BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 22:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] m52b28 adaptacje bardzo przekroczone sccren
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 11:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Witam
Jak to interpretowac
Mam lpg adaptacje po skasowaniu zbierałem 70% PB 30% LPG
Wtryski gazowe maja nie całe 10tyś Reduktor trochę za maly do 5 tys stabilny ale nigdy na lpg nie pałuje max do 4tyś
Pod odłączeniu przepływki gorzej przez chwile na wolnych w czasie jazy chyba bez zmian
Błędów brak sondy dynamicznie pracują
Spalanie w normie, lewego powietrza raczej brak psikałem samo startem , gazownik też twierdzi że podcisnienie ok
Wolne obroty bez skoków i falowania
Auto raczej pracuje w normie spalanie tez w normie
Drązyc temat czy jeździć

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 m52b28 adaptacje bardzo przekroczone sccren
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 18:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Zrób bardzo prosty test.
Skasuj adaptacje i przejedz jakieś 50 km tylko na benzynie i odczytaj wyniki.
Jeśli będzie tak samo źle jak masz to trzeba szukać winy w osprzęcie silnika.
Jeśli będzie dobrze (adaptacja dążące do 0) to wina gazu (regulacja, kiepskie podzespoły)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 m52b28 adaptacje bardzo przekroczone sccren
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 18:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
kolego jak nic zlego w aucie sie nie dzieje to ja bym jezdzil i sie tym nie przejmowal poprostu auto dostaje troszke wieksza dawke paliwa bo minusuja adaptacje zobacz jeszcze zakladke f6 korekcje wtrysku czy mniej wiecej kazdy cylinder jest rowno czy nie ma jakis kosmicznych odchylen jak jest mniej wiecej rowno to zapomnij o tym i smigaj . ja mam sam korekcje tylko na plusie ok 20 pewnie gdzies lewe powietrze bierze ale silnik chodzi super wiec po co grzebac i narazac sie na koszty

pozdro

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 m52b28 adaptacje bardzo przekroczone sccren
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 19:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
bedi_24 napisał(a):
kolego jak nic zlego w aucie sie nie dzieje to ja bym jezdzil i sie tym nie przejmowal poprostu auto dostaje troszke wieksza dawke paliwa bo minusuja adaptacje zobacz jeszcze zakladke f6 korekcje wtrysku czy mniej wiecej kazdy cylinder jest rowno czy nie ma jakis kosmicznych odchylen jak jest mniej wiecej rowno to zapomnij o tym i smigaj . ja mam sam korekcje tylko na plusie ok 20 pewnie gdzies lewe powietrze bierze ale silnik chodzi super wiec po co grzebac i narazac sie na koszty

Ale bzdury opowiadasz :zdziwko:
Gdzie widzisz adaptacje na minusie? Additive są na minus, ale to są korekty krótkoterminowe.
Korekty długie na drugim banku są na +30 i według Ciebie jest ok?
Uboga mieszanka przez co sterownik ratuje się właśnie takimi korektami.

Auto jest niesprawne tylko teraz nie wiadomo czy przez gaz czy coś w osprzęcie nie domaga.
Jeśli uważasz tak jak kolega wyżej, że silnik chodzi ok i po co wyrzucać kase to gratuluje :rotfl:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 m52b28 adaptacje bardzo przekroczone sccren
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 19:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
nie chce się kłócić kolego ale mało wiesz w tej dziedzinie :)
po pierwsze te co maja -19 i - 30 to nie sa to korekty krótko terminowe
tylko długo terminowe od wolnych obrotów albo jak wolisz małego obciążenia maja na minus bo auto dostaje za duzo paliwa
nastepne tez sa długo terminowe tylko od srednich i wysokich obciazen i maja plus 5 i plus 30 czyli dostaja za malo paliwa pod obciazeniem

połowa ludzi tak jezdzi i nigdy w zyciu nie slyszala o zadnych korektach jak auto chodzi dobrze to po co grzebac ?? zaraz moze doradzisz koledze ze ma wymienic sondy przeplywke i moze poł silnika

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Ostatnio edytowano 14 sierpnia 2013, 19:45 przez bedi_24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 m52b28 adaptacje bardzo przekroczone sccren
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 19:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
bedi_24 napisał(a):
nastepne tez sa długo terminowe tylko od srednich i wysokich obciazen i maja plus 5 i plus 30 czyli dostaja za malo paliwa pod obciazeniem

I według Ciebie to jest ok?
bedi_24 napisał(a):
połwa ludzi tak jezdzi i nigdy w zyciu nie slyszala o zadnych korektach jak auto chodzi dobrze to po co grzebac ??

Grzebać nikogo nie zmuszam, każdy jeśli chcę może jeździć niesprawnym autam ;)
bedi_24 napisał(a):
zaraz moze doradzisz koledze ze ma wymienic sondy przeplywke i moze poł silnika

Przeczytałeś mój pierwszy post? Bo wydaję mi się, że jasno określiłem jaki test trzeba przeprowadzić

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 m52b28 adaptacje bardzo przekroczone sccren
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 19:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
ok dobrze niech kolega zrobi taki test w tym nie mam nic przeciwko
bedzie chociac wiadomo czy gaz czy byna robi takie korekcjie

ale bez przesady kolego to nie oznacza odrazu ze auto jest nie sprawne bez jaj
kolega co pisal tego posta wyraznie napisal ze auto jedzie ok silnik chodzi super to co ma wymienic moze mu doradz skoro silniczek chodzi jak fabryka nakazała ??

co innego jak by auto kulało nie mialo mocy duzo palilo itp itd ale w tym przypadku chodzi dobrze

a co do samych adaptacji to te co sa na minusie czyli od malych obciazen powinny miec max -0,2 do 0,2

a te co sa na plusie czyli od srednich obciazen powinny miec granice -8 do 8

The engine control module tries to RICHEN the mixture.
If the value is less than -0.2 ms there is an air restriction or too
much fuel is being supplied to the system.


silnik (maszynowy) kierowanie (kontrolować; kontrolowany; kontrola) *module* próbuje (wypróbowuje) *RICHEN* *mixture*. Jeżeli wartość jest mniej niż -0.2 miss tam jest powietrzne ograniczenie albo zbyt wiele (zbyt wielka ilość; za dużo) paliwo jest dostarczany do systemu.

If the value is greater than 8 % there is an unmetered air leak or
nott enough fuel being supplied to the system.

Jeżeli wartość jest większa niż 8 % tam jest *unmetered* powietrzna nieszczelność (wyciek) albo *nott* dostateczna ilość (dostateczny; dostatecznie) paliwo (zaopatrywać w paliwo) będący (istnienie) dostarczany do systemu.

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 m52b28 adaptacje bardzo przekroczone sccren
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 20:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
bedi_24 napisał(a):
kolega co pisal tego posta wyraznie napisal ze auto jedzie ok silnik chodzi super to co ma wymienic moze mu doradz skoro silniczek chodzi jak fabryka nakazała ??

Kolego znam się trochę na instalacjach LPG i wieeeelu ludzi twierdzi, że silnik chodzi pięknie jak fabryka nakazała. Korekty jednak mówią co innego...
Źle wyregulowana instalacja gazowa rozjeżdża korekty i auto kuleje nawet na Pb.
Kolejny raz Ci powtarzam, że nie napisałem nic o żadnych wymianach części tylko o teście z 1 mojego postu.
Po poście założyciela tematu (za słaby reduktor do LPG) można obstawiać, że instalacja jest słabej jakości i nią należy obarczyć winą rozjechania korekt.
Po to właśnie zaproponowałem prosty test, który naprawdę wiele wyjaśni.

Sam napisałeś, że masz korekty na plus i prawdopodobnie silnik ciągnie lewe powietrze...
Dla mnie to jest oznaka niesprawności silnika lub osprzętu i należy ją usunąć.
To nie są jakieś kolosalne kwoty wymiany np. sparciałej gumy za przepływką, ale widocznie mamy inne pojęcia na temat "chodzi pięknie jak fabryka nakazała"

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 m52b28 adaptacje bardzo przekroczone sccren
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
teoretycznie jest ok ale ogólnie jestem pasjonatem marki i wogóle silników wiec myśle jak go uleczyć
scren był zrobiony na trasie 100Km na zasadzie chwila prostej ogień 1-2 na benzynie potem normalna jazda do 3 tyś na lpg na tej trasie nie przekroczyłem 3,5tyś na LPG
Dzis po przejechaniu około 300km przewaznie miasto tylko LPG bez ognia
adaptacja multi w bank 1 skoczyła do 19 w bank 2 bez zmian 30
mierzyłem ciśnienie paliwa dziś na wolnych trzyma idealnie regulator paliwa też reaguje , nie wiadomo jak pod obciążenie może pompa zdycha ale wątpie , filtr paliwa ma miesiąc
Zastanawia mnie czemu sa odchyłki miedzy bankami czyżby sonda kłamała ??
temat przepływki jest jak wiadomo cięzki przez 30 tys odkąd mam bete nie wywaliła żadnego błędu , lecz ze to co czytałem przepływka lubi odchylać adaptacje na minus
lewego powietrza brak odma dobra wolne obroty sa naprawde równe
Co do gazu tak jak pisałem reduktor za mały ale jak sie z głowa jeździ to spadków nie ma
wtryski AC W01 dysza 2,5
Pozostaje jeszcze mapa gazowa która była zbierana na przestawionym w tył 30 stopnie wałku ssącym (błąd vanoss jammed ) teraz ustawiłem idealnie 22 stopnie błędu nie ma vanos pracuje książkowo
W piątek jadę na zmiane ustwień i to chyba ostatnie co poczynię dla tego silnika , coż od niego wymagać niebawem stuknie mu 300tyś a kto wie ile cofnięte na benzyne to dużo wiec dopóki chodzi będe się cieszył
Ale zrobie z ciekawosci test only PB


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL