BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 12:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jaka norma oleju ile ma ubywac???
PostNapisane: 1 października 2007, 20:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
witam mam pytanie odnosnie oleju w ciagu osatnich tygodni zrobilem 1000km jaka ma byc norma oleju bo widze ze na bagnecie mi troche ubylo jak to jest na ile km ma isc oleju zeby sprawdzic czy silnik nie bierze oleju jak bierze to co na pierwszy rzut do wymiany pierscienie...???

_________________
Mauritiusblau Metallic


Ostatnio edytowano 1 października 2007, 21:23 przez bmw_coupe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Auto swieżo kupione czy już je trochę masz ??

Jak jak kupiłęm swoje to było zalane jakimś włoskim AGIPEM
Dolewałem jakieś pół litra Mobila 10W40 na 800 km teraz nie bieże już ani grama

Kwestia zmiany oleju czy coś, dolałem cztery razy a teraz ok Ale może byłem odosobnionym przypadkiem





JAKI MASZ OLEJ I JAKI PRZEBIEG ???

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hmmm nie ma chyba jakiejs reguly... :niepewny: chociaz moze, z tego co mowia jakies 0,5 literka na 10 000 km...i jest good :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 20:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103686
temat dość rozległy.... dużo zależy od tego, w jaki sposób przejechałeś te 1000 km (miasto, trasa?). teoretycznie nie powinno być konieczności dolewek od wymiany do wymiany, ale dolewki rzędu litra-dwóch na 10 tys km jeszcze mieszczą się w normie. akceptowane przez producenta zużycie oleju 1 l/1000 km przy "zwykłych" silnikach wydaje mi się trochę przesadzone. w M70 i silnikach od Mek to standard.

jeśli bierze za dużo to w pierwszej kolejności powinno się sprawdzić uszczelniacze zaworów.

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 20:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
he z tymi normami to jest rużnie
w książce od starszych piątek e12 i e28 pisało że 1,5 litra na 1000 :szok: dopiero powinno niepokoić , moja e28m30b25 z 300000 km na karku brała tylko 0,6 litra od wymiany do wymiany(10000 km).
Ta co teraz mam łyka jakieś 3,5 litra na 10000km ale jakiejś chmury za mną nie widać no chyba że z opon :super: , jeżdżę bardzo agresywnie i odcinka przy 7200 rpm jest bardzo częsta więc uważam że raczej norma.
Za branie oleju odpowiedzialne są uszczelniacze zaworów i pierścienie :) , ale z tego co wiem to przy 24 wintlach to wymiana uszczelniaczy to kupa roboty :zdegustowany: .
Jeśli olej masz bardzo czarny od wymiany do wymiany to pierścienie , a jeśli jest czysty tio raczej uszczelniacze

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 1 października 2007, 20:36 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 20:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
ANDREW E36 napisał(a):
Auto swieżo kupione czy już je trochę masz ??

w sumie to juz mam ja 3 miesace ale z tego 2,5 nie jezdzilem po prostu stala na moja nie obecnosc wlasnie nie wiem czym jest zalana bedzie wymiana napewno w najblzszym dniu tylko na co co byscie polecicli silnik 1.9 16v m44 przebieg auta to 189000tys

qba_m napisał(a):
dużo zależy od tego, w jaki sposób przejechałeś te 1000 km (miasto, trasa?).


wiecej trasa mniej miasto

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 20:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103686
bmw_coupe napisał(a):
na co co byscie polecicli silnik 1.9 16v m44 przebieg auta to 189000tys


ja bym wlał syntetyk, ewentualnie półsyntetyk, ale markowy

bmw_coupe napisał(a):
wiecej trasa mniej miasto


hmm powiem tak: u mnie w mieście nie bierze wcale, przy ostrzejszej jeżdzie po trasie zużycie się pojawia: przez ostatnie 11 tys km (z tego ponad połowa po trasie, często z prędkościami przekraczającymi 140 km/h), dolałem 2 litry oleju.

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 21:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
bmw_coupe napisał(a):
byscie polecicli
zdecydowanie syntetyk
miałem do tej pory dwa BMW ani jedno ani drugie nic nie brało oleju.....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 21:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
hm
qba_m napisał(a):
m powiem tak: u mnie w mieście nie bierze wcale, przy ostrzejszej jeżdzie po trasie zużycie się pojawia:

no wlasnie tez bym to tak u siebie odczul ostanio na duzych predkosciach jezdzilem na trasie 130 do 180 i troche jej dawalem w rure i wtedy jakby zaczol sie maly ubytek na bagnecie... no nic zaleje ja tak jak mowicie syntetyk lub polsyn i wtedy zobacze na nowym oleju a tak swoja droga to ile wogole by kosztowalo wymaina uszczelniaczy zaworow i pierscieni jesli by sie okazalo ze bierze mi ten olej

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 22:24 
nie masz co sie spalac
nie bierze ci ja zgadzam sie z tym
mcgiver napisał(a):
Ta co teraz mam łyka jakieś 3,5 litra na 10000km ale jakiejś chmury za mną nie widać no chyba że z opon , jeżdżę bardzo agresywnie i odcinka przy
6800 rpm.

to normalne silnik musi sie jakos "bronic" przed katem.

jak jezdze jak stary dziadek a robilem tak jak sprawdzalem spalanie to nie brala ani grama.

zgadzasz sie z tym giver?:D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 22:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Instrukcje podają tak duże limity w celu aby wykrecać się od naprawy silników na gwarancji. Uważam że 5L oliwki na 10 tyś km można zaakceptować a i przy 1L na 1000 km to niebieskiego dymu raczej nie zobaczysz.
Kisiel24 napisał(a):
Hmmm nie ma chyba jakiejs reguly... :niepewny: chociaz moze, z tego co mowia jakies 0,5 literka na 10 000 km...i jest good :)
z tego co mówisz wynikało by że wszystkie auta które dotychczas miałem kwalifikowały by się do naprawy.
Każde auto wypije kapke oliwki, jeśli nie znaczy to że jest łagodnie traktowane :P .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 09:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
To wszystko zalezy od kondycji silnika i stylu jazdy. Ja mam 1.8i m40 na gazie , jezdze dosc ostro , mam olej BP 10w40 , dolewam ok 2,5 na 10 000 km , moj mechanik ktory na codzien robi w serwisie bmw powiedział ze takie beemki z tym silnikiem jeszcze na lpg to normalne ze troche tego oleju biora, za man chmury tez nie ma, rura wydechowa czysta a bierze olej. Takze mysle ze to nie jest cos nie pokojącego, chyba ze bedzie ci brała 2 litry na 1000 km.... Pozdro

_________________
Zobacz moje BMW - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7848


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 18:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
LeSiO, wiem co piszę odcinkę mam przy 7200rpm bo włozyłem chipa, więc mnie nie poprawiaj :] , uważam podobnie jak Ty że silnik żyłowany weżnie olej , tylko trudno stwierdzić ile się mieści w normie. :niepewny:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 20:41 
mcgiver napisał(a):
LeSiO, wiem co piszę odcinkę mam przy 7200rpm bo włozyłem chipa, więc mnie nie poprawiaj


Alez ja nigdy w zyciu bym cie nie poprawil,nie widzialem cie nigdy na oczy ale czytajac twoje posty widze ze masz duzo oleju w glowie,szanuje cie jak najbadziej tylko umiem,moze troszke zle wkleilem tam co mialem wkleic ale ogolnie chodzilo mi o moj silnik,ja tez jezdze bardzo agresywnie i tez mam takie straty w oleju czasami,chodzilo mi o moj silnik ze mi przy 6800 odcina. :D

przepraszam jesli urazilem :padam:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2007, 19:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
LeSiO napisał(a):
przepraszam jesli urazilem
daj spokój nie ma o czym mówić :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 23:32 
he, właśnie przeglądałem moją "biblię".

mówi ona, że max. pobór oleju to 0.15l na 100km :)

mcgiver napisał(a):
w książce od starszych piątek e12 i e28 pisało że 1,5 litra na 1000 :szok:


czyli, od wymiany do wymiany silnik biorący 14.9 litrów oleju jest sprawny technicznie :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 23:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
..::CZARNY::.. napisał(a):
czyli, od wymiany do wymiany silnik biorący 14.9 litrów oleju jest sprawny technicznie

tak pisze w książce inż.dypl. Hansa-Rudigera Etzolta , co i mnie dziwi , ale właśnie ją mam na biurku i jutro wkleję foty bo nie mogę znależć aparatu.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 00:38 
mcgiver, nie musisz, to jest napisane w każdej instrukcji obsługi :) no do e36 na pewno ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 08:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
można to wytłumaczyć tylko i wyłacznie troska producenta o własny interes czyli tzw"dupokryjka".
Skoro bierze to nie mozesz dochodzić swoich praw bo w instrukcji jesteś o tym poinformowany. hehe

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 08:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: ndm
dla ciekawostki dodam ze sa takie silniki w ktorych z ukladu wydechowego musi leciec olej
jak nie leci to jest problem

co do olejow bal bym sie przy wymianie oleju w aucie ktore kupilem ( i nie wiem na jakim oleju wczesniej jezdzilo) lac pelny syntetyk

ten olej jest rzadszy i moze splukac caly syf z silnika i pozatyka kanaly olejowe taka jest moja teoria zgadzac sie z nia nie musicie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL