BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 05:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 21:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
no właśnie zamierzam to zrobić zmienić z pół syntetyka na syntetyk,nie wiem co sie bedzie działo ale zaryzykuje auto ma 185 tysiakówmam m40 93 rok,na razie zero wycieków ale klekota po odpaleniu jakieś dwie minuty,mi też sie wydaje że za gęsty olej ,zbliża sie wymiana , i podziele sie z wami wrażeniami hehe ,albo pójde w kosztyi krew mnie zaleje. pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 14:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Lepiej zaryzykować drobne pocenie - ja dolałem może litr na 15000 niż wymiane popychaczy, wałka i dźwigienek.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2006, 21:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
Własnie bende zmieniał olej silnik m40 z poł na full teraz pytanie wybrać castrol czy mobil i ktory 5w40 czy 0w40 a moze 0w30 co polecacie autko ma nieco ponad 112tys


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2006, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wawa
nie rozumiem co chcecie od mineralnych olei.

jestem w posiadaniu m40 kupilem go jak na blacie bylo 180000km moj poprzednik zaczal lac mineralnego mobila 15/40 i ja dalej tez go leje, przez poltora roku zrobilem 140000 km nic nie cieknie i od wymiany do wymiany (czyt. 10000km) nic nie dolewam, dodam ze silnik przez caly swoj zywot mial wymieniony tylko walek rozrzadu i dzwigienki przy 300tys


miom zdaniem wlewac syntetyczny olej do silnika z przebiegiem powyzej 200000 km czesto bez remontu to pomylka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2006, 00:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
Nic nie mam do mineralnego oleju ale skoro moj silnik przy zapalaniu stuka to znaczy ze polsyntetyk mu nie jest pisany a nie wspominam juz o mineralu dlatego chce zalać full
tylko pytanie jaki 5w40 0w40 czy 0w30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2006, 00:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Rokitki
siemka!

ja mam troszke inny problem w silniku m10. zaraz po odpaleniu silniczek pracuje cacy, nic nie stuka, nic nie puka. ale kiedy się nagrzeje słychać tykanie. czy to normalna praca tego silnika??? mam przejechane 251tyś, olej 10w40. czy to popychacze???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2006, 00:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Rokitki
dodam jeszcze że z autkiem nic takiego się nie dzieje, chodzi miodzio, tylko to tykanie.


jeszcze jedno pytanko co ile powinien byś wymienioy łańcuch rozrządy??? jaka cena? i jakie części???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2006, 15:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
łańcuch rozrządu z tego co sie orientuje przewidzany jest na całą żywotność silnika , z taką opinią sie spotykałem zresztą tutaj na forum też tak chłopaki gadali .jeśli sie myle to poprawcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2006, 15:35 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
marek00 moze czas zaworki wyregulowac?bo m10 raczej nie ma hydrauliki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2006, 18:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
I stało się Panowie i Panie zmieniłem olej z castrol 10w40 na 5w30. Pierwszy dzien same plusy silnik pracuje cicho i nie klekocze przy zapalaniu po zatym jakoś płynniej wchodzi na obroty zobaczymy co dalej jak cos sie zmieni to napisze narazie trzymać kciuki za moj silniczek żeby się nie zaczoł pocić a co gorsze nie zaczoł połykać oleju ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2006, 00:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Rokitki
aha zaworki??? no właśnie na tym się nie znam. wcześniej jeździłem audi 80 i tam była hydraulika. no to chyba się wybiore do mechaniora.

i co ? to będzie tylko regulacja? czy coś do wymiany. no szczerze to się na tym nie znam. ile może zawołać mechanik za taką robote? Pytam się dlatego, żeby za dużo ze mnie nie zdarł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2007, 11:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: gorzĂłw
siema

dlugo szukalem jakichs informacji dlaczego mam taki slaby silenik, no i w koncu trafilem na ten temat :) Mam E36 z 1991r z 1.8 m40, przebieg 280 tys. silnik jest zalany olejem mineralnym, czy zmiana na syntetyk bedzie w moim przypadku bezpieczna? I czy sama wymiana oleju bez remontu silnika to znaczy tych popychaczy itd. cos pomoze na moc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2007, 12:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Witam kolegę i tak powinieneś lac olej połsyntetyk ale w przypadku kiedy masz już problemy z chydrauliką to olej nic nie pomoże.Muśisz wymienic to co w M40 jest bardzo delikatne i wrażliwe zwłaszcza na olej.Po rozebraniu sprawdzic stan wałka rozrządu [krzywki] i dzwigienek,jeżeli jest koniecznośc wymienic na nowe i wtedy będzie odczuwalna zmiana mocy silnika i dynamiki.Pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2007, 12:20 
mirek kraków napisał(a):
łańcuch rozrządu z tego co sie orientuje przewidzany jest na całą żywotność silnika , z taką opinią sie spotykałem zresztą tutaj na forum też tak chłopaki gadali .jeśli sie myle to poprawcie.


faktycznie, tak jest... bo wymianę łańcucha powinno się robić po około 500 000km, więc całkiem sporo...

ALE w poście mówimy o magicznym silniku M40, który ma rozrząd na pasku.

w M40 jest to około 60 000km jak się nie mylę.

Jeśli to zaniedbamy... trach, zawory, popychacze... albo nawet korbowód wyleci bokiem robiąc dziurę w bloku :]

ale powiem Wam kiedyś w mojej Buni padł rozrząd... i NIC się nie stało!!!!!!!! Po prostu pękł pasek akurat w takim położeniu, że tylko pasek i nic więcej. Mechanik z ASO Nissana pierwszy raz widział coś takiego na oczy i nie mógł uwierzyć!
No a innym razem wymiana całej góry :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 16:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 27
Lokalizacja: ChÂłapowo
Moje BMW: 316
Kod silnika: M43
jestem posiadaczem bumy 316i 1992 m40 i chciałbym wymienic olej lecz nie wiem jaki jest teraz wlany.??

mam wlac syntetic 5w40 czy moze mineralny

szukałem na forum lecz nic nie znalazłem z gory dzieki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 18:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
a jaki masz przebieg motoru , musisz ocenić mniej wiecej stan silnika , czy masz gdzieś wycieki ,czy połyka olej itd i dopierro podjąć decyzje .ja osobiście mam 196 tysiecy i jeżdze na full syntetyku 5w 40, dwie wymiany wcześniej przeszedłem z półsyntetyka na full i jest o.k


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 27
Lokalizacja: ChÂłapowo
Moje BMW: 316
Kod silnika: M43
212 tys nie bierze oleju brak zadnych wycieków


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 18:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
ja osobiście wlałbym pełny sentetyk . w tej chwili mam wlany Valvoline full syntetyk i nie narzekam . ale decyzja do ciebie należy .pozdrawiam :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2007, 18:20 
na to niestety nie ma reguły... czasami taka zmiana jest korzystna... a czasami nie... :(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2007, 09:36 
WITAM. moj problem z BMW jest taki ze, ciezko odpala, przewaznie za 3 razem. jak odpali to wszystko jest ok. wolne obroty sa wporzadku. problem zaczyna sie podczas jazdy. tak jak by nie palił na jeden tłok. dopiero po ok 4 tys obrotów to znika. POMOCY!


Ostatnio edytowano 12 października 2007, 21:20 przez pemopemo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL