BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 08:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] SWAP 1.8iS -> 2.0 problem ze skrzynią
PostNapisane: 29 października 2013, 22:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 20
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B20
Garaż: jak auto wyjdzie na ludzi to będzie i temat
Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post na forum. Chciałem znaleźć (również przez wyszukiwarkę) odpowiedź na problem na jaki natknąłem się przy zmianie silnika M42B18 na M52B20. :|

Otóż po fizycznym włożeniu nowego silnika, który jest spasowany ze starą skrzynią z iS'a okazało się, że sama skrzynia jest przesunięta do tyłu o około 1,5cm. Widać to na zgiętych gumowych poduszkach skrzyni oraz po lekko cofniętym lewarku zmiany biegów. Nie wiem co z tym zrobić i czy to może tak zostać (domyślam się, że nie). Teoretycznie wszystko miało pasować.

Auto to e36 coupe z 92 roku, natomiast silnik pochodzi z touringa e36 z roku 95.

Czy ktoś zna może przyczynę przesunięcia??

Z góry dziękuję :/

_________________
E36 coupe, wersja "bieda", zawias KW + MTS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8iS -> 2.0 problem ze skrzynią
PostNapisane: 29 października 2013, 23:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
wymieniłes cięgna lewarka skrzyni biegów na te od wersji 6 cyl?
wał tak samo musisz mieć od 6 cyl
podstawa na której opiera się skrzynia ma regulacje i można ją cofnąć
co do cowniecia się skrzyni to naturalna kolej rzeczy wersje 6 cyl maja skrzynie głębiej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8iS -> 2.0 problem ze skrzynią
PostNapisane: 29 października 2013, 23:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 20
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B20
Garaż: jak auto wyjdzie na ludzi to będzie i temat
Ok, w sumie prosta sprawa. Nie wiem tylko szczerze mówiąc czy można by te cięgna ew, zostawić, bo różnica na lewarku jest minimalna?? Jako użytkownik ją odczuwam, ale jeśli to nie ma konsekwencji w pracy tych cięgien to może zostawić?.
Dzięki :)

_________________
E36 coupe, wersja "bieda", zawias KW + MTS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8iS -> 2.0 problem ze skrzynią
PostNapisane: 29 października 2013, 23:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Nie dziwie sie ze ludzie pozniej nie chca kupowac auta po swpie jak taka kicha jest odwalana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8iS -> 2.0 problem ze skrzynią
PostNapisane: 29 października 2013, 23:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 20
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B20
Garaż: jak auto wyjdzie na ludzi to będzie i temat
Wiem, jak to brzmi, ale auto nie będzie na sprzedaż i jeśli mechanicznie nie będą cięgna obciążone w jakiś sposób np. nie będą się gięły czy coś to mi to nie przeszkadza. Chyba że coś jest na rzeczy to wtedy skrzynia out i na porządnie.

_________________
E36 coupe, wersja "bieda", zawias KW + MTS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8iS -> 2.0 problem ze skrzynią
PostNapisane: 30 października 2013, 00:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
można je przeciąć i skrócić, ale ile to kosztuje, na szrocie za piwo Ci to pogonią
jedno tniesz i łaczysz na blaszkę i śruby
drugie przecinasz w pól i łaczysz poprzez włożenie w nie jakiegoś wałka i zespawanie
roboty sporo,
czy jazda z tak napiętymi cięgnami ma wpływ na zurzycie skrzyni Ci nie powiem, sam bym nie ryzykował,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8iS -> 2.0 problem ze skrzynią
PostNapisane: 30 października 2013, 00:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 20
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B20
Garaż: jak auto wyjdzie na ludzi to będzie i temat
Mam je za free tylko poczekać muszę z tydzień, to przyjadą razem z innymi potrzebnymi częściami, więc zrobię to jak przysłowiowy bóg przykazał.
Dzięki za rady. ;)

PS: No właśnie nie chcę ryzykować też.

_________________
E36 coupe, wersja "bieda", zawias KW + MTS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8iS -> 2.0 problem ze skrzynią
PostNapisane: 30 października 2013, 15:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 20
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M52B20
Garaż: jak auto wyjdzie na ludzi to będzie i temat
Mam jeszcze wątpliwości co do samej wymiany wału. Teoretycznie przy zmianie silnika R4 na R6 się go wymienia przede wszystkim dlatego, że te od R6 (2.5, 2.8 ) są wytrzymalsze. Jednak to jest SWAP z 1.8iS na zaledwie 2.0, dlatego jedyną przyczyną jest fakt, że jest za długi. Z tego co wiem w 1.8iS jest taki sam wał, dyfer, skrzynia, półosie, hamulce itp.
Obejrzałem sobie połączenie wału ze skrzynią i oto co mi wpadło na myśl:
Obrazek

Jak widać na zdjęciu (choć może słabo :P ) między wałem, a miejscem jego zamocowania do skrzyni jest włożona czarna flansza o tej samej grubości co przesunięcie skrzyni po włożeniu R6. Mocowana z obu stron na takie same 3 śruby.

I pytanie: Czy zamiast zmieniać wał wystarczy wyciągnąć tą flanszę i czy jest to jedyna różnica między wałami 1.8iS a 2.0 - obecność tej flanszy??

Jeśli się mylę poprawcie mnie, bo nie chcę odwalać tzw. lipy. ;)

_________________
E36 coupe, wersja "bieda", zawias KW + MTS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP 1.8iS -> 2.0 problem ze skrzynią
PostNapisane: 30 października 2013, 15:58 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
wał w r6 jest o 2cm krótszy, dyfer jest taki sam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL