BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 04:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 28 września 2013, 13:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Pytanie do mądrych głów. Czy jak w moim aucie przy zmianie biegów i przy ostrym puszczeniu gazu jest wyczuwalne szapnięcie i po odłączeniu krokowca tego nie ma. To oznacza to, że jest padnięty silniczek krokowy ? Wg. mnie tak i chyba skusze sie na nowy o ile znajde zamiennik BOSCHA bo nowy w ASO chyba troche kosztuje.

Żadnych falowań obrotów nie mam. Z podłączonym i odłączonym silniczkiem tak samo. Wogóle to przy odłączonym jakby szybciej reagował na puszczenie i wciśnięcie gazu. Z tego co wnioskuje to jak był podłączony to chyba sie zacinał bo obroty teraz szybciej spadają po puszczeniu gazu i dzięki temu łatwiej wyczuć prace sprzęgła co za tym idzie nie ma najmniejszych szarpnięć. Narazie jeżdże z odpiętym, ale chyba więcej jak 1000 km w takim setupie lepiej nie robić. Wiadomo poruszać się musze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 28 września 2013, 18:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Silnik ten odpowiada tylko za regulację i stabilizowanie wolnych obrotów, więc to na pewno nie on powoduje to co opisujesz.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 28 września 2013, 19:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Moje BMW: e36 sedan 93r.
Kod silnika: m43b16
Boggy e36 napisał(a):
Silnik ten odpowiada tylko za regulację i stabilizowanie wolnych obrotów, więc to na pewno nie on powoduje to co opisujesz.

Zgadza się pod warunkiem że pracuje normalnie. Jak się przycina to może zakłócać poprawny przepływ powietrza do silnika. Ja mam tak w innym aucie że jak się przytnie to mi samochód sam przyspiesza. Może spróbuj go na początek wyczyścić.

_________________
podpis nie zgodny z regulaminem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 28 września 2013, 20:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Tylko że podczas jazdy z wciśniętym pedałem przyspieszenia on nie reguluje i praktycznie nie funkcjonuje.
Bardziej, lewe powietrze i nieszczelności w podciśnieniu mają na to wpływ.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 28 września 2013, 20:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Moje BMW: e36 sedan 93r.
Kod silnika: m43b16
Boggy e36 napisał(a):
Tylko że podczas jazdy z wciśniętym pedałem przyspieszenia on nie reguluje i praktycznie nie funkcjonuje...

Tak powinno być. A jak się przycina w pozycji otwartej ?

_________________
podpis nie zgodny z regulaminem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 28 września 2013, 20:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
to jak wyrzucisz na luz i zdejmiesz nogę z gazu, obroty będą rosnąć.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 28 września 2013, 23:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Oj spece chyba sie nie rozumiemy... radze przeczytać pierwszy post dokładnie. Przecież silniczek krokowy odpowiada za dozowanie powietrza gdy przepustnica jest zamknięta, a przy zmianie biegów przecież na ułamek sekundy sie zamyka i odrazu otwiera przepustnica. Był czyszczony i to nic nie pomogło, a więc pozostaje szukać sprawnego bo mój najwyraźniej sie zacina. Myślałem, że ktoś mnie utwierdzi w przekonaniu, że mam racje ale widze na forum nie ma co sie radzić ludzi bo nikt sie chyba nie zna na rzeczy. Dobrze, że ja przez te lata sie troche wyszkoliłem bo zaraz by pierdzielili że dwumas albo co innego do wymiany :D haha forumowe spece


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 00:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Od razu mowie, ze nie jestem specem i nie pobieram zadnych oplat ani nie dostaje zadnych innych korzysci z mojej wypowiedzi, wiec prosze nie ublizaj mi jesli sie ze mna nie zgadzasz. Pytasz, wiec oczekuj, ze ludzie powiedza co mysla na ten temat. Jesli nie chcesz sluchac co inni maja do powiedzenia - nie pytaj :) proste :) No offence, peace..

Wedlug mnie cos mi nie gra na samym wstepie. Dlaczego czujesz szarpniecie? Jakie jest to szarpniecie? Takie jakbys na toczacym sie samochodzie na wolnych wcisnal delikatnie na sekunde pedal gazu? Czy czuc szarpniecie po napedzie? Towarzyszy temu jakis stuk? Opisz to bardziej.
Fakt: Silniczek krokowy, sterowany za pomoca impulsow elektrycznych, precyzyjnie reguluje dawke powietrza jaka dostaje sie do silnika, przy zamknietej przepustnicy. Czyli jest czyms w rodzaju bypassu.. Zamykamy mu glowny zawor powietrza, a on precyzyjnie reguluje wyciek tego powietrza obejsciem (glownym zaworem, czyli przepustnica, nadal saczy sie pewna ilosc powietrza).
Opcja nr 1 to taka, ze po puszczeniu gazu, silniczek krokowy pozostaje w pozycji zamknietej, czyli do silnika dostaje sie za malo powietrza, i silnik zaczyna kulec. Ty wpinasz kolejny bieg, puszczasz sprzeglo, w momencie kiedy on chcialby zdechnac. Trudnosci tej tezy polegaja na tym, ze zmiana biegu trwa dosc krotko, i raczej nie zdazylo by dojsc do takiej sytuacji, poza tym mialbys dokladnie to samo stojac w miejscu. Jaka bylaby roznica dla uszkodzonego/zacinajacego sie krokowca czy Ty jedziesz czy stoisz? Nie raz jezdzilem samochodem z martwym krokowym, ktoremu falowaly obroty na wolnych, przygasal, prychal.. zdychal - Jedzie sie normalnie do poki nie chcesz sie zatrzymac na swiatlach. Chyba, ze jestes szybki to nogi chodza po pedalach jak palce u pianisty i jedziesz sposobem hamulec, hamulec, hamulec, sprzeglo-przegazowka, luz-przegazowka, hamulec-przegazowka, hamulec-przegazowka, hamulec-przegazowka, hamulec-przegazowka... przegazowka, przegazowka - hamulec - stop... przegazowka, przegazowka :) W krytycznych przypadkach czasem pacjenta nie da sie uratowac i zdycha ;)
Poza tym, przy zmianie biegu jednak dajesz troche gazu, wiec przepustnica sie otwiera i powietrze leci do silnika. Nie widze tu miejsca dla jakichkolwiek szarpan.
Opcja nr 2 to taka kiedy silniczek zacina sie tak, ze pozostaje w pozycji otwartej. Wtedy przy puszczeniu gazu i wyrzuceniu na luz, silnik moglby dostawac za duzo powietrza i mialby za duze obroty. W dalszym ciagu nie widze wytlumaczenia dla szarpania, bo nie robiloby duzej roznicy czy silnik ma 600 obr. czy 900.. puscilbys sprzeglo i pojechalby tak samo bez odczuwalnej roznicy (i znowu, o ile podczas zmiany biegu, spadlyby w ogole do takich wartosci z 3 czy 4 tys...)

Tak ze w krokowym nie upatrywalbym przyczyny, ale popatrz jeszcze co sie dzieje, gdy jedziesz rozpedzony i wyrzucisz na luz. Nie zmieniaj biegu, tylko zostaw na luzie i obserwuj obroty. Jak zaczna falowac to szukalbym lewego powietrza a potem krokowego na podmianke. Drugi test to otworz maske i sprobuj zasymulowac zmiane biegu (bez zmiany oczywiscie). Tzn wejdz na 3-4 tysie, potrzymaj tak z 30 sekund, po czym pusc gaz.. i obserwuj obroty.

I pamietaj, nie spinaj sie tylko sprawdz i dawaj wiecej danych to sie rozwikla. To nie sa przeciez zawody typu "kto ma racje" tylko raczej "centrum zglebiania wiedzy i ciekawych przypadkow" ;)

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 10:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
No widzisz ty odpowiedziałeś tak jak tego oczekuje, a nie typu "to nie to szukaj dalej". Otóż właśnie nie mam żadnych falowań na wpiętym i wypiętym krokowcu. Wogóle silnik chodzi jak nowy i od zawsze tak było. Jedyny problem to jest taki, że przy podłączony krokowym obroty wolniej spadają po puszczeniu gazu. Co za tym idzie ja obstawiam krokowy i dlatego go odpiełem. Przez to, że obroty spadają wolno musze biegi zmieniać wolniej bo jak zmienie je "normalnie" to wtedy szarpnie jakbym zmieniał je z wciśniętym ciągle gazem. Natomiast gdy odłącze silnik krokowy to obroty spadają elegancko i można zmieniać biegi "normalnie" czyt. szybko. Drugi objaw to taki, że gdy puszczam gaz na podłączonym krokowcu to wspomaganie słabnie, czasami nawet światła przygasają. Gdy go odłączyłem to wspomaganie jest ciągle takie samo. Ogólnie jakiś dodatkowy pobór prądu skutkuje przygasaniem światła przy podłączonym krokowcu. Nie widać żadnej zmiany obrotów gdy te światła przygasają. Natomiast gdy go odepne to żadnego przygasania nie ma. No i ogólnie gdy odepne krokowy to silnik na luzie chodzi lżej mimo tego, że ma różne obroty bo jak sie odepnie krokowca to wiadomo raz jest 1500 raz 1000 raz 900. Gdy był podpięty to na zimnym było 1200 i spadało do 600 czyli jakby ten krokowiec coś tam regulował. No i jeszcze start jest lepszy z wypietym krokowcem. Nie ma takiej sytuacji, że puszczam sprzęgło i jest moment zamulenia jak wcześniej. Odrazu puszczam sprzęgło wciskam gaz i jest pierdolnięcie. Oczywiście silnik na wysokich obrotach ma taka samą moc. Kolejny plus z odpięcia krokowca to, że hamowanie silnikiem jest efektywniejsze bo jak mówiłem wcześniej silnik lepiej schodzi z obrotów. Ja ogólnie czuje same plusy po odpięciu tego krokowca mimo tego, że na luzie za każdym razem mam różne obroty. Także jak macie mnie przekonać, że lepiej nie jest ? Musicie mi podać jakieś konkrety. Bo ja ogólnie wiem, że silniczek krokowcy reguluje przepływ powietrza gdy sie puszcza gaz, a nie tylko na luzie jak wcześniej ktoś pisał.....


Aha musze dodać, że wszystkie węże gumowe w dolocie mam nowe z ASO. Oddałem kiedyś auto do niezaufanego warsztatu to ktoś mi podmienił ten główny wąż od przepływomierza do przepustnicy nie mogłem im nic udowodnić więc kupiłem wszystkie nowe z ASO. Tak samo byłem autem na komputerze 2 razy i żadnych błędów nie mam. Przepływomierz mierzy poprawnie, VANOS także działa poprawnie podczas jazdy i ogólnie wszystkie parametry live data były idealne. Krokowiec i przepustnica były czyszczone i nic nie pomogło. Zawór w silniczku krokowym chodzi bez żadnych oporów, ale czy jego sterowanie jest dobre to wątpie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 15:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Hmm.. dziwne te niedostatki pradu bez spadku obrotow.. I jak to sie ma do odlaczonego krokowego ze po tym ustaje? Hmmmm... Panie, cyrki jakies ;) Najlepiej i najszybciej to wiadomo, podmienic krokowca na chwile i sprawdzic. Mozesz jeszcze sprawdzic napiecie na jego kostce. Najlepiej na wypietej i na wpietej dla porownania. Mialem Ci mowic wlasnie, zebys sprawdzil ten waz gumowy z harmonijka bo sie tam czesto rozrywa, ale jak nowe z ASO to chyba nie ma sensu. W sumie polaczenia zawsze mozna sprawdzic, moze sie cos gdzies zsunelo albo myszy opitolily.. ;)

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 16:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Przy okazji czyszczenia krokowca i przepustnicy niedawno były sprawdzane wszystkie połączenia. No właśnie dziwne jest to, że po odłączeniu krokowca to wszystko ustaje. Dlatego obstawiam, że jest on uszkodzony. Bo w sumie to narazie nie mam żadnych argumentów, że to nie on. Przepływomierz był odłączany na próbe i bez niego auto gorzej idzie więc on jest napewno sprawny. Byłem też jak mówie na kompie i wszystkie parametry czujników itp. były ok

Najłatwiej podmienić, ale obstawiam że jest problem znaleźć sprawną używke. Na allegro tego masa, ale czy działają poprawnie... Jak ktoś ma sprawny silniczek krokowy o nr BMW 1 744 713 z gwarancją rozruchową to piszcie na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 17:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Ogolnie to staram sie podchodzic do usterek tak, zeby byc bardzo ostroznym z wykluczaniem podejrzanych komponentow. Nie raz zdarzylo mi sie, ze cos wykluczylem, bo wydawalo sie to logiczne, a okazalo sie, ze jednak sposob budowy, dzialania, programowania komponentow silnika byl taki, ze jednak powodowaly usterke. Powiedzmy sobie szczerze.. zadne z nas spece, cos tam wiemy, cos rozkminiamy, ale pewne szczegoly sa czarna magia.. Chociazby taki wydech. Na logike, najlepsze bylyby najmniejsze opory, wiec niech sobie wyrzuca te spaliny bez zadnych tlumikow, katalizatorow i innych zwezek. A jednak tak nie jest. Wystepuja zjawiska falowe, o ktorych czlowiek bez specjalistycznej wiedzy i urzadzen pomiarowych (laboratoriow) nie wie nic lub wie niewiele, i na logike nie wykminisz nic. Ale to taka mala dygresja. Sprawdz koniecznie wartosci podawanego na krokowy napiecia, zeby sie upewnic, ze problem nie lezy gdzies wczesniej. Tak jak pisalem, podejrzane te braki pradu.. A jak napiecia sa ok, to wyciagnij ten silniczek, podepnij wtyczke, wlacz zaplon i zobacz czy przeslona stoi rowno w polowie (bez odpalania auta oczywiscie). Podstawowy test, ale moze cos wykaze..

Tak w ogole to zle Cie troche na poczatku zrozumialem z tym szarpaniem. Rozumiem, ze po prostu za dlugo schodzi z obrotow i przez to masz szarpniecie przy zmianie biegow, jakbys za szybko puscil sprzeglo np. To luzik, wedlug mnie krokowiec mocno podejrzany i bylby to rowniez moj strzal, zaraz po szczelnosci dolotu. Tak ze bierz go na warsztat. A w ogole jak go czysciles? Jemu nic nie da popsikanie WDkiem i plukanka. On musi plywac w WDku cala noc, potem powinien byc przeplukany benzyna.

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 19:15 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Szpatha napisał(a):
Tak jak pisalem, podejrzane te braki pradu..


Nie braki prądu, tylko jak jest podłączony krokowiec to słabnie wspomaganie i światła przygasają jak schodzi z obrotów przy puszczeniu gazu. Z odłączonym tego efektu nie ma

Silniczek krokowy czyściłem środkiem do czyszczenia przepustnic. Dużo napsikałem, aż się z niego sączyło i tak kilkanaście razy aż zaczął wyraźnie luźno pracować bez żadnych minimalnych oporów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 19:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Moje BMW: e36 sedan 93r.
Kod silnika: m43b16
To jak jesteś taki wszech wiedzący to po co w ogóle zakładasz temat. Na odpowiedzi mądrych głów nie licz bo zapewne te głowy siedzą od rana do wieczora na warsztatach i pewnie po całym dniu nie chce im się pisać na forach.
Wytypowałeś silniczek krokowy, czyściłeś go, po jego odłączeniu nie ma problemu to go wymień i tyle...

_________________
podpis nie zgodny z regulaminem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 20:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Jest takie urządzonko zwane multimetr cyfrowy(nawet za 20.00 zł). Silniczek krokowy ma tylko 3 styki-piny. Wewnątrz nie ma ani procesora ani tranzystorów, kondensatorów itd.. Wystarczy zmierzyć opór pomiędzy wszystkimi stykami. Jeśli silniczek krokowy robi taki zamęt w elektryce, to będziesz miał odpowiedź.
Silniczek krokowy działa trochę inaczej w m50, a trochę inaczej w m52tu. Jest taki sam i ma ten sam numer katalogowy. Nie zawsze dodanie gazu(uchylenie przepustnicy) oznacza otwarcie przepustnicy i zupełne zamknięcie przepływu powietrza przez silniczek krokowy. Podobnie podczas hamowania silnikiem-to nie jest tak hop-siup zamykam przepustnicę i niech się silnik "zassie"-będzie lepiej hamował.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 20:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
No jutro zamierzam kupić multimetr, ale ciekawe czy znajde w moim mieście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 20:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
[quote="kupiec_fkl"]Nie braki prądu, tylko jak jest podłączony krokowiec to słabnie wspomaganie i światła przygasają jak schodzi z obrotów przy puszczeniu gazu. Z odłączonym tego efektu nie ma

Ano wlasnie o to mi chodzi.. Cos jakby alternator czy cus.. moze jakies cyrki sa z pradem. Moze ta przeplywka ma zwarcie jakies w srodku, i jak puscisz gaz to zaczyna pracowac i sie zaczyna chrzanic? Nie wiem, glosno mysle.. U mnie tez wystepuje taki objaw, ale nie jak schodzi z obrotow tylko jak ma za male.. czyli normalka.. Ale zeby przy wyzszych obrotach tak sie dzialo.. jeszcze raz - dla mnie dziwne.

Sluchaj, ja mam co prawda M62B44 ale moze cokolwiek da porownanie wynikow. U mnie przed chwila pomierzylem takie cus:

Pomiar na wylaczonym silniku (wlaczony tylko zaplon)

Wtyczka:

_/----\_
| 1 2 3 |
----------

Napiecie..
1,3 - masa
2 - plus - 9,15V

Opornosc..
1-2 76~89Ohm
1-3 ----- calkowity brak polaczenia
2-3 77~88Ohm

Krokowy:

_/----\_
| 1 2 3 |
----------

Napiecie.. wiadomo, nie ma bo odlaczony..

Opornosc..
1-2 63,7Ohm
1-3 39,8Ohm
2-3 22,8Ohm

Po podpieciu wtyczki, czuc i slychac prace silniczka krokowego.
Na wpietej wtyczce napiecie spada z 9,15V do 5,46V

Tak to wyglada u mnie.. sprawdz jak u Ciebie i daj znac, bo sam jestem ciekawy..

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 20:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
bmw 1 744 713
http://allegro.pl/silniczek-krokowy-bmw ... 81366.html
W tym teoretycznie powinno być:
1-3(miedzy zewnętrznymi) = 40 ohm(praktycznie troszkę więcej niż pół, czyli 22-24....)
1-2 i 2-3(między sąsiadującymi) po 20 ohm(praktycznie 10-14... ohm).
To praktycznie mierzyłem na dwóch silniczkach. Oba elektrycznie sprawne, tylko jeden miał bardziej "wyświechtaną" ośkę przepustnicy, długo ustawiał wolne obroty i czasem obroty zafalowały.
Teoretycznie wg. wydawnictwa Bentley-a i innych, praktycznie wg moich pomiarów i pomiarow na forach USA i innych.
Dlaczego tak jest, nie wiem. Może pomyłka w druku, albo nówki mają to teoretyczne 40 i 20 ohm.
Można jeszcze zmierzyć napięcia sterujące na wtyczce na włączonym zapłonie. Tego już nie pamiętam i nie chcę wprowadzać w błąd.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Patrzcie chlopy, cytat z Bentley Repair Manual dla silnika M30..

idle speed control valve coil resistance value:
terminals 1 and 2 20 =+/- 2 ohms
terminals 2 and 3 20 +/- 2 ohms
terminals 1 and 3 40 +/- 4 ohms

Czyli tak samo jak piszesz kolego. Podejrzewam wiec, ze i u mnie tez powinno byc tak samo, bo dwie z trzech wartosci sie zgadzaja, tylko jedna jest o wiele za duza. Czyzby moj tez niedomagal? hmm..

Moj (1733090):
terminals 1 and 2 63,7(!!!)
terminals 2 and 3 22,8
terminals 1 and 3 39,8

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Uszkodzony silniczek krokowy
PostNapisane: 29 września 2013, 22:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Dane z Bentley Repair Manual są poprawne bo książka sam naprawiam BMW E39 podaje taką samą oporność. Dla styków 1-2 i 2-3 ok. 20 Ohm, a dla styków 1-3 ok. 40 Ohm. Nigdzie nie moge znaleźć tylko jakie napięcia sterujące są na wtyczce na włączonym zapłonie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL