VADIM napisał(a):
2. nieznany błąd bez numeru niczego którego zdjęcie zaraz wrzucę pod spodem (w moim mniemaniu jest to silniczek krokowy ale
dziwnie nazwany w kompie - mówię to na podstawię tego że 1 serwis znający się tylko na BMW tak mi powiedział)
lambda nie rzuci Ci błędu od razu... czasem rzuci błąd po kilku kilometrach, a czasem dopiero po kilkuset kilometrach...
moja rada - pojedź do kogoś kto ma do diagnostyki INPĘ, DIS, GT1 etc, bo to są programy dedykowane do BMW... pozostałe są 'uniwersalne' i poza zczytaniem błędu nic Ci nie powiedzą... Ewentualnie wiem że jest jeszcze oprogramowanie Siemensa, które pomimo swojej 'uniwersalności' przemieli BMW na wylot - ale tego raczej nie znajdziesz zbyt łatwo, bo sprzęt ten kosztuje kilkadziesiąt tysięcy zł i wiem że przykładowo we Wrocławiu tylko jedna firma go ma
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
...z tym że koszt diagnostyki wynosi minimum 250 zł na tym sprzęcie, więc koszta też są większe
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
przede wszystkim musisz pojechać do kogoś KTO ZNA SIĘ NA DIAGNOSTYCE KOMPUTEROWEJ, a nie tylko na zczytaniu błędu... to tak jakbyś poszedł do lekarza który będzie Ci leczył objawy, a nie zajmie się diagnostyką pod kątem tego co na prawdę Ci dolega - przychodzisz z kaszlem, on Cię leczy acodinem, a później wychodzi Ci gruźlica albo nowotwór i jest pozamiatane
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
- przy diagnostyce komputerowej to że rzuca Ci jakiś błąd nie oznacza że dany podzespół jest uszkodzony, ale że nieprawidłowo funkcjonuje, a co jest tego przyczyną to trzeba dokładnie przeanalizować i dojść do tego...
takie 'sprawdzenie błędów', bo tak to można nazwać, to za dużo Ci nie wniesie... wielu jest takich mechaników którzy robią 'diagnostykę komputerową'... podpina się, klika dwa przyciski i mówi 'panie, to i to jest... yyy a tamto nie wiem musi pan w internecie ten kod bledu wyszukac, albo w slowniku bo ja angielskiego nie umiem'
...poza tym o ile jest możliwość sprawdzenia czegoś, to zanim zaczniesz wymieniać pół silnika, to najpierw to sprawdź, tak jak wspominałem, bo to się wydaje że wszystko jest takie łatwe, a po pół roku polecisz z naprawami wiadro siana, a problem dalej będzie występował...
nie żebym się czepiał tego co robisz, bo to Twoje pieniądze, po prostu Ci dobrze radzę, bo lepiej przeznaczyć pieniądze na coś innego
