BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 24 września 2013, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 89
Lokalizacja: PTB
Moje BMW: E46,E36
Kod silnika: M54B30
Pisałem wlasnie o tym i chodziło mi jak za pomocą inpy to skalibrować.

_________________
[I love E46\\\3]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 24 września 2013, 10:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 89
Lokalizacja: PTB
Moje BMW: E46,E36
Kod silnika: M54B30
Już sobie poradziłem, za pomocą disa go skalibrowałem i błędu już niema.

_________________
[I love E46\\\3]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 28 września 2013, 22:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------
Date: 09/22/13 15:53:29 ECU: BMS43DS0 JobStatus: OKAY Variant: BMS43DS0-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
201 fuel trim limit
Error frequency : 2 Logistic counter: 48
Engine speed 1640.00 1/min engine load 3.58 ms Battery Voltage 14.30 V aufgetreten vor (rel. BZ) 0.50 h
Short circuit to ground Sporadic error =============================================================

Co do tego błędu to jest za bogato(zalewało silnik paliwem/gazem),spowodowane to było przestawieniem przepływki(regulacja sprężyny,przepływka klapkowa).


Ten błąd oznacza że mamy za UBOGO w danym zakresie obrotowym:

Obrazek


A jeśli jest za BOGATO to błąd pojawia się taki:

Obrazek


Mimo braku jakich kolwiek błędów obroty itak spadaja po paru km za nisko :/

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 września 2013, 11:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e46
Witam Wszystkich ! Czy ktoś pomógł by mi w rozszyfrowaniu błędów ? tzn na co one mogą mieć wpływ ?

1- błąd czujnika wałka ssącego
2- zła konwersja katalizatora

Z góry dzięki za podpowiedz .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 września 2013, 20:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 141
Lokalizacja: Murowana Goślina
Moje BMW: E61 530D E36 316
Kod silnika: M57 M43
Drugi błąd oznacza niewydajny katalizator, prawdopodobnie dlatego że czujnik wałka uszkodzony czyli Twój pierwszy błąd z czujnikiem skutkuje niewydajnym katalizatorem. Na Twoim miejscu zaczął bym od podmiany czujnika na dobry i jeszcze raz sprawdzenie błędów.

_________________
Obrazek BMW E36 316i M43
Obrazek BMW E61 530D M57N


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 września 2013, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e46
Dzięki Tomkoff za odpowiedz. a czy wiesz może co się dzieję z autem kiedy czujnik wałka ssącego jest zepsuty ? Jakie są objawy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 września 2013, 23:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
beemkaa napisał(a):
Dzięki Tomkoff za odpowiedz. a czy wiesz może co się dzieję z autem kiedy czujnik wałka ssącego jest zepsuty ? Jakie są objawy ?



strata mocy na cieplym silniku,opóźnione reakcja na gaz

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 2 października 2013, 13:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
PROBLEM NR 1

Dach stanął, puszczają(lub zaczepiają gdy ręcznie złożę dach do szyby) tylko zaczepy nad szybą dalej stoi, błąd którego nie da się usunąć jeśli dach jest "w trakcie" a udaje się usunąć jak już go ręcznie zbliżę do szyby na etap tylko wbicia zaczepów, wtedy usunie się i zaczepy wskoczą w otwory:

Obrazek


Wie ktoś co to jest? Przetłumaczyłem sobie oczywiście żeby nie było "wejście na ziemi" ale jak to rozumieć?

Pytałem kolegi który także śmiga E46 cabrio mówi że nie ma żadnych ograniczeń jeśli chodzi o temperaturę i otwieranie dachu. Zimą też otwiera sobie więc jakaś blokada fabryczna odpada. Zresztą wtedy to i zaczepy by nie puszczały.

PROBLEM NR 2

Pamiętacie miałem problem z falowaniem obrotów i w sumie zrobiłem masę rzeczy i sobie odpuściłem bo efekt był niezły, nie idealny ale niezły i tłumacząc sobie faktem że ten typ tak ma po prostu sobie odpuściłem ale, no właśnie ale dziś sprawdzając ten dach coś mnie podkusiło żeby w trakcie pracy silnika na luzie zobaczyć znowu te wykresy lambdy itp, od kasowania adaptacji minęło już prawie 900km więc jakiś konkretny dystans i zobaczyłem to:

Obrazek

Jest mi ktoś w stanie powiedzieć co te anomalia oznaczają? Czegoś za dużo w mieszance, za mało? Może nadal gdzieś jest "lewizna" ?
Tylko gdzie, mechanik powiedział że pod kątem powietrza lewego to chyba już sprawdził wszystko...

Dziękuję z góry bardzo za pomoc z owymi problemami


Ostatnio edytowano 2 października 2013, 14:24 przez VADIM, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 2 października 2013, 14:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
oczywiście e jest blokada, jak masz uwalony czujnik temp zew. albo go odepniesz to nie ruszy dach, sprawdzalem u siebie, nie wiem jaka jest granica poniżej ktorej sie nie składa , ale podejrzewam że 10C na plusie, dlatego zapisało ci taki błąd w pamięci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 6 października 2013, 15:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć na ten temat :) ?




Dzięki ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 9 października 2013, 17:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Witam, co oznacza błąd w module klimatyzacji (ręczna dwustrefowa): Stratification potentiometer?
Oraz od czasu do czasu w Instrument cluster wyrzuca błąd: Error injection sensor, czym to spowodowane?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 10:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
picia9669 napisał(a):
Witam, co oznacza błąd w module klimatyzacji (ręczna dwustrefowa): Stratification potentiometer?
Oraz od czasu do czasu w Instrument cluster wyrzuca błąd: Error injection sensor, czym to spowodowane?

Pozdrawiam

Stratification potentiometer - uwalone pokrętło od temperatury (manualna klima)
Error injection sensor - Czujnik wtrysku/za małe napięcie.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 10:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Które pokrętło jak są dwa, temperatura dla kierowcy i temperatura dla pasażera. Obie gałki działają dobrze co widac w zakładce read status, podczas kręcenia zmieniają sie prawidłowo. Po skasowaniu błąd odrazu wraca i ma status error present.
Jakby to było pokretło regulacji temperatury to by wywalało "temperature control knob right / left".
Stratyfikacja to uwarstwianie, myśle że w tym przypadku chodzi o jakieś mieszanie powietrza.

Gdzie jest ten czujnik wtrysku żeby przeczyścić kostke?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 12:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Wie ktoś może co oznaczają te zawyżone wskazania lambda integrator które wrzuciłem wyżej?

Będę wdzięczny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 12:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
o ile się nie myle to za uboga mieszanka

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 14:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
A co oznacza błąd "lambda integrator regulator stop"? Że lambda przestała działać? Miałem tak pare razy podczas jazdy w deszczu, że tracił moc i nie chciał jechać, a na wolnych obrotach obroty spadały prawie do 0, coraz niżej i niżej. Po skasowaniu błąd narazie nie wrócił, a sonda jest nowa, zmieniona w kwietniu.

Ogólnie coś stracił moc. Jakie screeny wrzucić z inpy? Z silnika i wszystkie z read status?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 15:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Wróbel91 jesteś pewny? Bo właśnie nie wiem czy za bogata czy za uboga.
Może mieć na to wpływ jazda na 100 oktanowym paliwie? Niby najlepsze ale może szkodzi... Ale wydaję mi się że jak wcześniej kilka razy jeździłem na 98 było to samo. A może nadal gdzieś lewe powietrze bo skoro mówisz że uboga czyli rozumiem za dużo powietrza a za mało paliwa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 15:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
VADIM napisał(a):
Wróbel91 jesteś pewny? Bo właśnie nie wiem czy za bogata czy za uboga.
Może mieć na to wpływ jazda na 100 oktanowym paliwie? Niby najlepsze ale może szkodzi... Ale wydaję mi się że jak wcześniej kilka razy jeździłem na 98 było to samo. A może nadal gdzieś lewe powietrze bo skoro mówisz że uboga czyli rozumiem za dużo powietrza a za mało paliwa...



Wydaje mi się ze za uboga bo: masz w inpie maxymalne wychylenie do -10 i +10.
Jeśli jest na + to jest za ubogo jeśli na - to za bogato i zubaża mieszankę.

u ciebie na obu sondach jest + 21/23 czyli ubogo.Został przekroczony limit +10 dlatego jest na czerwono podświetlone.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 15:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
picia9669 napisał(a):
A co oznacza błąd "lambda integrator regulator stop"? Że lambda przestała działać? Miałem tak pare razy podczas jazdy w deszczu, że tracił moc i nie chciał jechać, a na wolnych obrotach obroty spadały prawie do 0, coraz niżej i niżej. Po skasowaniu błąd narazie nie wrócił, a sonda jest nowa, zmieniona w kwietniu.

Ogólnie coś stracił moc. Jakie screeny wrzucić z inpy? Z silnika i wszystkie z read status?



Wygląda na to że sonda do wymiany http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=99878

Ale jeśli mowisz ze podczas deszcze stracił moc to mogło zalać ci gniazdo od sondy.częsta przypadłość w bmw.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 15:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
na wlewie napisane by lac od 92 - 98 oktan. Sterownik chyba jest najbardziej optymalnie ustawiona na 95 oktan

Mozliwe ze zalalo mi to gniazdo, popsikalem je preparatem kontakt i blad nie powrocil, a sonda normalnie zmienia napiecie co widac w read status.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL