BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 1 listopada 2013, 14:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Tylko m43 ma przepustnicę na linkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 1 listopada 2013, 17:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam,

w swojej E46 M47N zamieniłem zwykłą kwadratową kierownicę na kwadratową z multifunkcją. Podłączyłem wszystko zgodnie z opisem (bodajże Roger-Nysa) i wszystko działało. Przejechałem się kawałek na włączonym tempomacie i zauważyłem, że kontrolka od tempomatu mrugnęła (tak jakby coś nie łączyło). Rozebrałem wszystko od nowa, sprawdziłem podłączenia i wszystko było ok (sprawdzane przejścia miernikiem). Po ponownym podłączeniu akumulatora tempomat włączył się normalnie, ale po kilku minutach od ruszenia znów zgasła kontrolka i nie dało się jej włączyć (przyciskiem I/O). W obecnej chwili naciskanie przycisku w ogóle nie daje żadnego skutku, a tempomat (kontrolka) czasem na chwilę się włączy jak jadę, ale nie reaguje na sterowanie (+/-).
Dodam, że sterowanie radiem działa.
Sprawdzałem kabel, który idzie do kompa (pin 37) na multimetrze:
I: 4,8 mA
U: 0,35 V
Sprawdzałem bezpiecznik (nr 9, 5A), nie przepalony, działa poprawnie.
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Co jeszcze sprawdzić?

Z góry dzięki wszystkim!

_________________
Nie wszystko BMW, co się świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 listopada 2013, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
witam mam zwykla trójramienna kierownice i moje pytanie czy musze kupic cala kierownice z przyciskami czy wystarcza same przyciski??chodzi tez o to zeby wszysko dzialalo tak jakby multifunkcja byla po wyjezdzie z fabryki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 listopada 2013, 21:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
tomo e46 napisał(a):
witam mam zwykla trójramienna kierownice i moje pytanie czy musze kupic cala kierownice z przyciskami czy wystarcza same przyciski??chodzi tez o to zeby wszysko dzialalo tak jakby multifunkcja byla po wyjezdzie z fabryki :)


Wystarczy kupić same przyciski, ja płaciłem bodajże 80 zeta. Resztę dorobisz zgodnie z opisem Rogera.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 listopada 2013, 10:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
dzieki grzeszczak za info :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 listopada 2013, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: 328ci coupe
Kod silnika: m54
panowie ja mam kierownice 3ramienna bez multi w e46 coupe 328ci . czy jak zrobie ten zabieg z tematu bede mial tempomat ?? mam wogole w swoim aucie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 listopada 2013, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Podpiąłem auto podkompa i sprawdziłem w inpa i wszystkie przyciski działają, natomiast tempomat się nie załącza (zielona kontrolka się nie włącza). Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?

_________________
Nie wszystko BMW, co się świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 listopada 2013, 17:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
rafalekjan napisał(a):
Podpiąłem auto podkompa i sprawdziłem w inpa i wszystkie przyciski działają, natomiast tempomat się nie załącza (zielona kontrolka się nie włącza). Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?


Temat wałkowany i przerabiany 7 milionów razy. Źle podłączyłeś kabelki do komputera pod maską.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Ostatnio edytowano 3 listopada 2013, 17:27 przez grzeszak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 listopada 2013, 17:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
biszek16 napisał(a):
panowie ja mam kierownice 3ramienna bez multi w e46 coupe 328ci . czy jak zrobie ten zabieg z tematu bede mial tempomat ?? mam wogole w swoim aucie ?


Tak, będziesz miał tempomat i sterowanie radiem z kierownicy.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 listopada 2013, 23:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
grzeszak, jak to możliwe jeśli wcześniej tempomat działał?

Kod:
Witam,

w swojej E46 M47N zamieniłem zwykłą kwadratową kierownicę na kwadratową z multifunkcją. Podłączyłem wszystko zgodnie z opisem (bodajże Roger-Nysa) i wszystko działało. Przejechałem się kawałek na włączonym tempomacie i zauważyłem, że kontrolka od tempomatu mrugnęła (tak jakby coś nie łączyło). Rozebrałem wszystko od nowa, sprawdziłem podłączenia i wszystko było ok (sprawdzane przejścia miernikiem). Po ponownym podłączeniu akumulatora tempomat włączył się normalnie, ale po kilku minutach od ruszenia znów zgasła kontrolka i nie dało się jej włączyć (przyciskiem I/O). W obecnej chwili naciskanie przycisku w ogóle nie daje żadnego skutku, a tempomat (kontrolka) czasem na chwilę się włączy jak jadę, ale nie reaguje na sterowanie (+/-).
Dodam, że sterowanie radiem działa.
Sprawdzałem kabel, który idzie do kompa (pin 37) na multimetrze:
I: 4,8 mA
U: 0,35 V
Sprawdzałem bezpiecznik (nr 9, 5A), nie przepalony, działa poprawnie.
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Co jeszcze sprawdzić?

Z góry dzięki wszystkim!

_________________
Nie wszystko BMW, co się świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 4 listopada 2013, 12:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
rafalekjan napisał(a):
grzeszak, jak to możliwe jeśli wcześniej tempomat działał?

Kod:
Witam,

w swojej E46 M47N zamieniłem zwykłą kwadratową kierownicę na kwadratową z multifunkcją. Podłączyłem wszystko zgodnie z opisem (bodajże Roger-Nysa) i wszystko działało. Przejechałem się kawałek na włączonym tempomacie i zauważyłem, że kontrolka od tempomatu mrugnęła (tak jakby coś nie łączyło). Rozebrałem wszystko od nowa, sprawdziłem podłączenia i wszystko było ok (sprawdzane przejścia miernikiem). Po ponownym podłączeniu akumulatora tempomat włączył się normalnie, ale po kilku minutach od ruszenia znów zgasła kontrolka i nie dało się jej włączyć (przyciskiem I/O). W obecnej chwili naciskanie przycisku w ogóle nie daje żadnego skutku, a tempomat (kontrolka) czasem na chwilę się włączy jak jadę, ale nie reaguje na sterowanie (+/-).
Dodam, że sterowanie radiem działa.
Sprawdzałem kabel, który idzie do kompa (pin 37) na multimetrze:
I: 4,8 mA
U: 0,35 V
Sprawdzałem bezpiecznik (nr 9, 5A), nie przepalony, działa poprawnie.
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Co jeszcze sprawdzić?

Rozbierz jeszcze raz komputer i podłącz dobrze kabelki, prawdopodobnie coś nie styka.

Z góry dzięki wszystkim!

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 4 listopada 2013, 15:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Rozbierałem 4 razy i bez zmian. Powiedziałbym, że tendencja była spadkowa. Czym więcej rozbierałem tym rzadziej działało.

_________________
Nie wszystko BMW, co się świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 8 listopada 2013, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 8
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b20
Witajcie! Mam pytanko. Wszystko ładnie śmiga okrągła kiera i tempo w e46 chodzą jak malina z tego co czytam. A czy mógłby ktoś napisać coś o innych kierach np od e60 albo od e90. Czy je tez da sie podpasowac czy wszystko bedzie dzialac, MOze juz ktos przerabial ten temat bo roznice w cenie pomiedzy okragla z e46 a np od e90 sa niewielkie. wielkie dzieki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 8 listopada 2013, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Witam, Zrobiłem dokładnie tak jak opisał Roger w temacie (dokładnie taka sama kierownica 4ramienna bez multi na 3ramienną z multifunkcją auto to 320d 1999r.) i po podłaczeniu nic mi nie działa :( chodzi mi tylko o tempomat bo radja ori. niestety nie mam
ale zamiast tego gdy kierownica jest podłączona to nie działają mi kierunki i swiatła awaryjne tak myślałem na początku ale światła jednak działają tylko po ich uruchomieniu nie ma żadnej reakcji na zegarach czy na podświetlaniu przycisku od swiatła awaryjnego i gdy wrzucam kierunek nawet nic nie tyka jak
Proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 8 listopada 2013, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Pomyliłeś kolory kabli przy module świateł.

_________________
Nie wszystko BMW, co się świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 21 listopada 2013, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Dzięki za szybki odpis jakoś mam nadzieję że w najbliższym czasie się temu przyjże i mam jeszcze jedno zapytanie będąc w sklepie elektronicznym jakie dokładnie te piny mam kupić (bo te co miałem już się nie nadadzą, a pewnie jest dużo rodzajów takich pierdułek)
za odpowiedz z góry dziękuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 28 listopada 2013, 12:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
witam. Mam e46 coupe 2002r. Silnik 318 Ci 143 KM. Czy ktoś uporał się w takim aucie z multifunkcją?? Prześledziłem wątek dzięki czemu trochę oszczędzę, bo zamiast kupować całą kierę to kupię jedynie panel z przyciskami multi (mam trójramienną ale bez przycisków).

Jak jest w tym aucie z tempomatem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 grudnia 2013, 22:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 316ti
Kod silnika: N42
Przeczytałem wszystko, sprawdziłem dwa razy a i tak nie działa:(

Compact 2001 N42. Dołożona kierownica multifunkcyjna + kable. Sprawdzane INPĄ, sygnał z wszystkich klawiszy dociera, sygnały z czujnika sprzęgłą, hamulca prawidłowe.

Przy włączaniu tempomatu zapala się zielona ikonka, ale ni cholera nie da się załaczyć tempomatu. Mimo, że sygnał włączania dociera do silnika.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 4 grudnia 2013, 15:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Majza miałem ten sam problem, pomogło u mnie wgranie nowego softu DIS-em.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 10 grudnia 2013, 22:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
stefan1230 napisał(a):
Witam mam pytanko posiadam samochod bmw e46 silnik n46b18 116km z 2004r chcialbym dolzyc tempomat wystarczy mi kierownica sama czy musze cos jeszcze dokladac jesli wystarzy to w silniku pod ktory pin wpiac sie inni mowia ze pod 4 inni ze pod 37 i sam juz nie wiem a nie chce nic popsuc
Na początku masz obrazek z wtyczkami i tam masz bardzo ładnie opisane wystarczy przeczytać niż zadawać te same pytanie którym ten dział jest zaśmiecony w 90%. Czyli poszukaj zanim zapytasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL