BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2025, 14:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Demontaż kolektora wydechowego R6
PostNapisane: 8 października 2013, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Września
Moje BMW: 320i Touring 2.2
Kod silnika: M54B22
Od dwóch dni próbuję odkręcić kolektor wydechowy 1-3 w E46 2.2 bez wyciągania silnika. Nakrętki miedziane na klucz 11mm. Mam już 5 z 8, powoli wymiękam. Czy jest na to jakiś sposób ? Kolektor pękł, był już wcześniej robiony więc chcę go wymienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Demontaż kolektora wydechowego E46 R6
PostNapisane: 8 października 2013, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46 325ti
Kod silnika: M54B25
sposob jedyny to cierpliwosc. Ja wymienilem obydwa katalizatory w ten sposob, takze zapewniam Cie ze jest to mozliwe. Zajelo mi to wprawdzie 30h roboty i lekko zepsuty urlop ale da rade. Po pierwsze urwij ta blache (oslone termiczna nad sonda), to jest element uszczelki i bedziesz potrzebowal i tak nowa. Polecam victor reinz bo jest 2x tansza niz ory, ok. 50pln. Potrzebujesz dwie nasadki 11mm krotka i dluga plus rozne przedluzki. Domyslam sie ze osolne silnika, zbiornik spryskiwacza, pompe powietrza wtornego zdemontowales? Kolektor 1-3 jest latwy, problem to ten drugi. Zdjecie to 1/3 sukcesu. Przygotuj sobie nowe sruby na laczenie kat-reszta wycechu, uszczelke albo paste, i paste miedziowa jak bedziesz to skrecal znowu. Wyjecie srub ory z flanszy zajelo mi mnostwo czasu, potrzebowalem diaksa, mlota i palnika. No i dociaganie srub to tez jest niezla zabawa, mnie zajelo ponad 1,5h. Powodzenia ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż kolektora wydechowego R6
PostNapisane: 9 października 2013, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Września
Moje BMW: 320i Touring 2.2
Kod silnika: M54B22
Dzięki za podpowiedzi i informację że wogóle się da :-)
Uszczelkę założę raczej bez osłony termicznej bo podejrzewałem ją wcześniej o brzęczenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż kolektora wydechowego R6
PostNapisane: 9 października 2013, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46 325ti
Kod silnika: M54B25
Uszczelke musisz kupic nowa bo bedziesz mial przedmuchy, tam jest spore cisnienie. Oslony nie obrywaj od nowej bo ona jest potrzebna, poniewaz bedzie sie smazyc oslona silnika. Przy monatazu nie przeszkadza. Juz wetdy bedziesz wiedzial jak sa sruby rozlokowane. No i smaruj pasta miedziowa szlpilki i nakretki zeby ladnie wszystko siadlo i dobrze sie dociagnelo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż kolektora wydechowego R6
PostNapisane: 9 października 2013, 17:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 267
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54b32
Garaż: Było http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 90&start=0
Jest http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 28&start=0
Odkręcić kolektor od pozostałej części wydechu (2 śruby na rułe, razem 4 ), odkręcić prawą łapę silnika( całkowicie ją wymontować) podnieść nieco silnik i odkręcać wpierw przedni kolektor później tylny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż kolektora wydechowego R6
PostNapisane: 10 października 2013, 07:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Września
Moje BMW: 320i Touring 2.2
Kod silnika: M54B22
Kolektor zdjęty - ufff. Czy śruby we flanszy kat/wydech są fabrycznie wspawane/wciskane ? Były tak zardzewiałe, że musiałem je uciąć. Nie wiem czy ich resztki wybijać, odwiercać, frezować ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż kolektora wydechowego R6
PostNapisane: 10 października 2013, 11:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 267
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54b32
Garaż: Było http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 90&start=0
Jest http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 28&start=0
Jeśli chodzi o śruby Kolektora, które łączą dalszą czesc wydechu to one są zgrzewane, najlepiej je przewiertac i wstawić nowe o podobnych wymiarach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż kolektora wydechowego R6
PostNapisane: 10 października 2013, 12:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46 325ti
Kod silnika: M54B25
te sruby sa wprasowane, maja wielowpust. Albo palnik i duzy mlot, tylko wykrec sondy zanim bedziesz walil. Ja dodatkowo scialem lby diaksem zeby latwiej poszly. Albo rozwiercanie ale to jest masakra. Wymiar srub m10 x 40. Tylko trzeba mocne i z kwasowki np. 12.2 najlepiej z lbem na ampul

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż kolektora wydechowego R6
PostNapisane: 29 października 2013, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Września
Moje BMW: 320i Touring 2.2
Kod silnika: M54B22
Operacja wymiany kolektora udała się. Zajmuję się amatorsko mechaniką, też motocyklową ale takiego wyzwania jeszcze nie miałem. Potwierdzam wcześniej wymienione uwagi kolegów ułatwiające tą pracę czyli odkręcenie prawej łapy silnika, zbiorniczka płynu, trójkątnego zastrzału mocowania belki. Z dodatkowych moich spostrzeżeń polecam odkręcić sprężarkę klimy żeby "wisiała" sobie. Odkręcanie starego kolektora czyli osiem nakrętek miedzianych idzie dokonać taką kombinacją kluczy: nasadka długa 6-kątna NEO na 1/4" + redukcja z 1/4" na 3/8" YATO + przedłużka 3/8" 75mm + pokrętło z łamaną główką NO NAME 3/8" Podaję producentów bo każdy pewnie ma nieco inną długość poszczególnych kluczy a walczymy tu o każdy centymetr :-)
Kupiony na wymianę kolektor miał urwaną jedną śrubę, usuwałem ją poprzez odwiercanie do średnicy wiertła 9mm a następnie punktakiem wybijałem resztę tulejki która faktycznie jest jakby na wielowpust. Jako że wymieniałem tylko jeden kolektor o dziwo musiałem też usunąć drugą dobrą śrubę bo nie można było wpasować kolektora bez odkręcania tylnej części całego tłumika żeby go cofnąć do tyłu. Uszczelka kolektora przy głowicy Victor Reinz 71-34834-00 u mnie nie pasował daszek / ekran. Podczas przykręcania zdeformował się i tyle - nie miałem już chęci wymieniać itd. Oczywiście powierzchnię głowicy pod uszczelkę czyścimy wcześniej z osadów itp. np papierkiem ściernym i odtłuszczamy. Nowej śruby z nierdzewki długość 40mm tej górnej u mnie nie dało się ustawić łbem do przodu auta bo przeszkadza sonda lambda z rury drugiego kolektora.
Uszczelka kolektor tłumik u mnie numer 18 10 7 502 346 oryginał lub allegro.
Poniżej kilka zdjęć z przebiegu operacji:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż kolektora wydechowego R6
PostNapisane: 6 marca 2015, 08:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TU25
Witam

Mam problem z kolektorem wydechowym (połączony z katalizatorem), silnik (M52B25TU) zaczął głośno pracować. Jak sprawdzić skąd jest hałas bez wyciągania całości? Czy to uszczelka, czy coś pękło katalizator lub kolektor. Żadnych dziur nie widać, przedmuchów też nie czuć?

Może jest jakiś spec w Wawie lub okolicach który jest w stanie to sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż kolektora wydechowego R6
PostNapisane: 6 marca 2015, 08:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Września
Moje BMW: 320i Touring 2.2
Kod silnika: M54B22
Przyjrzyj się dokładniej. Jak głośno chodzi to raczej musi być nieszczelność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż kolektora wydechowego R6
PostNapisane: 24 maja 2016, 17:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135855
Odkopię mocno temat - ale akurat też jestem przy podłączania wydechu do kolektora - i mam ten sam problem z śrubami..były słabe strasznie i mechanik je wyrzucił, rozwercił to co zostało i tak:

Powinienem wstawić nową część nr 8 i 9 stąd?:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... a/vJW00474

i tak szukałem szukałem i czy przypadkiem to nie jest ta śruba która to mocuje (nr 5):

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... m/vJW00474

+ nakrętka nr 7 (taki sam nr nakrętki co na pierwszym rzucie) - wymiary wydają się zgadzać..

BTW - śruba po 46zł :rotfl: x4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL