BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 23:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e46 320d
Witam Znowu ja i moja "zauroczona e46". po odebraniu od mechanika po naprawie wtryskiwaczy ( koszt imprezy 3200) w samochodzie na zimnym silniku skaczą obroty (nie równo pracuje na wolnych obrotach) po przejechaniu kilku kilometrów samochód sie uspokaja ale skoki obrotów są nadal odczuwalne . dodam jeszcze ze przy odpalaniu na zimnym jak i po godzinnym przestoju z tyłu pojawia się chmurka niebieskiego dymu.objawy wymienione wyżej nie wpływają na moc i przyspieszenie . prócz tego podczas dynamicznego ruszania z miejsca od 2000 obrotów słychac takie brzęczenie ( słownie opisując cyk cyk cyk cyk :D ). Owe cykanie kończy się po 3000 obrotów . ktos mi mówił że to przepływka ale chciał bym poznac wasze opinie na ten temat z góry dzięki za każdą odpowiedz :)

_________________
Gdyby nie Niemce nie siedział byś w beemce :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 1 lipca 2013, 09:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
U mnie powodem dymku i cykania był lekko skrzywiony jeden zawór, ale cykanie słychać było cały czas.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 1 lipca 2013, 10:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 77
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Czy cykanie wystepuje tylko pod obciazeniem, czy jak gazujesz na postoju to rowniez cyka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 1 lipca 2013, 13:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Kto naprawiał te wtryski? Dostałeś nowe kody IMA? Wtryski są zakodowane?
Widziałem już wtryski po regeneracji w pseudo warsztatach i bywały gorsze od używanych.
Do sprawdzenia:
-przepływka
-korekty na wtryskach
-zaworek turbo i egr
-mechanizm egr
-szczelność ukałdu doładowania

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 6 lipca 2013, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e46 320d
słychac również na postoju , pod obciązeniem cyka znacznie głośniej . zaprowadziłem do reklamacji i powiedzieli mi ze zle ustawione wtryski ( za duży skok kulki ) ale nie rozumiem się na tym

_________________
Gdyby nie Niemce nie siedział byś w beemce :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 6 lipca 2013, 11:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: E46
Czyli wróciłeś do tego samego warsztatu i sami potwierdzili że źle ustawili wtryski?? co to za warsztat bo widzę że sporo zapłaciłeś, wtryskiwacze nowe czy regenerowane??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 6 lipca 2013, 17:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Kolejny klient, który oddał auto do mechanika, a teraz szuka pomocy na forum, bo mechanik nie dał rady... Cykanie zazwyczaj spowodowane jest takim miedzianymi podkładkami pod wtryskami. Pewnie Mechanik poszedł na skróty i zamiast je wymienić to zostawił stare, przez co nie ma idealnie szczelnego połączenia wtrysk-->głowica. Proponuje zacząć od tego. Jeśli wtryski są źle ustawione jak sam mechanik stwierdził tzn., że nie zna się na własnej robocie, bo jak można wypuścić auto nie do końca sprawne za 3200zł. Za taką kase to ja bym kupił 4 używane i miał to w... Kasa kosmos. Naprawdę.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 6 lipca 2013, 20:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
za 4 tys to bym kupił 4 nowe, a za 3200 są dobrej jakości zamienniki BDC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 7 lipca 2013, 08:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Chodziło mi o to, że zamiast wydawania 3200zł wolałbym wydać z 1000zł na używki oryginalne i auto by jeździło pewnie jeszcze dłużej na nich niż na kombinowanych, rozbieranych przez pana Władka.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 7 lipca 2013, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e46 320d
panowie w mojej okolicy są zachwalani oto strona http://autokomplex.com.pl/ moze moja bmw jest trefna . z tego co wiem to był problem z ustawieniem wtrysku na 3 tłoku . panowie mi mówili ze powinienem isc do kościoła i dać na tace poniewaz dziwili sie ze nie zrobiło dziury w tłoku bo tak trzepało silnikiem przed naprawą ze plomby wypadały z zębów :P podobno przekraczało jakąs tam norme ciśnienia o kilka razy ale nie znam sie na tym wiec mówie jak mi powiedziano :)

_________________
Gdyby nie Niemce nie siedział byś w beemce :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 7 sierpnia 2013, 14:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam,
mam te same objawy co koledzy u góry.
BMW E46, 2.0d 150KM, 2002r. (lift)
Ewidentne cykanie dochodzące z komory silnika przy obrotach w granicy 1500-3500obr/min, głównie słyszalne na wyższych biegach.
Spalanie podwyższone około 7,5l/100km przy jeździe 40% trasa, 60% miasto. Na kompie pokazuje 4,8-5,2l/100km.
Kopcenie na postoju przy mocniejszym dodawaniu gazu, oraz przy zrywnym ruszeniu czarna chmura za autem.
Turbina lekko upocona, zawór EGR zawalony czarną breją.

Samochód dopiero co oddałem do mechanika i sprawdza wszystko po kolei. Ja od początku stawiałem na wtryski, oraz obawiałem się, że sprawa przeszła już na turbo. Auto mimo tego jest dynamiczne, ale czuć, że brakuje mu parę kucy.

Rozumiem, że sama diagnostyka IMPA nie wystarczy i należy sprawdzić również oddzielnie wtryski? W wtryskach z m47n nie występują podkładki miedziane (zderzaki), więc to również odrzucam jako przyczynę cykania.

Jakie powinny być prawidłowe wyniki testów przelewowych i korekty? (W jakich granicach powinny się mieścić?)


Ps. To mój początek na forum, więc proszę o wyrozumiałość i nie rzucanie kamieniami.

_________________
Nie wszystko BMW, co się świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 08:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Jak się nie mylę to korekty powyżej 1,5 mówią o konieczności wymiany wtrysku.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 07:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Chciałbym zakupić wtryski od innego auta, ale pojawia się problem z kodowaniem. Czy mając sam numer VIN jest ktoś mi wstanie określić jakie kody IMA powinny mieć wtryski? Stare mają starte tabliczki znamionowe i nie da się ich odczytać.

_________________
Nie wszystko BMW, co się świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 21:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Kody ima zawsze są inne, jedynie nr części jest taki sam, do twojego silnika pasują wtryski z końcówką 080 oraz 131 montowane od 2003r.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Ostatnio edytowano 25 sierpnia 2013, 13:42 przez piotrek200411, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 07:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Nawet jak kupisz inne wtryski to musisz je zakodować. Są dwa rodzaje wtrysków - dla normy EU4 i EU3. Musisz najpierw się dowiedzieć po przez rozkodowanie VINu jaka masz normę spalania. Wtedy pod konkretną normę musisz kupić wtryski i zakodować. Generalnie, lepiej chyba jest zregenerować w rozsądnej cenie, bo nie wiadomo co kupisz, a poza tym musisz kodować;).

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 25 sierpnia 2013, 12:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 212
Lokalizacja: LKS
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52
jak dla mnie mega porażka, tyle kasy wywaliłeś i teraz masz się sam martwić co jest?
jak zaczęli to robić i nie robią tak jak trzeba to niech się albo ogarną jak trzeba a nie to zwrot kasy

_________________
W ogóle, bracie, jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno bardzo fajnie, ale to bardzo fajnie, ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 25 sierpnia 2013, 22:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
po pierwsze nie trzeba kodowac wtrysków ale powinno się ;) poprawi sie delikatnie korekcja

Pasuje jeszcze wtryski 667 które nie wypalały dziur w tłokach, tak samo pasuje wtryski z 318d ale auto bedzie slabsze jednak bedzie duuzo mniej paliło (co kto woli) ich też się nie da przypisać.

Korekta powyżej 2,5 jest odczuwalna a 1,5 jak kolega wyżej pisał jest jeszcze spoko

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 26 sierpnia 2013, 10:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Nie będę się spierać, ale powinno się kodować wtryski. Kolega zmienił i po zmianie stwierdził, że auto jedzie gorzej jak wcześniej. Zrobiliśmy kodowanie wtrysków i banan na jego twarzy mówił mi wszystko:). Więc jeśli ktoś chce jeździć traktorem bez kodowania to niech jeździ, ja wolałbym jeździć zakodowanym bmw:).

Co do wysokości korekt nie byłem pewny, ale dzięki za info.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 26 sierpnia 2013, 11:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Leo napisał(a):
po pierwsze nie trzeba kodować wtrysków ale powinno się ;) poprawi się delikatnie korekcja


Jak nie chce się mieć dzieciaka z panienką poznaną przypadkowo na dyskotece , a zdecydowałeś się na jazdę bez g. w swoim bolidzie. To nie trzeba "wyskoczyć" odpowiednio wcześniej ..... ale powinno się ;)

Trzeba!!! im wyższa norma emisji, tym widoczne są większe niedomagania w pracy silnika , dymieniu , mocy itp.

Z doświadczane wiem że IMA wtryskiwacza przypisanie go do danego cylindra lub nie, ma spore znaczenie.

Dla mnie temat jest bezdyskusyjny.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemy z silnikiem po naprawie wtrysków
PostNapisane: 26 sierpnia 2013, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: e46 320d
Autko ponownie stoi u mechaników i nie odpuszcze dopóki autko nie będzie przyzwoicie jeździło. Zaprowadziłem do nich za 3 dni odebrałem autko w dobrym stanie ( poleciał jeden zawór na wtrysku tak mi powiedziano) . nacieszyłem się jazdą jakiś tydzień aż do pewnego pięknego poranka odpalając auto usłyszałem że silnik bardzo nierówno chodzi na wolnych. podczas jazdy gdy już złapał odpowiedznia temperature skoki obrotów juz nie były tak odczuwalne jak na zimnym lecz widząc falującą wskazówke obrotomierza delikatnie się zdenerwowałem . polatałem tak nią z tydzień i zauważyłem że zupełnie traci moc. objaw był taki iż od 0 do 2700 obrotów zupełnie nie czuc przyspieszenia od 2700 do 3200 był strzał mocy a powyżej 3200 znowu muł. ręce opadają samochód znowu stoi u mechaników . sprawdzili korekcje wtrysków idealna , turbo również, przepływka tak samo, kolektor sprawdzany pod względem szczelności ok, . dzis podjechałem i powodem owego muła podczas przyspieszania był przerwany węzyk od podciśnienia ( z tego co mi powiedziano) a jeden wcale nie był założony. ale problem falowania obrotów nadal pozostał. chcą mi rwac głowice ale nie wyraziłem zgody na to. Roger w tobie nadzieja pomóż . od czasu gdy ją kupiłem a było to rok temu, samochód połowe czasu stoi u mechanika a ja pożyczam samochód od znajomych masakra!!! Szkoda że do nysy mam 450 km bo chętnie bym się do ciebie wybrał

_________________
Gdyby nie Niemce nie siedział byś w beemce :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL