BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 17:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 56  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 11:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
no cięzko mi uwierzyć, żeby kompy od alpiny nic nie zmieniły może trzeba to jakoś zgrać zadaptowac do silnika bo to przecież inne mapy paliwowe na pewno są to powinien być zysk nie mówię, że spory ale choćby z 10KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 11:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Mysle ze trzeba teraz auto zestroic

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 12:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
forest napisał(a):
Mysle ze trzeba teraz auto zestroic

x2

Jest to jednak inny komp i poszczególne podzespoły jeżeli z nim nie współpracują to to niewiele zmieni.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 12:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
dokładnie strojenie a sądzę, że w stosunku do reszty kosztów jakie poniosłeś na graty to koszt strojenia to będą "drobne" a sporo da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 15:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Tak, tyle że wystrojenie da tyle samo co strojenie na seryjnym kompie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 15:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
hmmm niby tak a może nie nie ma co ubiegać wypadków tylko zrobić potem obaczymy efekty :hyhy:

natomiast sama charakterystyka skrzyni powinna coś dać z tego co mówiłes jest teraz lepiej????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 16:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Ja wogole sie dziwie ze ty jakies kompy od alpiny wstawiales zamiast zrobic remapa swojego kompa.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 18:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
skrzynia na pewno pracuje lepiej. Problem z remapem jest taki, że większość 'tunerów' nie bawi się w remap wolnossących benzyn, a do tego jak słyszą, że automat to już wogóle nie chcą się podjąć. Każdy woli diesla, pogrzebać przy wtrysku, turbinie i gotowe.
W Agmie z Torunia jest możliwość grzebania przy kompie, ale prawdopodobnie jedyną rzeczą którą by zrobili to większa dawka paliwa i nic więcej

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 30 maja 2013, 18:11 przez l0lek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 18:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
kompy od alpiny powinny dać podobne przyrosty wg mnie jak remapy do tego dają też inną prace skrzyni i inną odcinkę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 18:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
W Poznaniu mi nawet samochodu nie chcieli hamować ze względu na automat

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 18:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
a zagadaj z kowalem on ma znajomego co ma hamownie chyba drogową na takiej powinni automat wyhamować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 18:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Kompy od Alpiny kupiłem chociażby ze względu na inną prace automatu i inną odcinkę silnika. Sam soft np od ESS dający podobne rezultaty to 1000$
Trzeba pamiętać, że alpina miała też inne kolektory wydechowe, zobaczymy jak samochód będzie chodził w momencie kiedy takie kolektory będą też u mnie
Druga sprawa, że miałem wydech oszpecony strumienicami, które mogły psuć osiągi (choć oczywiście nie musiały) zobaczymy jak z powrotem będą katy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 18:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
no dokładnie alpina to nie same kompy w ogóle wydech jest inny w alpinie jak dobierzesz auto od Radka wstąp na hamownie drogową obadamy rezultaty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 30 maja 2013, 18:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
no ba, dlatego też popularne stwierdzenie że w m62b44 i m62b44tu wystarczy wrzucić kolektor dolotowy i wydechowy oraz zrobić remap i jest 330-350 koni to po prostu ogromna bujda na resorach. Żeby uzyskać w Alpinie 347 koni jest ogrom zmian w samym silniku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 31 maja 2013, 10:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
tomaszeklolek napisał(a):
no ba, dlatego też popularne stwierdzenie że w m62b44 i m62b44tu wystarczy wrzucić kolektor dolotowy i wydechowy oraz zrobić remap i jest 330-350 koni to po prostu ogromna bujda na resorach. Żeby uzyskać w Alpinie 347 koni jest ogrom zmian w samym silniku

+1 :ok:

Te silniki powoli zaczynają mieć kilkanaście lat i wielkie przeloty więc dojść chociaż do serii to sukces.
Ponadto poprawianie M60 i M62 bez dmuchania to walka z wiatrakami bo nie za bardzo jest co zmieniać...
Program w ssaku maksymalnie to +10% więc 350KM to ewidentna ściema.

Trza dmuchać !
Obrazek

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 31 maja 2013, 23:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
ESS już jakiś czas temu przestał produkować kompresory do m62tub44, a do m62b44 były dalej dostępne. W tym momencie nawet nie robią już do m62b44. Został tylko zestaw do m60. Z tym tez jest pewien problem, bo kompresor zabiera mocy z dołu silnika, dopiero przy większych obrotach czuć, że coś pomaga. I do tego cena... ok 20 tys zł za zestaw...
Lepsze S62, ale znowu trafić na dobry silnik to ciężka sprawa, a zrobienie samego rozrządu i vanosów w S62 to też gruby pieniądz...

Kosztowne hobby - krzesanie kucyków z wolnossącego v8, gdzie przy masie 2 ton i automacie potrzeba ich sporo aby odczuć różnicę. Ale to taka choroba, że mocy zawsze brakuje. Przypuszczam, że gdybym miał e39 540i albo m5 to już dawno wrzuciłbym w to zestaw ESS i uspokoił chorobę ;)
W e38 mam tyle rzeczy już porobione i dopieszczone, że nie ma już teraz sensu zmieniać samochodu na coś mniejszego i szybszego, bo szkoda tej pracy i wrzuconych $, tym bardziej że samochód był tak robiony, żeby przekulał kolejnych kilka lat bez problemu

Może sie wydać dziwne, że cos tam motam sobie z poszukiwaniem mocy w 7ce, ale już tak mam, nie wytrzymam jeśli nie będę grzebał przy samochodach. Mam jeepa którego już tak pomotałem, że nie da się już tam nic więcej zrobić więc teraz troszkę czas na BMW ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 10:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Nie można polegać na rozwiązaniach plug&play bo kosztują niestety tyle ile piszesz.
Wszystko zależy jaki kompresor, jeśli centrifugal (bo takim jest ESS) to działa jak turbo na pasku a na wolnych obrotach zabierana moc jest nieodczuwalna.
Jeśli roots (czyli np. mercedes, jaguar) to jest na odwrót jak piszesz, na wolnych obrotach mocy jest masakrycznie dużo a u góry już mniej. Tak czy siak przy małych doładowaniach kompresor mocy nie zabiera.
Przy zdrowym silniku bez konieczności odprężania @0,4-0,5 bara = 360koni

Bazę masz bardzo ładną, kibicuję mocno :ok:

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 12:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
wg mnie jak już doładowanie to turbo a nie kompres

ale po co skoro w tej samej kasie można zapakować S62 i mieć lepsze efekty z N/A które ma lepszą charakterystykę

z tym motaniem już tak jest jak już się zacznie to nie ma odwrotu :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 13:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Zdzira i mam silnik w ktorego kupe sianka poszło w krzaki wrzucić :D ?

Zdzira 850I napisał(a):
wg mnie jak już doładowanie to turbo a nie kompres


W przypadku v8 to raczej już trzeba iść w Bi-Turbo...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TomaszekLolek-->>740iA '98 str25 Alpina + wydech Hartge
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 14:18 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
nie obecnie pobądź trochę ze swoim a jak mocy zabraknie za jakiś czas zmień te silniki sa cenione do riftu itp do swapów

obecnie zrób chipa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 56  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL