BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 07:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 14:35 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
No skoro 200zł to też brałbym hella... :luka: Trzeba też pamiętać o tym, że nowe visco trzeba przez kilka km normalnie traktować...musi się jak wszystko ułożyć olej rozgrzać rozprowadzić tam jednak coś o coś "trze" a olej silikonowy jest "spoiwem" w tym procesie -tak mi powiedział mój Mechanior jak zmieniałem, tak zrobiłem i jak na razie jest :super:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 14:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Na opakowaniu od wisko jest strzałka ja zawsze przed założeniem daje mu tak poleżeć kilka dni.
Zawsze zmieniam na wieczór i przez noc bez odpalania jest sobie w samochodzie.
Wisko zmienisz sam to żaden problem kilka minut roboty pamiętaj tylko że masz tam odwrotny gwint więc odkręcasz w prawo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 14:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
pdasiek napisał(a):
Myślicie że wisko może mulić tak strasznie do tych 3.000 obr\min ?

ja uważam,że nie
na Twoim miejscu zainteresowałbym się czujnikiem wałka rozrządu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 14:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
A moim zdaniem może jak najbardziej, zablokowane wisko było bardzo odczuwalne nawet w ojca a8 4,2 wiec tutaj na bank bardzo to czuć.
Możesz zrobić sobie test i wyjąć na chwile całkiem wisko będziesz miał wtedy pewność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 14:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
Cytuj:
na Twoim miejscu zainteresowałbym się czujnikiem wałka rozrządu

pod komputerem nie wywala błędu, jak odepne czujnik wału to auto odpala (pobiera sygnał ze sprawnego czujnika wałka - tak można sprawdzić jak jest osprzęt Siemensa) a po za tym jak odepiąłem czujnik wałka to wtryskiwacze benzynowe grały i auto wogóle nie chciało się wkręcać. Czujniki sprawdzałem bo miałem kiedyś problem z mocą auta.

a powiedzcie mi czy może coś jeszcze powodować takie zasprzęglanie się wiskozy? czy w tym przypadku ewidentnie jest uszkodzona wiskoza?
Druga rzecz że ubywa mi dość sporo płynu chłodniczego, silnik trzyma moc, nie dymi, wycieków nie widać, chyba że w trakcie jazdy ucieka - może ma to coś wspólnego z tą wiskozą?

Prosiłbym o odpowiedzi na te 2 pytania :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 15:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Mało płynu silnik sie grzeje to i wisko się załącza. Na twoim miejscu najpierw sprawdziłbym chłodnice.
Często jest tak że chłodnica cieknie tylko jak jest bardzo mocno nagrzany silnik zobacz czy nie masz na wisko albo gdzieś w okolicach chłodnicy białych plam po płynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 15:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
tylko u mnie wisko załącza się nawet przy -20 stopniach od razu z odpaleniem.
Płyn co jakiś czas dolewam, uciekało węzem górnym to wymieniłem na nowy ale cały czas ubywa. No ale to nie temat o tym.

Tak czy siak nawet jak dopilnuje płynu i układ jest odpowietrzony to przy mrozach wiskoza od samego startu już była zasprzęglona\zblokowana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 15:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Bo po odpaleniu zawsze jest zasprzęglone, olej w nim ma to do siebie, że jak jest zimny to jest gęsty, a ja ciepły to się "lepi"

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 17:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
może napisze tak: nigdy u mnie wiskoza nie pracuje wolno, zawsze wzrasta jej prędkość obrotowa ze wzrostem obrotów silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 17:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Wisko Zasprzegla sie pod wpływem temperatury a nie pod wpływem obrotów silnika! Chłopie wymień te wisko i daj se spokój !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 18:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
ok, czyli szukam Wiskozy thx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 17:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
mam szanse kupić wiskozę używana i tak napisał o niej sprzdający:
"zrobiłem tak ,zamocowałem wisko w imadle pionowo (tak jak w aucie ) a po paru h nią pokręciłem po 5-10 obrotach kreci się luźno jak kołowrotek dla chomika tak że można ręką ją rozpędzić że sama zrobi 3 obroty, to żeby dokładniej sprawdzić to ciągle kręcąc ręka podgrzewałem wisko suszarką do włosów ,po chwili wisko zaczyna ciężko chodzić tak że można przekręcić ,ale nie da się "zakręcić kołowrotkiem " ,po wyłączeniu suszarki i ciągłym kręceniu po chwili wisko znów kręci się leciutko jak kołowrotek"

Warto próbować? koszt 35zł z przesyłką :) kolega z innego forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 19:46 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Wyjdzie max 50zł z wysyłką wydaje się, że koszt żaden, tylko kwestia czy sprzęgla wystarczająco...bo z drugiej strony wydać 50zł na kolejny śmieć, to też trochę lipa...Sprawdź jeszcze na ile śrub masz montowany wiatrak były 2 wersje na 3 i na 4śruby i nie jest to wymienne tzn na pompę visco wejdzie, ale wiatraka już nie przykręcisz...

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 21:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
35 zł już z przesyłką, dzięki za info co do śrub zaraz się zapytam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 23:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Wisko nie ma AZ tak radykalnego znaczenia w spalaniu .. ewentualnie w zimie na krotkic odcinkach -silnik potrzebuje wiecej czasu na nagrzanie .. innymi slowy jezdzisz dluuuzej na ssaniu

Wisko nie ma nic do mulenia sie auta .. pierwsze slysze .. i nie porownuj do mazdy czy innych aut ..

Sam jezdizlem m50b20 przez 5 lat .. ostatni rok na spietym wisko .. i nie odczulem nic w spalaniu czy muleniu .
Nie kupuj tego za 90 czy nawet za 120 zl .. bedziesz zalowal .. Ja takie kupilem i dzialalo poprawnie okolo roku .. pozniej sie spielo i tak zostalo . Zas szwagrowi te same wisko sie rozlaczylo i juz nie chcialo zalapac ..

BTW m50b20 zaczyna jechac powyzej 3000 , 3500/obr wiec nie oczekuj cudow ..albo poprostu wydaje Ci sie ze gorzej jezdzi

Aha a co do sondy w pierwszych posach .. to nie zawsze uwalona sonda , spowoduje wzrost spalania . Mi juz po roku uzytkowania padla , odlaczylem i jezdizlem bez , niby komp wszedl na tryb awaryjny .. A spalanie nie wzroslo .

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 09:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Jak nie ma jak ma...
Po 1 silnik dłużej się nagrzewa, jak ktoś napisał dłużej ssanie...
Po 2 jak jest mocno zasprzęglone to może pracować nawet poniżej nominalnej temp, ja dodamy do tego uszkodzony termostat, to już w ogole..
Po 3 każdy dodatkowy element wirujący w układzie, bądź zwiększony opór już obecnego musi się odbić na mocy silnika i jego spalaniu nie ma siły, to tak samo jakby napisać, że auta na klimie mają taką samą moc i palą tyle samo....Oczywiście na sprawnej i używanej klimie...włączona klima obciąża silnik i to znacząco...

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 11:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
grabolek363 napisał(a):
Jak nie ma jak ma...
Po 1 silnik dłużej się nagrzewa, jak ktoś napisał dłużej ssanie...
Po 2 jak jest mocno zasprzęglone to może pracować nawet poniżej nominalnej temp, ja dodamy do tego uszkodzony termostat, to już w ogole..
Po 3 każdy dodatkowy element wirujący w układzie, bądź zwiększony opór już obecnego musi się odbić na mocy silnika i jego spalaniu nie ma siły, to tak samo jakby napisać, że auta na klimie mają taką samą moc i palą tyle samo....Oczywiście na sprawnej i używanej klimie...włączona klima obciąża silnik i to znacząco...

x2 :) Przerabiałem to u siebie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 14:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
pdasiek napisał(a):
mieście na krótkich odcinkach (po 3-4km) w lato jest to ~15l w zime nawet do 23l.


Uwazasz ze takie wysokie spalanie jest spowodowane ciagle zasprzeglona wiskoza?


Pisalem ze w tym samym silniku u mnie wisko bylo zasprzeglone przez rook czy poltora dokladnie , do tego sonda byla na trybie awaryjnym (czyt, nie dzilala) i nie odczulem wiekszego spalania nawet na malych trasach .. no powiedzmy ten litr , poltora na krotkich odcinkach zima wypila wiecej .. ale nie 4 litry czy 10 wiecej ..

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 16:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
porzućmy temat spalania bo zimą było tragiczne, teraz w lecie jest ok, nawet na krótkich odcinkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wiskoza - problem
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 22:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
panowie do mnie jest wiskoza na 4 śruby? niby z rysunku na RealOem są 4 ale może jest to tylko poglądowy rysunek.
Ta wiskoza co moge kupić jest na 4 śruby
Obrazek
moja wiskoza wg realOem ma nr: 11521740962


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL