BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:02 
Dzieki Biały alke juz dzowniłem do kumpla i na swiece powienienem wydac ok 60-70zł
i raczej kupie NGK :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:03 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
ogólnie DOT5 różni sie of DOT4 wyższa temperatura skraplania oraz wrzenia - stąd DOT5 chętnie jest używany w sporcie - DOT4 dobrej firmy nie będzie gorszy

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:06 
A ja myslałem ze Dot 4 jest firmy Dot :mrgreen: =D> #-o
Kurde jest moze Dot 4 z Mobila


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:08 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
jest mobila :mrgreen:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:11 
A Mobil powinien byc dobry :?:
Chyba ze polecacie jakis lepszy :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:13 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Może też być Castrol ale w tym to raczej różnicy aż takiej nie ma . Ważne żeby był markowy.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:14 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
znalazłem coś takiego na allegro

Obrazek

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:15 
Castrol a Mobil to nie ma róznicy ale wybiore mobil poniewaz równiez mam olej silnikowy Mobil i jest super :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:17 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Labrador napisał(a):
znalazłem coś takiego na allegro


tylko ciekawe czy tam jest to co jest na opakowaniu ( bo różnie to bywa na allegro ) :mrgreen:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:18 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
DAREX napisał(a):
dzowniłem do kumpla i na swiece powienienem wydac ok 60-70zł
i raczej kupie NGK


z tego co wiem to chyba do twojego silnika chyba powinny być V-LINE 20 BKR6EK
a zresztą sprawdzisz sobie w katalogu

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:22 
Labrador napisał(a):
V-LINE 20 BKR6EK

To napewno czy chyba:)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
na pewno nie :D te swiece pasują do M60 ale do M30 nie :P

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
DAREX napisał(a):
Labrador napisał/a:
V-LINE 20 BKR6EK

To napewno czy chyba:)



BMW model 730 i E32
rocznik 04.1992 - 09.1994

świece BKR6EK

V-Line VL20



ale ty masz z tego co wiem rocznik :


BMW model 730 i E32
rocznik 09.1986 - 08.1992
świece ZGR5A
V-Line VL15

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:39 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Frank, zgadzasz się z tym ze Darex powinien mieć te V-Line VL15 - ZGR5A :)



Ps.Zgadza się :D

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Ostatnio edytowano 27 czerwca 2006, 23:53 przez Labrador, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:42 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Kiedy wymieniać-płyn ?
Wymiana płynu powinna nastąpić przynajmniej raz na dwa sezony. Nie powinniśmy się jednak ściśle trzymać tego wyznacznika. Z uwagi na fakt, iż układ hamulcowy nie działa w sterylnych warunkach do płynu hamulcowego przenikają także mikrodrobiny zanieczyszczeń. Płyn ulega także naturalnemu parowaniu podczas intensywnego rozgrzania zacisków. Jeśli zobaczycie więc, iż w okienku kontrolnym pompki hamulca poziom płynu zbliża się do minimum lub jego barwa jest brunatna - nie czekajcie na upływ zalecanego czasu tylko niezwłocznie przystępujcie do wymiany.
Doświadczeni motocykliści zalecają również, aby płyn wymieniać przy każdej wymianie klocków hamulcowych. Uzyskujemy wówczas pewność, że nowy komplet okładzin będzie pracował z właściwą skutecznością, a ponadto zapas płynu wystarczy do ponownej wymiany klocków.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2006, 23:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Jaki płyn?
Na rynku dostępne są 3 rodzaje płynów: DOT3, DOT4 i DOT5. Różnią się one w zasadzie temperaturą wrzenia. Najcześciej zalecany płyn to DOT4. Jego temperatura wrzenia wynosi 260 stopni i ma lepsze właściwości absorbowania wody od poprzednika. Jeśli zdecydujemy się na płyn lepszej jakości (syntetyczny) za butelkę 0,5 litra zapłacimy około 20-25zł. DOT5 to płyn przeznaczony głównie do celów racingowych. Nie jest zbyt popularny w sklepach motoryzacyjnych głównie ze względu na wyższą cenę (około 35zł). Jednak wyższa temperatura wrzenia (blisko 300 stopni Celsjusza) pozwala na dłuższe użytkowanie tego płynu w najtrudniejszych warunkach bez konieczności wymiany.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Ostatnio edytowano 28 czerwca 2006, 00:03 przez Labrador, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2006, 00:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Labrador napisał(a):

BMW model 730 i E32
rocznik 04.1992 - 09.1994

świece BKR6EK

V-Line VL20



ale ty masz z tego co wiem rocznik :


BMW model 730 i E32
rocznik 09.1986 - 08.1992
świece ZGR5A
V-Line VL15


tak ale - pierwsze swiece V line 20 są do M60 V8 - w tym wypadku 730 i sie rocznik zgadza.
Drugi przypadek to 730 R6 M30 B30 - i one tez wychodziły do 09/94 = tam Vline 15

w katalogach firmowch są byki- niedawno widziałem katalog castrola i mieli tam nabazgrane ,ze do E32 750 wchodzi 5,75 litra oleju :D
trzeba uwazac :D

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2006, 19:01 
Wiecie co dzowniłem do Niemca, i powiedział ze swiece były wymieniane przed sprzedażą ale nie zdążyli skasować inspekcji, dzowniłem tam poniewaz swiece wygladaja bardzo dobrze 8)
Co do płynu, to jutro wymienie, bo dzisiaj przerabiałem LPG u mnie w E32 wiec straciłem cały dzien :mrgreen: #-o


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E32] Inspekcja
PostNapisane: 15 kwietnia 2007, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Âświebodzice
u mnie pali sie to zawsze przy zapalaniu ,po przegladach coś sie zrypało i niegaśnie czekam na efekt ostateczny(autodestrukcja)ale nic takiego nienastępuje ,nieprzejmuj sie wymień filty oleje itp i wykasuj inspekcje tylko w sprawdzonym warsztacie , mi robili amatorzy i mam problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Inspekcja
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 7
Lokalizacja: Stuttgart
Moje BMW: E36 Compact
czy płyn hamulcowy Textar dot.4 będzie dobry do mojej Dziuni E36 1,6i 94r.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL