BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 16:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Generalnie to wszyscy naczytali sie na forach ze "wymieniac wymieniac". Jest natomiast wiele opinii, ze po wymianie oleju skrzynia byla do remontu po przejechaniu kilkudziesieciu/kilkuset km

Jest ryzyko.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 16:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
Ostmark napisał(a):
Generalnie to wszyscy naczytali sie na forach ze "wymieniac wymieniac". Jest natomiast wiele opinii, ze po wymianie oleju skrzynia byla do remontu po przejechaniu kilkudziesieciu/kilkuset km

Jest ryzyko.

wg mnie identyko sytuacja jak wymiana oleju w manualu. Mój mechanik sprawdza zawsze jak wygląda olej i wtedy mówi klientowi jak się ma sprawa, a klient podejmuje decyzje czy robimy czy nie. U brata w 540iAT wymienili i zrobił ponad 200tys bez żadnej usterki skrzyni. U mnie w manualu w Golfie wszyscy odradzali, nawet w serwisie. Wymieniliśmy i jeździło się jak innym samochodem-jak nówka, no bajka. W 528i wymieniłem olej, w 540i nie, bo nie było potrzeby. Wg mnie trzeba mieć ogarniętego mechanika, który zna się na rzeczy

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 16:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Ostmark napisał(a):
Generalnie to wszyscy naczytali sie na forach ze "wymieniac wymieniac". Jest natomiast wiele opinii, ze po wymianie oleju skrzynia byla do remontu po przejechaniu kilkudziesieciu/kilkuset km

Jest ryzyko.


Jeśli olej nie był wymieniany i przelatał kupe kilometrów to w skrzyni powstają nagary. Wymiana na nową oliwę powoduje wypłukanie nagarów które później zatykają sterownik. Nie ma z tym problemu gdy olej jest wymieniany na bierząco. Kolega pisze że jego samochód ma niski potwierdzony przebieg. Bodajże ZF pierwszą wymiane przewiduje na 120-150 tys więc nie będzie w tej skrzyni problemu. Kolejne wymiany są co 40-50 tys bez wymiany filtra i co 70 tys z wymianą filtra - na przemian
W necie jest fajna relacja Edwina z bimmersforum i wymiany oliwy w jego 5hp24 w serwisie ZF w niemczech, gdzie sterownik jest dokładnie myty, wymieniane są gumki w kanalikach i całość dokładnie jest sprawdzona. Takie podejście do sprawy nie ma szans, że zabije skrzynie nawet która przejechała kupe kilometrów. Co najśmieszniejsze usługa z oliwą i filtrami jest niewiele droższa niż kupno korków, oleju i filtra z oringiem w ASO oraz uszczelkę miski. Po latach wymienić też trzeba śrubki trzymające miskę - same śrubki w ASo to koszt ponad 250zł. Ja kupiłem o identycznej twardości w specjalistycznym sklepie za całe 10 zł komplet :D tyle że nie są na gwiazdkę a na imbus

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 17:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Ostmark napisał(a):
Generalnie to wszyscy naczytali sie na forach ze "wymieniac wymieniac". Jest natomiast wiele opinii, ze po wymianie oleju skrzynia byla do remontu po przejechaniu kilkudziesieciu/kilkuset km
Niczego sie na forach nie naczytali tylko napisali do ZF DORTMUND i taką odpowiedz otrzymali. ZF zaleca wymiane oleju co 100 tys km, przy ciezkich warunkach jazdy nawet wczesniej.

Polecam.

http://www.zf.com/corporate/de/products ... rtmund.jsp

Nie BMW jest producentem skrzyni w 540, lecz ZF.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 18:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Tak, o ile od poczatku olej byl wymieniany regularnie i tak jak zaleca ZF.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 18:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Bardzo dużo osób w tym Nikodem (nie wiem po co te tajemnice) poleca świece Denso. Do m62b44tu model ik20.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 18:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ostmark napisał(a):
Tak, o ile od poczatku olej byl wymieniany regularnie i tak jak zaleca ZF.

Na profilaktykę nigdy nie jest za późno. Po prostu w takim przypadku trzeba wyczyścić całą kasetę. Kluczem do działania skrzyni są elektrozawory. Ich światło, to dziesiąte jak nie setne części mm^2, więc wiesz, co może zrobić tam opiłek? Zatkać po prostu. Niby pierdoła, a rzadko kiedy końcyz się na <3kPLN.
Z mojej strony zasugeruje:
- Jeżeli przyjdzie do wymiany tarcz hamulcowych, dobrze jest je zmienić wraz z tulejami na dużych wachaczach (tych wygiętych).
- Jeżeli przyjdzie do wymiany wiska z powodu zbyt częstego załączania, chrobotania - warto co najmniej dobrze przyjrzeć się pompie wody - one są współosiowe i jedna awaria może pociągnąć drugą.
- Jak śmierdzi czasami z klimy, to warto wymienić filtry kabinowe (ale nie chodzi mi o te w masce, bo to oczywistość), ale o te nad nogami kierowcy/pasażera. Filtrują one przy obiegu zamkniętym. Dostępne tylko w ASO za duże $$, ale z powodzeniem za grosze można je sobie samemu dociąć.
- Mając M62TU warto mieć (może nie od razu wymieniać, ale mieć) węże do wody - kpl.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 20:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Dziś wyskoczył mi komunikat że mało płyny chłodzącego, patrzę w zbiorniczek a tam sucho. Jaki kolor na szybko dolać?? Samochód na pierwszy serwis jedzie dopiero w przyszłym tyg a w weekend będzie jeżdzone. Olej w skrzyni wymieniam- postanowione.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 20:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Jak będziesz wymieniał płyn, to na szybko może być woda. Raczej nie powinna zamarznąć. A co do płynu to w sumie sam nie wiem, czy niebieski, czy zielony... Na pewno nie różowy.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 21:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Sucre napisał(a):
. Jaki kolor na szybko dolać??
Ori płyn BMW jest zielony.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 23:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
co do oleju - tak jak wyżej, manual to manual, nawet bez oliwy na dobrą sprawę pojedzie. w automacie jednak olej odgrywa nieco ważniejszą sprawę o czym wspomniał mroova81. u brata w automacie olej jest systematycznie wymieniany i nie ma problemów ani strachu.
co do płynu - z tego co wiem to teraz chyba wszystkie są na glikolu i mieszają się tak więc na szybko byle jaki powinien podejść a jak nie to woda destylowana

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 8 czerwca 2013, 00:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Juz nie chce koledze spamowac i drazyc tematu oleju, ale powiedzcie Ci co sie upieraja, skad biora sie przypadki o ktorych wyzej napisalem? Tzn do momentu wymiany oleju skrzynia chodzi ladnie, a po wymianie profilaktycznej jest do remontu? Przyjmujac oczywiscie, ze wymiana zostala wykonana prawidlowo, a oliwa zalana ta wlasciwa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 8 czerwca 2013, 01:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Ostmark napisał(a):
skad biora sie przypadki o ktorych wyzej napisalem? Tzn do momentu wymiany oleju skrzynia chodzi ladnie, a po wymianie profilaktycznej jest do remontu?

biorą się właśnie z zaniedbania właściciela (najczęściej poprzedniego), który nie wymienił na czas oleju w ASB, przyczynę opisał tomaszeklolek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 8 czerwca 2013, 01:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Pewnie dlatego że olej był długo nie wymieniany,
wymiana została źle przeprowadzona.

tomaszeklolek napisał(a):
Jeśli olej nie był wymieniany i przelatał kupe kilometrów to w skrzyni powstają nagary. Wymiana na nową oliwę powoduje wypłukanie nagarów które później zatykają sterownik. Nie ma z tym problemu gdy olej jest wymieniany na bierząco. Kolega pisze że jego samochód ma niski potwierdzony przebieg. Bodajże ZF pierwszą wymiane przewiduje na 120-150 tys więc nie będzie w tej skrzyni problemu. Kolejne wymiany są co 40-50 tys bez wymiany filtra i co 70 tys z wymianą filtra - na przemian
W necie jest fajna relacja Edwina z bimmersforum i wymiany oliwy w jego 5hp24 w serwisie ZF w niemczech, gdzie sterownik jest dokładnie myty, wymieniane są gumki w kanalikach i całość dokładnie jest sprawdzona. Takie podejście do sprawy nie ma szans, że zabije skrzynie nawet która przejechała kupe kilometrów. Co najśmieszniejsze usługa z oliwą i filtrami jest niewiele droższa niż kupno korków, oleju i filtra z oringiem w ASO oraz uszczelkę miski. Po latach wymienić też trzeba śrubki trzymające miskę - same śrubki w ASo to koszt ponad 250zł. Ja kupiłem o identycznej twardości w specjalistycznym sklepie za całe 10 zł komplet :D tyle że nie są na gwiazdkę a na imbus


mroova81 napisał(a):
Na profilaktykę nigdy nie jest za późno. Po prostu w takim przypadku trzeba wyczyścić całą kasetę. Kluczem do działania skrzyni są elektrozawory. Ich światło, to dziesiąte jak nie setne części mm^2, więc wiesz, co może zrobić tam opiłek? Zatkać po prostu. Niby pierdoła, a rzadko kiedy końcyz się na <3kPLN.


edit. Byczus o minute szybszy

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 8 czerwca 2013, 14:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Patryk w-wa napisał(a):
poleca świece Denso. Do m62b44tu model ik20.

Mój mechanik polecał mi również Denso, ale ja zostałem przy NGK o specyfikacji zalecanej przez BMW. Może kiedyś wypróbuje, puki co nikt nie udowodnił, że m62tu pracuje lepiej na Denso.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 9 czerwca 2013, 00:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Niewymieniajmy oleju, montujmy DENSO. Ogladajmy TVN.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 9 czerwca 2013, 21:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Erratka: co do filtra o którym pisałem wcześniej, to się pomyliłem. Nie ma go w E39 w ogóle, więc nie ma sprawy.

Co do świec to BKR6EQUP to 4elektrodowe platynówki, najlepsze (z tych popularnych przynajmniej) do M62TU, ALE ten typ raczej nie jest ogólnie polecany dla gazu. Jak ktoś jeździ na LPG może dlatego ma polecane denso? Takie tylko moje rozyślania, ja jeżdżę na BKR6EQUP i PB i OK

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 10 czerwca 2013, 09:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ja także smigam na BKR6EQUP tez na pb i tez jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 10 czerwca 2013, 09:25 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
a ja w M60 na BKR6EK na lpg. Kolejna zmiana świec już niedługo i też raczej NGK. M62TUB44 brata latało na BKR6EQUP i też na lpg.

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 10 czerwca 2013, 14:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
mroova81 napisał(a):
Co do świec to BKR6EQUP to 4elektrodowe platynówki, najlepsze (z tych popularnych przynajmniej) do M62TU, ALE ten typ raczej nie jest ogólnie polecany dla gazu. Jak ktoś jeździ na LPG może dlatego ma polecane denso? Takie tylko moje rozyślania, ja jeżdżę na BKR6EQUP i PB i OK

Latam na nich na gazundzie i są jak najbardziej ok

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL