie albo trzeba będzie jeszcze zmienić taśmę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 maja 2013, 13:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
mack10koro napisał(a):
tony h. napisał(a):
Jasonos napisał(a):
Dla zainteresowanych: W silnikach N46 kabel od tempomatu podłącza sie w PIN4 w ECU:

Obrazek


Mnie ta informacja kosztowała jakieś 60zł kurna, bo sam zrobiłem cała instalację pod multifunkcje, ale pin 37 u mnie nie zadziałał. Udało mi się gdzieś na zagramanicznym forum wyczytać o tym tym PIN'ie nr 4 w Z4 ,które też miały silniki N46. Jednakżę pin ten jest zajęty a sam się bałem jednak tak ingerować w ECU, wiec z gotową instalcja podjechałem do serwisu BMW ( nie ASO ) i podłaczyli wypinając istniejący kabel i wsadzili ( za 60zł :cenzura: ) mój przygotowany :P itempomat działą jak marzenie.

Pozdro


Może w n42 tez tak trzeba zrobić?

Zdecydowanie nie, postępować należy wg opisu z 1 postu. Dodam od siebie, że do poliftowego auta z 4-ro ramienną kierownicą wystarczy odpowiednia zaślepka poduszki kierownicy multifunkcyjnej oraz przyciski i kable (w moim przypadku były od X3: 61316922854 i 61316903396), pozostałe elementy jak stelaż i poduszka ze starej kiery pasują ok. W przyciskach od X3 występuje funkcja do włączania obiegu zamkniętego powietrza w kabinie i oczywiście działa. Stelaż i zaślepka poduszki z X3 Zdecydowanie nie pasują do e46 - jest za wąska i zbyt wypukła!


to czemu u mnie nie działa i są takie objawy jak pisałem wcześniej???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 maja 2013, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
tony h. napisał(a):
to czemu u mnie nie działa i są takie objawy jak pisałem wcześniej???

Tego nie wiem, może jednak pomyliłeś coś z pinami (zerknij w kostce pod kierą) lub tak jak piszesz nie stykają dobrze w kostkach. Może ktoś kombinował przy wiązce do modułu świateł i pozamieniał coś (spod kiery piny 10 i 9 odpowiednio do pinów 27 i 21 w wiązce do modułu świateł, a pin 8 spod kiery do pin 27 w puste miejsce w kostce (40 pinowa) pod maską.
U mnie za pierwszym razem zadziałało.
A w N46 proponuję zerknąć do schematów elektrycznych tam wszystko jest jak na dłoni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 maja 2013, 10:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
ok, dzięki. jutro jak nie będzie padało, (znowu) to rozbiorę wszystko od nowa. może poszukam innych pinów bo w tych są strasznie cienkie druciki....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL