BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 m43 Podczas toczenia obroty rosną, po zatrzymaniu spadaj
PostNapisane: 29 maja 2013, 20:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
Hej Ostatnio zauważyłem dziwną przypadłość mojej betki. Na wstępie powiem, nie zależne jest to od temperatury. Przykład jadę sobie moja betką z prędkością powiedzmy 40km/h widzę czerwone światło, wyrzucam na luz. Obroty idealnie w granicy 800obr, wskazówka delikatnie niżej niż 1 na oborotomierzu. Prędkość maleje, gdy auto się toczy z prędkoscią powedzmy 10km/h obroty rosną do około 1000obr. Staje, dwie sekundy obroty znowu spadają do 800obr. Dodam że występuje to czasami.

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 m43 Podczas toczenia obroty rosną, po zatrzymaniu spadaj
PostNapisane: 30 maja 2013, 00:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 10
Lokalizacja: Halinów
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Miałem u siebie podobnie, i wiem, że mam niektóre zawory wypalone :) i to jest tego przyczyną :) według mnie to nie przejmuj się tym teraz zbytnio, ja doszedłem do takiego momentu, ze jak mam np. 5k obrotów i puszcze na luz to mam 2,5k - 3k wolne obroty na sprzęgle :D

Albo czujnik przepustnicy wariuje, badz do wyczyszczenia krokowy, jak Ci to tak przeszkadza to wyczyść benzyna ekstrakcyjną krokowca oraz przepustnice :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 m43 Podczas toczenia obroty rosną, po zatrzymaniu spadaj
PostNapisane: 30 maja 2013, 07:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
obroty powinny spadac do 1000,a gdy się zatrzymamy to powinny spaść na swoje czyli w przypadku m43 900obr.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E36 m43 Podczas toczenia obroty rosną, po zatrzymaniu spadaj
PostNapisane: 30 maja 2013, 09:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 136
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36
Wróbel91 ma rację, gdzieś był już był ten temat poruszany. Komputer utrzymuje trochę wyższe obroty na luzie podczas gdy samochód się porusza i obniża je do nominalnej wartości dopiero po zatrzymaniu. Tak mam i ja u siebie.

_________________
Stowarzyszenie Moto Sport Gliwice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 m43 Podczas toczenia obroty rosną, po zatrzymaniu spadaj
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 16:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 598
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: m54b30
Garaż: Obecne E46 Coupe 330ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149926

Byłe E46 Coupe 323ci-->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142836&p=1860214#p1860214

Byłe E36 Coupe -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123217

E39 Sedan -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138381
Tagtag, Zaworów wypalonych nie mam, była sciągana głowica. Dzisaj jezdziłem jakieś 40 km w miescie autem. Zachowywało się normalnie, czyli na luz i odrazu oborty takie jak powinny być. No nic, dla pewności przeczyszczę korkowca, i sprawdzę przepustnice, ewentualnie może któryś przewód jest przetarty i dlatego, czasami dziwnie się zachowuje. Temat można zamknąć. Dzięki

_________________
Kliknij na zdjęcie i Zobacz moje 330ci


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 m43 Podczas toczenia obroty rosną, po zatrzymaniu spadaj
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 19:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 250
Lokalizacja: Podlaskie
Moje BMW: e36/e46
Kod silnika: m52b28/m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=126745
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154523
Simon623 napisał(a):
Wróbel91 ma rację, gdzieś był już był ten temat poruszany. Komputer utrzymuje trochę wyższe obroty na luzie podczas gdy samochód się porusza i obniża je do nominalnej wartości dopiero po zatrzymaniu. Tak mam i ja u siebie.


Radze Ci zapomnieć o wbijaniu na luz na dojazdach/zjazdach bo auto będzie więcej żłopać wachy a po drugie pozbawiasz się kontroli nad pojazdem.

Jak chcesz operatywnie zmniejszyć spalanie to do 1.6 motoru zastosuj kapcie o szerokości 185
Druga sprawa jak jeździsz w mieście używaj biegów wszystkich mając 40-50km/h
Zrób sobie test rozpędź auto do 50km/h wrzuć 5tkę - Sprawdź sobie obroty i spalanie chwilowe ;)
i zacznij zwalniać silnikiem tu ponowna kontrola chwilowego spalania (nie dopuść do zgaszenia silnika)

Pozdrawiam

_________________
„Słońcu ani śmierci nie można patrzeć prosto w oczy.”
„Tylko martwi wiernie dochowują omerty”
Obrazek
The mythical BMW E36-->Obrazek
The Legendary BMW E46-->Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 m43 Podczas toczenia obroty rosną, po zatrzymaniu spadaj
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 09:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 136
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36
A to chyba nie do mnie (cytujesz mój wpis na temat zachowania się sterownika silnika)? No i nie na temat. Ale i tak się mylisz kolego w kilku kwestiach.

No pozbawiam się kontroli wybijając z 2-3 na luz przy 30kmh i tocząc 150m do czerwonego faktycznie. Hamowanie silnikiem zatrzyma mnie po paru metrach, a dodając gazu i potem hamując silnikiem zużyje więcej wachy.

V bieg przy 40-50 to w tym silniku pomyłka totalna (nie pisząc, że zdrowe to dla niego nie jest). Poza tym sa tak niskie prędkości obrotowe, że w ogóle nie odetnie paliwa po odjęciu gazu.

Ja na luzie jadę tylko jak mam małe prędkości i niski bieg, a duży dystans do dotoczenia się. Ekonomiczniej byłoby tylko gdyby silnik sam się jeszcze wyłączał na ten czas.

185 jasne, ale jeszcze lepiej jak będą to opony o niskich oporach toczenia i napompowane odrobinę mocniej. Wtedy będzie uzysk. Na alufelgi które mam, czyli 7 cali (węższych oryginalnie chyba nie było) nie powinno się zakładać opon 185/65, jak już tak dbasz o moje bezpieczeństwo.

Testów nie muszę robić, bo doskonale wiem jak działa u mnie układ zachowania silnika i do aktualnej sytuacji i warunków dostosowuję swój styl jazdy.

_________________
Stowarzyszenie Moto Sport Gliwice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 m43 Podczas toczenia obroty rosną, po zatrzymaniu spadaj
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 08:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 250
Lokalizacja: Podlaskie
Moje BMW: e36/e46
Kod silnika: m52b28/m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=126745
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154523
Simon623 napisał(a):
A to chyba nie do mnie (cytujesz mój wpis na temat zachowania się sterownika silnika)? No i nie na temat. Ale i tak się mylisz kolego w kilku kwestiach.

No pozbawiam się kontroli wybijając z 2-3 na luz przy 30kmh i tocząc 150m do czerwonego faktycznie. Hamowanie silnikiem zatrzyma mnie po paru metrach, a dodając gazu i potem hamując silnikiem zużyje więcej wachy.

V bieg przy 40-50 to w tym silniku pomyłka totalna (nie pisząc, że zdrowe to dla niego nie jest). Poza tym sa tak niskie prędkości obrotowe, że w ogóle nie odetnie paliwa po odjęciu gazu.

Ja na luzie jadę tylko jak mam małe prędkości i niski bieg, a duży dystans do dotoczenia się. Ekonomiczniej byłoby tylko gdyby silnik sam się jeszcze wyłączał na ten czas.

185 jasne, ale jeszcze lepiej jak będą to opony o niskich oporach toczenia i napompowane odrobinę mocniej. Wtedy będzie uzysk. Na alufelgi które mam, czyli 7 cali (węższych oryginalnie chyba nie było) nie powinno się zakładać opon 185/65, jak już tak dbasz o moje bezpieczeństwo.

Testów nie muszę robić, bo doskonale wiem jak działa u mnie układ zachowania silnika i do aktualnej sytuacji i warunków dostosowuję swój styl jazdy.


Zacznijmy od tego że jeździć nie umiesz (brak planowania i myślenia z wyprzedzeniem), wbijanie na luz i nie znasz możliwości swojego pojazdu :)

Zamiast wybijac bieg to lepiej utrzymać mała prędkość i dotoczyc się niż jechać na luzie gdzie silnik z automatu pobiera wiecej paliwa. Pomyśl nad płynną jazdą np widzisz z daleka że jest czerwone masz 4bieg zaczynasz zwalniać ale utrzymując lekko prędkość by za szybko nie wytracic i spokojnie dojechać.

Miałem sedana m43b16 dyfer ok 3.23~ jadąc 50km/h bez przyspieszania czy zwalniając (hamowanie silnikiem) to znosił bardzo dobrze a spalanie chwilowe było bardzo ładne :) (czyt. niskie). Powtórzenie tego samego na silniku m52b28 dyfer 2,98 jest nieopłacalne gdyż na 5tce istnieje obawa że zgaśnie auto ;) Spalanie chwilowe przy 50km na 3ce to 7-8l, na 4ce to 5-6l (tyle samo na 5tce)

Ogólnie żałuję że kupiłem szerokie opony 225 ;) spalanie w mieście mi wzrosło o 1,5-2l ;) (11-11,5l) a na oponach 205 miałem 9-9,5l ;)

I jeszcze raz wspomnę nie jeździmy na luzie! Oraz używamy wszystkich biegów ;)

_________________
„Słońcu ani śmierci nie można patrzeć prosto w oczy.”
„Tylko martwi wiernie dochowują omerty”
Obrazek
The mythical BMW E36-->Obrazek
The Legendary BMW E46-->Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 m43 Podczas toczenia obroty rosną, po zatrzymaniu spadaj
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 09:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 136
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36
Proszę cię skończ i mnie nie ucz, bo mnie nie znasz. A mam wrażenie, że mnie obrażasz i traktujesz jak zielonego co przed każdym wciśnięciem hamulca wyrzuca na luz. :mur:

Ja cię nie znam, więc się powstrzymam, ale przemyśl to sobie dokładnie. Wiem, że teraz na każdym kroku powtarzają tą mantrę "nie jedź na luzie", ale ja pier. Jak masz 5-10kmh i toczysz się w korku na 1-2 i w ogóle nie podtaczasz się na luzie? Czy masz jakiś lęk, że wbicie na luz to śmierć w oczach.
Nie kumam też jak z automatu pobiera na luzie więcej? Na luzie mam ok. 1L/h. Jak już zostało napisane w tym temacie komputer podwyższa odrobinę, to powiedzmy nawet 1,5l/h.
To ja nie wiem jak auto może na biegu spalić mniej jak piszesz utrzymując prędkość. Nie bierzemy pod uwagę tego, że hamujemy silnikiem i odcina dopływ, bo wtedy oczywiście.
Piszesz jakbym cały czas jeździł na tym luzie i był niekumaty.
A ja ci od początku próbuje przekazać, że luz jest też ok. w jakichś paru-procentowych sytuacjach, reszta na biegu. Powtarzasz jakieś uniwersalne przykłady ecodrivingu o myśleniu, dojeżdżaniu do świateł itp., a przecież każda sytuacja jest inna. Ponadto jak się zagłębimy dobrze to dojdziemy do tego, że różne modele, z różnymi silnikami i już występują pewne różnice w zachowaniu. No, ale to trzeba rozłożyć sobie na najdrobniejsze szczegóły, a opisanie każdego przypadku jest niemożliwe.

Ja pozostanę przy swoim i 5 na baku.

Niech jakiś mod pośle to w diabły, bo idziemy w jakimś dziwnym kierunku.

_________________
Stowarzyszenie Moto Sport Gliwice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL