BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 16:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Dziwna praca wskazówki obrotomierza,brak płynności
PostNapisane: 1 września 2013, 16:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Witam, mam problem ze wskazówką obrotomierza, jak dodaje gazu na postoju to wskazówka przeskakuje tak np co 1-2 mm nie idzie płynnie tylko tak jakby z mniejszą częstotliwością (coś jak ruszanie ruch ręki oświetlonej stroboskopem)

2 pytanie do ludzi z m52 , czy w tych autach da się szybko wrzucić auto np na 2 tyś obr ?.

Problem jest taki że np da się to zrobić poprzez bardzo wolne dodawanie gazu i po 5 sek uda nam się dojść do 2 tyś.
Jak szybko wciśniemy np 1 cm to obroty lecą na 3-4 tyś i zaczynają spadać i mogą spaść do 1,5 tyś i lipa bo spadają nie za szybko. I na koniec itak trzeba korektę robić bo spadną za nisko albo za wysoko
I tu pytanie te auta tak po prostu mają, wiem że to może być zabezpieczenie przed wybojami itp.(aby auto nie szalało jak nam noga drga) dlatego czekam na informacje od innchy posiadaczy m52

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Dziwna praca wskazówki obrotomierza,brak płynności
PostNapisane: 1 września 2013, 18:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Z tym dodawaniem gazu to prawie jakbyś mój m52tub25 opisywał. Na początku trudno mi było się przyzwyczaić do takich reakcji na gaz po przesiadce z prostrzych opli 1.6 8V i 1.6 16V.
Włącz sobie dla porównania szybkości reakcji cyfrowy w OBC-on nie ma takiej bezwładności jak wskazówkowy.
W moim, róznią się wskazania cyfrowego i wskazówkowego. Gdy wskazówka pokazuje "na oko" 600obr/min. to na cyfrowym jest ok 720(puszczony gaz-wolne obroty). Gdy na cyfrowym jest ok. 1000, to wskazówka jest na przeciwko dołu cyfry "1" na obrotomierzu(dotyka jej "stopy"). Obroty zgadzają się w moim przy 2500.
Na luzie, tak jak piszesz, trzeba trochę wprawy żeby uzyskać takie obroty jak się chce. Zwłaszcza jeśli się chce jakąś wartość poniżej 1500.
Taka "chropowata" praca wskazówki może być spowodowana zanieczyszczeniem lub wysuszeniem smarowidła na jej ośce lub w nazwę to amortyzatorze jej obrotu. Ja rozbierałem liczniki kilka razy. Powodem było zacinanie się wskazówki obrotomierza na "0"-nie startowała po odpaleniu. Pomagało klepnięcie w konsolę w okolicy obrotomierza. Gdy napuściłem strzykawką z igłą(rozpuszczalika ekstrakcyjnego) miedzy ośkę i plastikową tulejkę to wskazówka przez pewien czas reagowała natychmiastowo na pedał. Pracowała wtedy jednak tak właśnie jakby była napędzana trybem z wyłamanymi zębami. Po pewnym czasie sytuacja wracała do normy i znów zacięcia na "0".
Gdy już ruszyła, to do końca pracy silnika pracowała prawidłowo. W końcu delikatnie i minimalnie podgiąłem do góry ogranicznik przy zerze i od tamtej pory przy odpalaniu :) startuje zawsze, chociaż czasem :cenzura: jak z procy.
Wracając do dokładnego ustawienia żądanych obrotów na luzie(w moim tak do 1500) i postoju to czasem rączka :rotfl: musi być użyta.
Te reakcje na pedał trzeba też dobrze umieć odróżnić od nieprawidłowej pracy vanosów i wtedy właśnie przydaje się sterowanie ręczne pedałem i nie mylić bo można od razu dostać z nerwów wrzodów na odbycie :rotfl:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Dziwna praca wskazówki obrotomierza,brak płynności
PostNapisane: 2 września 2013, 14:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Vanos raczej działą ok. Bo na teście się nie wysypuje.
Sprawdzałem już kilka aut i wszystkie które miały problem z vanosem na teście się dusiły.

Często jest tak że jak vanos siada to przy dodaniu gazu wskazówka na chwile spada w dół zamiast lecieć od razu do góry.

U mnie jest ok auto ma kopa, mimo że na gazie a radzi sobie spokojnie z innymi e46 czy też nawet e36 o tej mocy.

Sprawdze sobie z ciekawości ten licznik (przesmaruje).
Co do cyfrowego to nie zauważyłem aby pokazywał inne wartości.
Wiem że prędkość znacznie potrafi się różnić na analogu od tej z cyfrowego , zwłaszcza zimną analog potrafi pokazać na 1 biegu ponad 100km ;)

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL