BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] stukot pod maską
PostNapisane: 10 lipca 2007, 20:41 
Witam forumowiczów.
Od tygodnia mam problem z autkiem a mianowicie z przodu silnika wydaje mi sie z pod pokrywy zaworów dochodzi stukot, najwyraźniej i najgłośniej słychać go przy około 1500 obrotach. Ma może ktoś pomysł co to może być? Po przeczytaniu kilkunastu postów nie znalazłem żadnego w którym objawy mogły by być podobne.
Pozdrawiam Michał


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, 20:44 
Z którego roku masz auto, z twojego opisu wg. mnie wynika ze Vanos Ci zaczął stukać, no chyba ze wersja bez Vanosa. Ale powiedz jaki rocznik auta.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, 20:53 
jest z roku 94


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2007, 10:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Jeśli z 1994 to masz na pewno Vanosa. Możliwe, że Ci vanos klepie, albo też hydrauliczne popychacze zaworów. Zobacz jaki masz stan oleju na bagnecie i ewentualnie dolej.

To jest metaliczny klekot? Czy może ciągłe chrobotanie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2007, 11:23 
dźwięk raczej nie jest metaliczny. W takim razie mam takie pytanie, zakładając że jest to wina vanosa to jaka jeszcze będzie żywotność jego, jaka jest w przybliżeniu cena naprawy?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 14:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 330d
Ja mam podobnie. jezeli puszczam gaz to w okolicy vaosa przez kilka sekund słychać lekkie stukanie. To stukanie pojawia się kiedy silnik już wytraca obroty do minimum Wie ktoś co to moze być? W serwisie powiedzieli ze to chyba vanos. Orientuje sie ktoś czy jest to coś niepokojącego czy normalne dla tego silnika? Bo niewiem czy oddać auto do serwisu zeby sprawdzili i ew naprawili.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 17:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
locky napisał(a):
dźwięk raczej nie jest metaliczny. W takim razie mam takie pytanie, zakładając że jest to wina vanosa to jaka jeszcze będzie żywotność jego, jaka jest w przybliżeniu cena naprawy?


A na jakim oleju śmigasz ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 330d
MAJSU_WuWuA napisał(a):
locky napisał(a):
dźwięk raczej nie jest metaliczny. W takim razie mam takie pytanie, zakładając że jest to wina vanosa to jaka jeszcze będzie żywotność jego, jaka jest w przybliżeniu cena naprawy?


A na jakim oleju śmigasz ?

Ja na Moblil 1 10w-40. Za naprawe ode mnie chcą 300zł. Ale niewiem czy to robić czy zostawić i bedzie chodzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 20:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
nitrus napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
locky napisał(a):
dźwięk raczej nie jest metaliczny. W takim razie mam takie pytanie, zakładając że jest to wina vanosa to jaka jeszcze będzie żywotność jego, jaka jest w przybliżeniu cena naprawy?


A na jakim oleju śmigasz ?

Ja na Moblil 1 10w-40. Za naprawe ode mnie chcą 300zł. Ale niewiem czy to robić czy zostawić i bedzie chodzić.


No to olej OK ! 3 stówki niewielki koszt więc możesz działać...

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 22:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Szczecin
WITAM
JESLI HODZI O DZIWNE DZWIEKI SPOD MASKI...JA MIALEM DWA:)
1. pasek i rolka od klimy...wyrobila sie rolka, tzn lozysko w niej i przetarty pasek byl.
2. lozysko w napinaczu paska glownego...polecam wymienic caly napicz jesli na tym zrobiles juz troche km. i od razu pasek wymien, nie sa to duze koszta. Pasek okolo 90 zl, napinacz okolo 150 rolka okolo 60...podlicz sam;)
po zrobieniu tych dwoch rzeczy ustalo...
chyba ze vanosik daje znac o sobie...tu potrzeba dobrego mechanika ze sluchawkami, jesli padl ci vanos to koszt do 1000 zl
mi jeszcze delikatne cos puka przez pierwsze 2 sekudny po odpaleniu, szczegolnie jak zimne jest auto, ale podobno w E-36 to normalne bo to elementy rozruchowe zaskakuja. w kazdym razie po chwili wraca do normay wiec luz:)
pozdrawiam

_________________
BMW-PROBABLY THE BEST CAR IN TO THE WORLD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2007, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Witam,
Jeśli chodzi o tego typu dźwięki to też się dorzucę. Może ktoś będzie mi w stanie coś powiedzieć i poradzić.

Od początku po zakupie w mojej Buni słychać dość głośny metaliczny, "bzyczący" dźwięk gdzieś spod maski, im większe obroty, tym wyższy dźwięk. Coś jakby na jakimś elemencie obrotowym, ale nie wiem..

Druga sprawa, przedwczoraj pojawił mi się dźwięk takiego jakby "chrobotania" przy zejściu z obrotów, jakby coś rezonowało, najlepiej to słychać na jałowym, kiedy się wleci na jakieś 2000 obr i puści gaz, wtedy przy spadaniu do 1000 obr słychać to, siedząc za kierownicą. Wydaje mi się, że to się dzieje tylko na ciepłym silniku. Tego samego dnia zalałem paliwko, myślałem, że to może przez jakieś trefne, ale dzień później zalałem na innej stacji do pełna a dźwięk pozostał..

Ma ktoś z Was jakiś pomysł co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2007, 13:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
u mnie troche chrobocze brzeczy jak zwal tak zwal alternator...choc dziala ok.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Odkopię z leksza temat, ale może tym razem znajdzie się ktoś mądry na mój problem :hyhy: zauważyłem, że kiedy wcisnę pedał sprzęgła to ten dźwięk znika w tym zakresie obrotów w których bez wysprzęglenia się pojawia na biegu jałowym. Co to może być? Jakiś rezonans?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL