BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 20:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] NIE JEZDZI I WALI W KOLEKTOR
PostNapisane: 23 września 2007, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: southampton
witam wszystkich.mam ogromny problem z moja becia,zaczne od tego
Pojechalem do servisu na kompa .tam mi poeiedzieli ze mam dwa bledy ,sonad lambda padnieta i czujnik polozenia walka rozrzadu.pojechalem do do mechanika w mojej miejscowosci ten to potwierzilm wiec kupilem sonde lambda(zamienik NGK),FACHURA MI PRZELOZYL MIAL BYC DOBRZE .ODEBRALEM SAMOCHOD WOGOLE NIE JEDZIE PORUSZA SIE MALUCH Z 1980 I WALI W KOLEKTOR SASCY,WROCILEM DO NIEGO POWIEDZIAL ZE TAK BEDZIE SIE DZIALO ZE NIE WYMIENILEM CZUJNIKA POLOZENIA WALKA ROZRZAD POJECHALEM DO INNEGO WYMIENIL MI CZUJNIK,TO SAMO. TEN Z KOLEJU MOWI ZE SAMOCHOD CHODZIL W STANIE AWARYJNYM.TO WIEDZIALEM ALE SKORO POWYMIENIAL OBYDWA PADNIETE ELEMENTY TO CO SIE DZIEJE,WIEC ZASIAGNALEM WIEDZY W SERVISIE (TELEFONICZNIE)PAN POWIEDZIAL ZE MOGLY SIE PRZESTAWIC SEKFENCJE W KOMPUTERZE.CZY TO PRAWDA
DRUGA SPRAWA
BEDAC W SERWISIE POWIEDZIALEM MECHANIKOWI
O OBRTACH NA JAKICH TEN SAMOCHOD OPRACUJE (JADAC 140 MA 5,500 OBROTOW)POWIEDZAIL INNY DYFERENCJAL NIE OD TEGO MODELU(BMW E36 320I Z VANOS SILNIK M50)WIEC,TEN MOJ FACHOWIEC POTWIERZIL TO I MOWI ZE MA TAKI DO MNIE I MI WYMIENIL ,PO WYMIANIE TO SAMO,WIEC MOWI ZE DRUGA SPRAWA MOGA BYC INNE ZEGARY OD INNEGO MODELU PODEJRZEWA ZE OD 318 IS, CZY TO MOZLIWE ,
[b]PROSZE BARDZO O KAZDA PORADE DZIEKI WIELKIE[/b]


Ostatnio edytowano 23 września 2007, 19:54 przez turpic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 11:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
ZE MOGLY SIE PRZESTAWIC SEKFENCJE W KOMPUTERZE.


...jasne...najlepiej jest zgonić wszystko na komputer......całe szczęście, że komputery nie są urządzeniami myślącymi :niepewny: :D

Świece i cewki......ich stan jako pierwsze powinno być wzięte pod uwagę z racji częstego problemu z cewkami. Następnie szczelność układu dolotowego i przepływka, którą zawsze można odpiąć, by sprawdzić czy dobrze pracuje silnik bez niej.

Cytuj:
JADAC 140 MA 5,500 OBROTOW
.......na 5-tym biegu?????

Inny licznik....jest to możliwe......impulsy z sześciocylindrówki "zalewają" licznik przez co on pokazuje większe obroty. Gdyby to był silnik czterocylindrowy a licznik z szóstki to pokazywałby mniej obrotów.
Wystarczy podpiąć autko pod kompa i sprawdzić w opcji DATA rzeczywiste obroty silnika z obrotami jakie wskazuje licznik.
Istnieje jeszcze powiązanie, że błędne wskazywanie obrotów silnika przez licznik generuje błędny sygnał tacho dla sterownika silnika, co odbija się może na niewłaściwej pracy silnika podczas jazdy.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 11:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: southampton
witam .cewki i swiece wymienione,stalo sie to po tym jak wymienili mi sonde , rozmawiale mz kolega i powiedzialze to wlasnie przestawione sekfencje w kompie ,juz sam nie wiem co robic dzieki za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 11:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
To odłącz sondę i sprawdź czy jest poprawa.

Przy okazji sprawdź, czy obie wtyczki od sondy nie są zalane wodą WEWNĄTRZ.
.....nawet jeśli padało dwa lub trzy dni temu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 12:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: southampton
co do obrotow to jeszcze mysle ze mam zalozone kola od m3 18cali z oponami 265 ztylu i to moze przekalada sie na obroty na obrotomierzu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 12:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Większe koła to mozliwa większa prędkość przy niskich obrotach........a może po prostu ślizga się już sprzęgło przy takim obciążeniu????????? ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 12:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
turpic napisał(a):
co do obrotow to jeszcze mysle ze mam zalozone kola od m3 18cali z oponami 265 ztylu i to moze przekalada sie na obroty na obrotomierzu


Obrotomierz nie pokazuje w jakim tempie się teraz kręcą koła tylko silnik :) i koła nie mają nic do tego ale jeżeli jest założony zły rozmiar opon to wtedy prędkościomierz przekłamuje i pokazuje za wysoka bądź też za niską prędkość.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: southampton
SPRZEGLO RACZEJ JEST OK.MYSLE OTYCH ZEGARACH JUTRO MAM MNIEC ZEGARY OD TEGO MODELU I ZOBACZYMY POZDRAWIAM I DZIEKI ZA KAZDA PORADE! A CO SADZICIE O O MOIM PIERWSZYM I GLOWNYM PROBLEMIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 12:56 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Skoro stało się to, jak piszesz, po wymianie sondy, to ją odłącz.......pisałem już wyżej.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 13:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: southampton
TO ZNOWU BEDZIE W STANIE AWARYJNYM JAK DLUGO DA SIE TAK JEZDZIC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2007, 13:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W przypadku sondy, stan awaryjny polega na ignorowaniu przez sterownik jej wskazań w przypadku niewłaściwych danych lub brak jakichkolwiek danych w przypadku odłączenia, ale uszkodzona sonda mimo to wpływa na złą pracę silnika, więc w stanie awaryjnym sterownik nie może być.
Po wymianie sondy na sprawną zaczyna ona automatycznie pracować, więc znowu o stanie awaryjnym nie ma co pisać.
Stan awaryjny polega na ignorowaniu sondy do czasu usunięcia kodu błędu.

I tak bywa z wieloma podzespołami....nie tylko z sondą.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL