BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 392 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 14 maja 2013, 21:29 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
jnx, jak bzdury to czemu hamuje sie auta na 3 i 4 . Na roznych hamowniach widzialem jak hamowali na 3 a gdzie indziej na 4.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 14 maja 2013, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
chyba niedoładowane benzyny :)

Sprawdź proszę jak narasta ciśnienie turbosprężarki w 330D na różnych biegach.. wtedy możemy pogadać ;)

A gdzie indziej hamują na 5 i 6 biegu... Oczywiście da się ustawić hamulec na obciążeniówce, ale chodzi o sam fakt że autem jeździmy po drodze a nie po rolkach... Doskonały przykład :

Ktoś zakłada duże turbo do diesla. Patrzysz wykres i widzisz jak od 2000obr moment już ma max... Świetnie! Wsiadasz do auta naciskasz na 2biegu a tam ciśnie od 3000obr, wrzucasz 3 bieg a tam ciśnie od 2500obr, wrzucasz 4 bieg i moment jest od 2200obr, móisz do cholery co się dzieje? Przecież na wykresie jest że kopnięcie powinno być od 2000obr!!! Rozumiesz już o co chodzi? :)

Dynomet potrafi dać realne odzwierciedlenie zachowania auta, bo nie jeździ po sztucznych rolkach tylko po drodze, na której to bezpośrednio wpływa środowisko generując realne obciążenie na poszczególnych biegach. Inny będziesz miał moment z dołu gdy będziesz jechał na prostej drodze a inne gdy będziesz dodawał gazu pod górkę - większe obciążenie, szybciej turbo wstanie generując inny moment.. Wartości pokazane na kreskach to nie są wartości constans :) Dlatego tez patrzac na wykres momentu zrobiony na obciążeniówce może to być jedynie najlepszy obraz tego co może być...

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 14 maja 2013, 22:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Hamując auta na różnych biegach przebiegi mocy i momentu, szczególnie w przedziale osiągania ciśnienia zadanego turbiny mogą się różnić, jednak moc maksymalna i moment maksymalny przy prawidłowym pomiarze powinien być taki sam (ewentualnie minimalne różnice). Oczywiście nie mówimy tutaj o pomiarach na 2 czy 3 biegu, gdyż zadane ciśnienia doładowania może być uzyskane na wyższych obrotach niż występuje maksymalny moment obrotowy.

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 15 maja 2013, 10:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
jnx, jutro jadę na korektę rano, efekt jest taki, że na 3ce nie czuć wibracji, natomiast 4, 5 i 6 bieg są. Piszesz, że da się ograniczyć moment na wyższych biegach??? Powiedz jak powinien przebiegać prawidłowy pomiar?? Półoś wcale nie musi być uszkodzona, bo na serii było git, może po prostu nie jest w stanie przenieść tak dużego momentu.
Niech ktoś doświadczony poradzi na co zwrócić uwagę. Pomiar mógł być fałszywy, bo za którymś razem uśliznęło się sprzęgło.
Może pojechać na obciążeniówkę i sprawdzić co wypluje???


Ostatnio edytowano 15 maja 2013, 13:41 przez pablo8004, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 15 maja 2013, 10:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Jeśli Ci się sprzegło ślizga no to tuner powinien robić mapę pod dane auto. Nie neguję poprawności wykonanej modyfikacji, nie jestem hejterem, może gość ma pojęcie może go nie ma, nie wiem.

Strojenie indywidualne polega na tym, by dobrać parametry tak, by soft był pod dane auto. Są różne auta w różnych stanach i jedno auto będzie cud miód i orzeszki a drugie jednocześnie półosie, mocowania, sprzęgło dwumas etc już w nie najlepszej kondycji i trzeba wtedy stroić tak by to co zaczyna dawać o sobie znać na mocnym sofcie, nie dawało o sobie znać.... Oczywiście są auta, które dyskwalifikują się same swoim stanem technicznym co do modyfikacji, ale skoro na serii jest okej a na mocnym sofcie nie, tzn że jeszcze ta granica tolerancji jest, ale trzeba uświadomić klienta o wszystkim.. poszukać optymalnej konfiguracji w sofcie by zrobić moda pod dane auta. Gdy klient upora się z modami mechanicznymi wtedy bardzo proszę, przyjeżdża do mnie ja mu wgrywam ten mocniejszy soft oczywiście za free i wszyscy są zadowoleni.

Miałem klienta któremu występowały drgania na wyższych biegach i go puściłem bo zapewniał mnie że miał właśnie podpore wału wymieniać bo ma już w kiepskim stanie a nie chce mu się na poprawkę przyjeżdżać i chciał by został mocniejszy soft. Podporę wymienił drgania ustały i wszystko gra ;)

Jeśli nie masz zamiaru wymieniać połowy gratów to jedź na korektę i tyle.. Bo rozsypie się szybciej to co masz ;)

Cytuj:
za którymś razem uśliznęło się sprzęgło


Jak się sprzegło zaczyna ślizgać to już trochę przesada by cokolwiek dalej próbować w danej konfiguracji... Nie trać kasy na dalsze hamowania bo dynomet robi dobre pomiary, problem leży gdzie indziej..


EDIT :!: : sorki nie doczytałem że już wszystko wymieniłeś :hyhy:

W takim układzie skoro masz drgania na modyfikowanym sofcie w przedziale 1700-2000obr a na seryjnym sofcie nie tzn że chłopak coś pomiarów nie ogarnia bo widać jak na dłoni na Twoim wykresie że powinno być okej bo w tym przedziale nie ma przyrostów, spójrz w jego program i zobacz czy wszystkie dane "środowiskowe" się zgadzają między oba wykresami bo ja obstawiam że nie.. ;) Niech jeszcze raz Ci wgra serię, zmierzy na 4 biegu. I później wgra ten soft i znów zrobi pomiar na tym samym odcinku drogi.. Możesz oczywiście zostawic mocniejszy soft i sobie szukać przyczyn wibracji, będzie Ci łatwiej diagnozować bo jak zrobisz to czy tamto to na mocniejszym sofcie będziesz widział różnice.. Ale jak dla mnie nie ma co męczyć auta poniżej 2000obr tak czy siak moment będzie wystarczający by sie poruszać a gdy będziesz chciał uzyskiwać przewagę na drodze to przecież bez sensu atakowac z pozycji 1700obr, lepiej z pozycji 3000obr ;)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230/soft wykres str.7
PostNapisane: 15 maja 2013, 12:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
jnx, mam naprawde dobrego mechanika, pracuje w aso od początku, ma tam tytuł mistrza i nie jednemu już pomógł, więc moge mu zaufać. Posprawdzał mi wszystko, co trzeba wymieniłem. Przebieg też mam dokumentowany do sierpnia 2011r.(165tys km), teraz mam niecałe 180tys km. Padło na półosie, ale ich nie będe zaczepiał. Polece jutro, tak jak radzisz, wgramy ori soft zrobimy pomiar, potem na nowym sofcie. Może faktycznie mam za mocny, tylko na ślizgającym się sprzęgle wyszło co wyszło. Co prawda raz wyraźnie sie uśliznęło, ale nie powiedziane, że potem kleiło tak jak trzeba. Teraz pojeździłem już na nowym, dotarło się i zobaczymy jutro co wyjdzie.
Pomiar mówisz, że na 4tym biegu?? Robiłem kiedyś indywidualne strojenie audi tdi u Rogala i z tego co pamiętam też hamowaliśmy na 4ce.
jnx, da sie na 100% ograniczyć moment na poszczególnych biegach?? Ten maestro coś mówił, że w nowszych autach się to robi na niższych biegach, żeby poprawić trakcję.
Wibracje zaczynają się od ok 2100obr do 2500obr. Nie są to wielkie drgania, tylko takie głuche buczenie z tyłu auta. Mocno uciążliwe to nie jest, ale ja jestem upierdliwy i wolałbym tego nie mieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 sprzed lub zam s.8
PostNapisane: 26 maja 2013, 18:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
Soft jest po korekcie, ok 259KM 540Nm, wykresu jeszcze nie mam. Wibracje na 4ce prawie zerowe, 5tka i 6stka są, ale tragedii nie ma. Takie zestawienie zostawiam, dzisiaj latałem w traskę, auto jedzie jak wściekłe. Z nowości to profilaktycznie pobawiłem się w dentystę i wywaliłem klapki z kolektora.
Druga sprawa tłumik końcowy RM3 używany 1,5miesiąca będzie na sprzedaż - jak dla mnie po mieście bomba, ale w trasie za głośno. Zakładam ori z jakas fajna koncówką.
Trzecia sprawa koła s.230 z oponami sprzedam lub zamienię na fajne 18stki, powód - zdarza się mojej kobiecie kierować, a ona ma problemy z omijaniem dziur, na 18tkach będzie bezpieczniej.
Zainteresowani kołami i tłumikiem pisać na pw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 sprzed lub zam s.8
PostNapisane: 28 maja 2013, 21:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 515
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46-->F11
Kod silnika: BMW F11 530
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121383
nie będzie różnicy 19 czy 18 ... niech mocno trzyma kierownice, a w dziurę to i ty nawet wpadniesz jak lecisz gdzieś w trasę :rotfl:

_________________
BMW F11 530D X drive !!!
https://www.facebook.com/lukasz.michlaczuk.fotografia/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 sprzed lub zam s.8
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 11:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
Kilka fotek z wczoraj

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 nowe foto s.8
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 14:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1895
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136958
Piękny Turas wygląda extra :cwaniak: felgi :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 nowe foto s.8
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 15:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 41
Posty: 5953
nie no fajny ten karawan :hyhy: :hyhy: :hyhy: ale obrączki palce lizać :padam: :padam: szacun...

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 nowe foto s.8
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 15:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1263
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 320d +
Kod silnika: N47
Garaż: Jest :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 79&start=0
Było :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=42401&start=0
:oczami: ale piękny touring,felgi robią tu dużą robotę :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 nowe foto s.8
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 17:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 216
Lokalizacja: Den Haag
Moje BMW: e60 520i
piękna czarnula :padam: nie ma to tamto :super:

_________________
MÓJ TOURING e46 320d
Obrazek
wejdź i oceń viewtopic.php?f=6&t=120768


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 nowe foto s.8
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 17:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 167
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: E93
felgi robią robote !
dobry wybór :)

_________________
,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 nowe foto s.8
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 18:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
Hmm dzięki Panowie, zastanawiałem się czy nie zamienić felg na 18zoll, ale jakoś żaden wzór mi nie pasuje. S 230 idealnie komponują się z bryłą nadwozia i są mega proste w utrzymaniu :hurra:
Można umyć felgę od środka nie zdejmując koła z auta :hyhy:
Wracając do tematu softu, byłem na hamowni stacjonarnej i znowu porażka, próbowali zhamować 5razy i za każdym razem hamownia zrywała pomiar. Tłumaczyli, że uderzenie dużego momentu, a hamownia ma zmienne obciążenie, nie kumam do końca o co chodzi. W następnym tyg jadę na inna, ze stałym obciążeniem - cokolwiek tzn.
Może mam 600Nm, a na dynomecie wyszło 540Nm. Wytłumaczy ktoś obeznany o co kaman z tymi hamowniami??
5ty bieg, zaczyna się pomiar, obroty rosną i przy ok 1500obr zrywa pomiar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 nowe foto s.8
PostNapisane: 12 czerwca 2013, 20:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
świetna prezencja :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 nowe foto s.8
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 336
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E90 335i Xdrive
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161695
I stało się, Białystok nawiedziło dwóch przesympatycznych kolegów z forum, dzięki wielkie Panowie za przyjazd (expresowy) i mega dobrze wykonaną robotę. Pozostawili po sobie zacny ślad, 3 - profesjonalnie wystrojone auta i trochę sadzy :hyhy:

Czasowo się przeciągnęło, w końcu 3 auta, podziwiam Janka, że nie pomieszał tych plików ;)

Oto co wyszło u mnie

Obrazek

Efekt urywa jaja, rodzinne kombi wgniata w fotel przy każdej prędkości i na każdym biegu, dymu prawie nie widać, wibracje jakieś tam są, ale jazda rekompensuje wszystko :hurra:

Jeszcze raz wielke dzięki chłopakom za przybycie i dobrą robotę, z czystym sumieniem moge polecić.
Dzięki też dla Maestro, który chyba całą dobę siedzi przed kompem w UK, dobra robota :padam:

A tak z innej beczki, wpadł wczoraj do mnie kolega i ustawił fajne bajery
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... yL-UFdc_Ok
http://www.youtube.com/watch?v=k8T2PFCYiK4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 nowe kreski str.8
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 20:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Bardzo ladny turasek. Wynik na hamowni zacny :ok:

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 nowe kreski str.8
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 20:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Wynik bardzo ładny :ok:

*Chociaż można by się przyczepić, że od dołu wolno wstaje, przy 2000obr/min. masz "jedynie" 410nm, u mnie jest wówczas 540nm.

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pablo8004-->>e46 touring m-pakiet s.230 nowe kreski str.8
PostNapisane: 28 czerwca 2013, 06:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1389
Lokalizacja: Vienna
Moje BMW: E46 330d Touring///M
Kod silnika: M57D30 +
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128804
Fajny wynik :ok: Wyobrazam sobie jak to teraz lata!

Bardzo fajna opcja z tym naglym hamowaniem i srodkowym stopem :super:

_________________
E46 330d+ Touring M-Pak on BBS CK"


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 392 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL