BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 16:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 24 listopada 2013, 23:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Zdjęcia są sprzed miesiąca jak wymieniałem uszczelkę pod pokrywą. Dzięki wielkie za info, już mniej więcej wiem z czym to się je i na co zwrócić uwagę. Jak to zrobię to dam znać o rezultatach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 24 listopada 2013, 23:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
5oul napisał(a):
Kluczowym w całym tym zdaniu jest słowo "ori". Uszczelniaczy vanosa nie kupisz oryginalnych bo BMW najzwyczajniej w świecie ich nie sprzedaje i trzeba kupić Beisana. Reszta części oprócz łyżwy pod nastawnik może być zamiennikiem (ale taki który szedł na pierwszy montaż) a wtedy koszt jest znacząco niższy. Nie mniej jednak nie ma co się oszukiwać na taką naprawę/wymianę trzeba szykować około 750-800zł.
Mi wyszło stówkę więcej ale ok, niech będzie ;) Też jestem zadania, że jeżeli robić coś to raz a dobrze i nie ma co na częściach oszczędzać. I gdyby nie fakt, że moja zielona cholera potrzebuje trochę więcej napraw to ten wydatek za "dmuchnięcie w piórka" leciwemu już silnikowi uważałbym za całkiem przystępny, a tak to musi niestety poczekać na swoją kolej bo jest klika pilniejszych spraw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 25 listopada 2013, 00:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
tu masz filmik co do regeneracji vanosa http://www.youtube.com/watch?v=g86V_lVcGU0 a tu uszczelki do vanosa http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-2x-v ... 35662.html oraz tulejki http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-2x-v ... 17410.html tylko przed zamówieniem tulejek sprawdz czy maja luz bo jezeli nie to ich nawet nie ruszaj a instrukcje wystarczy zrobic według tych zdjec co ci podałem linka tylko pamiętaj tak jak patrzysz na vanosa te dwie nakretki co są na imbus odkreca sie normalnie w lewo moga mocno trzymac potem wyciągnąc ten czerwony taki czopeczek wyjdzie jak pociągniesz i potem jest sruba Torx T30 i te srube odkręca sie w prawo pamietaj bo to ważne zeby jej nie urwac reszta wszystko tak jak w tej instrukcji co podałem jak bede miał troche czasu to dam instrukcje na forum krok po kroku jakby ktos kiedys potrzebował

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 25 listopada 2013, 01:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Dzięki wielkie Paweł. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 25 listopada 2013, 01:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
daj znac poem grzesiu jak ci poszło i jaki efekt po regeneracji vanosa nie zapomnij benzynka ekstrakcyjna ładnie wszystko wyczyścić z nagaru całego vanosa oraz na wałkach tam gdzie na zdjeciach pokazywałeś ze jest nagar pozdro i czekam na efekt twojej pracy

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 25 listopada 2013, 02:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Tylko wiesz, ten nagar jest w formie jakby przypalonej mąki i jak tylko chciałem tylko to ruszyć to odrywały się kawałki nad którymi nie miałem kontroli, bo spadały gdzie popadło, więc wolałem to zostawić jak było niż miałoby mi się coś przypchać tym cholerstwem. Co do regeneracji to musi troszkę poczekać bo najpierw muszę się zająć tym mocowaniem wózka. Czekam już na mechanika ponad miesiąc ale w tym tygodniu ma mi to pospawać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 25 listopada 2013, 02:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
Grzegorz76 napisał(a):
Tylko wiesz, ten nagar jest w formie jakby przypalonej mąki i jak tylko chciałem tylko to ruszyć to odrywały się kawałki nad którymi nie miałem kontroli, bo spadały gdzie popadło, więc wolałem to zostawić jak było niż miałoby mi się coś przypchać tym cholerstwem. Co do regeneracji to musi troszkę poczekać bo najpierw muszę się zająć tym mocowaniem wózka. Czekam już na mechanika ponad miesiąc ale w tym tygodniu ma mi to pospawać.

ok rozumiem zawsze mozesz dac jakas czysta i wielka szmate i subie to spokojnie możesz dłubac ale to juz jak uznasz ty jakby co to potem pisz jak poszło nie ma problemu pozdro

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 28 lipca 2014, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M52B20
Witam,
Panowie w dniu dzisiejszym jestem po regeneracji Vanosa. Cała operacja na spokojnie z papierosem z 7 godzin. Ja niestety nie zmieściłem się w jeden dzień, gdyż zdarzyło mi się urwać śrubę mocującą wałek do tłoka (jedyna z lewym gwintem), na drugi dzień kupiłem w salonie, koszt 4,9zł i wszystko złożyłem do kupy. Cała operacja dość prosta i jeżeli robi się samemu nawet nie przeraża w kosztach. Uszczelniacze 137zł, uszczelka pod dekiel 105zł, uszczelka pod Vanos 20zł no i nieszczęsna śrubka. Szlifowanie dystansów dość długie ponieważ stal jest bardzo twarda. Kilka razy trzeba pasować czy luz znika ale ostatecznie otrzymujemy cichy silnik z znacznie lepszą kulturą pracy. Wolne obroty stoją w miejscu, a i jakoś lepiej chyba jedzie chociaż nie wiem czy to nie placebo. Polecam naprawę samemu. Potrzebne klucze to torx 30, gedor 8,10,11,13,24, oczkowy 19, imbus 8, szczypce do wyciągnięcia plastikowych korków. Papier ścierny lub kamień szlifierski, sosnowe dwie deski aby w imadle nie uszkodzić tłoków, odrobina silikonu i kilka czystych szmat. Jeżeli ktoś ma to wszystko, trochę czasu i chęci to naprawa bez problemowa. Życzę miłej zabawy :)

_________________
Boże błogosław BMW za tylni napęd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 28 lipca 2014, 19:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Sama wymiana uszczelnień nie daje 100% rezultatu. Pisałem to już wiele razy. Ostatnio odwiedził mnie kolega z forum który 3 lata temu regenerował vanosa. Pryzmy nie wchodziły na wałki (tak mocno był rozrząd przestawiony) a uszczelki pływały w vanosie....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 28 lipca 2014, 20:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Tylko trzeba mieć u kogo to zrobić :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 29 lipca 2014, 07:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Dodrze Leo prawi. :ok:
Do tematu najlepiej podejść kompleksowo.
Byłem zdziwiony, że rozrząd może się tak przestawić.
Kolejna sprawa to "wieczysta" trwałość uszczelnień beisana, którą można sobie wsadzić między bajki.
U mnie po 70kkm nadawały się do ponownej wymiany.
Niestety trzeba się nastawić na weryfikację i ewentualnie kolejną wymianę za jakieś 50...60kkm i tyle w temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 29 lipca 2014, 08:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Grzegorz76 napisał(a):
Tylko trzeba mieć u kogo to zrobić :)

Leo ogarnie temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 29 lipca 2014, 13:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
330iT napisał(a):
Grzegorz76 napisał(a):
Tylko trzeba mieć u kogo to zrobić :)

Leo ogarnie temat.

Musiałbym jechać i przykuć mu się do kaloryfera :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 29 lipca 2014, 13:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Czemu od razu przykuć do kaloryfera.
Dawaj na PW i dogaduj się, aczkolwiek kalendarz ma napięty. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 29 lipca 2014, 18:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Byłem celowo na urlopie blisko Wrocławia a to 400km ode mnie ale mimo to nie udało nam się dogadać. Suma sumarum znalazłem ogarniętego fachowca w Sandomierzu i wymieniłem odmę i parę innych klamotów. Vanos czeka, może zimą się trochę u Leo zluzuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 29 lipca 2014, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M52B20
Panowie chciałbym zadać jedno pytanie. Mówicie o ustawieniu rozrządu. Kurde w jaki sposób może on sam się przestawić. Łańcuch między wałkami regulowany jest napinaczem. Jeżeli nikt nie grzebał przy fabrycznym ustawieniu nie specjalnie widzę możliwość jego przestawienia. Ewentualne naciągnięcie łańcucha czy zużycie ślizgu niweluje napinacz. Proszę o wyjaśnienia jeżeli bez żadnej ingerencji może przestawić się zależność pomiędzy ssącym, a wydechem gdyż na zębach łańcuch nie przeskoczy. Chyba że chodzi o przesunięcie pomiędzy wałem, a wałkami jednak tam też jest napinacz i spełnia dokładnie tą samą funkcje. Chętnie rozbiorę ponownie górę i jak będzie trzeba ustawię jednak nie chciałbym tego robić aby okazało się że jest ok. Wymiana uszczelniaczy daje bardzo wiele gdyż ciśnienie na vanosie jest nieporównywalne przy zużytych pierścieniach, a nowych. Luz na łożyskach powiedzmy to kwestia jedynie kultury pracy, gdyż luzy powstające są osiowe, zatem nie specjalnie przekładają się na wałek, jeżeli uszczelniacze i tak nie trzymają. Chcę aby moja mała czarna chodziła ok, więc jeżeli ktoś mi to wytłumaczy jutro ściągam wszystko od nowa puki uszczelka świeża.
Druga sprawa to jaki jest sens wymiany tulei w vanosie skoro i tak ją trzeba szlifować z nominalnej na właściwy luz łożysk. Skoro wymieniać już tuleje to i łożyska i wszystkie cierne blaszki aby wróciło do oryginału. Naprawa jest na prawdę prosta i wszystko rozbija się według mnie o zniwelowanie uporczywego terkotania oraz poprawienia szczelności na tłoku vanosa. Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.
Pozdrawiam

_________________
Boże błogosław BMW za tylni napęd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 29 lipca 2014, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M52B20
Jeszcze jedno, chyba że chodzi o to aby rozrząd przestawił się pomiędzy łańcuchem głównym, a tym który łączy wałki. W takim przypadku jeżeli raz już się przestawił sugeruję z minimalną dozą ironii regulacje co ok. 20tyś km. Przepraszam ale nie rozumiem. Jednak jeżeli ktoś mnie przekona i sam wezmę się do pracy.

_________________
Boże błogosław BMW za tylni napęd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 29 lipca 2014, 20:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Po pierwsze to bez pryzm tego nie ustawisz a po drugie łańcuch łapie luz między ogniwkami napinacz napina tylko jedna stronę łańcucha i niweluje luz na łańcuchu żeby nim nie szarpało przy pracy silnika. Jak popatrzysz sobie na wałki to gdybyś rozkuł łańcuch z dołu i zrobił mu 0,5 cm luzu to napinacz cały czas będzie ten łańcuch napinał ale wałki się przestawią względem siebie to pierwszy punkt. Drugi taki sam tyczy się łańcucha głównego i wtedy wyciąganie się ogniwek na tym łańcuchu powoduje przestawienie wałów w tę samą stronę najczęściej do tyłu. Gdyby nie było tam urządzenia takiego jak vanos które sterowane jest dynamicznie ciśnieniem oleju, a sterownik silnika ma stały podgląd na pracę obu wałków i ich ustawienia tenn luz zupełnie nic by nie wnosił. Wyobraź sobie że masz przestawiony wałek o jakieś 7 stopni (bywają i takie co są przesunięte i o więcej). Sterownik silnika wprowadza adaptację i widzi że jest przesunięty i kroi 7 stopni z tyłu i 7 z przodu. Wtedy vanos nie działa o 40 stopni tylko o 33 bo gdyby się przesunał o 40+7 mogły by się zawory z tłokami spotkać. Dlatego też nie da się vanosa w pełni zdiagnozować z poziomu komputera bo ten w 95% przypadkach pokazuje że jest OK. Wszystko to to moje przemyślenia poparte doświadczeniem. Ja to tak widzę i wszytsko by się zgadzało. Przepchnięcie tłoka vanosao 1mm zmienia bardzo znacząco kąt wałka.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 30 lipca 2014, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E46 320Ci
Kod silnika: M52B20
OK. Rozumiem co masz na myśli. Przypuszczam że mówiąc pryzmy mówisz o blokadzie na wałki z tyłu silnika. Kupię blokadę bo nie chce mi się kombinować z jej zrobieniem i sprawdzę czy się coś rozbiegł. Powiedz mi proszę czy masz jakiś jpg z cechami aby nie szukać. Dzięki za obszerną odpowiedz. Pozdrawiam

_________________
Boże błogosław BMW za tylni napęd :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 regeneracja Vanosa 2X
PostNapisane: 30 lipca 2014, 09:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Tomek/SZ napisał(a):
Przypuszczam że mówiąc pryzmy mówisz o blokadzie na wałki z tyłu silnika

Nie. Leo, chodzi o pryzmę którą zakładasz na przód silnika do ustawienia wychylenia tłoczków vanosa.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL