BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 12:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 20:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Wróbel91 napisał(a):
VADIM napisał(a):
Wróbel91 jesteś pewny? Bo właśnie nie wiem czy za bogata czy za uboga.
Może mieć na to wpływ jazda na 100 oktanowym paliwie? Niby najlepsze ale może szkodzi... Ale wydaję mi się że jak wcześniej kilka razy jeździłem na 98 było to samo. A może nadal gdzieś lewe powietrze bo skoro mówisz że uboga czyli rozumiem za dużo powietrza a za mało paliwa...



Wydaje mi się ze za uboga bo: masz w inpie maxymalne wychylenie do -10 i +10.
Jeśli jest na + to jest za ubogo jeśli na - to za bogato i zubaża mieszankę.

u ciebie na obu sondach jest + 21/23 czyli ubogo.Został przekroczony limit +10 dlatego jest na czerwono podświetlone.


Dobra dzięki za pomoc z tym ustaleniem ale co wg Ciebie powinienem zrobić? Sprawdzone chyba wszystko jeśli chodzi o "lewizne", lambdy są ok, krokowy nowy siedzi, świece nowe, filtr paliwa nowy (ori wszystko) co jeszcze? Nie mam pomysłów...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
VADIM napisał(a):
Dobra dzięki za pomoc z tym ustaleniem ale co wg Ciebie powinienem zrobić? Sprawdzone chyba wszystko jeśli chodzi o "lewizne", lambdy są ok, krokowy nowy siedzi, świece nowe, filtr paliwa nowy (ori wszystko) co jeszcze? Nie mam pomysłów...

To nie jest takie proste :)
Najważniejsza jest wartość multiplicativ czyli korekty długie...
U Ciebie na screenie są idealnie na zero co znaczy, że albo je właśnie skasowałeś, albo odpiąłeś aku

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 20:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Lukasz_S napisał(a):
VADIM napisał(a):
Dobra dzięki za pomoc z tym ustaleniem ale co wg Ciebie powinienem zrobić? Sprawdzone chyba wszystko jeśli chodzi o "lewizne", lambdy są ok, krokowy nowy siedzi, świece nowe, filtr paliwa nowy (ori wszystko) co jeszcze? Nie mam pomysłów...

To nie jest takie proste :)
Najważniejsza jest wartość multiplicativ czyli korekty długie...
U Ciebie na screenie są idealnie na zero co znaczy, że albo je właśnie skasowałeś, albo odpiąłeś aku



Właśnie nie rozumiem bo one u mnie zawsze takie są...niczego nie odpinałem a ostatnie kasowanie adaptacji było 1500KM temu...i zawsze wszystko na ZERO oprócz integratora lambd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 20:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Ciężki temat...
Nie mam pojęcia dlaczego Twoje korekty stoją na zero i się nie ruszają. Tak napewno być nie powinno. Masz jakieś błędy w pamięci DME?
Może jakiś tryb awaryjny?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 20:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Lukasz_S napisał(a):
Ciężki temat...
Nie mam pojęcia dlaczego Twoje korekty stoją na zero i się nie ruszają. Tak napewno być nie powinno. Masz jakieś błędy w pamięci DME?
Może jakiś tryb awaryjny?



Nic mi o tym nie wiadomo. A one powinny się ruszać tak samo na bieżąco jak integrator?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 20:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
nie na bieżąco ale co jakis czas,ale przejedziesz kilka km i korekty powinny się zmieniać.multi to do duzych obciążeń i obrotów a addtiv do małych małych obrotów i obciążeń.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 20:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
VADIM napisał(a):
Nic mi o tym nie wiadomo. A one powinny się ruszać tak samo na bieżąco jak integrator?

Integrator jest korektą krótką i jest bardzo chwiejna. Jeśli np jest mocno na + przez długi czas to korekta additiv zrobi się delikatnie na plus
U Ciebie obie korekty długoterminowe additive i multiplicativ są idealnie na zero i jeśli przejechałeś 1500 km bez ich kasowanie lub odpinania aku to jest to mega dziwne

W skrócie wytłumaczę Ci to tak, że jeśli lambdaintegrator skaczę mocno na plus tak jak u Ciebie, to automatycznie korekta additive powinna lekko wskoczyć na plus
i lambdaintegrator wtedy będzie oscylował w granicy zera. U Ciebie lambdaintegrator skaczę dość mocno, ale korekta długa się nie zmienia co jest naprawdę dziwne

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 10 października 2013, 21:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Wróbel91 napisał(a):
nie na bieżąco ale co jakis czas,ale przejedziesz kilka km i korekty powinny się zmieniać.multi to do duzych obciążeń i obrotów a addtiv do małych małych obrotów i obciążeń.



pojechałem się przejechać z podłączonym kompem i oprócz lambda integrator na tej samem stronie/karcie nic się "nie rusza"...
A co do integratora "na luzie" jest zawyżone jak na tym zdjęciu co wcześniej wrzucałem a w czasie jazdy zależy, jak dodaje gazu wraca do normy ale jak tylko odpuszczam znowu na czerwone +, aha jak z "dwójki" wysprzęglam zdarza się szarpnąć i wtedy mocno spadają obroty do 500 na mój gust to też coś z tym musi mieć wspólnego. I w ogóle zdarza się czasami że wskazówka obrotów jest nerwowa nawet na luzie a nie wysprzęglając. Kolektor uszczelniony wraz z uszczelkami nowymi, świece nowe, krokowy nowy, filtr paliwa nowy (wszystko ORI), dolot cały sprawdzony, dodam że w czasie dzisiejszego testu na próbę odpiąłem przepływkę na chwile aby sprawdzić ten lambda integrator także na odłączonej ale to samo więc przepływka nie może być winna. Skasowałem po kolei adaptacje krokowca, lambd i przepustnicy ale żadna z tych rzeczy nie zmieniła wskazań mieszanki. Kolega mechanik powiedzial że on już nie ma pomysłów gdzie niechciane powietrze może się dostawać, na listwie 3,5 bara więc układ paliwowy też ok. Wrzuce zdjęcia które udało mi się zrobić na postoju może coś Wam powiedzą i na coś wpadniecie/zauważycie coś :

Obrazek

na rozgrzanym silniku :[/b]

Obrazek

[b]na ssaniu :[/b]

Obrazek

Obrazek

[b]To wskazania na luzie a w czasie jazdy zdarzyło się że 2 oraz 5 cylinder "wszedł" na czerwone pole:


Obrazek

Obrazek

Oto wszystko co udało mi się zobaczyć, będę wdzięczny za każdą pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 października 2013, 08:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
VADIM jak na moje oko sondy spróbuj podmienić, bo widac, że powoli padają a błędu niema bo komputer uważa że są sprawne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 października 2013, 10:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
ja dzis postaram wstawic swoje screeny, u mnie jakies mulitadaptiv czy cos takiego jest bardzo wysokie z tego co pamietam. wstawie wszystkie zrzuty z read status.

swoja droga jak kasuje sie adaptacje? w inpie jest jakas opcja? bo nie moglem sie jej doszukac, czy tylko odpinaniem akumulatora? kazde odpiecie kasuje czy trzeba te klemy laczyc ze soba?

wracajac do poprzedniego bledu error injection sensor? gdzie jest ten czujnik? czy to poprostu listwa wtyskowa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 października 2013, 12:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
mrcin86 napisał(a):
VADIM jak na moje oko sondy spróbuj podmienić, bo widac, że powoli padają a błędu niema bo komputer uważa że są sprawne.



też spróbował bym z sondami jak nie to podmienić przepływke

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 października 2013, 20:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Samochód stracił moc, stal się bardziej mułowaty, na wolnych obrotach czuć bujanie silnikiem, wcześniej było wszystko elegancko.

Screeny z INPY ( na wolnych obrotach )
Obrazek
Obrazek



Dlaczego Ignition angle jest takie duże i z wykrzyknikiem? Throttle valve angle się nie zmienia, przy dodawaniu gazu, natomiast throttle valve voltage zmienia się prawidłowo.
I dlaczego Adaptionvalue TEV jest takie olbrzymie ?
Napięcie lambdy zmienia się tak jak trzeba, labda integrator miało wartość 0 , 2, -2 na wolnych obrotach.
Sonda jest nowa zmieniona w kwietniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 października 2013, 01:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Panowie dla sprawdzenia przepływki zrobiłem test także na odłączonej ale nadal wskazania były zawyżone w lambda integratorze więc różnicy nie zauważyłem więc IMO odpada.
Powiedzcie mi z czego wywnioskowaliście że to lambdy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 października 2013, 08:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
VADIM, bo lambdaintegrator masz cały czas na czerwonym, a powinno być na środku na zielonym dlatego wywnioskowałem, że sondy powoli siadają i trzeba je sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 października 2013, 10:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Zauważyłem że lambdy obydwie chodzą w zakresie 0,1 do 0,7 i nie chcą wyżej, tak jakby nie chcą podać bogatszej mieszanki bo powinno być do 0,9 nie? Tylko pytanie czy skoro lambda NIE chodzi od 0,1 - 0,9 to zawsze oznacza problem z sondą czy to może być skutkiem jeszcze czegoś innego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 13 października 2013, 16:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Jakies pomysly do mojego przypadku? screeny wyzej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 października 2013, 08:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Nic a nic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 października 2013, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Witam,

Czy to normalne, że przy zgaszonym silniku ignition angle (kąt wyprzedzenia zapłonu) w ogóle pokazuje jakąś wartość?
Nie chodzi mi o samą wartość, która jest poza skalą, ale o to czy nie powinna być zerowa.
Wydaje mi się, że skoro silnik nie pracuje to kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być zero i podejrzewam, że skoro nie ma zera to może być uszkodzony czujnik spalania stukowego.
Proszę o informację czy przy wyłączonym silniku powinno być zero czy nie.

Obrazek

Pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 października 2013, 21:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
na wylaczonym silniku parametry glupieja i moze tak sie dziac jak piszesz, u mnie po zgaszeniu temp plynu chlodniczego na kompie pokazuje wartosc na minusie np. -5 stopni ;p

wszystko oki nie przejmuj sie.

Jak mozesz to sprawdz dla mnie czy na uruchomionym silniku i dodawaniu gazu zmienia sie wartosc throttle valve angle (kat uchylenia przepustnicy). Bo u mnie jest caly czas 1%, a wartosc napiecia (z czujnika polozenia przepustnicy) zmienia sie prawidlowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 18 października 2013, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Ignition angle jest tak samo przekroczony przy włączonym silniku, dlatego pytałem co powinno być przy zgaszonym.
Jeśli w sprawnym aucie przy zgaszonym silniku byłoby zero to wniosek z tego mógłby być taki, że u mnie problemem jest popsuty czujnik, a nie faktycznie przestawiony zapłon.
Silnik pracuje nieprawidłowo i próbuję ustalić czy mam usterkę mechaniczną typu przestawiony rozrząd i dlatego kąt jest zły, czy może na odwrót: uszkodzony czujnik podaje nieprawdziwą informację o kącie zapłonu i komputer próbując to korygować powoduje nieprawidłową pracę silnika.

Throttle valve angle u mnie też cały czas jest 1%, ale nie wiem czy to normalne. Spędziłem kilka godzin z google żeby to ustalić, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Na logikę: kąt uchylenia przepustnicy mógłby być jedynie obliczany na podstawie napięcia podawanego przez czujnik położenia przepustnicy, który u mnie również działa prawidłowo. W moim M43 nie ma żadnego innego czujnika powiązanego z przepustnicą, który mierzyłby kąt jej otwarcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 105 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL