A napisał(a):
wykresy wykresami, te auta nie maja dolu. Trzeba redukowac zeby dostac ta gorna moc, kto nie jezdzi ten nie wie. Ale takie byly zalozenia tych silnikow, tak musi byc i juz. Nie ma plynnosci, to ma szarpac i tak jest
Wykres wykresem, my wiemy swoje

Panowie. Mam Was za gości z którymi można pogadać rzeczowo, zawsze tak uważałem, szczególnie o A.
Przyspieszenie definiuje moment obrotowy. Jak masz wartość momentu taką samą przy 3k co przy 7k, to znaczy że ciągnie tak samo. A jak zredukujesz, to zawsze masz lepszy ciąg, bo zwiększasz moment na kołach.
Jak trzeba to i na tablicy mogę Wam to rozrysować, pokazać gdzie jest Niuton, gdzie dźwignia, gdzie mnożnik przełożenia, gdzie moment na silniku, gdzie obroty, i finalnie gdzie pojawia się przyspieszenie, to co odczuwacie i co zmierzy akcelerometr.
Panowie, akcelerometr w rękę. Każdemu stawiam piwo kto będzie miał większe przeciążenie przy 7k niż przy 4k na tym samym biegu w M3. W 335i też.
Najpierw robi się silnik taki jak ma być, więc jest teoria, produkcja, wykres, a na końcu odczucia które są subiektywne.
Pomiar i liczby odrzucają subiektywizm, po to są wykresy.
Kto podejmie rękawice i zrobi wykres przeciążenia np na 2 biegu od zera do końca? To nie powinno zająć Wam więcej niż 10s

Apki są bezpłane na gejfona i gógla.
///Michal napisał(a):
Może w po weekendzie nagram jakiś filmik dla porównania - oczywiście jak się da, bo w 335i jest automat dla idiotów
Nie ma to znaczenia dla naszych rozważań, poco Ci zmiana biegów?
Mówimy o ciągu, czyli przeciążeniu w zakresie obrotów. Wbijasz np 2 bieg, dajesz ogień na jak najniższej szybkości do końca i nagrywsz film albo robi ci wykres akcelerometr.
Wykres będzie poziomy lub lekko opadający, na filmie też to zobaczysz, ale trudniej będzie ci oszacować kiedy bardziej przyspiesza. Na wyższych szybkościach, na tym samym biegu, będzie to bardziej widać.
Zdzira 850I napisał(a):
mam wrażenie, że tego dołu Ci brakuje bo masz bardzo mocną górę a 335i ma cały czas równo wg mnie
W m3 dół jest podobny do góry.
W 335i dół jest mocniejszy od góry.
Stąd może być wrażenie że im się wydaje że M3 nie ma dołu, a w rzeczywistości to 335i nie ma góry, więc im się wydaje że 335i na dole super ciągnie w stosunku do M3.
wujekwaldus napisał(a):
To co? Nie mamy racji bo rzucasz nam wykresami z płaskim momentem ale co z tego.
No właśnie to z tego, z tych wykresów wynika że nie macie racji
