BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 13:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 5 września 2013, 20:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Witam,

odebrałem dzisiaj auto po wymianie całego zawieszenia przedniego - zostały tylko moje seryjne i zdrowe sprężyny. Przed wymianą przód stał niżej i opony były w miarę równo z krawędzią.

Dzisiaj jak zobaczyłem auto od razu widać. że coś nie tak. Wiem, że trochę się obniży z czasem ale czy aż tak?

Zobaczcie jak to teraz wygląda :(

Da się coś z tym zrobić, czy zostaje wymiana sprężyn?

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 5 września 2013, 20:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
To że wysoko stoi to się nie martw, musi się trochę wszystko ułożyć.
Miałeś robioną geometrię po wymianie zawiasu?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 5 września 2013, 20:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Trochę mnie uspokoiłeś - myślisz, że zejdzie i będzie jak dawniej - ile mniej więcej to zajmie?

Była robiona geometria i zbieżność bo dodatkowo miałem wymieniane drążki kierownicze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 5 września 2013, 20:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Trochę na pewno zejdzie, a ile i kiedy to Ci tylko wróżka może powiedzieć ;) To ile siądzie zależy od tego jak mocno miałeś zużyty poprzedni zestaw, lecz nie powinno Ci usiąść tak jak miałeś przed wymianą. Pojeździj kilka tygodni i patrz jak się układa.
Mnie bardziej niepokoi odległość przedniego koła od reszty budy, z jednej strony jest dużo mniejsza przerwa niż z drugiej. Po drugiej stronie jest tak samo?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 5 września 2013, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
No właśnie - zdjęcie tak tego nie oddaje ale jest różnica po stronie około 1-1,5cm - sprawdzałem już.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 5 września 2013, 20:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Kolego.....jak dobrze widzę to z przodu masz rozmiar oponki 235/55 R17...?
Tyle co kojarze to przy tym rozmiarze oponki powinna mieć wysokość 45.
Z mojej strony to tylko dobra rada a nie mądrowanie się. :)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 5 września 2013, 20:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Wiem właśnie ale takie już kupiłem (na felgach były opony) i fundusze w tym sezonie są na nowe gumy niewystarczające :(


Ostatnio edytowano 5 września 2013, 20:50 przez kotekk2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 5 września 2013, 20:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 294
Lokalizacja: WOT,wiązowna
Moje BMW: e90 325d
Kod silnika: m57
Garaż: bylo e39 m52b25
jest
colt cz34
e90 325d 253KM 600Nm
235.45.17


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 6 września 2013, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: Brema
Moje BMW: e65
Kod silnika: m57b30tu2
Witam. Za wysokość tego zawieszenia odpowiadają amorki. Założyłeś pewnie gazowe, tylko jakiej firmy?

_________________
bmw-moja pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 6 września 2013, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: Brema
Moje BMW: e65
Kod silnika: m57b30tu2
Witam. Za wysokość tego zawieszenia odpowiadają amorki. Założyłeś pewnie gazowe, tylko jakiej firmy?

_________________
bmw-moja pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 8 września 2013, 08:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Założyłem Kayaby - gazowe. Ale jest już różnica - po przejechaniu około 70-80 km usiadła już około 2-3cm i zaczyna wyglądać jak przed wymianą. Zaskoczony jestem jak szybko polskie drogi układają zawieszenie ;)

Trochę mnie dziwi fakt, że za wysokość odpowiadają amory, bo zawsze trzon stanowi sprężyna, owszem, nowy amor i do tego gazowy ma sporą wyporność i trochę przód unosi ale czy to nie jest tylko "tłumik" drgań?

Pytam, ponieważ jeżeli amor będzie miał taką siłę to zostanie mi tylko wymiana sprężyn.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 8 września 2013, 08:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Jak się ułożyła to ok, ale jeżeli mechanik skręcił zawieszenie bez obciążenia też mogło to powodować wyżej ustawiony przód, a w przyszłości szybsze zużycie tulei.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 8 września 2013, 08:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20
Jeszcze się pewnie lepiej ułoży ale różnica jest kolosalna względem tego co było jak samochód odbierałem. Myślę, że po kolejnych 100 km auto wróci w pełni do pierwotnego wyglądu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 8 września 2013, 17:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
iro.bond napisał(a):
Witam. Za wysokość tego zawieszenia odpowiadają amorki. Założyłeś pewnie gazowe, tylko jakiej firmy?


Pierwsze słysze... w jaki sposob amortyzator mialby wplywac na wysokosc?

Co do wysokości to się ułoży wszystko na miejsce jesli jest poprawnie poskładane.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 8 września 2013, 18:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
U mojego znajomego kayaby w e39 wytrzymały niecałe 20tysięcy km (przód), nie wiem czy to normalna wytrzymałość tych produktów czy tylko wyjątek.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 8 września 2013, 20:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
Ja mam u siebie wrzucone kayaby 2 lata jazdy, 40 tys przebiegu i zero problemu.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Po wymianie zawieszenia wysoko stoi
PostNapisane: 8 września 2013, 21:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
U mnie sachs wytrzymał ok 50 tys km i zaczynają się opony ząbkować, więc do wymiany. Chyba w zamienniku na naszych drogach dłużej się nie pojeździ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL