BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 16:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E38 m62 trzęsie silnikiem na wolnych obrotach
PostNapisane: 28 października 2013, 22:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 90
Lokalizacja: polska
hej
od jakiegoś czasu mam problem z pracą mojej v-ki, m62b44. Od zakupu wymieniłem separator oleju ten za kolektorem, uszczelki i oringi wokół niego, rurę elastyczną za przepływką, dwie sondy dedykowane bosch, uszczelki pod kolektorem i przepustnicą, kompletny rozrząd, świece ngk vline30.

Silnik na początku pracował nierówno na cy;indrach 1-4, najgorzej było na 3cim. Najpierw wymieniłem uszczelki pod kolektorem i separator u znajomego ale po wymianie silnik nadal trząsł na postoju. W między czasie bardzo sporadycznie wyskakiwał błąd czujnika wałka rozrządu. Następnym ruchem była wizyta w klinice bmw i mieli dograć resztę, okazało się że trzeba wymienić rozrząd, przy okazji uszczelki przepustnicy. Jak odebrałem auto miało być super, nie trzęsło nic, silnik chodził pięknie, ale jak dojechałem do siebie 200km telepanie lekkie powróciło. Od tamtej pory na cylindrach 1-4 jest spokój, przeniosło się wszystko na drugą stronę. I zaczął wyskakiwać błąd czujnika stukowego. Kupiłem na podmianę niby sprawny od jednego forumowicza, jednak po zmianie błąd nadal wyskakuje. Aktualnie mam praktycznie cały czas trzęsawkę na postoju choć był okres że pracował jedwabiście gładko.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
próbowałem zamieniać świece i cewki miejscami ale bez rezultatów, czyli układ zapłonowy jest ok. Ogólnie to były jaja tego typu, że przy przekładce świec i cewek z jednej głowicy na drugą zaczął wypadać zapłon przez jedną świecę na 5 cylindrze która po przeciwnej stronie działała bezbłędnie cały czas. Nie wiem jaka była przyczyna, wrzuciłem pierwszą lepszą z szafki z poprzedniej wymiany i jest ok
Błędy z dziś:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
jak widać uaktywnił się czujnik wałka, który przed zmianą cewek i świec stronami nie dawał znaku o sobie przez pół roku
i jeszcze rozjechane adaptacje:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Po skasowaniu adaptacji i wyłączeniu lpg
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
lpg włączone
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Gaz regulowałem kilka razy kasując adaptacje, jeżdżąc na PB i ustalacjąc mapę wtryskową gazową, która ładnie się pokrywała z benzyną. Dziś psikałem zmywaczem do hamulców w okolicach 5 i 8 wtrysku na kolektorze ale żadnych zmian widocznych na komputerze. Czasami wzrastają mi samoczynnie wolne obroty z 560 na 720-800, wystarczy dodać gazu i spadają do stałego poziomu. Mam nadzieje że ktoś mi pomoże na co zwrócić uwagę i czy czujnik wałka ma coś do tych cyrków. Ogólnie to ten silnik pochłoną już masę pieniędzy i dalej nie chodzi jak trzeba, przez rozjechane adaptacje wydaje mi się że więcej pali, na trasie 15-16lpg i ok 19-22 w mieszanym. Ostatecznie podjadę jeszcze do opoczna do kliniki bo nie chcę żeby się coś uszkodziło jakieś zawory czy co, tylko kiepsko z czasem:/ Autem przejechałem jakieś 10tyś i już 3razy był ściągany kolektor na tych nowych uszczelkach i nie wiem czy nie wymienić ich jeszcze raz, choć jak pisałem przy psikaniu dziś na test szczelności było cały czas stabilnie i bez zmian. Zapomniałem dodać że silnik nie faluje trzyma moc w całym zakresie obrotów, pali na dotyk itp tylko te adaptacje i trzęsienie budą i silnikiem wyraźnie od strony kierowcy. Zwróćcie uwagę jak zmieniło się roughness na 5cylindrze przed i po skasowaniu adaptacji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 m62 trzęsie silnikiem na wolnych obrotach
PostNapisane: 17 listopada 2013, 01:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
poduszki pod silnikiem i skrzynia .....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 m62 trzęsie silnikiem na wolnych obrotach
PostNapisane: 17 listopada 2013, 11:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
zaloz sobie normalne swiece zeby dawaly rade na gazie z tymi cewkami a nie tak jak piszesz pierwsze lepsze, bo zaplon bedzie gubil na niskich. swiece moga byc bosch platin-ir badz bosch platinum, ewentualnie denso irydowe. swiece ngk vline 30 przy gazie w tym silniku to wielkie nieporozumienie z tymi cewkami. i zmien amortyzacje silnika. poduchy kup corteco i podkladki pod skrzynie.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 m62 trzęsie silnikiem na wolnych obrotach
PostNapisane: 22 listopada 2013, 15:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Kolberg
Moje BMW: E34&E39&E38
Kod silnika: M62B44
witam
mam identyczne problemy u siebie w e39 M62B44 ,powymieniane mnóstwo rzeczy i dalej to samo ,też wywala mi błąd czujnika stukowego itp
czy to możliwe że wszystkiemu winne są poduchy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 m62 trzęsie silnikiem na wolnych obrotach
PostNapisane: 22 listopada 2013, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 90
Lokalizacja: polska
pawelos666 napisał(a):
zaloz sobie normalne swiece zeby dawaly rade na gazie z tymi cewkami a nie tak jak piszesz pierwsze lepsze, bo zaplon bedzie gubil na niskich. swiece moga byc bosch platin-ir badz bosch platinum, ewentualnie denso irydowe. swiece ngk vline 30 przy gazie w tym silniku to wielkie nieporozumienie z tymi cewkami. i zmien amortyzacje silnika. poduchy kup corteco i podkladki pod skrzynie.

mówisz że vline30 są do kitu? założyłem nowe z 8tyś temu, myślałem że wyższa półka... będzie poprawa jak założę któreś z tych co polecałeś? ktore najlepiej wziąć konkretnie? to 250zł za vline dałem i do kosza? troszkę mnie zbiłeś z tropu, nie znam się na świecach :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 m62 trzęsie silnikiem na wolnych obrotach
PostNapisane: 22 listopada 2013, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
tu nie chodzi o polke, tylko o slabe cewki, napisz na pw wszystko wyjasnie, sa tansze swiece ktore pracuja lepiej z tymi cewkami jesli masz gaz

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E38 m62 trzęsie silnikiem na wolnych obrotach
PostNapisane: 29 kwietnia 2014, 00:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 65
Posty: 358
Lokalizacja: Irlandia
Moje BMW: f11
Kod silnika: N57D30
Garaż: https://i.postimg.cc/FHFBMVbn/na.jpg
https://i.postimg.cc/jjmp58tY/plen5.jpg
Temat do śmietnika! Straciłem tylko czas na jego czytanie! :mur:

_________________
Walczmy z białaczką! Daj szansę sobie i innym. Odwiedź stronę...
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL