BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 392 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/polerka,wydech str.6
PostNapisane: 26 kwietnia 2013, 21:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 545
Lokalizacja: Sieradz / Heerhugoward
Moje BMW: E91 330i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123373

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156112 e91
Takiego Turinga mógłbym mieć :D wygląda mega dobrze jest kosior :hyhy: wg mnie brakuje tylko ciemnych szyb z przodu do kompletu :)
Zmiany oczywiście na plus :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/polerka,wydech str.6
PostNapisane: 26 kwietnia 2013, 21:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 709
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: e60 530i
Kod silnika: M54b30
Garaż: w trakcie budowy
A mnie trochę razi ramka tablicy rej. z tyłu daj czarną bez napisu i będzie idealnie, ;) s230 mają to do siebie że są optycznie większe niż faktycznie i dają mega efekt!Końcowy tłumik też robi robote,bardzo fajnie sie wpasował..

_________________
ciorny sedan: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120688


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/polerka,wydech str.6
PostNapisane: 26 kwietnia 2013, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 10
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Ładny czarnuch z tego turasa :P Te felgi są nieziemskie :D ja choruje normalnie na nie :zawstydzony: :rotfl:

_________________
Bayerische Motoren Werke
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/polerka,wydech str.6
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 21:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
Byłem dzisiaj u maestro i wyszło ok 220KM w serii, po sofcie ok 252KM i 550Nm. Nie mam jeszcze wykresów. Zero dymu, soft z zapasem, ale pojawił się problem wibracji między 2100-2300obr. Zrobiliśmy łagodnie narastający moment (prawie jak w benzynie), pomimo to na 4-ce wciskając od 1500obr, powyżej 2000 wibruje. Jutro sprawdzam podporę wału, łącznik skrzynia-wał mam nowy, sprzęgło ma 180tys km, więc też słabe ogniwo, dwumas słychać przy gaszeniu. Boje się, że sprzęgło też będę musiał wymienić. Wypowie się ktoś już doświadczony???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft str.7
PostNapisane: 1 maja 2013, 02:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Odpisałem Ci w moim temacie.

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft str.7
PostNapisane: 1 maja 2013, 18:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
Poprawka panowie, hamowaliśmy go chyba 4 czy 5 razy, na 3cim i 4tym biegu, więc się pogubiłem. Wrzucam wykres. Co do wibracji to podpora wału jest idealna, łącznik skrzynia wał wymieniony w ubiegłym roku więc ideał, podejrzenie padło na lewą poduszkę pod silnikiem. Prawą zmieniałem, lewej nie. Mam kozaka mechanika od bmw, parę razy mi pomógł więc myślę, że ma rację. Mówi, że poducha ewidentnie walnięta i pod obciążeniem może kosić silnik i dlatego powstają wibracje. Tuleja dyfru też jest słaba, więc wymienię. Jeżeli to nie pomoże będę zmuszony zainwestować w nową dwumasę i sprzęgło. Ten mechanik mówił, że maił przypadki uszkodzonej prawej półosi, co też skutkowało wibracjami w 330i.

Podsumowując na 1szy ogień leci poduszka pod silnikiem i tuleja dyfru.
Jeżeli to nie pomoże kpl sprzęgła.
Na końcu półośka.

Jak uporam się z wibracjami to lecę na korektę :hyhy:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 12 maja 2013, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
Sprzęgło siedzi nówka, dwumasa luk ori e46 i kpl sprzęgła luk e60. Troszkę ciężej wciska się pedał sprzęgła.
Tuleja dyfru i poduszka pod silnikiem też zmienione, reszta wszystko ideał, a nadal buczy z tyłu auta przy ok 2100obr. Co może być przyczyną??
Pozbyłem się w końcu paskudnego piszczenia paska przy gaszeniu i odpalaniu :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 12 maja 2013, 17:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
pablo8004, odezwij się do Sirka, on też ma wibracje i to w jego przypadku normaln e;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 12 maja 2013, 22:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Masz wibracje na 515Nm? To coś nie halo.

pablo8004 napisał(a):
Troszkę ciężej wciska się pedał sprzęgła.

To normalne.

pablo8004 napisał(a):
Sprzęgło siedzi nówka, dwumasa luk ori e46 i kpl sprzęgła luk e60.

Dwumas też nowy założyłeś? Jeśli nie to on może być przyczyną.

Tak jak Ci wcześniej pisałem, polecam wymienić olej w dyfrze, u mnie na poprzednim programie 620Nm wibracje zmalały, a olej był już fatalnej jakości.

Jeśli dwumas, wszystkie poduszki, tuleje, łączniki i gumy masz ok to pozostaje wyważanie wału...

pablo8004 napisał(a):
Pozbyłem się w końcu paskudnego piszczenia paska przy gaszeniu i odpalaniu :hurra:

Co było przyczyną, poduszka pod silnikiem?

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 13 maja 2013, 07:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
515Nm mierzone na 3cim biegu, na 4ce 550Nm. Dwumas też nówka.
Piszczenia paska-przyczyna sam pasek, założony miałem contitech, teraz założyłem ori z aso, też contitech bmw, tylko pokryty jest jakby zamszem. Zero piszczenia, polecam taki zabieg.

edit:


Diagnoza wibracji na 90% półosie :zdegustowany:
Teraz to sie wkur... Spróbuje zejść z momentem do 530Nm, może wtedy bedzie ok.
Wymiana półosi raczej nie ma sensu, moje mają 180tys km, jak kupie z przebiegiem powyżej 200k to raczej lepiej nie będzie. Chyba, że dawcą będzie auto dziadka, ale dziadek nie jeździ 330d i koło sie zamyka. Nowe pewnie powalający koszt. I co zrobic??


mod.edit: edytuj posty !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 13 maja 2013, 19:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
pablo8004, taka półośka jak spojrzałem w granicach 1300-1400zł :przestraszony:

Może poszukaj kogoś kto regeneruje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 13 maja 2013, 21:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
pablo8004 napisał(a):
515Nm mierzone na 3cim biegu, na 4ce 550Nm.
To na 6biegu ile będzie, ponad 600Nm? :przestraszony:

Ogólnie coś mi tu nie gra, u Ciebie jak piszesz wibracje występują przy 2100obr/min, wówczas moment wynosi zaledwie 410Nm, u mnie wówczas jest 550Nm i wibracji nie ma, a przebieg ponad 200kkm.

Bardzo słaby dół masz na tym programie, do 1800obr/min jest nawet gorzej niż na serii...

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 14 maja 2013, 18:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
MaReEK, na którym biegu powinien być przeprowadzony właściwy pomiar?? W czwartek jade na korekte, spróbuje zejśc z momentem na ok 530Nm, bardziej z dołu i szybciej narastający, zobacze co wtedy będzie sie działo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 14 maja 2013, 19:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Prawidłowo wykonany pomiar na tej samej hamowni na różnych biegach powinien dać taki sam wynik. Sądząc po wynikach i po wykresie tuner nie jest zbyt profesjonalny.

Tak z ciekawości, ile dokonaliście wszystkich pomiarów?

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 14 maja 2013, 19:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
Wydaje sie być ogarnięty. Pomiarów w sumie może 8, sporo, nawet nie pamiętam. Na różnych biegach ten sam wynik?? Myślałem, że na wyższym biegu faktycznie moment przyłożony na koła jest wyższy. Na 3ce nie mam wibracji, na wyższych mam. Hamownia zakładana na koło, dynomet. Sam już nie wiem co o tym myśleć :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 14 maja 2013, 19:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Dynomet, to wiele wyjaśnia :P

Wymień olej w dyfrze i jedź na korektę, innego wyjścia nie masz.

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 14 maja 2013, 20:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
pomiar zarowno na 3 i na 4 powinien dac taki sam wynik.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 14 maja 2013, 20:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
forest napisał(a):
pomiar zarowno na 3 i na 4 powinien dac taki sam wynik.

Tylko delikatnie chyba może się różnić przebiegiem "kresek". No i dochodzi także błąd pomiarowy dynometu, np. zawiał mocniejszy czołowy wiatr podczas pomiaru i delikatnie bedzie różnica.

Zresztą zapytaj się o hamowanie w tym dziale, dostaniesz pewniejszą informacje ---->>>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=92&t=126333&start=0

Skoro zdiagnozowałeś powód wibracji to wpierw Go wyeliminuj, a potem dokładaj do pieca. Zresztą blisko 260KM powinno już robić robote, nie każdy m57N da sie pod 300KM wystrzelić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 14 maja 2013, 20:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
forest napisał(a):
pomiar zarowno na 3 i na 4 powinien dac taki sam wynik.

Tylko delikatnie chyba może się różnić przebiegiem "kresek". No i dochodzi także błąd pomiarowy dynometu, np. zawiał mocniejszy czołowy wiatr podczas pomiaru i delikatnie bedzie różnica.

Zresztą zapytaj się o hamowanie w tym dziale, dostaniesz pewniejszą informacje ---->>>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=92&t=126333&start=0

Skoro zdiagnozowałeś powód wibracji to wpierw Go wyeliminuj, a potem dokładaj do pieca. Zresztą blisko 260KM powinno już robić robote, nie każdy m57N da sie pod 300KM wystrzelić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 14 maja 2013, 21:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Ale bzdury :)

Wykonajcie logi auta i zaobserwujcie ciśnienie turbosprężarki po chiptuningu, na 3 biegu i na 5 biegu. Dalej myślicie że kreski są takie same? Dlaczego na rolkach nie hamują na 2 biegu tylko na 5tym? Przecież według was kreski powinny wyjść takie same.. :)

do pablo4... : skoro masz wibracje na wyższych biegach, to podjedź i niech Ci na tych wyższych biegach ograniczy moment..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 392 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mmarcin47 i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL