BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 614 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 27 kwietnia 2013, 18:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 45
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
W zakretach glownie odpowiada zawieszenie a szczegolnie amortyzatory,obecnie jestem po zmianie z 17" na 16" i nowych amorach.Stwierdzam,ze roznica jest bardzo mala aczkolwiek na 17" na zakretach jezdzi sie pewniej jednak jesli ktos uwaza ,ze na 16" jezdzi sie niebezpiecznie to znaczy ze nie potrafi jezdzic lub jego zawias jest do wymiany.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 27 kwietnia 2013, 19:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Prowadzenie w zakrętach na 225/16 jest analogiczne do trakcji na tych gumach przy ruszaniu.

Nie wiem dlaczego odbieracie to co piszę jako atak. Po prostu sugeruję koledze spróbować, bo ewidentnie nie jeździł 540i na czymś szerszym i na oponie niskoprofilowej.

Kolega co chwilę wkleja filmy z przyspieszenia do 200km/h, czy takie na którym ma problemy z trakcją więc pomyślałem że lubi szybką jazdę, ale nie tylko na prostej.

Jeżdżę e39 od 8 lat, zrobiłem tym modelem lekko 150,000km (ostatni sezon letni 25,000km Alpiną), przećwiczyłem koła 16'', 17'', 18'', i 19''. Jeździłem na seryjnym zawiasie, na Eibachu +B8, na ALpinowskim zawiasie (odpowiednik Mtechnika), gwincie H&R. Uważam więc, że mogę co nieco powiedzieć. Opona 16'' po prostu "kładzie" się w zakręcie. Po drugie 225 z tyłu to naprawdę wąsko, nie bez powodu BMW wkładało ogumienie mieszane do swoich modeli.

Zdzira, 5er jest właśnie stworzone do pokonywania zakrętów przy wysokich prędkościach. Robi to lepiej od serii 3 (miałem 5 lat e36 i mam już piąty rok e46). Większy rozstaw kół i osi powoduje że 5er jest bardziej stabilne przy sporych prędkościach. Po drugie e39 jest naprawdę lekkie. E46 330i waży 1505km a e39 530i 1605kg - tylko 100kg różnicy! 330Xi waży tylko 10kg mniej niż e39 z tym samym motorem. 3er będzie górą ale tylko w mieście na wąskich uliczkach i na torze zręcznościowym.

Na prostej M5 nie ma szans z VW Lupo mojego sąsiada, ale dla mnie nie świadczy to o tym, że to Lupo jest szybszym samochodem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 10 maja 2013, 17:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
W ramach walki ze standardowymi przypadłościami m62b44 oraz w związku z chęcią utrzymania auta w możliwie najlepszym stanie technicznym, kolejne zabawki zakupione, wymiana prawdopodobnie jutro:

Obrazek

Uszczelki kolektora ssącego i uszczelka przepustnicy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 12 maja 2013, 14:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Więc wczoraj auto dostało świeże uszczelki, dodatkowo rozbierając cały dolot wyczyściłem silniczek krokowy (trochę w nim już syfu było) i wyczyściłem na błysk przepustnicę (też trochę nagaru już miała). Uszczelki pod kolektorem i przepustnicy też były już zesztywniałe (mimo, że Frank je wymieniał) - co pokazuje jednak, że warto takie rzeczy porobić - ogarnąć można samemu, koszt w sumie nie tak wielki, a jednak wszystko to się zużywa, szczególnie przy temperaturach, jakie generuje V8. W efekcie silnik pracuje równiutko (a zdarzało mu się już mieć zawahnięcia), wydaje mi się, że poprawiła się też nieco reakcja na gaz. Kolejny krok to chyba wymiana przeływki, bo jednak ciągle wartości testu nr 4 w l/h mnie nie satysfakcjonują


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 12 maja 2013, 15:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dokładnie warto wymienić te uszczelki u Patryka też były twarde i pękały w rękach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 12 maja 2013, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Zmień sobie termostat na 85 stopni i skończy się problem z wysokimi temperaturami. Zdrowsze dla motoru jak i wszystkich elementów gumowych pod maską.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 13 maja 2013, 00:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Nie wykluczone, że też będę musiał o tym pomyśleć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 13 maja 2013, 00:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Dray , nikt niczego nie odbiera jako atak, po prostu pisanie,ze 540 na seryjnych 16" prowadzi sie jak ponton i strach tym jezdzic jest zwyczajnym wyolbrzymieniem, chociaz az kusi do uzycia mocniejszego okreslenia na takie dictum. Co nie zmienia faktu, iz oczywiscie na 17, 18 czy 19" auto bedzie wchodzic lepiej w zakręty,tracąc przy tym na komforcie. Szersze opony polepszą trakcję, pogorszą osiągi na prostej.
Pytanie tylko jakie to są różnice, jesli chodzi o prowadzenie w zakrętach i czy są potrzebne na codzien ? Przytoczę fragment testu , do ktorego kiedyś się odwoływałeś w kwestii osiągów 540 -

od lewej M5, B10 na 18" i 540 na 16" 225/55
Obrazek
są to oczywiscie zauwazalne roznice , ale w codziennym uzytkowaniu do przezycia, jesli chce się miec lepszy komfort. Wszystko zalezy od indywidualnych preferencji. Ponadto sadzę,ze rowniez mogę co nieco o E39 powiedziec ;)


A jak się zmienia temperatura oleju w silniku po wymianie tego termostatu na pochodzący z E31 840 ? Gdyż rozumiem, ze chodzi o takowy chodzi.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 13 maja 2013, 01:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
ryszard86 napisał(a):
bo jednak ciągle wartości testu nr 4 w l/h mnie nie satysfakcjonują

Ile masz, a ilu oczekujesz?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 13 maja 2013, 07:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Pod konec trójki mam ok 80l/h - w takie dni jak wczoraj, czyli ok 18-20 stopni, z tego co poczytałem na zagranicznych forach 540 powinna mieć te 90-95 l/h. Wiadomo, trochę zależy też od temperatury, niemniej jednak uważam, że ten wynik mógłby być nieco lepszy, szczególnie, że przepływka ma już co najmniej 120 tys km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 13 maja 2013, 13:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Tak, 90 - 95 l/h to prawidłowy wynik.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 13 maja 2013, 17:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Szczerze to bym się nawet nie zdziwił, gdyby okazało się, że ta przepływka jest od nowości ;) czyli prawie 340 tys

W każdym razie chciałbym ją wymienić, żeby sie nie zastanawiać cały czas, czy idzie jak trzeba czy nie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 13 maja 2013, 20:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Jak jest taka różnica to na pewno trochę traci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 13 maja 2013, 21:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Frank napisał(a):
Tak, 90 - 95 l/h to prawidłowy wynik.

Dla M62TU też można założyć taki wynik, prawda?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 13 maja 2013, 22:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
--==Mały==-- napisał(a):
Jak jest taka różnica to na pewno trochę traci.


Tak też mi się wydaje

M62TU z tego co wiem taki sam wynik powinno mieć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 24 maja 2013, 14:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Dobrze wylukałem na RF, że będziesz na 1/4 mili w Ułężu? Jak ogarnę to i owo to może i ja wpadnę pokazać vagom gdzie ich miejsce :hyhy: Choć prawdę mówiąc to pewnie co drugie 1.9tdi będzie kręciło lepsze czasy :rotfl:

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 24 maja 2013, 17:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Hej, no taki jest plan, jak pogoda dopisze :)

Mam sentyment do tego miejsca, może nawet mi się uda jakieś sensowne opony ogarnąć, zobaczymy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 24 maja 2013, 19:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
No i se zakupiłem na allegro ;)

245/45/16 Roadstone n3000, stan ponoć niezły a kosztowały grosze

o takie:

Obrazek

Zobaczymy, czy czegokolwiek warte jak przyjdą, i tak założę je tylko na zawody ewentualnie

Bieżnika ok 5 mm, ale do ganiania na suchym to przecież nie ma większego znaczenia, a rocznik niezły...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 24 maja 2013, 20:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
czekam na opinie, bo sam szukam czegoś niskobudżetowego do przelatania do końca sezonu

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual, str 19 filmik 100-200
PostNapisane: 24 maja 2013, 20:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Spox, chętnie coś napiszę, pewnie znając życie założę je przed zawodami zobaczyć, czy do czegokolwiek się nadają, niby 245 więc trochę lepsza trakcja powinna być...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 614 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 31  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL