BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 06:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 19 czerwca 2013, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam wszystkich.
Mam problem z E46 320d 150 KM. Otóż pojawiły się stuki w silniku i mimo obejrzenia kilku filmików i przeczytania kilku tematów na forum odpowiedzi nie znalazłem i sam już nie wiem w którym kierunku iść z tym tematem.
Może wasze wprawne ucho da radę wychwycić coś charakterystycznego żeby przybliżyć diagnozę ...

http://youtu.be/OXFHLxrziDU


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 19 czerwca 2013, 23:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Do sprawdzenia :
napęd pasowy
pompa vacum
rozrząd
pompa oleju
turbo
dwumas
zawory i panewki

Po filmiku ciężko stwierdzić, najlepiej aby ktoś wykluczył rzeczy podstawowe i dopiero szukać dalej.
Jakieś objawy poza dźwiękiem są ? (utrata mocy, nierówna praca, szarpanie)

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 20 czerwca 2013, 06:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Silnik dalej pracuje równo i beż żadnego szarpania, utraty mocy jakoś specjalnie nie zaobserwowałem, a więc jak już to nieznaczna.
Widzę że szykuje się spora lista do sprawdzenia ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 25 czerwca 2013, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Po oględzinach mechanik stwierdził, że panewka bo jak to powiedział "olej się mieni".
Diagnoza okazała się prawidłowa, padła panewka na pierwszym tłoku.
Dzięki za podpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 26 czerwca 2013, 06:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Na jakim oleju pracował silnik?

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 26 czerwca 2013, 09:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Castrol EDGE 0w40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 26 czerwca 2013, 21:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Panewki w tych silnikach są dość słabe, najbardziej wycierają się od strony podszybia, dziwne że tobie poleciała 1.
Zmieniaj olej co 10 tys i powinno być ok.
Wtryskiwacz na 1 garze masz sprawny?

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 26 czerwca 2013, 22:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Panewki to Sputter w zasadzie polowka. Mi tez poleciala na 1 cylindrze. Auto ma 270 tys przebiegu ori odme tak od nowosci (ciezko bylo wyciagnac filter z obudowy po ostukaniu ukazala sie data prod zgodna z rocznikiem samochodu). W samochodzie zrobilem szlif tylko uszkodzonego elementu(zaraz poleci ze tak sie nie robi, robi oslabilem tylko ten pierwszy czop a nie caly wal) Wstawilem nowy korbowod z panewka Kolbenschmidt (jak cos mam komplet). Planowanie glowicy i nowa uszczelka pod glowice.Jak dlugo pojezdzi?? Nie wiem wszyscy twierdza ze nie pojezdzi. Test trwa narazie mam kolo 600km i dziala o dziwo. Pozdrawiam fanow BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 26 czerwca 2013, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Właśnie dziwi mnie to bo zawsze robię zmianę co 10 tys, a przebieg mam 183 tys (tylko czy oryginalny). Jak już będę miał samochód poskładany to spróbuje sprawdzić czy przebieg licznika zgadza się z modułem świateł bo zaczynam mieć wątpliwości.
Na uszkodzonej panewce została cienka warstwa do mosiądzu, a pozostałe niemalże nieruszone . Wał idzie do szlifu bo w jednym miejscu lekko go przyłapało, ale już jest delikatny owal.
Co do wtrysków to jeśli wykresy z INPA są miarodajne to wszystkie równo dają.
Zobaczymy co z tego będzie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 01:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Przebiegiem nie ma co się sugerować, czasem silnik który ma ori 150 tys jest gorszy od tego co ma 300 tys.
Nigdy nie wiadomo jak dbał poprzedni właściciel i co ile zmieniał olej :]

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Co prawda to prawda nigdy nie wiadomo jak kto dbał.
A tak z innej beczki jak czasochłonne jest wyciąganie wału ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 22:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Zależy jak się robi ale 8-12h trzeba liczyć.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 28 czerwca 2013, 22:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Najszybciej wyciagnac silnik. I tak musisz sciagnac glowice zeby wymienic korbowod(bo nie wierze ze bedzie trzymal nowa panewke) wiec lepiej zdemontowac glowice na samochodzie sprawdzic uszkodzenia ewentualnie oddac do regeneracji (planowania) ja tak zrobilem a w miedzy czasie wyciagnelem caly motor na stol. Na stole rozkrencilem go oceniajac czy nie ma zadnych dalszych uszkodzen. Zaopatrz sie w 5-10 litrow benzyny extrakcyjnej kompresor oraz pistolet. Uszkodzona panewka poobklejala wnetrze silnika oraz pompe oleju (smok etc.) Umyj to dobrze i wydmuchaj. Dalej jak juz bedziesz mial na stole umyte czesci to juz pojdzie. Przy skladaniu nie zapomnij o naolejeniu panewek wstawia sie je na mokro dalej podokrecac glowne dokrecac od srodka na dwa razy I 30 II 58-62 niutkow panewki na korbach bodajrze 30 niutonow ale sobie to sprawdz. Dalej ustawic sobie zespol wywarzajacy zgodnie z instrukcja TIS(chodzi o to by oczko i dziurka w jednym wykorbieniu bylo w jednej plaszczyznie). Nie zapomnij o wyzerowaniu sprzegla (docisku).
Teraz głowica. Przykrecasz bez walkow pierwszy raz 80 niutonow zgodnie z instrukcja TIS od srodka. Pozniej odkrecasz wszystko i przykrecasz na 50 niutonow i 2 razy o 90 stopni w odstepie czasowym. Dalej walki. Zablokowane sprzeglo prentem z zestawu blokad (na allegro za 65 zlotych) dalej wkladam walki, na I cylindrze krzywki musza byc pochylone w strone wydechu blokujesz blokada i przykrencasz walki. Do walkow kola zebate i zwalniasz zabezpieczenia napinacza. Dalej obudowy Przed odpalaniem zdemontuj swiece zarowe (odlacz wtryski)by silnik zlapal nowego oleju (a przede wszystkim napinacz). Dalej juz sobie poradzisz, Ten silnik nie nalezy do skomplikowanych. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 29 czerwca 2013, 02:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
ComTom napisał(a):
Najszybciej wyciagnac silnik. I tak musisz sciagnac glowice zeby wymienic korbowod(bo nie wierze ze bedzie trzymal nowa panewke) wiec lepiej zdemontowac glowice na samochodzie sprawdzic uszkodzenia ewentualnie oddac do regeneracji (planowania) ja tak zrobilem a w miedzy czasie wyciagnelem caly motor na stol. Na stole rozkrencilem go oceniajac czy nie ma zadnych dalszych uszkodzen. Zaopatrz sie w 5-10 litrow benzyny extrakcyjnej kompresor oraz pistolet. Uszkodzona panewka poobklejala wnetrze silnika oraz pompe oleju (smok etc.) Umyj to dobrze i wydmuchaj. Dalej jak juz bedziesz mial na stole umyte czesci to juz pojdzie. Przy skladaniu nie zapomnij o naolejeniu panewek wstawia sie je na mokro dalej podokrecac glowne dokrecac od srodka na dwa razy I 30 II 58-62 niutkow panewki na korbach bodajrze 30 niutonow ale sobie to sprawdz. Dalej ustawic sobie zespol wywarzajacy zgodnie z instrukcja TIS(chodzi o to by oczko i dziurka w jednym wykorbieniu bylo w jednej plaszczyznie). Nie zapomnij o wyzerowaniu sprzegla (docisku).
Teraz głowica. Przykrecasz bez walkow pierwszy raz 80 niutonow zgodnie z instrukcja TIS od srodka. Pozniej odkrecasz wszystko i przykrecasz na 50 niutonow i 2 razy o 90 stopni w odstepie czasowym. Dalej walki. Zablokowane sprzeglo prentem z zestawu blokad (na allegro za 65 zlotych) dalej wkladam walki, na I cylindrze krzywki musza byc pochylone w strone wydechu blokujesz blokada i przykrencasz walki. Do walkow kola zebate i zwalniasz zabezpieczenia napinacza. Dalej obudowy Przed odpalaniem zdemontuj swiece zarowe (odlacz wtryski)by silnik zlapal nowego oleju (a przede wszystkim napinacz). Dalej juz sobie poradzisz, Ten silnik nie nalezy do skomplikowanych. Pozdro


Opisałeś to jakby była to zmiana koła :rotfl: Myślę że sam opis nie pomoże naprawić silnika, przydało by się jeszcze doświadczenie, ktoś kto się na tym nie zna może poskładać silnik nieprawidłowo a części swoje kosztują. Ja tego typu naprawy robię na wyciągniętym silniku , prościej i wygodniej. :)

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320d 150KM Stuki w silniku
PostNapisane: 29 czerwca 2013, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Dzięki za opis, ale i tak nie mam warunków u siebie i musiałem oddać samochód na warsztat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL