BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 11:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330Ci, problem z silnikiem
PostNapisane: 3 października 2007, 12:59 
Witam, chcialbym poprosic kogos o pomoc, moze ktos z was mial podobny problem, mianowicie :
Od pewnego czasu podczas jazdy autem mam dziwny efekt - jade jest normalnie zadnych oznak i po chwili jakby nie pali na wszystkie cylindry ew, ( tak sie mi wydaje) efekt jest taki ze bardzo trudno wchodzi na obroty i nie rozpedza sie, a przy tym odglos pracy silnika przypomina jazde traktorem.
Po zgaszeniu auta odczekaniu chwili odpala i jest normalnie. Nie pala sie mi zadne kontrolki ostrzegawcze.
Od pewnego momentu zauwazylem ze obroty silnika sa niestabilne, prawie niewyczuwalne, ale majac porownanie do poprzedniej jazdy dostrzegalne. W dolnych zakresach obrotow.
Pierwszy raz zdarzylo sie mi to kiedy odpalalem auto w zamglony dzien, samochod stal w trawie na ktorej byla rosa a dzien byl mglisty dowiedzialem sie ze to moze przewody namokly. Czytajac wasze forum nie znalalzlem prostej odpowiedzi i bardzo sie obawiam oddac auto w rece niepewych osob. A ze jestem laikiem w temacie nie chcialbym zostac oszukanym i naciagnietym na niepotrzebne koszty.
Bardzo bym prosil kgos o pomoc w tym temacie, ew. informacje o jakims dobrym punkcie w Warszawie w ktorym moglbym sprawdzic auto.
Jest jeszcze cos co moze wam pomoc w analizie problemu - mialem nieiwelka kolizje, niestety stluczka uszkodizla lekko chlodnice i zbiorniczek redukcyjny. Chlodnica i zbiorniczek zostaly naprawione.
Dzieki z gory.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2007, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 288
Lokalizacja: xxx
Mialem kiedys podobny objaw :kwasny: i okazalo sie, ze pierscien w tloku pekl :kwasny: :kwasny: droga sprawa, tez mi czasem nie palil na wszystkie gary, musisz sprawdzic tez kompresje w silniku czy we wszystkich cylindrach sa jednakowe, jesli nie mozliwe ze poprostu uszczelka pod glowica sie odezwala... ogolnie to naprawa do tanich nie nalezy, jesli to pierscien w tloku to trzeba rozbierac caly silnik i zawieszenie, jesli uszczelka to w granicach 500zl powinienes sie zmiescic wymiana z czesciami, jesli pierscien....to kilka tys zl :cwaniak: Sprawdz najpierw kompresje :!:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2007, 13:32 
adikbmw napisał(a):
Mialem kiedys podobny objaw :kwasny: i okazalo sie, ze pierscien w tloku pekl :kwasny: :kwasny: droga sprawa, tez mi czasem nie palil na wszystkie gary, musisz sprawdzic tez kompresje w silniku czy we wszystkich cylindrach sa jednakowe, jesli nie mozliwe ze poprostu uszczelka pod glowica sie odezwala... ogolnie to naprawa do tanich nie nalezy, jesli to pierscien w tloku to trzeba rozbierac caly silnik i zawieszenie, jesli uszczelka to w granicach 500zl powinienes sie zmiescic wymiana z czesciami, jesli pierscien....to kilka tys zl :cwaniak: Sprawdz najpierw kompresje :!:


Adrian, sluchaj jechalem ost jakies 240 i nic nie czulem czy bylby jakis objaw tego co napsiales, czy moglbym to jakos uslyszec albo odczuc? Z tego co wiem przy takiej predkosci w silniku panuja duze cisniena.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2007, 13:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 288
Lokalizacja: xxx
Kolego, ja zrobilem autem trase 800km podjechalem pod dom, za godzine chcialem pojechac do miasta i juz padl silnik;/ i w czasie jazdy wczesniej nic sie nie dzialo to jest najsmieszniejsze, stalo sie to nagle i to najgorsza wersja, pierscien sie rozlecial na strzepy:/a bylo OK auto latalo bez problemu, dobrze ze na postoju poszlo sie rypac a nie w czasie jazdy, bo wtedy powygina i polamie zawory, nawet lancuch potrafi zerwac... zbadaj to gdzies w warsztacie, niech Ci zmierza cisnienia, jesli beda nie tak, to zdejmij glowice, zalej nafta tloki, jesli splynie nafta, znaczy, ze jest nieszczelnosc i pierscien poszedl sie rabac... jesli bedzie OK to znaczy, ze uszczelka pod glowica, wtedy kwestia splanowania glowicy i wymiana uszczelki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2007, 14:10 
Dzikus napisał(a):
Pierwsze co to cewki sprawdz, bo masz objaw taki jaki jest w przypadku uszkodzenia którejś z cewek. A w m54b30 to czesta dolegliwość.


Daniel, czy wiesz ile jest cewek, albo czy to jest modul, tzn czy jesli ktoras z nich jest walnieta to czy bede musial wymiec wszystkie czy ta uszkodzona ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2007, 14:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
najpier powinieneś sie do kompa podpiąć może ma jakies błędy... to że Ci na jakis czylindre nie chodzi to może tez byc wina cewki... nie ma co odrazu zakładac dośc czarnego scenariusza któryadikbmw przedstawił, zacznij od kompa wtedy przynajmniej się troszke rozjaśni sytuacje

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2007, 14:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
bart81 napisał(a):
ile jest cewek, albo czy to jest modul, tzn czy jesli ktoras z nich jest walnieta to czy bede musial wymiec wszystkie czy ta uszkodzona
cewek jest 6 jezeli jedna padnięta to tylką ją musisz wymienić

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Dzieki
PostNapisane: 4 października 2007, 09:17 
Chcialbym wam podziekowac. Okazalo sie ze mialem nieszczelny przewod powietrza za przepsutnica przed kolektorem ssacym i dostawalo sie lewe powietrze. strasznie dziwne sie to objawialo i faktycznie wskazywalo na wasze spostrzezenia. Tym bardziej wielkie dzieks chlopaki.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 09:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
no to skończyło się na strachu ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 11:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Przy okazji podepnę sie pod temat bo nie chce tworzyc nowego, czy w waszych 330 pompa paliwa tez tak glosno gwiżdze? normalnei slychac ja z daleka, słyszalem ze wszystkie 330 tak maja, ale przy okazji sie spytam ;)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 11:43 
Santino napisał(a):
Przy okazji podepnę sie pod temat bo nie chce tworzyc nowego, czy w waszych 330 pompa paliwa tez tak glosno gwiżdze? normalnei slychac ja z daleka, słyszalem ze wszystkie 330 tak maja, ale przy okazji sie spytam ;)


U mnie chyba nic nie gwizdze a przynajmniej nic nie zwrucilo mojej uwagi, dla pewnosci dzisiaj sie przyslucham. :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 13:05 
mnie tez gwizdze,szczegolnie jak wlaczam na zaplon to slychac taki gwizd przez chwile a w czasie jazdy to juz sie nauczylem nie zwracac na to uwagi :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 13:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Generalnie w czasie jazdy mi to nie przeszkadza ale na postoju juz tak :P i silnik na wolnych obrotach ma taki normalny dzwiek jak by tam z r4 bylo a nie r6 moze jakis K&N by pomogl heh

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL