PIOTR12371 napisał(a):
uruchom silnik i odkrec odpowietrznik na chlodnicy wlewja plyn przez ten waz tak dlugo dopuki bedzie lecial sam plyn przez odpowietrznik na chlodnicy korek chlodnicy ma byc zakrecony.to powinno pomoc na 100procent powodzenia
Ja przerabiałem ten temat kilkanaście razy i nie do końca się zgadzam z powyższym opisem. Silnik może chodzic lub nie ale ważne jest to aby korek wlewu był równiez otwarty anie sam odpowietrznik. Jest to istotne gdyż pozwoli to na łatwiejsze wypchnięcie powietrza, które jest w układzie. Lejąc płyn przez wąż należy pamiętać o tym, aby lać go bez przerw tak, aby nie dostało się tamtędy powietrze. Ja zawsze leję przez lejek, co pozwala na kontrolowanie tego aby nie dostało sie powietrze. Kiedy płyn zacznie przelatywać już odpowietrznikiem oraz korkiem należy szybko założyć wąż na swoje miejsce. Czynność tę wykonujemy jak najszybciej, tak aby znów nie dostało się tam powietrze. Następnie zakręcamy odpowietrznik i spuszczamy korkiem spustowym (na dole chłodnicy) nadmiar płynu (czyli do ok. połowy zbiorniczka przelewowego). Odpalamy silnik, ogrzewanie na max i czekamy aż silnik złapie temperaturę. Później sprawdzamy jeszcze stan płynu no i jest
