BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 19:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39]problem z asb
PostNapisane: 5 września 2013, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: DLW
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57
witam. od niedawna jestem użytkownikiem 530d w automacie. zauważyłem że jak auto stoi z górki lub pod mam mały problem z przeżuceniem z P a mianowicię czuje lekki opór i metaliczny odgłos. lepiej jest gdy przed ustawieniem na P zaciagnę hamulec ręczny i potem pierw przeżucę na D lub R potem spuszczę ręczny. czy to jest normalne dodam że poza tym skrzynia pracuje bardzo dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]problem z asb
PostNapisane: 5 września 2013, 21:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
bo zatrzymując automat na wzniesieniu najpierw powinno się zaciągnąć ręczny (jak automat jest na D), a następnie wrzucić P. Zwolnić ręczny na samym końcu, czyli po wrzuceniu D.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]problem z asb
PostNapisane: 10 września 2013, 06:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Tak bardzo schematycznie wyjasnilbym to tak.. Wyobraz sobie tryb, ktory zalozmy, ze kreci sie gdy samochod sie porusza i w momencie wrzucenia P, pomiedzy zeby wchodzi jakis bolec, ktory blokuje obracanie sie trybu. Gdy stoisz na wzniesieniu, samochod chce sie stoczyc, wiec tryb sie obraca, ale napotyka opor bolca, i tak to zostaje (niejako w naprezeniu). Kiedy przychodzisz i chcesz wyrzucic z P na D, wyjmujesz bolec z pomiedzy zebow, ale wszystko jest naprezone, i bolec wychodzi z trudem, bo dzialaja na niego sily napierajacego trybu. Dlatego nie powinno sie zostawiac samochodu na P na wiekszych wzniesieniach, bo sily sa wieksze, i bardziej obciazamy bolec. Jesli zastosowalbys sie do instrukcji pojazdu, tak jak kolega napisal wyzej, najpierw zablokowalbys hamulcem recznym obracanie sie trybu, a dopiero potem wlozyl bolec pomiedzy zeby, czyli zadne sily by na niego nie dzialaly. Tym samym, przy wyjmowaniu bolca, nie byloby ani oporu, ani zadnych dziwnych dzwiekow. Mam nadzieje, ze taki schemat wyjasnia Ci istote problemu :) Pozdrawiam!

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL