Kostek napisał(a):
Wlej wodę do butelki szczelnie zakręć i zajrzyj do niej za 50 lat woda dalej będzie chyba że powstanie uszkodzenie butelki;]
tak samo jest z układem chłodzenia w aucie jeżeli nie powstanie mechaniczne uszkodzenie układu to jedyne co to płyn może stracić swoje właściwości pochłaniające ciepło poprzez jego ciągłe grzanie i chłodzenie ale go nie ubędzie.
Przyczyn ubywania płynu może być wiele od rozszczelnienia jakiegoś gumowego złącza, pękniętą chłodnicę, przetarty/sparciały przewód, wyciek z zaworu bezpieczeństwa (korek wlewu) tu np. może być nie wydajny wiatrak chłodnicy czy pompa wody albo głupi gumowy oring który pękł, nieszczelna nagrzewnica do najkosztowniejszych usterek typu uszczelka pod głowicą lub pęknięcie samej głowicy

Myślisz że tak samo jest w układzie chłodzenia ? Bierzesz pod uwagę ilość łączeń występujących w tym układzie prawdopodobieństwo występowania wielu mikroszczelin ? Ciągłe drgania + ciśnienie, do tego korek upustowy który wypuszcza parę, a para to skroplona woda czyli przez te 50 lat sporo takiej pary może sie wydostać ?.
wandii napisał(a):
Wiecko napisał(a):
Ona sie zapala jak brakuej 2 litrów płynu
Bez przesady, mi się kiedyś zapaliła i dolałem może z poł litra albo i mniej do pełna.
Co do autora to radzę wziąć w rękę instrukcje obsługi auta bo czasami zanim dostaniesz odpowiedź na forum może stać się coś złego

Proponuję kolego raz jeszcze zajrzeć do zbiorniczka po minimum 12h postoju.
Te ukłądy mają to do siebie, że nawet jak jest pusto w zbiorniku i brakuje 2L wody, to minutę po odpaleniu będzie pełny zbiorniczek i taki stan utrzyma sie przez kilka godzin.
Co do autora dobrze obejrzyj czy niema gdzieś wycieku bo naprawdę dużo płynu musi brakować jak litra brakuje to raczej kontrolka sie nie zapali, oczywiście może dojść do sytuacji w której układ się inaczej zapowietrzy i szybko się zapali kontrolka, jednak tak jak większośc pisze zazwyczaj jest to conajmneij 2L.
Dolej do pełna odpowietrz, na 2 dzień rano znowu dolej do pełna (tzn do max) . Jest tu wiele opini o tym że bmw ciężko się odpowietrza owszem ciężko ale zazwyczaj oznacza to wyciek. Czasem wystarczy 5kropel dziennie aby w trakcie wychładzania podciśnienie zasysało powietrze. tak więc jakiekolwiek pocenie układu to zła oznaka . W e46 bardzo często rozszczelnia się łączenie chłodnicy aluminium z plastikiem
P.S kiedyś przejechałem około 50 metrów na pękniętym wężu dolałem około 5Litrów płynu (kontrolka się nie zapaliła - działa w innej sytuacji się zapaliła) kontrolka ta jest bardzo nieprecyzyjna