Witam!
Pacjent: BMW e36 320i coupe M52B20, przebieg ~200 tyś. km..
Mam spory problem związany z zmianą biegów.
Najmocniejsze szarpnięcie występuje przy zmianie z 1 na 2 bieg a słabsze z 2 na 3 bieg, reszta biegów jest na akceptowalnym poziomie.
Mocne szarpnięcie występuje również przy redukcji biegów.
Problem nie wynika z nieumiejętnej jazdy- sprawdziłem moje umiejętności na innym samochodzie i było okay

.
Wszystkie tulejki w zawieszeniu wymienione, koła wyważone, nowe opony- raczej nie ma szans, żeby to była wina zawieszenia.
Sprawdzony został również wysprzęglik i jest suchutki, sprzęgło chodzi dobrze, odma jest sprawna, dwumas raczej też- nie ma żadnych wibracji, hałasów itp..
Komp nie wywala żadnych błędów.
Auto ma LPG, jednak problem występuje również na benzynie.
Macie może jakieś pomysły?
To szarpanie odbiera całą radość z jazdy.
Oglądało to już 2ch mechaników i niestety nie mają pomysłów.
Drugi problem również dość często wałkowany- tarcze i klocki.
Tarcze + klocki FEBI wytrzymały 20 tyś km, tarcze nie mają nawet rantu a już pojawiło się bicie.
Mechanik polecił mi wymianę przednich tarcz na oryginalne BMW bo wg niego tylko te wytrzymają długo i nie będą się gieły.
Wspomniał jeszcze o Zimmermannach, ale nie miał z nimi styczności.
Czy ktoś może polecić coś, czy faktycznie trzeba kupić oryginalne tarcze?