BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 czerwca 2025, 21:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 8 marca 2013, 04:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
No, to "zaiskrzyło"-a o to mi chodziło :super: .
Heretykiem nie jestem, bo żaden olej nie wytrzymał w moim bmw(krótko go mam-2 lata) więcej jak 5tyś. km.
Sam temat dotyczy wyciszania "szklanek" a rozwinął się do takich rozmiarów, że możliwe że nawet oprze się o sterownik silnika.
Na okrągło klepane jest o płukankach tych samych firm i co trochę-nowy, użyłem płukanki i..... czasem jednak nie pomaga-a dlaczego?, bo elementy zużyte się wymienia-moożna je "wymienić" oczywiście olejem maxlife, bo silnik ma 100 001km.
Zdjęcie pokrywy-dekla czy jak tam zwał i oczyszczenie w miarę swoich możliwości nadmiaru szlamu nie jest aż tak kosztowne.
Są w podanej stronie silniki, w których oleje renomowanych firm były wymieniane regularnie i jak widać z róznym efektem.
Jest też pokazany efekt działania płukanki, dobry efekt. Tylko silnik jescze nie był doprowadzony do skrajności jaka pokazana jest też na wielu zdjęciach.
Nigdy nie byłem zwolennikiem zajeżdżania silnika polegającego na angielskiej zasadzie "jak jeździ to nie ruszać".
Nie jestem też zwolennikiem tego że jak na płukance napisane żeby jej regularnie używać to tak trzeba robić.
Regularnie to trzeba wymieniać olej(sprawdzony olej z pewnego źródła) w zależności od warunków w jakich samochód jest eksploatowany i sposobu jego eksploatacji.
Jak by tak używać np. "Formuły do benzyny" to co drugi zbiornik.
Jak się rozpuszcza szlam, nagar i inne syfy w silniku to już wiem od ponad 30 paru lat.
Chciałem tylko zwrócić uwagę na to, że w skrajnych przypadkach użycie "w ciemno" płukanki i lanie oleju, bo na naklejce jest teenn producent może mieć efekt taki jak podcieranie dupy szkłem!

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 8 marca 2013, 06:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Racja w tym co piszesz, cudownego uzdrowienia nie będzie, dlatego trzeba robić to z głową. Jak wyżej pisałem mam tego poloneza, ma on już popychacze hydrauliczne, używany był olej mineralny i zaczęły klepać na wolnych obrotach więc postanowiłem użyć płukanki i zalałem olejem millers trident 10w40. Dało to bardzo dobry efekt. Silnik pracuje cicho, a co najważniejsze w tym przypadku zyskał na elastyczności bardzo dużo, wcześniej na obrotach poniżej 2 tys potrafił silnik drżeć, a po tym zabiegu silnik jest żwawszy. Wynika z tego, że nie były jeszcze zużyte szklanki na tyle, że płukanie kanałów olejowych im pomogło, a pewnie przy okazji został wymyty nagar z pierścieni. Moim zdaniem warto takie zabiegi przeprowadzić co kilka wymian oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 8 marca 2013, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
RobertTOEZ napisał(a):
Regularnie to trzeba wymieniać olej(sprawdzony olej z pewnego źródła)

no to jest świętość :ok: ,dodałbym jeszcze stosowanie odpowiedniego oleju,silniki bmw,zwłaszcza na vanosie,są przystosowane tylko do porządnych syntetyków


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 8 marca 2013, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 44
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: :-( żadne
RobertTOEZ napisał(a):
Zdjęcie pokrywy-dekla czy jak tam zwał i oczyszczenie w miarę swoich możliwości nadmiaru szlamu nie jest aż tak kosztowne.

Nie jest i na pewno nie zaszkodzi, ale czy wystarczy bez oczyszczenia od strony miski, zdjęcia głowicy i płukania kanałów, to już nie jestem przekonany - mówimy oczywiście o przypadkach z kilogramami smalcu jak na zdjęciach ;-)

RobertTOEZ napisał(a):
Nie jestem też zwolennikiem tego że jak na płukance napisane żeby jej regularnie używać to tak trzeba robić.

Ja też, bo to nie ma sensu. Oczywiście przy normalnie eksploatowanym silniku nie zaszkodzi i jeśli kogoś stać i potrzebuje płukać dla poprawienia własnego samopoczucia, to proszę bardzo. Płukanka ma sens, gdy mamy auto kupione w dobrym stanie jeżdżone na półsyntetyku/mineralnym lub tzw. "syntetycznym" (tanie HC) i przechodzimy na lepszy olej (raz, może dwa razy kiedy lepszy olej robi się szybko ciemny), ew. okresowo, gdy np. przypałowaliśmy na cywilnym oleju i widać, że zrobił się ciemniejszy (widać tylko w benzynie).

pryjom napisał(a):
zalałem olejem millers trident 10w40. Dało to bardzo dobry efekt

Trident 10w40 ma bardzo dobrą lepkość w 40 stopniach, prawie jak 5w40, stąd dobre efekty w uciszania szklanek itp. ;-)

dirty.73 napisał(a):
RobertTOE napisał(a):
Regularnie to trzeba wymieniać olej(sprawdzony olej z pewnego źródła)


no to jest świętość :ok: ,dodałbym jeszcze stosowanie odpowiedniego oleju,silniki bmw,zwłaszcza na vanosie,są przystosowane tylko do porządnych syntetyków

+1

_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2013, 21:52 
maaaad napisał(a):
Nie wiem, czy dobrze rozczytuję, ale wygląda na to, że Mobil całkiem nieźle czyści. A Castrol wręcz przeciwnie


Wymieniałem dzisiaj uszczelke dekla w swojej E36,od wielu wymian auto jeżdzi na Castrol 5w30 który podobny robi nagar,robi sie zaraz ciemny jak noc listopadowa itp itd. i ogólnie jest złyyyyy :hyhy:

Ns zdjęciu mam nadzieje widać na wielu częściach jakiego koloru jest olej ;)
nie jest czarny :hyhy:
dodam że na deklu klawiatury też nie było żadnego nagaru :hyhy:
dekiel podczyściłem profilaktyczne :hyhy:

Tak wygląda Castrol po przejechanych 9 tys. km :)
Obrazek


W aucie nie słysze żadnych popychaczy :hyhy:
Sprawdzając książke serwisową auta dodam że wymiana oleju była zawsze miedzy 10 a 13 tyś od kiedy auto opuściło fabryke.

Myśle.. że nagar,słaba kondycja silnika i popychacze to rzeczy za które nie odpowiada sam olej np. tak demonizowany Castrol ,
tylko to jak dbane było auto przez cały okres jego życia a szczególnie regularna, nie przeciągana wymiana oleju i rodzaj oleju (napewno powinien to być syntetyk) bez różnicy czy zalejemy tam Motula ,millersa czy Castrol :super:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2013, 22:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Prawdą jest to co piszesz, ale jednak jest różnica między tymi olejami zarówno na papierze jak i w użytkowaniu. Sprawdziłem wszystkie 3 i millers u mnie wypadł najlepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 marca 2013, 23:13 
pryjom napisał(a):
Prawdą jest to co piszesz, ale jednak jest różnica między tymi olejami zarówno na papierze jak i w użytkowaniu. Sprawdziłem wszystkie 3 i millers u mnie wypadł najlepiej.


Zgadza sie :ok: taki Motul czy Millers itp jest nieco lepszym olejem od Castrol ;)
moją wcześniejszą wypowiedzią chciałem powiedzieć że nie uważam by Castrol wykańczał silniki,robił nagar itp. a często tak tu pisali :D

Ja teraz wezme Valvoline Max life 5w40,a może znowu Castrol :D
ale napewno nie z allegro,nie z marketu.
Wiadomo o co chodzi :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2013, 09:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 44
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: :-( żadne
To tu dla porównania silnik Alfy po Millersie półsyntetyku do diesli XFE 10w40:
Obrazek
(obrazek ze strony serwisu pablogarage.pl)

Castrol, o ile regularnie zmieniany nie zabije silnika, aczkolwiek są lepsze oleje.

Problem Castrola wynika IMHO z czego innego: jest to produkt masowy, a więc jest powszechnie stosowany, czyli statystycznie trafi się pewien odsetek użytkowników nie dbających o silnik, nie zmieniających oleju na czas itp. Ludzie i mechanicy zalewający oleje mniej popularne: Fuchs, Liqui Moly, Millers, Motul, Valvoline (kolejność alfabetyczna) to użytkownicy świadomi, często pasjonaci szukający najlepszego oleju miesiącami na forach itp. i nigdy by nie dopuścili do zapuszczenia silnika.

_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 marca 2013, 21:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Tak wygląda moje M52TUB20 zalewane olejem MOTUL X-CLEAN 5W40
Dla mnie bomba :ok:
Obrazek

TOMA52 napisał(a):
Problem Castrola wynika IMHO z czego innego: jest to produkt masowy, a więc jest powszechnie stosowany, czyli statystycznie trafi się pewien odsetek użytkowników nie dbających o silnik, nie zmieniających oleju na czas itp. Ludzie i mechanicy zalewający oleje mniej popularne: Fuchs, Liqui Moly, Millers, Motul, Valvoline (kolejność alfabetyczna) to użytkownicy świadomi, często pasjonaci szukający najlepszego oleju miesiącami na forach itp. i nigdy by nie dopuścili do zapuszczenia silnika.


Dokładnie. Lepiej bym tego nie ujął. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 21 marca 2013, 09:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Moje byłe M52B20 - stosowana płukanka co wymianę, olej to Gulf Formula G 5W40:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 24 marca 2013, 19:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
Skoda Felicia 1.3, 1999 r. 250kkm, Mobil S 10W40, wymiana co 15kkm:
Obrazek

Marky, mój M54 wygląda bardzo podobnie pod klawiaturą jak Twój. 5W30 BMW-Castrol od nowości, wymiana co 25kkm, (raczej) nigdy nie płukany. Aktualnie wlany Mobil 0W40 i zobaczymy co się będzie działo.

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 maja 2013, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU19
ja także miałem problem z cykającymi popychaczami na rozgrzanym silniku oraz kilkusekudnowym cykaniem przy pierwszym rozruchu... Zrobiłem płukanke Liqui Moly Flush Engine + zmiana oleju z orlenowskiego platinum 10w40 na Valvoline Max Life 5W40 + filtr oleju Knecht. Silnik przestał cykac przy pierwszym rozruchu po nocy i na rozgrzanym silniku nie słychac juz popychaczy. Zwiększyła sie kultura pracy silnika, jest żwawszy i płynniej wchodzi na obroty. Zrobie kilka tysięcy km i zdam jeszcze relacje jak sie to wszystko ma do sirbie gdyż jestem świezo po takowym zabiegu:) ale puki co ucho cieszy i jestem zadowolony:) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 maja 2013, 19:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ja ostatnio wróciłem z Millersa 5W40 na Motula Xcess 5W40 i popychacze zaczęły się odzywać przy porannym rozruchu :/ Czego na Millersie po 12 tyś km przelotu nie było. Do tego silnik ogólnie jakoś głośniej zaczął chodzić. Zobaczę czy go nie zleję i nie zapodam z powrotem Millersa.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 maja 2013, 20:41 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Bobby Vintage, ale jak przeszedłeś z Motula na Millersa to - o ile mnie pamięć nie myli - też narzekałeś na klepanie :-k

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 25 maja 2013, 21:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
maaaad napisał(a):
Bobby Vintage, ale jak przeszedłeś z Motula na Millersa to - o ile mnie pamięć nie myli - też narzekałeś na klepanie :-k


No dziwne to jest, na Millersie mi w zimę zaczął poklepywać ale teraz na Motulu klepie mi w lato :zdziwko:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 11:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 256
Lokalizacja: Bieruń
Kod silnika: M52b28tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 53&start=0,
bylo e92 330d N57
Miałem podobnie, z Castrola 5w30 na Motula Xcess 5w40 i popychacze znowu sie odzywaja :znudzony:
Tylko zastanawia mnie fakt ze nie zawsze klepią i od czego to zależy może ktoś wie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 4 lipca 2013, 13:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 81
Posty: 159
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Na wstępie napiszę, że przeczytałem całe 58 stron ;)

Z tego co czytałem to większość robiła powrót z półsyntetyka na pełny, gdy samochód na półsyntetyku przejechał od jednej wymiany do drugiej, góra dwie wymiany czyli ~ 20 000km. Moje M52B20 przejechało na półsyntetyku ~ 100 000km z tego co mi wiadomo, aktualnie jest 295 000km(licznikowe). Z rana słychać zgrzytanie 2-3 sekundy dopóki nie zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju, poza tym ładnie pracuje, kompresja na wszystkich cylindrach identyczna 13, więc jest w całkiem niezłej kondycji.
Do sedna, czy ktoś po takim dystansie na półsyntetyku wrócił na pełny ?

PS. aktualnie jeżdzę na Liqui Moly z MoS2 10w-40 i od paru tygodni po dłuższej jeździe zaczęła się zapalać kontrolka ciśnienia oleju na biegu jałowym, po dodaniu gazu gaśnie. Będę mierzył ciśnienie oleju, ale czy myślicie, że fakt jazdy na półsyntetyku może mieć z tym również związek? :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 4 lipca 2013, 13:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
N1uteK napisał(a):
Będę mierzył ciśnienie oleju, ale czy myślicie, że fakt jazdy na półsyntetyku może mieć z tym również związek?

Raczej nie ma związku tym bardziej, że nie jeździsz na oleju firmy 'krzak'. Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie Ci 2-3s po uruchomieniu silnika ? To zdyt długo, powinna gasnąć momentalnie. Skoro kontrolka ciśnienia miga na wolnych obrotach podczas lekkiego ich zwiększania to jest problem z ciśnieniem. Najpierw sprawdź czujnik ciśnienia.

Jak auto nie bieze oleju to można w przyszłości spróbować przejść na pełny syntetyk ale 100tys jazdy na semi synt. to juz sporo.

Przy kolejnej wymianie ja zastosował bym płukankę i wlał jeszcze raz jakiś dobry 10W40 ewentualnie zajrzał chociaż pod pokrywe zaworów przed zmiana na full syntetyk bo nie dość, że 100tys przejechał na 10W to wcześniej nie wiadomo na jakim ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 4 lipca 2013, 14:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 81
Posty: 159
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
!kuchar napisał(a):
Najpierw sprawdź czujnik ciśnienia.

Niestety wymieniłem 2 dni temu. Łudzę się, że to pompa oleju, chociaż straszą mnie tez panewkami... :(

!kuchar napisał(a):
Przy kolejnej wymianie ja zastosował bym płukankę i wlał jeszcze raz jakiś dobry 10W40 ewentualnie zajrzał chociaż pod pokrywe zaworów przed zmiana na full syntetyk bo nie dość, że 100tys przejechał na 10W to wcześniej nie wiadomo na jakim ?

Przed LM, wg karteczki przy bagnecie był castrol...ale to ewentualnie bym się mógł dowiedzieć co było lane jeśli poprzedni właściciel pamięta, bo samochód kupiłem z forum ;). I 80% z tych 100 000km było zrobione w trasie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 5 lipca 2013, 09:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Jak kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po 2-4 sekundach to winę ponosi zaworek zwrotny w podstawie filtra oleju a nie olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL