BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 16:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 sierpnia 2013, 16:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
ZiemniakofeL chip to się robi wtedy kiedy autko jest w dobrej kondycji silnik i jego osprzęt są sprawne i przede wszystkim wtedy gdy autko trzyma serię :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 sierpnia 2013, 18:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 407
Lokalizacja: Gorzów, Skwierzyna
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: M57N
A przyspieszanie od 1500 obrotów bardzo skutecznie zabija dwumasę...

_________________
330D Touring moja EX
Wieloryb E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 94
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118207
Szczurek1986 napisał(a):
ZiemniakofeL chip to się robi wtedy kiedy autko jest w dobrej kondycji silnik i jego osprzęt są sprawne i przede wszystkim wtedy gdy autko trzyma serię :)


To wiem. Nie mam powodów by podejrzewać że mój egzemplarz nie jest w dobrej kondycji. Jak klikniesz w obrazek w moim podpisie to dowiesz się, że wszystko jest na czas serwisowane i wszystko w jak najlepszym porządku.
Na hamowni nie byłem, ale to przy chipowaniu się sprawdzi czy trzyma serię.

KrólikE46 napisał(a):
A przyspieszanie od 1500 obrotów bardzo skutecznie zabija dwumasę...


Tego akurat nie wiedziałem. Możesz wyjaśnić dlaczego?

_________________
Obrazek
Kliknij na zdjęcie aby przejść do galerii mojej Bawary.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 13:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
http://autokult.pl/2013/05/31/czym-groz ... h-obrotach

pierwszy lepszy link z google

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 15:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 94
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118207
Całe życie człowiek dowiaduje się czegoś nowego.
Dzięki za linka.
Niestety nie wyjaśnia on dlaczego tak się dzieje.

_________________
Obrazek
Kliknij na zdjęcie aby przejść do galerii mojej Bawary.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 11 sierpnia 2013, 18:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 407
Lokalizacja: Gorzów, Skwierzyna
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: M57N
na bardzo niskich obrotach silnik generuje drgania, które musi wytłumić dwumas, a kiedy mocno wciskasz gaz, siła bezwładnościowa wału powoduje bardzo mocne wychylenia dwumasy. Kiedyś na szkoleniu widziałem film slow motion co się dzieje z dwumasą w takiej sytuacji. Tak czy siak ja jak mam przyspieszać to redukuję bieg żeby obroty były ponad 2 tys. Dla sprzęgła też jest tak lepiej. Zresztą jak robią program, to jak jest słabe sprzęgło to właśnie przesuwają moment do góry

_________________
330D Touring moja EX
Wieloryb E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 08:55 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
i tak ciężko mi uwierzyć że Twoje auto zaczyna się zbierać od 1500 obr ... tak szybko nawet M47 z mniejszą turbiną nie zaczyna ciągnąć ...
jeśli nie można ( nie chcesz ) naprawić egr zawsze można go wyłączyć przy okazji remappu i kontrolki już nie będzie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 15:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 94
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118207
TC-PERFORMANCE napisał(a):
i tak ciężko mi uwierzyć że Twoje auto zaczyna się zbierać od 1500 obr ... tak szybko nawet M47 z mniejszą turbiną nie zaczyna ciągnąć ...
jeśli nie można ( nie chcesz ) naprawić egr zawsze można go wyłączyć przy okazji remappu i kontrolki już nie będzie ...


Oczywiście nie ma kopa od 1500 obr. ale wyprzedzanie już od tych obrotów można zacząć (z odłączonym EGRem). Natomiast z podłączonym EGRem przy 1500 obr. nic się nie dzieje :P
Co masz na myśli pisząc naprawić EGR?
Wydaje mi się że EGR jest zupełnie zbędny dla działania silnika. Kto by chciał ochotniczo wtłaczać spaliny z powrotem do komory spalania? Jedynie środowisku dobrze to służy (ale wątpliwe jest, gdy Amerykanie doginają swoimi V8 palącymi 40l / 100km, żeby kilka BMW w diesel'u zrobiło różnicę).

Czy da się programowo wyłączyć wtedy EGR, czy trzeba mechanicznie, a programowo tylko kontrolkę wyłączyć?

Gdzieś na forum wyczytałem, że po odłączeniu EGR (mechanicznie, nie robiąc nic przy programie) zmienia się kąt wtrysku itp. czy wpływa to jakoś negatywnie na silnik?

_________________
Obrazek
Kliknij na zdjęcie aby przejść do galerii mojej Bawary.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 19:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
To i u mnie sie porobiło :hyhy:

viewtopic.php?p=1697227#p1697227


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 września 2013, 21:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Podłączę się do tematu ;)
Posiadam 150 konną wersję z automatyczną skrzynią biegów i korci mnie podniesienie mocy i momentu. Rozmawiałem z Rogerem który zasugerował mi delikatne mody w trosce o moją skrzynię biegów która jak powszechnie wiadomo niezbyt dobrze znosi zwiększony moment obrotowy.
Przypuszczam że znajdą się użytkownicy 150 konnych, zmodyfikowanych jednostek z automatyczną skrzynią biegów i podzielą się swoimi refleksjami na ten temat. Ciekaw jestem jak sprawują się te skrzynie w waszych autach po podniesieniu momentu i na ile odważyliście się podnieść moc i moment. Posiadam dość lekką wersję Compact, wymieniłem już olej i filtr w skrzyni biegów, pierwszy, ceramiczny katalizator zastąpiłem nowym z wkładem metalowym który podobno bardziej odpręża wydech...mogę jeszcze pozbyć się drugiego kata co odradzał mi Roger.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 września 2013, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
irakleo napisał(a):
Podłączę się do tematu ;)
Posiadam 150 konną wersję z automatyczną skrzynią biegów i korci mnie podniesienie mocy i momentu. Rozmawiałem z Rogerem który zasugerował mi delikatne mody w trosce o moją skrzynię biegów która jak powszechnie wiadomo niezbyt dobrze znosi zwiększony moment obrotowy.
Przypuszczam że znajdą się użytkownicy 150 konnych, zmodyfikowanych jednostek z automatyczną skrzynią biegów i podzielą się swoimi refleksjami na ten temat. Ciekaw jestem jak sprawują się te skrzynie w waszych autach po podniesieniu momentu i na ile odważyliście się podnieść moc i moment. Posiadam dość lekką wersję Compact, wymieniłem już olej i filtr w skrzyni biegów, pierwszy, ceramiczny katalizator zastąpiłem nowym z wkładem metalowym który podobno bardziej odpręża wydech...mogę jeszcze pozbyć się drugiego kata co odradzał mi Roger.

mody nie muszą być aż bardzo delikatne , bardziej liczy się sposób rozwijania momentu aby nie zabic skrzyni ...
wejdź do nas na stronę www.TC-Performance.eu i tam znajdziesz kilka wykresów aut z autopmatyczną skrzynią biegów i radzą sobie bardzo dobrze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 7 września 2013, 21:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M52B28
irakleo napisał(a):
Posiadam dość lekką wersję Compact, wymieniłem już olej i filtr w skrzyni biegów, pierwszy, ceramiczny katalizator zastąpiłem nowym z wkładem metalowym który podobno bardziej odpręża wydech...mogę jeszcze pozbyć się drugiego kata co odradzał mi Roger.


Ostatnio wazylem - 320td 1/4 baku, 1450kg wiec niestety compact nie zyskuje wzgledem wagi. Mi rowniez odradzono wycinanie drugiego kata podczas niedawnego remapu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 września 2013, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater Tutaj jako ciekawostka pękło 255 hp & 475 Nm w 320d :) Szkoda ze nie u nas w PL :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 września 2013, 12:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
pavo71 napisał(a):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=492922107408481&set=pb.173573969343298.-2207520000.1378638612.&type=3&theater Tutaj jako ciekawostka pękło 255 hp & 475 Nm w 320d :) Szkoda ze nie u nas w PL :)

bez modyfikacji mechanicznych nie da rady osiągnąć takiego wyniku 230 KM to max , sprawdzone nie tylko przez Nas ale i inne firmy ... także wynik na poziomie 255 KM wynika raczej z przekłamań hamowni ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 września 2013, 12:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
TC-PERFORMANCE napisał(a):
pavo71 napisał(a):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=492922107408481&set=pb.173573969343298.-2207520000.1378638612.&type=3&theater Tutaj jako ciekawostka pękło 255 hp & 475 Nm w 320d :) Szkoda ze nie u nas w PL :)

bez modyfikacji mechanicznych nie da rady osiągnąć takiego wyniku 230 KM to max , sprawdzone nie tylko przez Nas ale i inne firmy ... także wynik na poziomie 255 KM wynika raczej z przekłamań hamowni ...


350 koni z m57n też u nas nie osiągalne a u nich parę takich jeździ :)
Vagi robią na prawie 400 koni z 1.9 tdi i jeżdżą :)
Wykresu nie ma tych 255 koni więc nie wiadomo jaka charakterystyka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 września 2013, 13:15 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
pavo71 napisał(a):
TC-PERFORMANCE napisał(a):
pavo71 napisał(a):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=492922107408481&set=pb.173573969343298.-2207520000.1378638612.&type=3&theater Tutaj jako ciekawostka pękło 255 hp & 475 Nm w 320d :) Szkoda ze nie u nas w PL :)

bez modyfikacji mechanicznych nie da rady osiągnąć takiego wyniku 230 KM to max , sprawdzone nie tylko przez Nas ale i inne firmy ... także wynik na poziomie 255 KM wynika raczej z przekłamań hamowni ...


350 koni z m57n też u nas nie osiągalne a u nich parę takich jeździ :)
Vagi robią na prawie 400 koni z 1.9 tdi i jeżdżą :)
Wykresu nie ma tych 255 koni więc nie wiadomo jaka charakterystyka :)

widziałem 400 KM z M57 inna konstrukcja ;) w M47 i M47N nieosiągalne...
vagi na 400 KM po przeróbkach mechanicznych w głowicy o tym mówię właśnie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 września 2013, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
TC-PERFORMANCE napisał(a):
pavo71 napisał(a):
TC-PERFORMANCE napisał(a):
pavo71 napisał(a):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=492922107408481&set=pb.173573969343298.-2207520000.1378638612.&type=3&theater Tutaj jako ciekawostka pękło 255 hp & 475 Nm w 320d :) Szkoda ze nie u nas w PL :)

bez modyfikacji mechanicznych nie da rady osiągnąć takiego wyniku 230 KM to max , sprawdzone nie tylko przez Nas ale i inne firmy ... także wynik na poziomie 255 KM wynika raczej z przekłamań hamowni ...


350 koni z m57n też u nas nie osiągalne a u nich parę takich jeździ :)
Vagi robią na prawie 400 koni z 1.9 tdi i jeżdżą :)
Wykresu nie ma tych 255 koni więc nie wiadomo jaka charakterystyka :)

widziałem 400 KM z M57 inna konstrukcja ;) w M47 i M47N nieosiągalne...
vagi na 400 KM po przeróbkach mechanicznych w głowicy o tym mówię właśnie ...


Jeżdżą seryjne 1.9 tdi bez dotykania głowicy po 270 koni :) VVT nie chwali się jakie turbo i wtryski daje ale przy taki niskim Nm mimo to nadal uważam ze realne jest 250km :) pytanie jak długo to w ogóle pojeździ :P Bo w vagach czasy pompek je zabijają i znam takie które po 40 tys albo remont silnik albo śmietnik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 września 2013, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 52
Lokalizacja: ZKA
Moje BMW: E46 320D M-PAK
Kod silnika: M47N
irakleo napisał(a):
.mogę jeszcze pozbyć się drugiego kata co odradzał mi Roger.

Dlaczego Ci odradził?

_________________
BMW FOREVER ;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 września 2013, 19:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
GREGJ1 napisał(a):
irakleo napisał(a):
.mogę jeszcze pozbyć się drugiego kata co odradzał mi Roger.

Dlaczego Ci odradził?


Podobno głośniej chodzi. Ja tego nie zauważyłem. Nie odczuwam różnicy.
Mam wycięte oba katalizatory, turbina i program zrobiony przez Rogera. Wszystko śmiga jak należy. Polecam.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 9 września 2013, 19:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
No i zapach niestety. Jeśli chodzi o performance, to trzeba dwa katy wywalić...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL